Laagdrempelig aangeven van voorkeuren/wensen

Voor vragen (duh...) die niet specifiek dom, sub of switchgericht zijn
Plaats reactie
Caoineadh

Laagdrempelig aangeven van voorkeuren/wensen

Bericht door Caoineadh »

Goede avond,

Ik denk dat het niemand onbekend is (geweest) om bepaalde verlangens, fantasieën, voorkeuren, ... te uiten op BDSM vlak. Hoe hebben jullie de drempel verlaagd wanneer directe communicatie te moeilijk, te beschamend, .... was?

Groeten,
Cao
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Laagdrempelig aangeven van voorkeuren/wensen

Bericht door eireann »

MSN
SMS
Whatsapp
Sublijsten invullen en terug emailen
soms bellen, maar dan is verwoorden ook moeilijk.

Ah, ik denk dat 'schriftelijk met afstand' mij wel samenvat :)
**Self Rescuing Princess**
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: Laagdrempelig aangeven van voorkeuren/wensen

Bericht door Bitemarks »

Sublijsten werken dan vaak goed. Eventueel om ook samen in te vullen. Fantasieën laten schrijven kan ook leuk uitpakken.

Succes!
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Laagdrempelig aangeven van voorkeuren/wensen

Bericht door thaliya »

Een lijstje maken op m'n telefoon en die dan laten lezen :)

Sublijsten werken ook heel goed en verhalen schrijven vind ik ook prettig. En de fetishes op Fetlife.
Moet zeggen dat het praten erover er niet makkelijker op wordt, vind het nog steeds super eng en beschamend.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Laagdrempelig aangeven van voorkeuren/wensen

Bericht door eireann »

Ik ook... Als ik moet praten, dan het liefst mompelend, met m'n hoofd in een kussen vanuit een andere kamer :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:57
Locatie: Tiel

Re: Laagdrempelig aangeven van voorkeuren/wensen

Bericht door Arno »

Een goede gelijkwaardige communicatie moet voorop staan, en in dit geval zou ik gaan voor het opschrijven van wat jouw gevoelens en verlangens zijn. Heb ik ook gedaan, open eerlijk zijn daarover. En het heeft voor mij goed gewerkt, ik heb nu een stabiele D/s+ er aan over gehouden.
Vrijheid ervaren, die als basis wortelt in jezelf.

Coördinator Kinky & Casual Nijmegen
Coördinator Diapers day Nijmegen
Owned and collared by Gomora

Met vriendelijke groet;
Arno
Caoineadh

Re: Laagdrempelig aangeven van voorkeuren/wensen

Bericht door Caoineadh »

Wat een lijst aan mogelijkheden. Er zitten erbij die ik zelf nooit toegepast heb. En zelf eentje die me niet bekend is: de sublijst.
Zo meteen maar eens wat opzoekwerk doen.

En hoewel ik aan directe en open communicatie ben, mijn (ons) private Tumblr is echt mijn stokpaardje, zeker omdat beelden soms meer zeggen dan woorden. Let wel: ik gebruik Tumblr ook in vorm van 'huiswerk' om te peilen naar bepaalde voorkeuren van mijn slaapkamerheld. Waar ik makkelijk zaken kan en durf uitspreken heeft hij het er niet zo makkelijk mee... Uit angst dat mijn beeld over hem zou veranderen. Gelukkig stimuleert dit hem ook om met meer openheid te spreken over zijn wensen.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Laagdrempelig aangeven van voorkeuren/wensen

Bericht door Voleuse »

Een sublijst is gewoon een lijst met opties, als je googlet kan je verschillende varianten er van vinden. Ik vond het als beginner handig, gewoon om te kijken wat voor opties er zoal zijn. Maar als je echt een specifieke fantasie wil uitvoeren dan heb je toch een beter communicatiemiddel nodig.

Tumblr vind ik een leuk idee!
Ik schrijf ook veel, lijstjes vooral. En eens in de zoveel tijd kijk ik terug op mijn eerdere lijst van fantasieën, welke ik nog steeds heb, waar ik nog wil uitbreiden etc. Ik krijg ook wel eens de opdracht van 'ik wil dat je x aantal dingen opnoemt die je graag nog zou willen doen', dat werkt ook wel. En voor de echt beschamende dingen: drank of drugs naar keuze en dan bekennen :P
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Laagdrempelig aangeven van voorkeuren/wensen

Bericht door pluis »

Wat ook een leuke optie kan zijn: mojoupgrade.com.

Werkt een beetje hetzelfde als een sublijst, maar is digitaal en je krijgt alleen de voorjeuren te zien die jullie beiden als positief hebben aangegeven. Dat scheelt als je bang bent voor een afwijzende reactie - je partner ziet jouw interesses alleen als ze er zelf ook interesse in hebben.
Caoineadh

Re: Laagdrempelig aangeven van voorkeuren/wensen

Bericht door Caoineadh »

@ Voleuse,

Haha.. Ja, (licht) bedwelmende middelen kunnen veel openheid - en verbondenheid - creëren.
Ik heb inmiddels enkele sublijsten gevonden en die lijken me inderdaad handig. Al is het maar ter inspiratie/voor de mogelijkheden.

@ Pluis,

Dat is fantastisch en lijkt me een heel veilig wijze om bepaalde 'matches' te ontdekken op vlak van voorkeuren. Super.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Laagdrempelig aangeven van voorkeuren/wensen

Bericht door eireann »

Nog dingen uit kunnen proberen Caoineadh?
**Self Rescuing Princess**
Caoineadh

Re: Laagdrempelig aangeven van voorkeuren/wensen

Bericht door Caoineadh »

Absoluut Eireann.

We zijn zo open minded allebei, oordelen niet snel, ... En dat in combinatie met een nieuwsgierige/experimentele houding werkt wel.
De openheid blijft groeien blijft dan ook groeien. En zolang dat het geval is denk ik de sublijst die hier aangeraden is nog even achter de hand zal houden voor wanneer we extra inspiratie nodig hebben, of ik wil ontdekken of er dingen zijn waarvan ik niet wist dat 'hij' ze graag zou willen doen.
Snaerhjarta

Re: Laagdrempelig aangeven van voorkeuren/wensen

Bericht door Snaerhjarta »

Naarmate ik meer ervaring heb in het wereldje en ook meer relaties heb gehad, merk ik dat dit steeds makkelijker wordt.
Tumblr helpt ook heel erg omdat daar vanalles op staat van soft tot erg extreem. Hij heeft het extreemste waar ik interesse in heb al wel gezien en het is dan ook makkelijk aan te geven wanneer ik een stap verder wil of iets nieuws wil proberen.
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Laagdrempelig aangeven van voorkeuren/wensen

Bericht door Peter^ »

Tot nu toe geen drempels ervaren met direct communiceren. Een deel van mijn voorkeuren/wensen staat op mijn Fetlife profiel. Bij nieuw contact stuur ik een samenvatting van mijn sublijstje. Ook heb ik een eigen invulling gemaakt van de betekenis van de letters B D S M.
Geniet van de positieve momenten.
Plaats reactie