Het nieuwe polyamorie lusten en lasten topic

Voor vragen (duh...) die niet specifiek dom, sub of switchgericht zijn
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Het nieuwe polyamorie lusten en lasten topic

Bericht door kitten »

Omdat de topics "De lasten van polyamorie" en "Poly moments" allebei in het archief zijn beland, een spiksplinternieuw topic! :static:

En die beginnen we met een fijne rant met de titel "De belastingdienst". :static:

Man, man, man wat is dat toch ingewikkeld, wanneer volwassenen met meer dan 2 op 1 adres gaan wonen. :shutup: Kijk, eerst woonde ik samen met Heerscher. Dus hij was mijn toeslagpartner. Logisch, eenvoudig, netjes. Zo zien ze het graag. Maar toen kocht Heerscher een huis met Dacrael. Dat was in 2015. En samen huis kopen staat hoger dan samenwonen op de hiërarchische lijst van wie-is-de-toeslagpartner. En in een poging het helder te houden, ben ik ook pas 2 weken later officieel verhuisd naar het nieuwe huis.

Kijk, als ik geen toeslagpartner heb, namelijk, dan heb ik recht op toeslagen. En met mijn groeiende, maar nog altijd zeer bescheiden inkomen uit eigen bedrijf zijn die best de moeite waard. We gingen er vanuit dat dat voor 2015 niet zou gelden. Immers, ik had in ieder geval een flink deel van dat jaar wél een toeslagpartner. Dus die zou leuk meegenomen zijn, maar we rekenden er niet op. Vanaf 2016 echter, zouden de toeslagen ingezet kunnen worden om de kosten van de kinderen in het huishouden te kunnen dekken.

En toen kwam in december de brief dat mijn toeslagpartner voor 2016 meneer Heerscher zou zijn. :panic:

Dus ik maakte bezwaar. En ik kreeg gelijk, meneer Heerscher was inderdaad niet mijn toeslagpartner. Voor de zorgtoeslag... Uhm... en het kindgebonden budget? Daar moest ik apart bezwaar voor maken... :frusty:

Dus ik maakte apart bezwaar en meteen ook maar voor beiden 2015, je kunt niet weten. Inmiddels was het januari 2016. Ik geloof niet dat ik daar ooit een reactie op heb gehad, maar weet je, er kwam een beetje een bruiloftstrein tussendoor denderen. Ik weet wel zeker dat het bezwaar niet is afgewezen, dat zou ik wel hebben gezien.

En toen kwamen afgelopen zomer de beschikkingen. Mijn inkomen werd vastgesteld op dat van meneer Heerscher, toeslagen moesten worden terugbetaald, of ik even dik 1000 euro wilde overmaken. Dus ik weer bellen. Ik werd teruggebeld en die meneer was heel meedenkend. Ik had gelijk, als de heren samen een hypotheek hadden, dan was ik inderdaad fiscaal verlaten, fiscaal alleenstaand. Hij zou het voor me fixen!

Vandaag kreeg ik weer een brief. Er was zo'n 130,- verrekend op de 1000,-. Confuus belde ik om opheldering. Waarom werd die verrekend op de 1000,-? Er zou toch wat gecorrigeerd worden? En nu de grap: dit wás de correctie. Ze hebben namelijk gecorrigeerd dat ik vanaf september 2015 geen toeslagpartner meer had. :static: Yay! En.... vanaf oktober 2015 weer wel. :nopompom: :eerie:

:frusty:

En nog leuker: dit was een definitieve beschikking, dus het kon niet meer worden gecorrigeerd, ik moest officieel bezwaar maken. Want dat had ik nog niet gedaan, toch? Bezwaar maken? Eh, jawel. In december 2015 al! Die waren zelfs toegewezen! Oh, dan had bezwaar maken ook weinig zin...

Afijn, lang verhaal kort: er is wederom een notitie naar de afdeling bezwaren en ik word binnen 5 werkdagen teruggebeld. :geek:

Op de vraag of er een samenlevingscontract was, heb ik maar gewoon nee gezegd. Ik denk dat hij erin zou blijven als ik had gezegd "Ja, maar daar staat meneer Dacrael ook op". Het hele bestaan van leonietje heb ik ook verzwegen, om verwarring te voorkomen. De belastingdienst, makkelijker kan ik het niet maken. :clown:
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het nieuwe polyamorie lusten en lasten topic

Bericht door Ravelijne »

Holy crap!
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: Het nieuwe polyamorie lusten en lasten topic

Bericht door skaoot »

Oi, wat een feest... Ik vind belastingen zo al gedoe!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Het nieuwe polyamorie lusten en lasten topic

Bericht door eireann »

Ah, leuker kunnen ze het niet maken... Kan je niet naar het plaatselijke belastingkantoor. In persoon alles uitleggen is zo veel fijner dan steeds een ander aan de telefoon en briefjes in een dossier. (heeft voor een andere vriendin met uitbundig geneuzel heel goed geholpen)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het nieuwe polyamorie lusten en lasten topic

Bericht door kitten »

Wellicht, maar ik ben bang dat ze daar ook niet verder komen dan een briefje achter laten voor degene die erover gaat.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het nieuwe polyamorie lusten en lasten topic

Bericht door Ravelijne »

Ik heb hetzelfde gehoord van iemand anders. Kennelijk heeft persoonlijk op gesprek toch wel meerwaarde. In ieder geval soms.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Het nieuwe polyamorie lusten en lasten topic

Bericht door juffie »

Ben je er een beetje uitgekomen? Of nog lopend?
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het nieuwe polyamorie lusten en lasten topic

Bericht door kitten »

Nog lopend...
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Het nieuwe polyamorie lusten en lasten topic

Bericht door leonietje »

Soms is poly best ingewikkeld. Dat je een geweldige vent thuis hebt zitten. (of naja eigenlijk issie met zn andere vrouw in disneyland) en dat je afgesproken hebt dat het oke is als ik met collega 2 zou afspreken mocht hij ineens tijd hebben (de collega waar het telkens mee mislukt). En dat je dan ineens een berichtje krijgt van collega 1 of ik morgen tijd heb en weer eens wil daten terwijl dat eigenlijk wel over was tussen ons. Euh ja maar mn vent zit in Disneyland dus ik moet ff kijken of ik hem kan bereiken en of hij het oke vind. En hou er rekening mee dat ik ook probeer te daten met collega 2 en dat ik daar niet ineens mee stop. Ow wacht misschien moet ik ook ff eerlijk zijn tegen collega 2.. Hoi collega 2 zou jij jaloers zijn als ik nou morgen ga daten? Hij: Euh nee hoor waarom vraag je dat we zijn niet eens getrouwd.. Ik: Euh nee maar we zouden wel eerlijk blijven.. Hij: ja oke maar is het een collega? Ik: euh ja collega 1. Ow oke veel plezier. Ondertussen mn eigen vent online die het ook prima vind als ik denk dat het allemaal goed komt en mij vertrouwd in mn keuze. Toen nog ff overleg met dacrael of ik zomaar weg kon van huis ivm de dochter van kitten die hier thuis slaapt en of hij dan thuis was.
En tadaaa toen had ik met 4 mannen overlegd of ik kon gaan daten en ze vinden het allemaal oke! Mijn leven is bizar! Maar zo ontzettend tof dat dit kan. :inluv:
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Het nieuwe polyamorie lusten en lasten topic

Bericht door eireann »

Veel plezier Leonietje!

Kitten nog opgeschoten met de belastingdienst?
**Self Rescuing Princess**
Nadia

Re: Het nieuwe polyamorie lusten en lasten topic

Bericht door Nadia »

Dus de rest kan neuken met wie ze willen, en 1 vind het fijn dat de rest het goed vindt dat ze ook neukt met wie ze wil.... Blij dat ik gewoon maar single ben, en zelf beslis met wie ik neuk....
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Het nieuwe polyamorie lusten en lasten topic

Bericht door Daantje »

Nadia schreef:Dus de rest kan neuken met wie ze willen, en 1 vind het fijn dat de rest het goed vindt dat ze ook neukt met wie ze wil.... Blij dat ik gewoon maar single ben, en zelf beslis met wie ik neuk....
Als je niets aardigs te zeggen hebt, dan mag je ook gewoon je mond houden hè.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het nieuwe polyamorie lusten en lasten topic

Bericht door Ravelijne »

@Nadia Dude, waar slaat die reactie op?
Anstecy

Re: Het nieuwe polyamorie lusten en lasten topic

Bericht door Anstecy »

Volgens mij Nadia begrijp jij HELEMAAL niks van de post van Leonietje en dan is er niks mis met gewoon je mond houden.

Leonietje, heel veel plezier!
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Het nieuwe polyamorie lusten en lasten topic

Bericht door Voleuse »

Wanneer wordt zij nou geband :)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Plaats reactie