Praten over BDSM met nilla vrienden

Voor vragen (duh...) die niet specifiek dom, sub of switchgericht zijn
Plaats reactie
Alistuva

Praten over BDSM met nilla vrienden

Bericht door Alistuva »

Door mijn recente relatiebreuk had ik laatst best een openhartig gesprek met mijn beste vriendin. Wij hebben alles behalve een 'sex & the city' vriendschap waarin ons hele seksleven in detail besproken wordt, maar ze zette de deur toch wel open om een en ander bespreekbaar te maken. Nu vraag ik me af of ik subtiel iets los kan laten over dat ik bdsm leuk vind. Breng ik haar dan permanente schade toe doordat ze me niet meer kan zien zonder beelden in haar hoofd te krijgen van hoe ik met een gag in helemaal kapot geslagen word.... Of kan het best een leuk gesprek opleveren :-) Hebben jullie daar ervaring mee? Ik ben niet bang voor onbegrip of schaamte... Ik zit me vooral af te vragen of het een aanvulling voor onze vriendschap kan zijn of dat ik beter vrienden / kennissen in de scene kan gaan zoeken (dat laatste wil ik overigens ook nog gaan doen hoor :yes:)
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Praten over BDSM met nilla vrienden

Bericht door isara »

In mijn ervaring is het geen van beiden geweest, het is niet schadelijk geweest voor de vriendschap, ook geen hele life changing aanvulling.

Waarom zou je iemand schade toebrengen als je voorzichtig, zonder voor hun heftige details, iets vertelt over wat je allemaal bezig houdt? Ik vind heel erg dat je je eigen kink mensen niet door de strot mag duwen, maar je mag van vrienden wel verwachten dat ze naar je luisteren als je vertelt waar mee je bezig bent. Zeker als je aangeeft dat je een beetje bang bent voor haar reactie en haar niets op wil dringen, maar dat het inmiddels een onderdeel is van je leven.

Ik heb de ervaring dat het hele mooie gesprekken kan opleveren waar mensen soms ook gaan vertellen over hun eigen verlangens en ervaringen, al dan niet met sm, en dat dat dus meer gevoel van intimiteit kan opleveren. Ik heb een vriend die er enigszins ongemakkelijk van wordt, hij zou het liefst z'n vingers in z'n oren stoppen en heel hard LALALALA roepen. Daar vertel ik er weinig over, en zeker geen details. Een andere vriendin wil altijd alles weten en dan vooral mijn gevoelens en gedachten er bij. En andere mensen zitten er weer tussenin.
Plaats reactie