ik ben de weg kwijt

Voor vragen (duh...) die niet specifiek dom, sub of switchgericht zijn
johndoe

ik ben de weg kwijt

Bericht door johndoe »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw en ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik dit moet posten (het is een soort introductie/vraag/persoonlijke dingetje).
Ik ben 28 (man) en in de laatste 4-5 jaar ben ik er steeds meer achter gekomen dat ik behoefte heb om een dom/sub relatie te verkennen.
Tegelijkertijd heb ik een relatie met een fantastisch meisje, we zijn nu iets meer dan 4 jaar bij elkaar en we passen goed bij elkaar.
Behalve op seksueel gebied. We hebben wel dingen geprobeerd, maar voor haar houdt het veel eerder op terwijl ik verder wil gaan.
Tot nu toe was dat geen probleem, maar de laatste weken gaat het steeds meer aan mij knagen. Aan de ene kant heb ik het ontzettend goed met haar en wil ik dat niet kwijt, maar aan de andere kant voelt het alsof er een deel van mij mist. Ik ben bang dat wat ik ook doe dat ik er spijt van krijg.
Ik heb niet echt mensen waarmee ik hierover kan praten en ik denk dat ik op dit moment op zoek ben naar iemand om mee te praten die misschien mijn gevoelens deelt/kent.

Dit is in het kort mijn dilemma.

Verder weet ik op dit moment niet wat ik moet doen. alle advies is welkom.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: ik ben de weg kwijt

Bericht door Voleuse »

Hoi johndoe,

Het dilemma wat jij schetst is een bekende. Ik zat in dezelfde situatie een paar jaar geleden. In mijn geval heb ik het uiteindelijk uitgemaakt. Ons seksleven werd minder en minder, en hoe meer ik las en ervaarde op bdsmgebied (ik mocht beperkt dingen uitproberen van mijn vriend) hoe meer ik het wilde. Ik heb geprobeerd om die verlangens weg te stoppen, maar na een paar maanden kwam ik er altijd weer bij terug en uiteindelijk vond ik het toch belangrijk om een goed seksleven te hebben. We waren meer huisgenoten, en ik vond het niet eerlijk dat ik stiekem wilde dat hij anders was dan hij was. Ik hield heel veel van hem en de gedachte dat hij iemand verdiende die hem accepteerde zoals hij was en hem niet stiekem wilde veranderen was een van de dingen waardoor ik uiteindelijk de knoop doorhakte. In mijn geval is het goed uitgepakt: ik ben goed bevriend met mijn ex en heb nu een D/s relatie waarin al mijn geperverteerde fantasieën de ruimte hebben :)

Maar mijn ervaring is niet de enige oplossing natuurlijk. Ik ken ook mensen die hun vanilla (dus niet-kinky) relatie hebben opengegooid en hun kinky verlangens ergens anders zoeken. Misschien zijn er ook mensen die hun verlangens wegstoppen en vanilla blijven, maar die zal je niet op een bdsmforum vinden :). Mij is dat in ieder geval nooit gelukt, en ik ben heel gelukkig met de beslissing die ik toen gemaakt heb.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: ik ben de weg kwijt

Bericht door thaliya »

Hallo johndoe,

Ook voor mij is het herkenbaar. Niet alleen in een relatie met iemand die vanilla was, maar ook in een relatie met iemand die Dom was maar wiens kinks/voorkeuren/verlangen niet matchden met die van mij. Ik denk dat er, makkelijker gezegd dan gedaan, 4 keuzes zijn:

1. Niks doen en hopen dat je gevoelens vanzelf verdwijnen. Mijn persoonlijke ervaring is dat dit niet werkt want over het algemeen blijven de gevoelens terugkomen. Je zou er ook voor kunnen kiezen om die gevoelens te accepteren, maar er niks mee te doen. Lijkt mij erg moeilijk, maar misschien dat het wel kan.

2. Je relatie open gooien. Mijn persoonlijke ervaring is dat dit best kan werken. Ik ken ook andere mensen bij wie dit werkt. Wel ontzettend belangrijk is dat je vriendin er echt achter staat.

3. Vreemdgaan. Niet de meest nette optie, maar wel eentje die vaker voorkomt dan je zou willen. Mijn persoonlijke ervaring is dat het uiteindelijk niks oplost. Wel tijdelijk, maar voor lange termijn zou ik je dit willen afraden.

4. Uitmaken met je vriendin en iemand zoeken die beter bij je past. Is een moeilijke keuze, zoals Voleuse hierboven aangaf. Ik ben achteraf blij dat ik het met mijn vanilla vriend heb uitgemaakt omdat ik (niet altijd even subtiel) hem probeerde te veranderen in iemand die hij niet wilde zijn. Het was een ontzettende lieve schat, hij heeft het ook echt geprobeerd, maar het was gewoon niet echt iets wat in hem zat.

Ik vraag me af in hoeverre je vriendin weet van jouw gevoelens en hoe ze er mee omgaat? Is het iets dat ze eigenlijk vooral maar weerzinwekkend vindt, dan wordt het heel erg lastig om er goed over te kunnen praten en samen tot een oplossing te komen. Mocht ze er wel in ieder geval voor open staan dan is ook zij van harte welkom om hier eens mee te lezen of vragen te stellen. We hebben hier in het verleden ook wel andere vanilla partners gehad.

In ieder geval heel veel succes!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
johndoe

Re: ik ben de weg kwijt

Bericht door johndoe »

bedankt voor de reacties,

ik ben erg open met mijn vriendin en ze weet hoe ik me voel.
we hebben dingen geprobeerd zoals bondage en zelfs wat d/s spel, maar het probleem is dat ze het alleen voor mij doet en niet echt een sub is.
Daar komt nog bij dat zij in het verleden vriendjes heeft gehad die niet helemaal netjes waren en ze beleefd daarom gewoon weinig plezier aan seks. Zij houdt van romance en dat is nooit mijn sterkste kant geweest.

Ze heeft zelf ook al gevraagd of een open(ish) relatie een optie is, maar ik denk dat dat haar alleen maar kwetst en dat het ons nog verder uit elkaar drijft totdat er vanzelf niks meer over is. Dan is uitmaken een kortere lijdensweg.

ik maak me ook zorgen over haar mocht ik het uitmaken. Ik ben er altijd geweest om haar te steunen. Ik weet dat ik haar hart breek als het uitgaat. Toen we net bij elkaar waren is ze door een depressie gegaan en ik heb haar daar doorheen altijd gesteund. Als we uit elkaar gaan ben ik bang dat ze misschien weer terugvalt.
Alistuva

Re: ik ben de weg kwijt

Bericht door Alistuva »

Erg herkenbaar verhaal Johndoe, ik zit momenteel in een vergelijkbare situatie. Ook ik heb advies gevraagd op dit forum, het is niet iets waar je bij vrienden echt mee terecht kunt omdat die er te diep in zitten en jouw vriendin ook goed kennen. Na mijn forumpost heb ik begin deze maand besloten mijn vanilla relatie na 15 jaar te beëindigen. Het was uiteindelijk meer een vriendschap dan een volwaardige relatie en ik kon mijn bdsm gevoelens ook niet meer wegstoppen. Dit is de eerste keer dat ik weer inlog sindsdien en nu lees ik jouw verhaal... Hoe moeilijk ook, ik weet dat dit voor mij de juiste keuze was. Als jouw vriendin zelf al een open relatie voorstelt zou dat een optie kunnen zijn, maar ik proef uit jouw reactie dat ze dat misschien alleen voorstelt uit angst om je kwijt te raken. Dan is uitmaken inderdaad de snelste pijn... Wie weet lukt het jullie om de vriendschap te behouden en kun je er voor haar blijven zijn als ze het moeilijk heeft. Sterkte er mee!
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: ik ben de weg kwijt

Bericht door Voleuse »

@Alistuva respect voor het maken van die moeilijke keuze.

@johndoe om even in te gaan op het laatste wat jij zegt: iemand kan depressief worden doordat een relatie uit gaat, maar ze kan evengoed depressief worden van een relatie die niet goed loopt. Ik snap je gedachtes, want ik had ze ook (en ik kan het niet nu uitmaken want hij heeft tentamens, en uitmaken terwijl we net van een vakantie aan het genieten zijn kan ook niet, en als ik het uitmaakte op een feestdag dan is die dag misschien voorgoed verpest, etc etc) maar het uitmaken kan ook een kans zijn voor groei en ontwikkeling. Mijn ex bijvoorbeeld heeft in die tijd besloten om in therapie te gaan en aan zichzelf te werken.
Ik probeer je niet een kant op te praten ofzo :). Maar ik herken veel in je verhaal dus ik probeer een beetje de dingen te zeggen die me toen geholpen hebben.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: ik ben de weg kwijt

Bericht door thaliya »

johndoe schreef:
Ze heeft zelf ook al gevraagd of een open(ish) relatie een optie is, maar ik denk dat dat haar alleen maar kwetst en dat het ons nog verder uit elkaar drijft totdat er vanzelf niks meer over is. Dan is uitmaken een kortere lijdensweg.
Voleuse heeft al op een ander deel van je post gereageerd, ik wilde nog iets op dit stukje zeggen:

Als je vriendin aangeeft dat een open relatie een optie is, dan zou ik haar daarin vertrouwen of in ieder geval niet direct van tafel vegen. Zij is haar eigen persoon en als zij denkt dat het een optie is dan zou ik daar in ieder geval met haar verder over praten. Concreter maken; hoe ziet zij dat voor zich? Wat zou ze wel willen, wat niet? Wat zou ze wel willen weten, wat niet?
Daarnaast proef ik een beetje dat je het sowieso eigenlijk wilt uitmaken, dat het met name een kwestie van wanneer is? Dit gebaseerd op de 'kortere lijdensweg'. Misschien was dit onbewust?

Hoe dan ook, het is lastig!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
johndoe

Re: ik ben de weg kwijt

Bericht door johndoe »

@thaliya, misschien dat het toch een optie is, maar ik ben sceptisch.

@voleuse, ik denk dat mijn vriendin sterker is dan zij zelf denkt en dat ze het zonder mij ook prima redt, maar zij zal dat denk ik niet zo zien. Ze is tijdens haar depressie in therapie geweest en ze heeft al een stuk meer zelfvertrouwen dan toen ik haar leerde kennen. bedankt voor je advies :).

@alistuva, bedankt. Ik neem aan dat jullie dus kortgeleden uit elkaar zijn gegaan en ik wil jou ook sterkte wensen!

Ik ga volgende week met haar praten omdat ik er echt mee zit. bedankt voor jullie reacties.
Als ik meer besloten heb/weet zal ik een update posten.
johndoe

Re: ik ben de weg kwijt

Bericht door johndoe »

We hebben vandaag een moeilijk gesprek gehad en ik realiseer me dat ik nog steeds heel veel van haar hou.
Toch kan ik de gedachte niet naast me neerleggen dat ik iets mis.

Ik weet niet zo goed hoe ik dit uitleg, maar ik wil proberen om te kijken of ik mijn bdsm gevoelens niet naast me neer kan leggen als ik beter weet of het echt bij mij past of niet. Een fantasie is misschien fantastisch, maar wat ik nu heb is echt. Je kan toch niet alles krijgen in je leven.

Het liefste zou ik graag eens naar een bdsm meeting of munch? (heb ik hier gelezen, geen idee wat het is) of feest gaan.

Ik weet alleen niet zo goed waar ik moet beginnen. Op dit forum worden af en toe wel meetings genoemd, maar er staan bijna nooit verwijzingen naar hoe ik daar naartoe zou kunnen. Hebben jullie tips/sites? (of is het handig als ik daarvoor een nieuw topic open?)

Verder woon ik in Groningen en van wat ik zo snel kon vinden, is er meer te vinden in de randstad dan in het noorden. Reizen is niet zo erg maar dichtbij is natuurlijk makkelijker.
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: ik ben de weg kwijt

Bericht door leonietje »

In Groningen zijn er ook best wel wat munches. Lous en Yelte organiseren die wel geregeld in die regio al weet ik niet of die hier nog meelezen. Via fetlife.com kun je events in de buurt opzoeken. Een munch is gewoon met een groep mensen afspreken op een openbare locatie zoals bv een kroeg. Zodat je daar met elkaar kan kletsen over onder andere bdsm en het is manier om wat mensen te leren kennen in het wereldje zonder meteen in een speelfeest te belanden.
johndoe

Re: ik ben de weg kwijt

Bericht door johndoe »

Via het internet vind ik verschillende dingen. Ik vraag mij dan altijd een beetje af hoe betrouwbaar dat is. sites zoals:
vssm
bdsm-jongeren
bdsm-contacten.com
bdsmzaken.nl

Heeft iemand daar ervaring mee?
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: ik ben de weg kwijt

Bericht door Yara »

Bdsm-jongeren is prima, bdsm zaken wat dood en achterhaald, de laatste ken ik niet.
Je zou ook bij www.samarium.nl kunnen kijken. Ben ik jarenlang vrijwilliger geweest en ik vond het een fijne plek. Verder is fetlife mogelijk interessant.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: ik ben de weg kwijt

Bericht door isara »

BDSM zaken is opzich niet zo dood en achterhaald, trekt weer meer aan nu de groepenfunctie er is. BDSM zaken is wel echt op dating gericht, met profielen an advertenties.
Samarium is leuk, bdsm-jongeren prima. VSSM heeft op sommige plekken wel leuke speelmeetings, maar er komen niet overal even veel jongere mensen. Verder vind ik de vssm niet zo goed wat betreft hun communicatie en voorlichting, maargoed das persoonlijk.

Ik zou je gewoon aanraden een profiel op Fetlife te maken en bv eens te gaan lezen in de Netherlands Newbies groep. Verder is Fet pas leuker als je naar munches gaat en online vrienden maakt die je feed vullen. Even bovenaan klikken op evets near me en dan vind je de munches in de buurt.
Op de websites Samarium.nl, marijkespraktijken.nl en kinkyminds.nl staat veel goede info.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:57
Locatie: Tiel

Re: ik ben de weg kwijt

Bericht door Arno »

Hoi

VSSM was inderdaad een tijdje niet zo bij de tijd, maar de laatste tijd zijn ze met nieuwe mensen en een frisse wind vanuit het bestuur weer meer gaan doen aan hun communicatie en voorlichting. Ze hebben een geheel nieuwe site, die nog wel niet af is maar wel veel goede info geeft. En ook qua voorlichting hebben ze het weer aardig opgepakt. En de groepen lopen op dit moment goed, wij in Nijmegen hebben een mooie mix van alle leeftijden, met ook een paar nieuwe jonge coördinatoren.
Vrijheid ervaren, die als basis wortelt in jezelf.

Coördinator Kinky & Casual Nijmegen
Coördinator Diapers day Nijmegen
Owned and collared by Gomora

Met vriendelijke groet;
Arno
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: ik ben de weg kwijt

Bericht door Ravelijne »

Goed om te horen!
Plaats reactie