Gelukkig nieuwjaar!

Voor vragen (duh...) die niet specifiek dom, sub of switchgericht zijn
Plaats reactie
Alistuva

Gelukkig nieuwjaar!

Bericht door Alistuva »

Niet echt een vraag maar wel even de behoefte om wat gedachten te delen.

Dit is een bijzondere jaarwisseling voor me. Ik zit nog midden in een relatiebreuk na 15 jaar maar ben in mijn hoofd ook al erg met de toekomst bezig. Nieuw huisje, misschien wel een beetje een ander leven...

Tijdens de moeilijkste weken nauwelijks met BDSM bezig geweest. Isäntä en ik hadden de boel even bewust op een lager pitje gezet. We hebben niet vaak gelegenheid om met elkaar te spelen door fysieke afstand en drukke levens maar de kansen die we kregen samen besteedden we op dat moment liever aan samen eten en praten en dat was gewoon heel goed voor ons allebei. Anderhalve week geleden was zowel de behoefte als de gelegenheid er ineens wel en wat was dat intens en heerlijk... Ik ben voorlopig zeker niet op zoek naar een nieuwe 'vaste' relatie. Isäntä is daar op dit moment niet aan toe met mij en ik zelf ook niet. Even een tijdje op mezelf aangewezen zijn is helemaal niet zo slecht, ik heb nog nooit alleen gewoond!

En sinds een paar dagen heb ik het WS forum weer opgepakt. Ook die behoefte was even weg maar nu ben ik er echt niet weg te slaan. Continue inloggen op zoek naar nieuwe berichtjes en oude posts die ik nog niet gelezen had. In mijn hoofd ben ik gewoon erg bezig met de rol die BDSM in mijn leven gaat spelen nu ik het nilla bestaan even achter me laat. Ga ik munches en misschien wel feesten bezoeken? Ben ik best wel nieuwsgierig naar en het lijkt me leuk een beetje onderdeel te worden van de community maar ik vind het ook weer super eng. Straks kent iedereen elkaar en ik niemand! En wat als er wel weer behoefte komt aan meer vastigheid qua relatie? Happily ever after geloof ik even niet meer zo in, dus het zal wel wat vrijblijvender moeten worden allemaal. Maar hoe werkt dat dan... Zou ik (ooit) met iemand anders willen spelen dan mijn eigen meester..? Allemaal vragen die me bezig houden. Op het forum lezen en schrijven helpt me erg bij dat denkproces dus daar ge- / misbruik ik het maar even voor...

Voor het eerst in jaren heb ik echt geen idee wat het komende jaar gaat brengen en dat is eigenlijk ook wel weer spannend. Hopelijk spelen jullie daar ook een rol in, in ieder geval op het forum en wie weet wel live :yes:

Allemaal het beste gewenst voor 2017!!!
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Gelukkig nieuwjaar!

Bericht door kitten »

Het is en ontdekkingsreis die je zelf moet maken. Ik kan je alleen vertellen dat munches niet eng zijn! ;)
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:57
Locatie: Tiel

Re: Gelukkig nieuwjaar!

Bericht door Arno »

Hoi

Ja, het is jouw reis en jouw leven. Munches en bijeenkomsten zijn niet eng, maar juist heel goed om mensen te ontmoeten die allemaal hetzelfde willen. Samen genieten van bdsm en het leven van alledag, volg je gevoel en kijk wat het beste bij jou past.
Vrijheid ervaren, die als basis wortelt in jezelf.

Coördinator Kinky & Casual Nijmegen
Coördinator Diapers day Nijmegen
Owned and collared by Gomora

Met vriendelijke groet;
Arno
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Gelukkig nieuwjaar!

Bericht door thaliya »

Deels herken ik me wel in je verhaal. Ik ga later dit jaar, na ruim 12 jaar buitenland en 2 niet-gelukte relaties, terugkeren naar Nederland. Ik ben ook heel erg bezig met de toekomst: nieuw huis, nieuwe baan, school voor zoontje. En inderdaad ook met welke rol ik BDSM in m'n leven zie spelen. Ondanks dat Londen echt wel een scène heeft, heb ik daar nooit echt aansluiting kunnen vinden en de paar feestjes/ervaringen die ik de laatste jaren opgedaan heb waren bijna allemaal in Nederland. Ik kan me op dit moment ook nog niet voorstellen dat ik weer aan een vaste relatie ga beginnen, eerst maar eens een goede basis creeeren. Wel hoop ik op munches/feestjes/losse spelen en ik hoop dat ik in Nederland, met m'n ouders in de buurt (oppas!) daar ook meer de mogelijkheid toe heb.
Mijn ervaring is, dat WS'ers allemaal super aardige mensen zijn. En vooral dat: mensen. Natuurlijk zijn we hier allemaal ooit gekomen omdat we 'iets' met BDSM hebben maar het zal niet lang duren voordat je merkt dat je ook andere raakvlakken met mensen hebt. Ik denk dat je dus niet bang hoeft te zijn voor een 'iedereen kent elkaar en ik ken niemand' hoewel ik ook niet kan ontkennen dat ik diezelfde gevoelens heb gehad of soms nog wel heb. Ik zou in eerste instantie een munch bezoeken omdat het denk ik makkelijker is om daar mensen te leren kennen dan op een speelavond. Of misschien een workshop volgen? Dat heb ik hier in Londen gedaan en daar heb ik ook contacten aan over gehouden. Het is namelijk ontzettend makkelijk om een gesprek te beginnen na een workshop want een 'hoe vond je het?' is voldoende. En met iemand die ik bij een workshop leerde kennen ben ik een paar maanden later naar een bondage avond geweest. Zo rolt het balletje vanzelf.

Ik wens je in ieder geval veel succes en plezier op je ontdekkingsreis!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Gelukkig nieuwjaar!

Bericht door tessie »

Ja, het is zeker zo dat veel mensen elkaar al kennen, maar in mijn ervaring staan de meeste mensen ook zeker open voor nieuwe mensen. Ik zou aanraden om eerst naar een munch of idd workshop te gaan, dat zijn goede plekken om contacten te leggen. Ik ken na jaaaaren in de scene wel echt veel mensen, maar vind het nog steeds niet heel fijn om alleen naar een feestje te gaan. Er is altijd zo'n moment dat iedereen aan het spelen oid is, en dan voel ik me altijd een beetje alleen ofzo. Bij een munch heb je dat natuurlijk niet, en iedereen komt daar alleen om sociaal te doen. En het is erg gezellig.
Ik vind zelf de Bos & Lommer munch in Amsterdam altijd erg leuk, wel erg druk! Maar ik heb geen idee uit welke regio je komt, dus of dat mss te ver weg is voor je.
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Gelukkig nieuwjaar!

Bericht door isara »

Tof dat je zo aan het ontdekken bent! Ik wens je een nieuw jaar met vooral heel veel vrijheid om je eigen pad te volgen.
Alistuva

Re: Gelukkig nieuwjaar!

Bericht door Alistuva »

Thaliya, ik kan me voorstellen dat je daar erg mee bezig bent inderdaad. Ik heb zelf een jaar in het buitenland gewoond en toen voelde thuiskomen al als een cultuurschok ;) Veel succes daarbij!

Ik woon in het oosten van het land, heb op Fetlife al munches zien staan in Enschede. Als ik mijn thuissituatie een beetje op orde heb de stoute schoenen maar eens aantrekken..

Een workshop klinkt ook leuk inderdaad! Hebben jullie tips? Ik zag hier de bondage workshop van Butterfly voorbij komen, dat zou me erg gaaf lijken om ooit eens samen te doen met Isäntä. Maar is er ook iets dat je als sub alleen kunt doen? Ik ben niet vreselijk gebonden aan mijn eigen regio hoor, voor mijn werk kom ik ook in het hele land.
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Gelukkig nieuwjaar!

Bericht door isara »

BDSM voor beginners in Utrecht? Da's wel een hele leuke workshop.

En verder weet ik het even niet, het is zondagavond :)
Plaats reactie