Advies gevraagd

Voor vragen (duh...) die niet specifiek dom, sub of switchgericht zijn
ooii1992

Advies gevraagd

Bericht door ooii1992 »

Goedenavond ik ben ooii ik ben 25 jaar en kom uit de omgeving van Rotterdam en nieuw op deze site.

Ik zou graag advies willen vragen over wat ik met bepaalde dingen moet doen.

Tijdens mijn vorige D/s relatie heeft mijn Meesteres mij 2 keer in paniek laten raken waar wij flinke ruzie over gehad hebben omdat zij ontkende dat er wat verkeerd ging of er paniek was terwijl ik wel een aantal keer mijn 'safeword' gebruikt heb. Nu is het niet zo zeer echt extreem erg wat er gebeurd is maar mij zit het behoorlijk dwars want als ik er met haar over probeerde te praten dan voelde ze zich gelijk de ergste/gevaarlijkste crimineel die er rond liep ondanks ik het rustig probeerde te brengen. Toen de tijd had ik ook een liefdes relatie en probeerde met haar ook erover te praten het enige wat ik toen te horen kreeg was: stel je niet aan, of je doet het of je doet het niet, wees niet zo zielig.

Daarna leerde ik iemand kennen via Fetlife die heel open was mijn(angsten) begreep wist hoe ik me voelde en me daar vanaf kon helpen tot er een bepaald moment kwam dat zij mij ook volledig in de steek heeft gelaten zonder te weten wat ik verkeerd gedaan/gezegd zou kunnen hebben.

daarna heb ik nog een aantal keer geprobeerd om adviezen te vragen aan Meesteressen en werd daarbij helemaal de grond in getrapt. Zoals ik al eerder zij het is niet zo zeer echt een extreem geval maar voor mij ligt het best gevoelig zeker op de manier hoe het liep met mijn Meesteres.

Helaas heb en durf ik me niet echt open te stellen voor de bdsm wereld alsin naar munches/meetings gaan omdat ik me best wel voor mn gevoelens schaam en nog niet de juiste persoon heb gevonden waarbij mn vertrouwen ver boven de 100% zit.

mochten jullie vragen hebben stel ze gerust.
Groetjes ooii
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Advies gevraagd

Bericht door thaliya »

Hallo ooii,

Welkom hier! Waar wil je precies advies over hebben?
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Advies gevraagd

Bericht door Voleuse »

Hallo ooii. Wat vervelend dat het zo mis is gegaan in jouw vorige D/s relatie. Zelf vind ik het wel een dealbreaker als je stopwoord wordt genegeerd, dan zou bij mij ook het vertrouwen helemaal weg zijn. Het hoeft ook niet perse extreem te zijn wat er gebeurde, de gevoelens de worden getriggered zijn echt en het is vervelend dat je dan achteraf de discussie moet aan gaan om te bewijzen dat het erg genoeg was om van in paniek te raken.
Ik heb toevallig een recent voorbeeld: ik had een touw om mijn nek, en mijn D liep heel even mijn gezichtsveld uit. Hij liep niet ver weg, ik was geen moment in gevaar, er ging ook niet echt iets fout, maar toch raakte ik in paniek want ik zag hem niet meer. Achteraf hebben we het besproken en hij gaf me gelijk en heeft me getroost en beloofde er in het vervolg op te letten. Dat vind ik een correcte reactie bij paniek, ookal deed hij niet perse iets fout.

Het klinkt alleen wel alsof je helemaal niemand kent die ook in de BDSM-scene zit behalve de mensen waar je ook mee speelt. Dat lijkt me dan ook heel eenzaam, want zo kan je je ervaringen niet met een neutraal iemand bespreken (tenzij je een therapeut hebt of out bent naar de buitenwereld). Ik snap dat munches misschien eng zijn, maar dat is juist de plek waar je mensen kan vinden die begrijpen waar je mee zit. We komen allemaal wel eens situaties tegen waarbij het misloopt, en iemand die niets met BDSM heeft zal misschien niet begrijpen hoe eng het is als je de persoon waar je zoveel op vertrouwt ineens iets fout doet.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
ooii1992

Re: Advies gevraagd

Bericht door ooii1992 »

Ja dat is miss waar @Voleuse maar ik heb vaak het gevoel bij zulk soort munches evenementen dat ik de mensen tegen kom die het niet van me weten en het vertellen aan mensen die niks ervan weten of hoeven te weten ik leer dan liever iemand persoonlijk kennen bijvoorbeeld ook al is dat vaak lastiger
ooii1992

Re: Advies gevraagd

Bericht door ooii1992 »

Hallo thaliya

Bedankt ik weet gewoon niet meer zo zeer wat ik moet doen elke keer als ik iemand leer kennen gaat er wel wat verkeerd met het contact en als ik dan een Mrs met ervaring erover probeer aan te spreken of op andere manieren met mensen in contact probeer te komen word ik de grond in getrapt omdat ze vinden dat ik me aanstel of niet zo zielig moet zijn omdat het niet zo extreem is
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Advies gevraagd

Bericht door JerryM »

Als je naar een munch in een andere stad gaat is de kans dat je mensen tegenkomt die kennissen van jou kennen heel klein, nog afgezien van de minieme kans dat ze je zouden outen, helemaal als ze zelf ook in de scene zitten. Dat doen 'wij' niet.

Daarbij komt dat een munch over het algemeen in een openbare gelegenheid plaatsvindt waar het niet aan iemand te zien is dat ze aan BDSM zouden doen.

Kom eens kijken bij een munch, als je het niet vertrouwt blijf je aan de bar zitten en drink je alleen een drankje en ga je weer naar huis.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Advies gevraagd

Bericht door Crownless »

De eerstvolgende munch (lentemeet) is in een park met kinderen erbij, dus gaat het niet eens over bdsm (en dan in bedekte termen). En ja, klootzakken heb je overal. Ik kan niet garanderen dat iedereen die aan bdsm doet, nooit iemand (al dan niet per ongeluk) zal outen. Maar ik kan je wel zeggen dat het merendeel dat niet zal doen.

Maar, wat een kutreacties heb je tot nu toe gehad. Ik snap dat dat je vertrouwen niet ten goede komt.

Wat je verkeerd doet in contact kan ik niets over zeggen. Ik ben geneigd naar 'vette pech'?

Een andere optie is dat je contact hebt gevonden met de stereotype strenge meesteres? Je hebt online twee types bdsm-ers. Er zijn degenen die zich online gedragen als in hun bdsm-rol. De meester/es die elke onderdanigen aanspreken op hun onderdanigheid, die je meteen benaderen met "kniel slet/kus mijn schoenen, waardeloze worm!" En de onderdanigen die meteen iedereen die aangeeft dominant te zijn, meteen aanspreekt met U en meteen diegene wil behagen.

En je hebt degenen die zich gedragen zoals in het dagelijks leven, en hun bdsmrol bewaren voor diegenen waar ze al wat meer contact mee hebben gehad. Met wie het klikt.

Vergelijk het met een kroeg: je hebt daar mensen die duidelijk uit zijn op een one-night-stand, misschien zelfs al heel snel sturen op seks (heej, colaatje, neuken? Nee? Sinas dan?). En degenen die een leuke avond willen hebben, en als een flirt klikt, misschien wel verder gaan.

En nu is het mijn vooroordeel dat de eerste categorie, de 'ik ben dominant, kniel voor me'-mensen op internet, niet zo goed kunnen omgaan met menselijkheid. Met paniek. Met 'het ging mis'. Zeker als het in hun ogen ging om iets banaals.

Terwijl dat soort types, volgens een ander vooroordeel van me, aantrekkelijk zijn voor beginners. Want je hebt net ontdekt wat je geil vindt, dus wordt je aangetrokken tot dergelijke avatars van je geilheid.

Maar, ik gok nog het meest op pech. Iedereen maakt fouten. Ik heb zelf ooit op een speelfeest iemand te hard op een verkeerde plek gemept. En tot mijn schaamte duurde het een paar jaar voor ik zag dat ik die fout niet eens ownde en er onterecht drama om schopte op dat moment ook nog. Het is moeilijk je fouten te erkennen. Al helemaal als je jezelf op een voetstuk hebt gezet (of je sub dat doet).

Maar goed, daar heb jij nu niet zoveel aan. Jij hebt nu een paar kutervaringen gehad. De vraag is: wat heb jij nodig om weer op het spreekwoordelijke paard te klimmen waar je vanaf bent gevallen?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
ooii1992

Re: Advies gevraagd

Bericht door ooii1992 »

[quote="Crownless"] bedankt voor de reactie en ja dat is zeker waar wat je zegt.

Zij bewaarde haar Meesteres rol ook voor mij en haar vriend daarbuiten eerlijk gezegd geen idee hoe of wat ze ermee deed in het dagelijks leven werkte ze als zwem instructrice en bij mij was het vooral digitaal 24/7 in rol met regels af en toe chat sessies of opdrachten doen en af en toe kwam ze een dagje langs om te spelen. Maar we hebben onze D/s relatie vanaf het begin wel echt rustig stap voor stap opgebouwd omdat ik net nieuw was in de wereld vond sommige dingen heel erg lastig en als er maar het verkeerdste gezegd werd(als voorbeeld wat moet ik toch met jou) dan wist ik niet dat dat om mindplay ging omdat ik dat totaal niet kende maar met de tijd ging dat weg en werd het gewoon vertrouwd dus daarbij was niks aan de hand. Maar waar ik het meest van baal is dat als ik erover probeerde te praten dat ze vond dat ik haar beschouwde alsof ze een crimineel was en dan maakte het niet uit hoe voorzichtig ik het ter sprake bracht.

Eerlijk gezegd wat ik nodig heb is dezelfde band als die ik met haar had een 24/7 in rol D/s relatie met regels opdrachten chat sessies maar bijv ook elke week een dag/weekend afspreken ik wil kijken of dat ik in de toekomst miss een relatie kan krijgen met zo'n Meesteres ik heb iemand nodig die mijn angsten begrijpt mij de steun en het vertrouwen wil geven waardoor ik me meer open kan stellen en haar kan vertrouwen zodat ik me meer open kan stellen en kan genieten zonder bang te zijn dat er weer wat fout gaat of ik weer in paniek raak maar die mijn harde grenzen (wat ze ook zijn) respecteert.

Zoals ik al zei in dat bericht ik had toen een andere Meesteres gevonden die me echt precies begreep hoe ik me voelde en dat ik er zo mee zat en door een heel gesprek met haar aan te gaan voelde het gewoon zo vertrouwd dat ik ervan uit ging dat zij degene was die mij van mijn angsten kon afhelpen en waarmee ik een mooie D/s relatie op kon bouwen ook al was het geen 24/7 maar nu besef ik gewoon heel erg dat hetgeen is wat ik nodig heb het liefst zou ik nog bij een Meesteres in willen gaan wonen alsin 24/7 in rol en regels(wel rondom mijn leeftijd en niet commercieel) maar als ik dan contact probeer te zoeken word je gewoon zo hard de grond in getrapt of zielig genoemd waardoor je zo onzeker ervan word dat je niet meer echt weet wat je moet doen.

Groet ooii
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Advies gevraagd

Bericht door pluis »

Zonder nu al te lang op je voorgaande ervaringen in te gaan (het is hier bijna middernacht en ik lig al in bed): ik zou je aanraden om je, bij het je weg vinden in de wereld van BDSM vooral niet alleen te richten op meesteressen als mensen om mee te praten.

Ik zeg dat om drie redenen:

1) Vaak kun je juist veel steun en begrip en waardevol contact vinden bij mensen die altijd, vaak of soms dezelfde rol innemen als jij zelf

2) Contact met mensen waarbij je niet direct hoopt op een relatie / een diepgaande D/s kan jou veel bieden in termen van vriendschap, waar je dat veel moeilijker vindt als je je alleen richt op mensen met wie jij wel zo;n 24/7 zou willen aangaan

3) Veel mensen vinden het niet fijn om alleen benaderd te worden als gezocht onderwerp van een relatie / D/s of specifieke BDSM-gerelateerde wens. Het kan juist enorm goed werken om mensen eerst op vriendschappelijke voet te leren kennen. Hoe meer mensen je zometeen kent en hoe meer mensen jou kennen als een vriendelijk en sympathiek mens, hoe groter de kans dat je straks jouw speciale iemand tegenkomt.

Het is fijn dat je weet wat je wilt in BDSMopzicht, maar ik zou nog eens nadenken of je ook geen waarde kunt vinden in zaken die niet direct aan je droombeeld voldoen, zoals vrienden maken die begrijpen waar het over gaat.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Advies gevraagd

Bericht door thaliya »

Hoi ooii,

Ik sluit me bij anderen aan. Natuurlijk is het niet OK als iemand over je grenzen heengaat. Het maakt daarbij niet uit dat het maar iets kleins is. Voor een aankomend feest heb ik overwogen of ik "kietelen" als grens zou aangeven want ik vind dat helemaal niet leuk, zeker als het te lang duurt. Ik heb het uiteindelijk niet gedaan maar stel dat het wel een grens was geweest en iemand ging daarover want "het is toch maar kietelen" dan was ik pisnijdig geweest. Zeker als het ook nog niet bespreekbaar was.

BDSM beleven kan op allerlei manieren en daarom denk ook ik dat het goed is om eerst meer mensen te leren kennen. Ik zeg bewust mensen omdat het niet zoveel uitmaakt in het begin wat voor rol iemand heeft. Ik snap dat het eng is om in je eentje een Munch binnen te stappen maar vaak kan je dat bij de organisatie aangeven en is er iemand die je opvangt. Ik kom zelf niet naar de lentemeet maar ik denk dat het een prima eerste meet is. Niet te grootschalig, mensen die je gegarandeerd niet zullen outen en buiten in een park dus als je het toch niks vindt kun je letterlijk zo wegrennen :).
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
ooii1992

Re: Advies gevraagd

Bericht door ooii1992 »

[quote="pluis"]

Bedankt pluis voor je bericht en je tips voor mij ligt het vooral lastig dat ik me schaam voor mijn gevoelens en toch wel moeite heb om ergens alleen heen te gaan waar je niemand kent dat wekt onzekere gevoelens bij me op als ik mensen in het echt ken en we zouden bijv samen gaan of als groepje van 3/4 personen dat zou voor mij makkelijker zijn maar de angst waar ik ook een beetje mee zit dat ik er mensen tegen kom die het niet van mij weten of mensen die je niet kan vertrouwen en je zwart gaan lopen maken. Ik probeer bij elk gesprek dat ik probeer aan te gaan interesse in haar te tonen en te kijken of dat we miss een vriendschap kunnen opbouwen en wie weet in de toekomst word dat meer maar miss ook niet dat weet je nooit van te voren
ooii1992

Re: Advies gevraagd

Bericht door ooii1992 »

[quote="thaliya"]Hoi ooii,

Dankje voor je berichtje ja ik vind het zeker lastig ik moet iemand hebben waarbij ik steun heb als ik bijv naar zo'n munch/meet ga zodat ik wat meer zekerheid heb niet terug kruip in me schulp en onzeker word. Op wat voor manier ik ook contact probeer te zoeken met mensen 9/10 keer gaat het mis om een of andere vage reden terwijl ik wil beginnen met een vriendschap sommige willen dat niet of hebben er geen interesse in of denken alleen maar verkeerde dingen terwijl ik totaal niks slechts in de zin heb gewoon een vriendschap waarbij we elkaar eerst beter leren kennen dan miss is een keer afspreken ergens een drankje gaan doen en als er een klik is kunnen we in de toekomst altijd nog vaker afspreken om leuke dingen te doen.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Advies gevraagd

Bericht door Voleuse »

De reden dat mensen denken dat je andere bedoelingen hebt bij een berichtje is omdat vrouwen op kinksites vaak berichtjes krijgen van mannen die gewoon seks willen of een bepaalde fantasie willen waarmaken. Zelfs jij bent ook al verder aan het denken naar een drankje en een klik en andere leuke dingen. Wat pluis bedoelt is: zoek contact met andere subs en met andere mannen (ik denk tenminste ergens gelezen te hebben dat je een man bent, excuses als ik ernaast zit). Mensen met wie je nooit iets anders zou willen dan vriendschap.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Advies gevraagd

Bericht door Ravelijne »

Er zijn al veel zinnige dingen gezegd. Als ik er nog iets aan zou kunnen toevoegen zou het zijn, kijk wat jij nodig hebt om je nu al minder te gaan schamen, jezelf meer te accepteren. De meeste van ons hebben moeite gehad met onze BDSM gevoelens (ik wel!). Het helpt om je beter en minder onzeker te voelen als je dat meer gaat accepteren. Kijk wat jou daarbij helpt. Mij hielp het om met andere kinksters te praten, zoals hier op het forum of (inderdaad) op een munch. Me te realiseren dat het ook allemaal hele gewone en hartstikke aardige mensen zijn die ook die gevoelens hebben. Daarnaast blijkt uit alle surveys en wetenschappelijk onderzoek wat er is dat we inderdaad hele gewone mensen zijn. Gewoon met een andere 'smaak' qua beleving. Mij hielp het om mezelf daaraan te herinneren als ik schaamte voelde.

Verder zou ik echt alle verwachtingen loslaten, als je een gesprekje aangaat met iemand. Hou het gewoon bij een leuk gesprek. Als het iemand is waar je een vriendschap mee kunt opbouwen, dan merk je dat later wel. Wordt eerst kennissen, voordat je een vriendschap op gaat bouwen. Misschien dat dat helpt om wat makkelijker contact te maken met mensen.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Advies gevraagd

Bericht door tessie »

Je gaat juist naar een munch om mensen te ontmoeten. Niet andersom, dat je eerst mensen moet kennen om naar een munch te gaan. En ik denk dat bijna iedereen wel onzekere gevoelens heeft als je ergens heen gaat waar je niemand kent. Ja dat is even ongemakkelijk en eng, maar als je het nooit doet, blijf je in deze cirkel hangen.

Verder ben ik het erg eens met wat Voleuse zei. En zelf zou ik ook de kriebels krijgen als iemand gelijk al probeert een vriendschap (en wie weet meer) probeert op te bouwen in een eerste gesprekje.
Ga gewoon voor een gezellige middag (die eerst even ongemakkelijk voelt ja) en mensen leren kennen. En meer gewoon nog even niet. Niet een vriendschap, niet misschien meer, niet iemand die jou van je angsten af kan helpen.
Plaats reactie