mijn vriendin wil dominante commando's leren

Voor vragen (duh...) die niet specifiek dom, sub of switchgericht zijn
Plaats reactie
Verlegen-jongen2

mijn vriendin wil dominante commando's leren

Bericht door Verlegen-jongen2 »

Beste lezers,

Mijn vriendin en ik hebben hier aangemeld omdat we veel kunnen leren hier. Deze onderwerp begin ik omdat zij dat wilde dat ik plaatste. Zij is qua karakter best dominant maar weet niet hoe ze het moet gebruiken. Ze wil leren hoe je dominante commando's kan opdragen aan mij. Zelfs wil ze veel controle over mij hebben. Kleding, voeding, telefoon, seks, financieën enz. Hoe moeten wij dat doen waar moeten we beginnen.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: mijn vriendin wil dominante commando's leren

Bericht door eireann »

Hoi verlegen jongen en vriendin :)

Hier komen vast fijne inhoudelijke reacties op; maar willen jullie je ook even voorstellen in de who's who?
**Self Rescuing Princess**
Verlegen-jongen2

Re: mijn vriendin wil dominante commando's leren

Bericht door Verlegen-jongen2 »

We hebben ons voorgesteld we wachten op enthousiaste reacties van mensen alvast bedankt.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: mijn vriendin wil dominante commando's leren

Bericht door thaliya »

Hallo allebei :)

Wat leuk dat jullie op ontdekkingstocht gaan. Zoals in het voorstel topic al werd gezegd: iedereen doet het op zijn/haar eigen manier en alles is goed. Er bestaat niet zoiets als DE manier om dit te doen, hoewel sommigen je dat wel willen doen geloven.

Wat ik jullie zou willen aanraden is om op te schrijven hoe in een ideale situatie een dag eruit zie. Sta jij bijvoorbeeld eerder op om vast haar ontbijt klaar te maken? Of staat zij juist eerder op omdat ze 's ochtends rustig wakker wil worden zonder dat jij in de weg loopt? Of allebei tegelijk eruit omdat dat nou eenmaal praktisch is? En dan verder.

Jullie komen er dan gaandeweg, hopelijk, achter wat jullie voor ogen hebben. In het voorstel topic werd een goed voorbeeld van "service oriented" gegeven: zorg dat haar thee klaarstaat als ze dat altijd op een bepaalde tijd drinkt. Maar misschien komen jullie er wel achter dat ze eigenlijk meer "obedience oriented" is en dit alleen maar irritant zou vinden (mijn ex was zo, die vond het vreselijk als ik uit mezelf van alles ging doen, hij had liever dat ik wachtte en dan deed wat hij vroeg).

Jullie kunnen ook overleggen of er bepaalde dingen zijn waar zij de controle over heeft. Bijvoorbeeld financieel. Ik had ooit een afspraak dat ik toestemming moest hebben voor uitgaven van meer dan een bepaald bedrag. Wat doe je als je echt moet tanken en ze is onbereikbaar? Willen jullie straf als onderdeel van de relatie? Sommige mensen doen dat, sommige niet. Allemaal goed.

Ga er gewoon mee experimenteren en heb na een tijdje een evaluatie gesprek. Misschien komen jullie er dan wel achter dat dingen toch niet werken. Dat jij dingen lastig vindt of dat zij erachter komt dat ze er wel genoeg van heeft om elke dag je kleren uit te zoeken.

Veel plezier!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: mijn vriendin wil dominante commando's leren

Bericht door Voleuse »

Ik weet niet wat je precies bedoelt met commando's dus ik vind t lastig om antwoord te geven op de vraag. Ik denk dat je een D/s met haar wil opbouwen? Dan bedoel ik dus een relatie met een ongelijke machtsverhouding? Ik kan je wat van mijn eigen ervaring vertellen over het opbouwen van een D/s (ik ben sub) en misschien kun je daar iets uithalen, maar iedereen is anders dus wat voor mij werkt werkt misschien niet voor jou.

Mijn D/s is echt wel een opbouw geweest. We ontmoetten elkaar in een bdsm setting, dus het is niet dat we dat samen hebben ontdekt (zie je, dat is al een groot verschil tussen jou en mij ;)), maar het was wel onze eerste D/s. In het begin deden we veel pijnspel (dus met zwepen en canes enzo), want dat is iets wat we allebei kenden en wat goed werkte. In het aller-begin voelde ik me alleen onderdanig als we pijnspel deden. Vrij snel werd dat uitgebreid naar service-dingen zoals koffie halen, naaktfoto's sturen elke dag, de tas dragen in de supermarkt (grappig, want ik ben dan een niet-sterk meisje die dan in de winkel hijgend achter een grote man aanloopt met de boodschappentas), hem helpen met werk. Op een gegeven moment hebben we daarover gepraat, dat ik het wel goed vond gaan en het luisteren heel fijn vond en dat ik daar verder mee wilde, en toen is hij me ook op mijn gedrag gaan corrigeren (dus zeggen dat ik mijn mond moet houden als ik te brutaal ben bijvoorbeeld). De volgende stap was dat we het officieel een status hebben gegeven, hij als dominant en ik als "owned", bezit dus. Ergens toen heb ik ook een lijst met taken gekregen die ik moest halen om mijn collar te verdienen (en daar ben ik nog steeds mee bezig). Een van de laatste ontwikkelingen is seksuele beschikbaarheid, dus dat hij altijd seks mag claimen, ook als ik echtechtecht niet wil. En we zijn in gesprek over dingen als orgasmecontrole als volgend stapje.

Ik hoop dat ik hierbij dingen genoemd heb die nuttig zijn. Misschien is het goed om een keer naar een sublijst te kijken (staat hier op de website geloof ik) om te kijken wat voor mogelijkheden er zijn en wat je het meeste aanspreekt. Ik zou gewoon beginnen met wat dingetjes die je nu leuk vind en je niet teveel zorgen maken over hoe je NU de complete controle kan overdragen, want een D/s is in mijn ervaring iets wat je geleidelijk opbouwt. Ik bedoel, natuurlijk kan je een bepaalde D/s-klik hebben met iemand vanaf het eerste moment (dat had ik ook), maar bij mij was het echt zo dat ik stukje bij beetje meer controle opgaf, en bij elke stap hebben we veel gepraat over of we het allebei fijn vonden :).
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: mijn vriendin wil dominante commando's leren

Bericht door tessie »

Je noemt al een aantal onderwerpen waar zij graag controle over wil hebben, dat klinkt alsof ze best al een idee heeft van hoe zij het voor zich ziet. Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met dominante commando's geven.
Als jullie samen afspreken dat zij de dominant in de relatie is, en jij de onderdanige en dat dat voor jullie betekent dat jij dan doet wat zij zegt, dan is dat toch al vrij duidelijk? Hoe zij dan iets zegt of vraagt, of ze het op haar allerliefst aan jou vraagt of het jou toesnauwt, dat maakt dan eigenlijk niet uit.

Zoals thaliya ook al zei in een voorbeeld, je kan afspreken dat je toestemming moet vragen om geld uit te geven boven een bepaald bedrag. Bij zulke dingen is het idd wel handig om af te spreken dat voor dingen als tanken of ov, of automatische incasso's, dat mss niet hoeft. En dat je dan bijv nog elke week een overzicht naar haar stuurt van al jouw transacties.

Qua kleding zou je haar elke avond een foto kunnen sturen met wat je de volgende dag aan zou willen trekken, of mss wel 2 of 3 opties, zodat zij daar uit kan kiezen. Ook kan je dat omdraaien, dat zij elke avond aan jou vertelt wat je aan moet, maar dat is dan weer meer werk voor haar. Ook kan ze samen met jou gaan winkelen en kleding uitzoeken, of bepaalde onderkleding of wat dan ook. Of dat je haar elke keer vanuit het pashokje een foto appt als je in je eentje iets nieuws gaat kopen, en zij dan dus aan kan geven of ze het goed vind of niet.

Met eten kan je iets soortgelijks doen. Je kan haar mailen of appen wat je van plan bent te gaan eten die dag (alles, ontbijt, lunch, tussendoortjes), weer evt. met opties zodat zij voor jou kan kiezen. Of één optie die zij dan goed kan keuren. Als je iets wil eten wat niet in het plan stond, vraag je haar eerst om toestemming.

Verder kan je haar natuurlijk toegang geven tot jouw telefoon en eventueel mail accounts bijvoorbeeld. Net waar je je prettig bij voelt, want dat zijn wel dingen die best ver gaan in je privacy. Je kan ook denken aan een tracking app, waarbij zij altijd zou kunnen zien waar jij bent, terwijl jij dat van haar niet kan zien. Er is zoveel mogelijk, iedereen vind iets anders leuk.

Veel controle houden geeft vaak ook wel veel werk, en soms zijn er ook dagen (of weken) dat een D daar mss geen zin in heeft, of dat de sub er gewoon even echt geen zin in heeft. Er kan vanalles spelen in je leven wat ineens voorrang krijgt over doorgeven wat je aan gaat trekken bijvoorbeeld. Dat is iets waar je wel rekening mee moet houden.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: mijn vriendin wil dominante commando's leren

Bericht door phedre »

ik denk dat je niet moet denken in vorm van commando's. n Sub krijgt (in veel relaties tenminste) geen commando's van haar/zijn dom. Een vriendelijk verzoek of vraag doet gewoon zoveel meer dan 100 commando's. Een dominant loopt echt niet de hele dag commando's uit te delen, maar vraagt zijn sub heel gewoon of zij dit of dat voor hem wil doen. Een sub heeft dan ook genoeg aan n verzoek van de dom om te gehoorzamen en dus te doen wat hij/zij vraagt.

Verder is t idd een kwestie van afspreken van regels/gebruiken, maar dat gebeurt meestal ook in gezamenlijk overleg, omdat t geen nut heeft om regels opgelegd te krijgen waar een van tweeen helemaal niks mee heeft, vaak werkt dat dan toch niet. Of misschien willen jullie wel helemaal geen onderling afgesproken regels, dat kan ook. Vul de relatie in zoals jullie dat willen. Er is geen manier waarop het 'hoort'. Dat bepalen alleen jullie samen.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Verlegen-jongen2

Re: mijn vriendin wil dominante commando's leren

Bericht door Verlegen-jongen2 »

Bij ons is het dagelijks gewoon als volgt mijn vriendin werkt niet dus dan ben ik de enige broodverdiener in huis. We wonen samen, smorgens ga ik al 4 uur het deur uit en dan ben ik 15 uur in de middag pas terug van het werk.

Tijdens het werk moet ik haar in mijn pauzes gaan bellen want dan wil ze gaan praten. Als ik klaar ben met werken, dan moet ik haar smsen dat ik eraan kom. Bij files smsen dat het file is en dat ik wat later kom. Als ik in de middag thuis ben dan ga ik gelijk in de keuken om te koken.

Als het eten klaar is dan ga ik de tafel dekken en dan gaan we eten. Als we klaar zijn met het eten dan was ik af. Daarna ga ik rustig bij mijn vriendin zitten op de grond tussen haar benen. Dan gaan we haar films of programma's kijken die ze bekijkt. Ondertussen commandeerd ze van geef massage of streel mijn benen of kus mijn voeten. Dan zegt ze je moet vroeg op we gaan slapen.

Verder ze weet van welke kleding stijl hou, die koopt ze dan voor mij ik mag niet het kleur uitzoeken of als het slecht is dat ik die niet leuk vindt.

We hebben een gezamenlijke bankrekening dat op haar naam stond die hebben we vanmiddag laten aanpassen voor mijn pas limiet hoeveel ik mag uitbesteden.

We hadden vanochtend een aantal fetishes gevonden die we vandaag willen uitvoeren maar hoe is dat? Facesitting, smothering en breath play. Ook hebben we in de stad wat gekeken naar leren pakken bijvoorbeeld pvc suit of latex kleding met leuke leren boots.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: mijn vriendin wil dominante commando's leren

Bericht door eireann »

Dit is toch een leuk scenario? Zelf bedacht, ik neem aan dat jullie er allebei blij van worden. Ben je op zoek naar meer suggesties? Of wat verwacht je van ons te horen?
**Self Rescuing Princess**
Verlegen-jongen2

Re: mijn vriendin wil dominante commando's leren

Bericht door Verlegen-jongen2 »

Ja wat we dagelijks doen wel het is gewoon een normale routine dag geworden.

Die met het bankrekening hebben we vanmiddag veranderd daar hadden we een idee van jullie gekregen.

Die fetishes met facesitting hebben we vanochtend gevonden maar weten niet precies wat het allemaal is en hoe het gedaan moet worden.Misschien dat jullie aangezien mijn situatie iets kunnen veranderen erbij kunnen toevoegen. Op welke manier ze nog wat strenger kan zijn? Misschien een uitleg of suggestie hoe we de drie fetishes toe kunnen passen aan ons situatie. Misschien ik weet niet of het kan, ligt eraan wat het is :)
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: mijn vriendin wil dominante commando's leren

Bericht door Crownless »

Oh, breathplay, smothering en facesitting is een hele tak van sport joh ;). Kun je denk ik beter even een nieuw topic over openen. Blijft het overzichtelijk :)

Wat thalya zegt, het is wel handig te weten/te ontdekken of je meer service-oriented (dienstbaar) of obedience-oriented (gehoorzaam) handelt. Ik zelf word gek van iemand die me vragend aanstaart mer 'vertel me wat ik moet doen.' Ik hou van eigen initiatief en word vooral blij van iemand die zijn eigen ding doet.

En in hoeverre je wilt 'micro-managen'. En wat je precies wilt. Wil je een altijd aanwezige machtsverhouding? En in hoeverre wil je nog zelf dingen bepalen?

Ik ben er zelf geen goeie voor. Ik vind mijn eigen leven managen al werk zat. En ik zie al meteen voor me hoe het mis gaat als ik eens een dag geen zin heb in te controleren of je wel 200 gram groente eet. Bijvoorbeeld.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: mijn vriendin wil dominante commando's leren

Bericht door thaliya »

Je dag ziet er goed uit! Ik zou zeggen: ga het proberen en kijk hoe het gaat :)
Hebben jullie dit samen bedacht of is dit met name hoe jij het wilt?
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Verlegen-jongen2

Re: mijn vriendin wil dominante commando's leren

Bericht door Verlegen-jongen2 »

Dit is samen door ons bedacht hoe we het dag wilde hebben, we doen dit nu al bijna 3 weken en we vinden het heel erg leuk. Maar ik wil nu dat ze meer macht heeft en dat ze meer kan zeggen. Alleen we weten niet wat? Misschien dat jullie iets extras kunnen toevoegen. Met die bijvoorbeeld thee extra zetten doe ik vooral extra nu. In de avond als we tv kijken.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: mijn vriendin wil dominante commando's leren

Bericht door eireann »

Wat zij leuk vind, en jij ook, dat weten wij toch niet?
**Self Rescuing Princess**
Plaats reactie