De D en een condoom

Voor vragen (duh...) die niet specifiek dom, sub of switchgericht zijn
Plaats reactie
beginner

De D en een condoom

Bericht door beginner »

Ik gooi er weer een vraag tegen aan :)

Heb nu 3 ervaringen met een D gehad, en wat me opviel dat ze alle 3 geen condoom gebruikten.
Ja ik weet het, ook mijn fout geweest, ik moet ook verstandiger zijn, maar goed.
Bij de 1e en de 2e was het allemaal zo nieuw en spannend, ik lag vastgebonden en in die roes had ik te laat door dat hij al binnen was.
Bij nummer 3 was er die avond geen sex, de volgende ochtend toen ik nog half sliep gleed er iets naar binnen.
Achteraf wel gezegd maar toen was het ach het is nu toch al gebeurd en het is echt veilig.

Ik ga morgen toch maar even een soa test doen vooral omdat 1 van de heren het niet zo nauw nam met trouw aan 1 persoon.

Mocht ik weer iemand ontmoeten zal ik van te voren aankaarten dat er iets gebruikt moet worden, ik weet nu dat als ik eenmaal vast lig ik er zelf ook niet meer aan denk.

Maar....toch vraag ik me af, is condoom gebruik niet zo gebruikelijk binnen de bdsm of heb ik toevallig 3 "verkeerde" heren gehad ?
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: De D en een condoom

Bericht door pluis »

Ik denk dat er een hoop geile gasten hopen / wensen dat condoomgebruik niet van ze gevraagd gaat worden. Ze hebben er ook wat minder belang bij (zij kunnen er immers niet zwanger van worden) dan vrouwen, en als je geil bent denk je (zoals je gemerkt hebt) vaak ook niet direct aan SOA's.

Of er een relatie bestaat tussen aan BDSM doen en wel / geen condoom gebruiken, durf ik niet te zeggen, maar ik weet wel dat het niet handig is om ervanuit te gaan dat iemand (wie dan ook) wel als vanzelfsprekend aan veiliger seks-met-condoom zal doen als je zelf niets zegt of doet, ongeacht of ze kinky zijn of niet. Het is echt een kwestie van zelf ook opletten _en_ er niet zomaat blind op vertrouwen dat een ander het dan ook wel zal doen omdat je gezegd hebt dat je dat wilt.

Zelf heb ik niet zo heel veel wisselende contacten, maar is er bij PiV seks wel altijd een condoom omgedaan. Mocht iemand bij mij a) moeilijk doen over t dragen vabn een condoom of b) proberen (en eventueel zelfs slagen) in het hebben van seks zonder condoom, dan hoeven ze bij mij ook nooit meer terug te komen, tenzij om hun helft van de kosten van morning after pil / abortus te betalen.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: De D en een condoom

Bericht door Voleuse »

Ik heb echt alleen nog maar respectabele condoomdragende heren meegemaakt binnen de bdsmwereld. Misschien ben ik wat naïef, maar ik vind t ook gewoon normaal? In een situatie zoals jij benoemt waarbij er zomaar iets naar binnen wordt gefloept zonder overleg zou ik echt heel erg boos worden.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: De D en een condoom

Bericht door leonietje »

Ik breng het vooraf altijd ter sprake. De nilla die ik heb gehad deed er wel wat moeilijk over want zonder was wel lekkerder en condooms zijn stom. Maar het was voor mij met condoom of niet en ik heb hem toen heel liefjes gevraagd of ie zin had om papa te worden omdat ik geen andere anticonceptie gebruik. Toen was de keus wel snel gemaakt. De andere vond het logisch en eigenlijk zelfs een beetje raar dat ik er over begon omdat zonder voor hem niet eens een optie was. Dat 2de gesprek was wel een stuk leuker en minder beladen en al gauw waren we geintjes aan het maken als ow wat ben je van plan dan :lol:
Verder heb ik ook altijd condooms in m'n tas zitten. Gewoon omdat ik vind dat ik daar als vrouw net zo verantwoordelijk voor ben.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: De D en een condoom

Bericht door phedre »

Ook ik heb de ervaring dat de D's t eigenlijk altijd zonder condoom willen en dat je er als vrouw om moet denken en heel sterk in moet staan dat t wel met condoom gebeurt. Maar verdorie.. t is toch niet alleen verantwoordelijkheid van de vrouw. Soa's gaan niet alleen van man op vrouw over, maar ook van vrouw op man (en nee, zwangerschap denk ik niet aan, dat is van lang geleden:P) Maar t lijkt wel of t altijd de vrouw moet zijn die 'verstandig' is :(
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: De D en een condoom

Bericht door tessie »

Hm, ik heb dat nog nooit zo meegemaakt. Had je vooraf überhaupt wel gesproken over seks hebben? Het komt in je tekst nu een beetje over alsof er ineens, zonder verder overleg, geneukt werd...
Voor mij is dat iets wat ik voor aanvang van een date of spel bespreek. Of er wel of geen seks kan plaatsvinden en als seks een optie is, dan ook dat dat dus met condoom is.
Ik heb alleen jaren geleden eens een D getroffen die heel moeilijk deed over condoomgebruik, maar verder eigenlijk nooit.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: De D en een condoom

Bericht door phedre »

eh.. ik plan de sex nooit van te voren eigenlijk, al sluit ik t vaak bij n eerste date wel uit, maar heb wel altijd mn eigen condooms mee ivm latexallergie
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
beginner

Re: De D en een condoom

Bericht door beginner »

Ik was er inderdaad niet van te voren over begonnen.
Het probleem zwangerschap speelt bij mij niet, dat zal waarschijnlijk ook wel meespelen.
Het gebeurde in het spel bij de 1e 2 heren, we hadden het er verder nog niet over gehad, bij de 1 ging ik heen voor koffie, er was chemie, er kwam een spanking, dat spel ging verder en toen lag ik daar met ergens ver in mijn achterhoofd de gedachte aan een condoom.
Natuurlijk is het niet alleen de verantwoordelijkheid van de vrouw of de man maar eigenlijk valt de D nu een beetje van zijn voetstuk, een D is een verantwoordelijk iemand in mijn ogen die denkt er zelf ook aan.

Neemt niet weg dat ik sterker in mijn schoenen moet komen te staan en er van te voren over moet beginnen
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: De D en een condoom

Bericht door JerryM »

Waar pik je die gasten op?

Dit zijn trouwens tamelijk ernstige consent overschrijdingen als je het mij vraagt, zeker niet de norm binnen de scene die ik ken. Maar er zijn meerdere scenes.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
beginner

Re: De D en een condoom

Bericht door beginner »

[quote="JerryM"]Waar pik je die gasten op?
/quote]

2 heb ik leren kennen via fetlife en de 3e op een munch.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: De D en een condoom

Bericht door Ravelijne »

Ik heb twee keer meegemaakt dat mannen die op dat moment D waren in ons spel zonder overleg condooms achterwege lieten, terwijl we die eerder wel gebruikten (zoals besproken) en het er verder niet over gehad hadden. Gewone, normale mede-kinksters uit de scène. (Beetje lullig om te impliceren dat het aan partnerkeuze ligt, @JerryM, of te doen alsof dat ‘bij ons’ niet voorkomt.)

Ik vind het ook heel erg niet okay. Ik denk dat mannen en condooms soms nog een moeilijk verhaal is. Over alle andere dingen konden we goed praten en werden gewoon afspraken genaakt en nagekomen.

Wat betreft D’s en voetstukken, idealiter ga je als spel- en/of sekspartners netjes met elkaar om met respect voor grenzen, wensen, consent en veiligheid en nog een beetje extra als je kinky dingen doet waarbij controle en regie (en dus ook verantwoordelijkheid voor de gang van zaken) met wederzijdse instemming meer bij de D komt te liggen.

In de praktijk zijn D’s ook maar gewoon mensen met kinky verlangens aan de D kant en zijn ze daardoor niet ook meteen slimmer, verstandiger of verantwoordelijker dan ieder van ons. Van te voren duidelijke afspraken maken helpt wel, maar is niet zaligmakend.

Ik heb het verder gelukkig nooit meer meegemaakt. Misschien dat ik er ook (nog) duidelijker in ben geworden of misschien verandert er ook iets op dat vlak. Ik meen dat zonder consent geen condoom gebruiken in sommige landen strafbaar is. Vind ik geen gek iets.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: De D en een condoom

Bericht door Crownless »

Vond je het zelf wel ok dat je seks hebt gehad? Vooral die "ik sliep nog" vind ik echt heel dubieus. Je kon toen geen toestemming hebben gegeven.

Niet dat ik je wil aanpraten dat je verkracht bent. Misschien vond je het hartstikke prima, vind je alleen het gebrek aan condoom stom. Maar mocht je wel een "ik vond dit niet fijn"-gevoel hebben, weet dat dat dan ook ok is. Dat het niet jouw schuld is.

Qua seks heeft onze maatschappij wel wat te leren. Er zijn nog steeds zoveel taboes. Dat je als net meisje niet om seks vraagt, waardoor dingen in bedekte termen gaan ("kom je nog ff binnen voor koffie?" "Netflix en chill vanavond?"). Dat je als man maar dient in te schatten, want vragen is niet romantisch (en een net meisje zegt toch hihihi, nee, hihihi). En er wordt toch wel van mannen gedacht dat ze, wanneer ze geil zijn, toch veranderen in een soort seksweerwolf ofzo. En daar bovenop nog een soort cosmopolitan sausje dat seks pas romantisch is als je meteen aanvoelt aan elkaar wat je wilt.

(Ik vind persoonlijk dat we kinderen niet meer moeten leren dat je bij nee niet door gaat, maar dat je vraagt naar een enthousiaste ja. Waardoor de verantwoordelijkheid van grenzen bewaken niet meer alleen bij de nee-zegger ligt. Maar ik dwaal af)

Dus, sociale normen rond seks zijn moeilijk. Gooi je er dan bdsm bij, wordt het nog ingewikkelder.

Komt ook nog binnen bdsm bij dat sommigen bdsm zien als iets anders (soms beter) dan seks; seks is plat en ordinair en van pure bdsm krijg je een intiemere band en hoofd orgasme.

Sommigen vinden bdsm per definitie iets seksueels omdat ze er geil van worden en willen er echt wel seks bij, als het even kan.

En sommigen vinden bdsm voorspel.

Sommigen vinden bdsm een excuus om te doen wat ze zelf willen.

Mijn punt is vooral; probeer die sociale normen te doorbreken en erover te praten.

En als dat niet gebeurd is, neem ik het die ervaren dominanten behoorlijk kwalijk. Die hadden beter moeten weten.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: De D en een condoom

Bericht door Mack »

Hmmmm, ... Ja, ik vind sex zonder condooms zeker fijner, maar ik ben met Beestje er ook mee doorgegaan tot we allebei safe getest waren. Het zwangerschaps verhaal heb ik zelf al afgesloten maar SOA's voorkomen is (minstens) net zo belangrijk.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: De D en een condoom

Bericht door JerryM »

Het was niet de bedoeling om schuld bij de partnerkeuze te leggen , excuus voor de suggestie. Meer was het oprechte interesse, omdat er zoals ik al schreef meerdere scenes zijn, en het misschien kon zijn dat bepaalde types meer voorkomen in bepaalde scenes. Dat zou goed zijn om te weten.

Laat ik heel duidelijk zijn met schrijven dat het niet ok is om zonder instemming dingen te doen, laat staan zonder condoom!
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Ravosi

Re: De D en een condoom

Bericht door Ravosi »

Dit lijkt me geen standaard-gebruik. Ik sta zelf als D op veiligheid, ook al is zonder lekkerder; ik maak er een punt van een condoom te gebruiken.

Maak er zeker een gewoonte van vooraf zeer goede afspraken te maken hierover ...
Plaats reactie