Non-Mono & Poly: belangrijke gesprekken?

Voor vragen (duh...) die niet specifiek dom, sub of switchgericht zijn
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Non-Mono & Poly: belangrijke gesprekken?

Bericht door Heidi »

Dank, ik kan nu gelukkig ook de x-files lezen. Die lijst is prachtig en waardevol voor elke relatie!

Vind het heftig om te lezen dat zowel bij Voleuse als bij Ravelijne de poly relaties zo geëindigd zijn.
Bij mij ook echt de nodige strubbelingen en zelfs drama achter de rug. Maar het lijkt nu wel weer oke-ig te gaan.

Maar m’n hoofd en hart hebben nog regelmatig ruzie met elkaar op poly gebied :roll: en waar ik ook moeite mee heb, is dat zij het over mij hebben als zij een date hebben...
Terwijl vriendinnen het vast ook over mij hebben als ik er niet bij ben.
Dat voelt toch niet lekker.
En zeggen dat zijn hart bij mij ligt en de date wel aardig. Maar dat het dan wel laat is geworden.
En dat ik dan dus twijfels krijg, of de waarheid wel verteld wordt. Terwijl ik mezelf dan stom vind omdat ik wantrouwend en jaloers ben, want dat wil ik niet zijn.
Zucht, blijft ingewikkeld!
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Non-Mono & Poly: belangrijke gesprekken?

Bericht door Voleuse »

Ik had wel altijd de afspraak dat ruzies/conflicten tussen ons ook tussen ons bleef, en ruzies tussen hen ook tussen hen. Ik vond het een ongezonde dynamiek als een andere partner zich ging mengen in relatieproblemen namelijk, helemaal als poly daar de oorzaak van is, dus ik voelde me daar niet fijn bij. Relatieadvies kon hij aan z'n vrienden vragen, maar niet aan zijn date.
Ik weet dat er ook mensen zijn die het fijn vinden om het anders te doen, maar om even aan te geven dat dat een mogelijke afspraak zou kunnen zijn.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Non-Mono & Poly: belangrijke gesprekken?

Bericht door Voleuse »

Overigens is het ook gewoon Echt Niet Stom om je jaloers te voelen. Dat is gewoon echt heel normaal in een situatie zoals deze. Kijk als je nou bakstenen door de ruit van je metamour zou gooien dan zou dat inderdaad stom zijn maar je gevoel is je gevoel. En in mijn ervaring word je niet minder jaloers als je jezelf veroordeelt over het jaloers zijn. Jaloezie kan ook soms een goed signaal zijn dat je je niet tevreden voelt in de relatie of dat je bepaalde onzekerheden hebt, dus tegen jezelf zeggen 'ik moet gewoon niet zo stom doen' is meestal weinig effectief en je voelt je er alleen maar rot door.

Jaloers zijn hoort bij poly (voor de meeste mensen toch zeker af en toe, je hebt er ook die gewoon dat gen missen ergens maar die laat ik ff buiten beschouwing :P), maar jij kiest ervoor om dat uit te praten/steun te zoeken op WS, terwijl de baksteenoptie misschien best soms in je opkomt, en dan ben je volgensmij gewoon goed bezig.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Non-Mono & Poly: belangrijke gesprekken?

Bericht door Ravelijne »

Same. Vind ik ook altijd een belangrijke afspraak. Een vriendin van me (bij wie de poly nog steeds fijn en goed loopt) heeft inmiddels die afspraak ook. Daarvoor snapte ze maar niet waarom haar twee liefjes zo’n negatief beeld van elkaar beginnen te hebben. ;)
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Non-Mono & Poly: belangrijke gesprekken?

Bericht door Heidi »

Dat is eigenlijk wel echt een goed idee, zo’n afspraak! Want mijn ‘metamour’ heeft ook nog een andere liefde en dan met mijn geliefde bespreken ze mij en hem (die ander dus). Voelt niet fijn. Ga het voorstellen
En zal proberen me niet stom meer te voelen als ik jaloers ben :)
Do more of what makes you happy
Plaats reactie