levels?

Voor vragen (duh...) die niet specifiek dom, sub of switchgericht zijn
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

levels?

Bericht door Pien »

Al stuiterend nogmaals begonnen aan wat oudere topics hier. En had het bij wat events ook voorbij zien komen.
Maareh. Wil iemand me uitleggen wat die levels bij sommige feestjes zijn? Of even een linkje waar het al staat? Zie het zo snel niet uitgelegd.
Niet dat ik denk dat ik er ooit iets mee ga doen. Lijkt me iets te spannend hahaha.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: levels?

Bericht door Crownless »

Ok, eens kijken of mijn uitleg goedgekeurd wordt door de rest van de bezoekers hier.

Een bdsm relatie heb je met iemand waar je dat mee hebt afgesproken. Ik ben switch naar Bryan, voor de rest van de wereld ben ik Crownless

Als je naar een feest gaat, kun je ervan uit gaan dat je alleen in je bdsm-rol zit naar iemand met wie je die afspraak hebt. Dat kan ook een feest-contact zijn, maar dan is er vaak eerst een drankje en een (flirterig) gesprekje. Hoe dan ook, iemand die uit het niets ontzettend dominant of onderdanig naar iemand gaat doen, is not done.

Dan zijn er feestjes waar je heen gaat in een bepaalde rol, en waarbij je van te voren instemt om die rol te vervullen naar alle andere aanwezigen. Vaak wordt dat aangeduid met "level 2". Als je als sub naar een level 2 feest gaat, stem je ermee in dat je bepaald gedrag vertoont naar alle aanwezige dominanten. Het is afhankelijk van het feest/organisatie welke regels er gelden. Of je bepaalde dingen mag weigeren, dat idee. Meestal geef je van te voren je grenzen door, en als het geen grens is, mag die dominant dat met je doen (dus óók als hij/zij helemaal niet je type is). Vaak is er wel een feest stopwoord, dus er blijft controle.

Soms wordt er gesproken over een "level 1,5", waarbij er wel gedragsregels gelden, maar je als onderdanige wel mag weigeren om welke reden dan ook.

Of bij de level feesten ook seksuele handelingen vallen, ligt aan het feest/organisatie. Ik kende een feest waar ze met "yes please" kaartjes werken, wanneer je open stond voor seksuele dingen.

Ook schijnt een "anything goes, ook seks" een "level 3" feest te heten, maar dat ben ik nog niet tegen gekomen.

So there you have it :)

Ik vind als dominant level 2 feestjes leuk, maar mijn man wordt spontaan een ontzettend onzekere stress-sub die ontzettend veel bevestiging zoekt voor alle beren op de weg. En dat is het me eigenlijk niet meer zo waard. Hij had niet echt voorpret, maar voor-angst. En ik ben helemaal voor gezonde spanning en zenuwen, maar dit ging me te ver.

Misschien dat we het ooit wel nog eens doen. Ik vond het als sub ook erg leuk, maar ook daar had Bryan óók voor-angst.

Eigenlijk wil hij alleen met mij spelen, en dat is wel lief natuurlijk. (Hij is natuurlijk wel de allerbeste en allerleukste :inluv:)

Hoe dan ook, level 2 is spannend, en soms te spannend.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: levels?

Bericht door Pien »

Dank je Crownless.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: levels?

Bericht door kitten »

Ik kan me wel in je uitleg vinden, ja. :)
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:57
Locatie: Tiel

Re: levels?

Bericht door Arno »

Ja, volgens mij is dit een goede uitleg.
Vrijheid ervaren, die als basis wortelt in jezelf.

Coördinator Kinky & Casual Nijmegen
Coördinator Diapers day Nijmegen
Owned and collared by Gomora

Met vriendelijke groet;
Arno
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: levels?

Bericht door tessie »

Ik heb level 2 feestjes georganiseerd en ik denk ook dat Crownless het goed heeft uitgelegd. Wij hadden bij de level 2 feestjes ook nog dat subs een niveau konden kiezen, niveau 1 of 2 en dan nog met of zonder plusje. Een sub op niveau 1 mocht geen pijn gedaan worden, dus alleen dingen als opdrachten en dienstbaarheid, en bij niveau 2 kwam daar ook nog pijn bij. Het plusje stond dan voor seksuele dingen, en dan moest je dus inderdaad op dat yes, please kaartje aangeven welke seksuele dingen je dan zou willen en of je die mocht weigeren of niet.

Level 1,5 feesten bij ons hadden gewoon wat minder regels. En we hebben ook een of twee keer een level 3 feest gedaan, maar dat was niet anything goes, maar gewoon meer regels en allemaal nog een stuk strenger en serieuzer met nog minder initiatief van de subs.
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: levels?

Bericht door Pien »

Maar die regels zijn dus per feest anders?
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: levels?

Bericht door tessie »

Ja, toen ik begon met level 2 feestjes organiseren, kende ik het alleen uit het Fetish Cafe in belgie, daar deden ze dat 'vroeger' ook. Maar in het FC hadden ze echt mega veel regels en het was super serieus allemaal. Bij D's United (wat ik organiseerde) wilden we wat meer dat het gericht zou zijn op spelen met anderen dan je eigen partner, en dat dan in een D/s setting. Dus we hadden regels die dan je rol als sub meer benadrukken, waarbij het wel zo was dat we dienstbaarheid vroegen naar de aanwezige D's en niet om onderdanigheid (want dat kan je niet echt afdwingen natuurlijk). We hebben toen zelf regels bedacht die wij daar bij vonden passen. Bij de level 1,5 feestjes hadden we eigenlijk gewoon een kleine selectie van die regels en voor level 3 hadden we meer, en aangepaste regels.

Laatst heeft iemand anders ook een level 2 feestje georganiseerd en die heeft toen eigenlijk alle DU regels gekopieerd. Maar normaal gesproken als iemand anders een level 2 feestje zou organiseren, zou ik er dus wel van uit gaan dat die organisatie hun eigen regels bedenkt. Die dan vast gedeeltelijk overeen komen, want hee, hoeveel regels kan je bedenken voor zoiets, maar in principe zou elk level 2 feestje dus wel echt een eigen draai er aan geven en dus ook anders zijn.
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: levels?

Bericht door Pien »

Dank je :)
wandering_one

Re: levels?

Bericht door wandering_one »

Ik dacht inderdaad dat het principe van level feesten ongeveer hetzelfde is, namelijk dat de subs onderdanig zijn aan de dominanten op het feest, alleen dat de uitwerking verschilt per feest.

Ik ben maar naar één level 2 feest geweest een paar maanden terug dus kan alleen daarover iets zinnigs zeggen. Er golden vaste regels, zoals (voor de subs) met twee woorden spreken, collar en polsboeien dragen waarbij de boeien aan elkaar vast zitten, en alleen op de grond mogen zitten. Bij dit feest kon je van tevoren aangeven wat je wensen en grenzen zijn, op welk niveau je meespeelt, of je spel mag weigeren en of je wel of niet open staat voor seksuele handelingen.

Ik merkte dat de regels in de praktijk niet al te serieus werden nageleefd. Zo sprak ik meestal niet met twee woorden (omdat ik die sfeer niet echt voelde) en werd ik daar bijna niet op aangesproken. Het was in ieder geval veel minder eng dan ik van tevoren dacht. Maar stiekem wel benieuwd naar een feest waarbij de regels wel streng worden nageleefd.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: levels?

Bericht door Crownless »

yay, ik weet het nog :static: :P

Ja, elk feest geeft er weer een andere invulling aan. Jet varieert ook hoe streng ze de regels handhaven.

Maar wat tessie ook zegt: heel veel dingen komen overeen.

En niet alle feestjes gebruiken een level aanduiding. Bregjes femdomfeestje bijvoorbeeld, verwacht van de aanwezige onderdanigen een dienstbare houding van de aanwezige subs, en één specialiteit die je bereid bent aan elke dominante dame aan te bieden. Maar buiten dat is er overleg en weiger-opties. Je zou het een level 1,5 feest kunnen noemen.

Dan heb je ook nog sub- of slaaf/slavinnen veilingen. Als je daaraan meedoet, stem je ook in dat je bepaalde handelingen doet met wie je dan ook gekocht heeft.

Hoe dan ook, het loont om bij feestaankondigingen de regels uit te zoeken.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Plaats reactie