Advies voor bunnys voor bondagefoto's

Voor vragen (duh...) die niet specifiek dom, sub of switchgericht zijn
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Advies voor bunnys voor bondagefoto's

Bericht door Voleuse »

Veiligheid
Okay, ik weet dat bondagemensen altijd heel erg hameren op veiligheid. Maar serieus, bondage is zoveel onveiliger dan de meeste andere soorten spel. Als je foto's gaat maken zin de risico's nog groter, want de aandacht van je rigger is niet 100% op de veiligheid gericht en je bent vaak langer bezig, en spacen is niet echt een optie. Niet dat je nou snel iets ernstigs zal oplopen (maar het kan!), maar een weekje je hand niet meer kunnen gebruiken is niet eens heel ongewoon. En dat wil je niet. Welke risico's je neemt is aan jou uiteraard, en hoe meer ervaren je bent hoe beter je het risico kan inschatten, maar weet dat het een stuk riskanter is dan het lijkt.

Hier een aantal dingen die je kunt doen om het risico te beperken:
-Doe geen suspension tenzij je daar enigzins ervaren in bent. Serieus, als je het verschil niet weet tussen zenuw-tintels en bloed-tintels, als je niet weet hoe lang jij normaal gezien in een suspension kan hangen en welk deel van je lichaam het meeste lading kan hebben, ga dan geen suspensionfoto's maken. Het verschilt natuurlijk ook per soort suspension, maar onervaren en dan in een keer voor de camera, ik hou mn hart vast. Tenzij punt 2...
-Knoop van tevoren met de rigger, en ideaal gezien oefen je ook de positie die je wil fotograferen. Als de rigger dit voorstelt is het vaak een goed teken ;). Echt serieus elk lichaam is anders, en ook met de beste riggers is het altijd even zoeken naar wat voor aanpassingen nodig zijn, hoe lang je iets kan volhouden en wat goed werkt. Ook als bunny is het elke keer weer even zoeken hoe lang je iets trekt, welke delen even tandenbijten zijn, hoe je je lichaam moet houden etc. Het is het beste om dat in alle rust uit te zoeken, in plaats van onder tijdsdruk met een camera op je neus.
-Als het er op aan komt: fuck de foto. De verleiding is groot om te denken: ik zeur nu wel even niet over de tintelingen in mijn hand, want de foto is bijna klaar, maar DIT IS ZO GEVAARLIJK. Ik heb een keer 3 maanden lang zenuwschade in mijn been gehad door deze manier van denken. Doe het niet. De foto is niet belangrijker dan je lichaam.

Wat neem je mee
-Van die handenwarmdingetjes (LIFESAVERS in een koude locatie)
-Haarelastiekjes
-Verschillende outfits, niks met metaal of frustsels die tussen het touw kunnen komen. Ik doe vaak 1 body, lange kousen, lingerie (geen beugelBH), en een zwarte legging. Het is in ieder geval altijd goed om opties te hebben
-Een dekentje voor achteraf/tussendoor
-Een waterflesje

Hoe bereid je je voor
-Ik vind gelakte nagels altijd een mooie extra touch. Bedenk je in ieder geval dat je teennagels wel vaak in beeld gaan komen :P
-Eet een paar uur van tevoren. Zorg dat je geen honger hebt, maar ook niet vol zit (want dan ga je misselijk worden)
-Plas vlak voor je ingeknoopt wordt want het gaat even duren
-Doe je haar vast/collar af/bril af als je dat wil. Als je met haar los op de foto wil, haal het dan los na het inknopen

Hoe poseer ik
- Point je voeten!! Dit maakt alles 10x zo elegant
- Als je hand in een single collumn tie (simpele cuff) zit, laat dan niet je hand een beetje hangen maar grijp het touw omhoog vast.
- Als je in een horizontale positie wordt gesuspend, laat je hoofd dan niet hangen maar probeer je rug en nek dan een lijn te laten zijn (dit maakt de positie vaak ook makkelijker, dus bonus)
- Probeer zo veel mogelijk 'hoeken' te maken. Probeer dus je benen en armen van elkaar af te houden en zoveel mogelijk gebogen. Misschien kan je zelfs een sexy draai met je lichaam maken. Hoeken zijn visueel interessant! (helemaal als je een oefenmogelijkheid hebt is het leuk hier dingen mee te testen)
- Als je niet weet wat je met je gezicht moet doen, ogen dicht ziet er altijd sereen uit.
- Het hangt heel erg af van de positie waar je in zit, maar een aantal algemene tips:
Je kan, zeker als je de positie weet, research doen. Neem een foto die je inspireert, en probeer de touwen dan weg te denken (of weg te photoshoppen als je geen verbeelding heb zoals ikzelf). Bedenk je dan hoe je je moet bewegen om in die positie te komen, soms helpt het als je doet alsof de vloer boven zit. Je zult zien dat sommige dingen door het touw worden geforceerd, en sommige niet (zeker bij ervaren modellen). Wat niet wordt geforceerd, is geposeerd en kan je dus zelf.

Also, neem van dit alles gewoon het advies wat voor jou iets betekent. Je HOEFT niet te poseren bijvoorbeeld, meer speelse foto's kunnen ook leuk zijn en zie dit zeker niet als een "dit moet je doen" gids, dit is vooral mijn eigen ervaring :)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Advies voor bunnys voor bondagefoto's

Bericht door eireann »

Ik ging er eigenlijk altijd vanuit dat er een rigger een bunny en een fotograaf aanwezig waren bij de meeste bondagefotoshoots :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Advies voor bunnys voor bondagefoto's

Bericht door Voleuse »

Meestal wel ja? Wat ik bedoel met dat de aandacht er niet 100% bij is is dat veel riggers veel meer aan het opletten zijn hoe het touw eruit ziet. Het is echt heel anders dan een spelsituatie waarbij je constant in contact met elkaar bent.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Advies voor bunnys voor bondagefoto's

Bericht door tessie »

Ohh daar zitten zeker wel tips bij die ik kan gaan gebruiken! Ook echt dingen waar ik zelf nog helemaal niet over nagedacht had. Dankjewel Voleuse!!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Advies voor bunnys voor bondagefoto's

Bericht door eireann »

Ah ik snap je voleuse! Mooi lijstje zo!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Advies voor bunnys voor bondagefoto's

Bericht door Peter^ »

Handige tips, dank je.
Geniet van de positieve momenten.
Plaats reactie