D. is lief?

Voor gesprekken op niveau. Vloerniveau.
Heidi

D. is lief?

Berichtdoor Heidi » 27 nov 2017, 03:08

Wat ik me opeens af vraag / over verwonder:
Is een D. pas een echt goede D. als hij/zij juist eigenlijk een heel lief persoon is? Iemand die veel liefde te geven heeft?
Hoe ervaren jullie dit?
Do more of what makes you happy

Pien

Re: D. is lief?

Berichtdoor Pien » 27 nov 2017, 13:14

Kan niet echt vergelijken ofzo, maar zonder klef gedoe achteraf (En vooraf en tussendoor) is spelen voor mij niet te doen hahaha.
Ik eis echt wel aandacht en genegenheid.

eireann
Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor eireann » 27 nov 2017, 13:25

Dat is heel persoonlijk denk ik, ik denk dat het voor veel mensen wel zo is,maar dat is omdat ik het ook zo zie, vanuit mijn referentiekader.
**Self Rescuing Princess**

Voleuse

Berichtdoor Voleuse » 27 nov 2017, 13:45

Dat hangt er vanaf wat jij onder lief verstaat. Ik ken ook Ds die voor mij 'te lief' waren. Dan piepte ik een beetje en dan was het al van 'oh gaat het wel?". Ik kick heel erg op het idee dat wat ik wil er niet toe doet en dat ik geen controle heb, consensual non-consent is heel erg mijn ding. En dat werkt het best met iemand die af en toe echt oprecht egoïstische keuzes maakt. Die momenten dat ik weet van okee ik kan doen wat ik wil nu maar dat maakt geen fuck uit. Die momenten van oh shit, hoe meer ik huil hoe meer ik hem aanmoedig. Die momenten dat je ziet dat het hem echt niet meer uit maakt of je het leuk hebt of niet, want HIJ heeft het leuk. Dat zijn voor mij de beste momenten.

Maar goed, dat betekent niet dat mijn D geen lief mens is ofzo. Hij is doorgaans heel begaan met mij en of het goed met me gaat. Alleen soms heel even niet :P
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa

eireann
Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor eireann » 27 nov 2017, 14:35

Ik denk dat dat laatste precies is wat ze bedoeld te vragen Voleuse :)
**Self Rescuing Princess**

Heidi

Berichtdoor Heidi » 27 nov 2017, 15:02

De spijker op z’n kop Voleuse
Mooi beschreven, precies zo ja :yes:

Mack

Berichtdoor Mack » 27 nov 2017, 16:29

In het spel kan ik het leuk vinden om op een wrede manier lief te zijn, of op een lieve manier wreed.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and look, a squirrel!

I worship the number zero. For me, nothing is sacred.

pluis

Berichtdoor pluis » 27 nov 2017, 17:13

Lief weet ik niet, maar wel empatisch, denk ik. Dat wil zeggen dat ik denk best heel erg leuk te kunnen spelen met (en ook best leuk gespeeld heb met) mensen met wie ik, behalve een interesse in / nieuwsgierigheid naar bepaalde activiteiten en een soort wederzijds respect, eigenlijk weinig deelde. We waren niet echt vrienden, en waren zeker niet verliefd, of zo, maar we vonden elkaar wel eh... leuk om eens mee te experimenteren. Dat zijn niet de meest emotioneel diepgaande spellen geweest, maar ik vond ze zowel leerzaam als leuk. Ook heb ik wel met vrienden gespeeld en om nou te zeggen dat er daarbij veel liefde te geven (of ontvangen) was... nou... nee. Geloof t niet. Niet in de traditionele zin des woords. Ik zou eerder denken aan trots en plezier en t gevoel samen echt een team te zijn meer dan 'liefde'.

Tegelijk denk ik wel dat je een oprechte interesse moet hebben in de persoon met wie je speelt, omdat je toch (nou ja, vind ik dan, he) een bepaald emotioneel effect of een bepaalde gemoedstoestand wilt bereiken met wat je aan het doen bent. Wie weet hangt dat ook wel heel erg af van het spel dat je speelt, overigens. Ik kan me ook wel voorstellen dat je dat met sommige vormen van spel juist wel helemaal niet nodig vindt, maar voor mezelf is dat wel iets wat ik mis als het in een spel niet aanwezig is, dat emotionele doel. Het gaat me vooral om het drama en het samenspel, en minder om wat er nu precies gebeurt.

Hm. Moeilijk. Ik vind het lastig om daarin buiten mezelf te kijken.
"You seek a false comfort when you demand that I define myself for you with words. Words do not contain or define any person. A heart can, if it is willing."

- Beloved

(Golden Fool, Robin Hobb)

Heidi

Berichtdoor Heidi » 28 nov 2017, 02:33

Ik ben er niet zo goed in, om gedachtenspinsels (of gedachten tornado’s) te verwoorden
Misschien is lief niet het goede woord
Maar ik bedoelde ook vooral níet tijdens het spel
Ik ken nu een aantal D’s (zeker niet met hen allemaal gespeeld) en ik vond het opeens een opvallende overeenkomst in karakter...

Voleuse

Berichtdoor Voleuse » 28 nov 2017, 13:15

Ja maar... is dat niet gewoon een karaktereigenschap van leuke mensen in het algemeen? Mijn vanilla vriendjes waren ook altijd lieverds hoor, ik denk niet perse dat dominanten liever zijn dan subs of nilla's.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa

Jezebel

Berichtdoor Jezebel » 28 nov 2017, 17:43

Volgens mij gaat het er bij een D niet alleen om dat hij streng en gemeen etc tegen je kan zijn, maar dat hij (m/v) dat doet omdat jullie dat allebei willen. Empathie is dan noodzakelijk; een D slaat je niet zomaar blauwe plekken, maar doet dat met liefde :)
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets

phedre
Contacteer:

Berichtdoor phedre » 28 nov 2017, 22:34

hoe liever ik de D vind, hoe meer ik van hem kan hebben en voor hem over heb, hoe verder hij kan gaan. Maar dat lief zijn moet hij dan vooral buiten de speelmomenten tonen, tijdens het spel moet hij mij geen ruimte geven, maar wel voldoende aandacht hebben voor mijn welzijn en zo.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken

thaliya
Contacteer:

Berichtdoor thaliya » 03 jan 2018, 13:43

Wat phedre zegt geldt voor mij ook: hoe liever iemand is buiten het spelen, hoe verder hij kan gaan. Ik accepteer gerammel aan mijn grenzen bijvoorbeeld alleen maar van mensen die ik vertrouw. En dat vertrouwen gebeurt bij mij als ik zie dat iemand eigenlijk gewoon lief is, in het dagelijks leven dus.
Vroeger viel ik met name op klootzakken, dat leken me goede speelpartners maar waren het niet. Mensen die in het dagelijks leven egoïstische eikels waren bleken dat tijdens het spelen dan ook te zijn (wel, duh) en dat speelt toch een stuk minder fijn.
Ik kan nu wel eens hebben dat als ik met iemand speel dat ik blij ben dat die persoon er is omdat het veilig en vertrouwd voelt terwijl diezelfde persoon me op dat moment heel erg veel pijn aan het doen is.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington

Arno

Berichtdoor Arno » 03 jan 2018, 13:57

Hoi

Ik sluit mij aan bij phedre en thaliya, en vind dit ook heel herkenbaar. Lady Gomora is daarom veel meer dan alleen mijn domina, doordat zij buiten de bdsm beleving tussen ons een heel lief en aardig mens is. En die instelling heb ik ook bij mij zelf als ik zelf als dominant speel, want dat is mijn echte ik zoals ik wil zijn.

En ik herken ook dat door die band van vertrouwen en er voor elkaar zijn in goede en slechte tijden wij heel ver kunnen gaan in onze bdsm beleving.
Vrijheid ervaren, die als basis wortelt in jezelf.

Owned and collared by Lady Gomora

Met vriendelijke groet;
Arno

Terug naar “SubClub”