De wrede tovenares is toch eindeloos veel mooier?

Voor gesprekken op niveau. Vloerniveau.
Forumregels
Ravelijne

Re: De wrede tovenares is toch eindeloos veel mooier?

Berichtdoor Ravelijne » 27 apr 2018, 10:57

@Nachtridder Bedoel je met 'jullie' mij & Thaliya als je 'ons' veel succes wenst? Ga je er nu vanuit dat wij pro-Dommes zijn? Dat is dus niet het geval, als je Thaliya's post goed leest zie je dat ze voor de klas staat en ik heb vroeger IT helpdesk gewerkt en ben nu van coaching & traumaverwerking mijn beroep aan het maken. Wat ik negatief vond klinken is het onderstaande:

Nachtridder schreef:Een Dom betalen voor haar dienst is haar reduceren tot een prostituee. Voor mij, gevoelsmatig, zou dat het zelfde zijn als in haar gezicht spugen en daarmee is alle magie onmiddellijk en compleet verloren.

Ik heb trouwens hetzelfde als jij: voor mij is ook het plezier weg als de ander er niet uit zichzelf ook plezier uithaalt. Soms is dat best onhandig, want het is best prima in een relatie als je soms iets meer voor de ander doet dan voor jezelf. Eigenlijk is het ook beleefdheid om de welwillendheid van de ander aan te nemen en de ander het plezier te gunnen om jou iets te geven, als ze daar voor kiezen en het zelf willen. Het kan soms ook een stoorzender zijn om er teveel 'bovenop' zitten of de ander het echt wel voor zichzelf doet --en het plezier van je speelpartners zelfs vergallen, ook als ze wel in hun eigen flow zitten en het voor zichzelf doen. Ook bij dat gevoel is het belangrijk om je te realiseren dat dat jouw eigen gevoel is waar jij verantwoordelijk voor bent. :) Maar ik begrijp het dus heel goed, want voor mij als masochist is het sadistische plezier van de ander ook echt een onmisbare component.

isara

Berichtdoor isara » 28 apr 2018, 13:21

Ha Ramon,

Wat een pijnlijk verhaal, maar ook mooi zoals je het opschrijft. Het raakte me.
Ik lees ook wel wat projectie in je verhaal, zoal Ravelijne volgens mij al suggereert. Die projectie heb ik zelf ook vaak lastig gevonden, dat mannelijke subs mij als (ook soms) dominante vrouw zien zoals ze mij willen zien. Maar andersom had ik ook wel vooroordelen. Het beeld van dominante vrouwen (hoge hakken, leren pak, strenge blik) dat ik had voelde ik me niet thuis bij, en mede daardoor heb ik er lang niets mee gedaan. Mede dankzij WS ben ik wat meer stappen gaan zetten. Nu ben ik gewoon af en toe flink dominant en soms ook wel echt hard, als ik weet en voel dat de ander dat echt wil.
Ik vind je binnen bdsm echt niet zo afwijkend, en wat je wil eigenlijk vrij gewoon, voor bdsm'ers dan. De video's geven een vrij beperkt beeld. En dat platknuffelen tijdens een spel haalt de vaart er nogal uit, maar achteraf gebeurt het meestal wel hoor. Ik vind dat heerlijk.

Ik denk dat bdsm, net als vele andere dingen, je de kans geven om meerdere kanten van jezelf te ontwikkelen. Alsof je een ruwe diamant bent waar allerlei kanten aan worden geslepen. Of dat nu een dominante kant is, of onderdanige, of beiden, of het je vooral kans geeft om meer je intuïtie te volgen, je grenzen te voelen, maakt allemaal niet zo uit. Ik ben zowel in mijn opvattingen en mijn manier van doen veranderd, door bdsm en contact te hebben met andere bdsm 'ers.

Anyway. De High Tea is zeker een goed idee! Ik was zelf al half van plan om ook weer eens te gaan.

Nachtridder schreef:
Ik zou het heerlijk vinden om het 1 maal te ervaren. Al is het maar voor 1 nacht.

Als dit is wat je echt wil en wie je echt (ook) bent, dan gaat die ene nacht je laten verlangen naar honderdmaal meer....

Nachtridder

Berichtdoor Nachtridder » 28 apr 2018, 17:49

@Ravelijne:

Ik ben hier nog maar net. Vergeef me, maar ik ken jullie natuurlijk nog niet goed.
Ik kijk naar de profiel plaatjes en dat is zo'n beetje het enige houvast dat ik heb.
Het zal tijd nodig hebben voor dat ik kan onthouden wie wat is irl en hoe hij/zij is.
Dat gezegd hebbende, dit is een bdsm-site.
Onder de leden zullen waarschijnlijk talrijke mensen zijn die wel gebruik maken van betaalde diensten.
Ik kijk daar absoluut niet op neer. Sterker nog, ik ben jaloers.
Het zou fijn zijn als ik mijn verlangens op die manier kon oplossen. Maar het gaat gewoon niet. Anders was dat echt al wel gebeurt.
Ik behandel iedereen met hetzelfde respect (ok, niet helemaal waar, vrouwen zullen altijd een streepje voor hebben).
Het enige wat ik zeg, is dat ik persoonlijk niks met betaalde diensten kan.

Ter illustratie; In mijn werk zit ik in het merendeel van mijn leven in een behoorlijke macho-cultuur.
Een van de ergernissen die ik daar altijd terug zie komen is enorme homofobie.
Het belachelijk maken en treiteren van die ene homoseksuele collega die we hebben, stuit me tegen de borst.
Als ze bij mij daar over beginnen, word ik een beetje giftig en ik pak die collega's dan ook meteen aan.
"Denk je dat hij daar zelf voor gekozen heeft?" ..."Denk je dat hij een makkelijk leven heeft?"
En dan zie ik de verwarring in hun ogen. Blijkbaar nog nooit over nagedacht.
Een verlangen dat voorkomt uit het diepste plekje in je ziel, waar je nul controle over hebt...Het is geen keuze.
Hoe kun je iemand daar op afrekenen? Waarom zou hij of zij zich daar voor moeten schamen?
Mijn diepste verlangen/fantasie is een vrouw beschermen/dienen, die zo trots is dat ze furieus zou worden bij het idee dat ik haar zou betalen met geld.

De arrogante prinses die ik zoek, is enkel en alleen maar geïnteresseerd in absolute toewijding.
Die eist een minnaar die bereid is zijn leven te geven om haar te beschermen en vecht om zijn plek naast haar veilig te stellen.
Die eist iemand die er naar hunkert zijn dienen te perfectioneren tot een niveau, waar hij haar wensen kan anticiperen door in haar ogen te kijken zodat hij haar de irritatie van verbale communicatie kan besparen.

Hoe kun je dat bagatelliseren door er een prijskaartje aan te hangen?

Misschien begrijpen jullie nu ook beter waarom ik helemaal niks heb met geld, latex, zweepjes en attributen.
Het gaat veel dieper dan dat.

Hopelijk kunnen jullie in deze context mij beter begrijpen.
Sorry voor mijn ongelukkig gekozen opmerking.
Nogmaals; het was absoluut niet mijn bedoeling iemand te beledigen.
Ik ben juist zo blij en dankbaar dat ik mensen heb gevonden met wie ik over al deze complexe materie kan praten.
Kun je me vergeven?

@Isara:

Dank je wel voor je lieve berichtje.
Ik haal er iets uit wat me zo blij en optimistisch maakt.
Het idee dat het niet onmogelijk is waar ik naar verlang geeft me letterlijk kriebels in mijn buik.
Ik ben voorzichtig gaan hopen :)

Ik kijk heel erg uit naar de lentemeet. Verheug me er op jullie irl te mogen ontmoeten.
Maar ik zal er niet om liegen, de High Tea fascineert me eindeloos.
Ik ben echt super nieuwsgierig.
Zou je alsjeblieft wat kunnen vertellen over hoe zo'n middag er ongeveer uit ziet?
Wat gebeurt er zo al? Wat doe ik daar? Wat drankjes serveren? Een praatje maken?
Ik hoop dat ik, ondanks mijn weinige ervaring, deel mag nemen aan deze High Tea.
Het klinkt als de zevende hemel ;)

liefs,

Ramon
"...and with her guidance and patience, she compressed this lump of coal into a flawless diamond, worthy to become the very extension of her will." ~excerpt from the Chronicles of the Demon Queen.

Voleuse

Berichtdoor Voleuse » 28 apr 2018, 23:17

Het ziet er naar uit dat je nog niet klaar bent met ongelukkig gekozen opmerkingen ;). Dat iemand een andere beleving heeft dan jij betekent niet dat ze iets bagatelliseren. Dat het niet voor jou werkt is prima, maar hoe je het nu uitlegt is net alsof je uit aan het leggen ben dat je echt niets tegen homo's hebt maar dat je zelf gewoon nooit met een man zou kunnen trouwen, want jij zou nooit de betekenis van het huwelijk zo kunnen bagatelliseren. Snap je? Je hoeft niet iets naar beneden te halen om duidelijk te maken dat het jouw ding niet is.

Over de high tea, hier is de fetlife groep: https://fetlife.com/groups/151868/group_posts/11896430
Zou daar even kijken voor datums en de regels enzo. Het is een middag waarin de dames goed verzorgd worden, thee drinken en lekkere hapjes eten. Er wordt ook gespeeld (maar dat hoeft niet).
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa

pluis

Berichtdoor pluis » 28 apr 2018, 23:49

De arrogante prinses die ik zoek, is enkel en alleen maar geïnteresseerd in absolute toewijding.
Die eist een minnaar die bereid is zijn leven te geven om haar te beschermen en vecht om zijn plek naast haar veilig te stellen.
Die eist iemand die er naar hunkert zijn dienen te perfectioneren tot een niveau, waar hij haar wensen kan anticiperen door in haar ogen te kijken zodat hij haar de irritatie van verbale communicatie kan besparen.

Om maar eens met een quote te beginnen: tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bewaren.

Ik vind je droom, je wens en je verlangen heel erg herkenbaar en ook begrijpelijk. En tot op zekere hoogte vind ik 'm ook best wel haalbaar, maar wel maar tot op zekere hoogte. Niet zozeer vanwege die wetten, maar vanwege die praktische bezwaren. Want mensen zijn complex en lastig en zo zal dus ook de allerDomme-ste Domme met wie je een relatie zou kunnen opbouwen haar momenten hebben waar ze onzeker is, of moe of waarin ze zich liefdevol en teder zorgen over je maakt en met je wil praten over iets dat buiten jullie verhouding van onderwerping en dienstbaarheid valt (zoals of je nog wel gelukkig bent met je werk, of hoe je je voelt over de recente medische klachten van je vader, of ik noem maar wat).

Misschien ben ik wel een beetje cynisch, en misschien is mijn geloof in de haalbaarheid van lange-termijnrelaties met volledige, diepgaande machtsuitwisseling wel uitzonderlijk laag, maar het is een enorme zeldzaamheid dat de dagdagelijkse bewegingen van het leven waar je nu eenmaal als partners op moet meegolven geen invloed hebben op de heerlijke, intieme wereld van macht en onderwerping die tussen jou en een partner bestaat. Ik weet dat langetermijnrelaties met vergaande machtsuitwisseling soms jarenlang blijven bestaan, maar weet dat vele eerder op een soort 'tussenvorm' lijken uit te komen waarbij er tijden zijn waarin de machtsuitwisseling op volle sterkte aanwezig is, en waarbij die op andere tijden sterk afzwakt of zelfs tijdelijk geschorst wordt. Er zijn er maar weinig die bij hun functioneringsgesprek, het huwelijk van hun broer of de begrafenis van een vriend meer met hun onderdaigheid (of dominantie) bezig zijn dan met de kwestie die dan speelt/

Vandaag ook mijn eerdere vraag: denk je dat je met een tussenvorm zou kunnen leven? Dus met iemand die "gewoon" met 'r lief de weekendboodschappen wil doen en de belastingaangifte wil invullen, en die dan in jullie vrije tijd een sfeer kan neerzetten waarin je je in alle onderdanigheid kunt overgeven? Want dat proef ik een beetje: dat je niet zozeer op zoek bent naar een avond spel of een spannende seks-date, maar naar een manier van leven. En bij het leven komen nu eenmaal altijd de bedaarde, saaie, verplichte nummers van geld en eten en zorgverzekeringen en IKEAmeubels in elkaar prutsen en meer van zulke zaken waarbij je ook als rasechte lifestyle domina bij tijd en wijle bij je partner terecht wilt kunnen voor een beetje steun en initiatief, en niet alleen voor neergeslagen ogen, een blosje en een gemompelde toezegging dat je alles voor 'r wilt doen.

Voor wat betreft je opmerkingen over betaalde seks of BDSM-gerelateerde diensten heb ik het idee dat je niet uit ervaring spreekt. Er zit een stukje aanname in waarvan het lastig is om, zonder hele boekwerken te schrijven, neer te zetten waarom je een aantal zaken niet helemaal in het juiste licht lijkt te zien. Misschien leg ik het het beste uit als ik je vertel dat je als mens in een op vrijwillige en op doorlopende 'consent' berustende relatie nooit _echt_ je menselijke rechten en waarde kwijt zult zijn (hoe dichtbij je dan dus ook soms kunt komen). En en die zin is de machtsuitwisseling tussen jou en een lief dus iets wat waarde en invullig krijgt doordat jullie er samen in geloven en naar leven. Zo'n zelfde vorm van iets echt maken door beide naar gedeeld geloof te handelen, zie je tot op zekere hoogte ook wel bij seks- en kinkgerelateerde handelingen waar geld mee gemoeid is: daarom zie je dat veel mensen die sekswerk doen ook aangeven dat juist de sociale en interpersoonlijke delen van hun werk zo belangrijk zijn. Waar de klant voor komt is niet alleen 't orgasme of het zweepje, maar juist ook die gedeelde ervaring waarbij je samen iets gelooft en daarnaar handelt.

Ik heb incidenteel wel eens gehoord dat sommige mensen de voorkeur geven aan regelmatig commercieel contact met een domina, juist omdat het voor hen dat geloof zoveel makkelijker maakt: met deze domina hoeven ze juist die dagdagelijkse aspecten van hun leven niet te delen: ze zien haar alleen als het gaat om hun erotische en emotionele machtsverhouding. Dat maakt het makkelijker om het geloof in stand te houden.

Daar wil ik niet mee zeggen dat ik vind dat je met een sekswerker in zee zou moeten of willen gaan, maar meer dat er geen fundamentele kloof van "wel echt" / "niet echt" tussen de twee ervaringen te trekken is, anders dan door wat jij, persoonlijk gelooft en wilt geloven.

Het zou wellicht eens interessant zijn voor je om na te denken hoe je zou willen dat een relatie in je dagelijks leven past. Wat voor soort zaken spreken je aan, niet alleen op erotisch gebied, maar ook praktisch. Wil je iemand die bepaalt wat je mag eten, of hoe je je moet kleden? Iemand die bepaalt met wie je mag praten, en hoe vaak en hoe lang je sport. Wil je controle opgeven over je orgasmes, of over je bedtijden, of is het iets minder tastbaars wat je zoekt? En wat zijn zaken die je niet wilt? Je geeft aan weinig met traditionele fetisjmaterialen te hebben. Wat nou als jouw lief daar wel verzot op zou zijn? Zou je dan toegeven? Voor haar? Zijn er dingen die je nooit zou doen? Tatoeages met haar naam? Het topje van je pink opgeven? Op je werk bepaalde dingen wel of niet moeten doen, van haar, ook als het je baan in gevaar zou brengen? Dat zijn praktische zaken waarvan je nu al kunt bedenken hoe je erin staat. Je kunt er dan ook weer over van gedachten veranderen :)

Jaren heb ik gedacht dat ik een relatie wilde die klinkt zoals jij hem nu beschrijft. En pas toen ik er een had die halverwege kwam, en die vervolgens behoorlijk ontspoorde, realiseerde ik me dat zoiets voor mij niet wenselijk is, of zelfs zou moeten zijn. Inmiddels wil ik wel nog een oprechte beleving en een diepgaande emotionele lading, maar zijn er wel bepaalde zaken die een partner, hoe dominant dan ook, voor mij niet meer gaat bepalen.
"You seek a false comfort when you demand that I define myself for you with words. Words do not contain or define any person. A heart can, if it is willing."

- Beloved

(Golden Fool, Robin Hobb)

Nachtridder

Berichtdoor Nachtridder » 29 apr 2018, 03:14

Voleuse schreef:

Het ziet er naar uit dat je nog niet klaar bent met ongelukkig gekozen opmerkingen ;). Dat iemand een andere beleving heeft dan jij betekent niet dat ze iets bagatelliseren. Dat het niet voor jou werkt is prima, maar hoe je het nu uitlegt is net alsof je uit aan het leggen ben dat je echt niets tegen homo's hebt maar dat je zelf gewoon nooit met een man zou kunnen trouwen, want jij zou nooit de betekenis van het huwelijk zo kunnen bagatelliseren. Snap je? Je hoeft niet iets naar beneden te halen om duidelijk te maken dat het jouw ding niet is.

Het probleem is niet dat zij het bagatelliseren, het probleem is dat *ik* dat dan doe.
Het staat haaks op mijn verlangens.
Het is niet mijn intentie iemand te beledigen of te kwetsen. Ik probeer open en eerlijk te zijn over mijn gevoelens.
En klopt, ik zou niet met een man kunnen trouwen.
Dat heeft alles met mijn liefde voor vrouwen te maken en niets met de betekenis van het huwelijk.
Wat twee mensen doen die van elkaar houden, is mijn zaak niet.
Het zou behoorlijk egoïstisch zijn om hun geluk in de weg te staan, in welke vorm dan ook.
Het voorbeeld gaat over intense verlangens waar je niet voor gekozen hebt.
Ik denk dat de kern hier is "iets naar beneden te halen om duidelijk te maken dat het jouw ding niet is".
Ik haal het niet naar beneden. Het is voor mij compleet neutraal.
Prostitutie is niet iets waar ik een hekel aan heb of op neer kijk.
Zoals ik al zei; ik wou dat het een optie was.
Maar ik waardeer iemand die iets doet puur uit passie en liefde i.p.v. geld wel degelijk veel meer.
Denk alsjeblieft in 0 (neutraal) en +1...in plaats van -1(negatief) en 0. Want dat is niet mijn bedoeling.
Beter dan dat kan ik het niet uitleggen.
Ik snap dat wat ik wil niet praktisch is en misschien zelfs wel onmogelijk.
Als je me niet begrijpt is dat jammer, maar ik hoop in ieder geval dat je me geloofd als ik zeg dat het niet mijn bedoeling is om wie dan ook te kwetsen.

Voleuse schreef:
Over de high tea, hier is de fetlife groep: https://fetlife.com/groups/151868/group_posts/11896430
Zou daar even kijken voor datums en de regels enzo. Het is een middag waarin de dames goed verzorgd worden, thee drinken en lekkere hapjes eten. Er wordt ook gespeeld (maar dat hoeft niet).

Dank je wel. Ik ga het zeker checken :)

@Pluis:

Dank je wel Pluis, voor die uitgebreide analyse.
Ik heb het meerdere malen gelezen en er over nagedacht.

pluis schreef:

Want mensen zijn complex en lastig en zo zal dus ook de allerDomme-ste Domme met wie je een relatie zou kunnen opbouwen haar momenten hebben waar ze onzeker is, of moe of waarin ze zich liefdevol en teder zorgen over je maakt en met je wil praten over iets dat buiten jullie verhouding van onderwerping en dienstbaarheid valt (zoals of je nog wel gelukkig bent met je werk, of hoe je je voelt over de recente medische klachten van je vader, of ik noem maar wat).

Ik zou dat superlief van haar vinden, het enorm waarderen en haar plat knuffelen.
Ik verwacht absoluut niet een 24/7 nonstop whip-a-thon. Sterker nog, dat lijkt me vreselijk.
Als ze moe of onzeker is, heb ik daar alle begrip voor en zal ik alles binnen mijn macht doen om haar te helpen.
Ik ben ten alle tijden bereid om te praten over welk onderwerp dan ook.
De grootste reden waarom mijn laatste relatie faalde, was omdat er 0 communicatie was.
Problemen stapelen zich op en uiteindelijk stort de boel in. Vreselijk zonde.
Tederheid van haar kant is een geschenk om te koesteren en daar is alle ruimte voor.
Daarbij is een koude douche veel heftiger als je uit een warm bad komt ;)

pluis schreef:

Het korte antwoord is; whatever haar gelukkig maakt.

Het lange antwoord is; Natuurlijk zijn er grenzen. Ik heb helemaal niks met piercings en tatoeages. Maar als ik stapel op haar ben en het is haar hartenwens, dan zal ik het zeker overwegen. Ik denk dat je daar samen wel uit kan komen, door simpelweg goed met elkaar te blijven praten.
Als ik aangeef dat ik absoluut niets heb met mutilatie (harde grens), dan neem ik aan dat zij me kan vergeven dat ik mijn topje van mijn pink spaar. Het zal altijd mijn neiging zijn om haar te plezieren en de grenzen op te zoeken, maar er zullen nou eenmaal barrières zijn waar ik van te voren weet dat ik er niet door heen kan. Ik kan bijvoorbeeld niks met andere mannen, luiers/poepsex of naalden (fobie). Ik hoop dan ook iemand te vinden die aansluit bij mijn verlangens/grenzen.

"Inmiddels wil ik wel nog een oprechte beleving en een diepgaande emotionele lading"

Had het zelf niet mooier kunnen beschrijven.

Dank je wel. Heel lief van je dat je zo veel moeite neemt om me te helpen het allemaal beter te begrijpen.

liefs,

Ramon
"...and with her guidance and patience, she compressed this lump of coal into a flawless diamond, worthy to become the very extension of her will." ~excerpt from the Chronicles of the Demon Queen.

Bitemarks^ )t(

Berichtdoor Bitemarks^ )t( » 29 apr 2018, 10:52

Ik begrijp dat je het niet verkeerd bedoelt, maar zoals je je gevoel bij pro doms beschrijft, blijft het niet lekker voelen. Ik zal proberen uit te leggen wat er gebeurt:

Een vriendin van mij is een van de meest actieve, passievolle kinksters die ik ken. Haar leven zit vol kink vrienden, ze is het licht op ieder kink feestje en ik geniet mee als ik zoe hoeveel passie en plezier zij uitstraalt als ze met kink bezig is.

Zij krijgt dus een +1 in waardering. Prima.

Nu kan ze tijdens haar studie kiezen uit een baantje in een winkel, matig betaald en waar haar hart niet ligt, of ze kan doen wat ze zelf het liefste doet, kinky shit met mannen (of vrouwen) uithalen voor geld.

Voor mij heeft ze groot gelijk. Ik vind het tof dat ze doet waar zij gelukkig van wordt en ik weet zeker dat ze haar klanten heel gelukkig kan maken.

Hoe gaat ze dan naar waardering nul? Hoe is dat werk beter of slechter dan IT-er of verkoper in een winkel? Ook als je haar diensten niet wil kopen?
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?

isara

Berichtdoor isara » 29 apr 2018, 12:16

Interessante discussie over het financiële aspect. Ik ga er even op door niet omdat ik je uitspraken erg kwetsend vind o.i.d., en ook niet om je op de vingers te tikken (want ik geloof dat je het niet kwetsend bedoelt), maar omdat ze denk ik tekenend zijn voor hoe er naar ProDommes (en ik denk in hetzelfde licht ook sekswerkers) wordt gekeken. Je schrijft dat een ervaring/relatie waarbij 'je maar in haar ogen hoeft te kijken omdat ze dan niet hoeft te praten', voor jou gebagatelliseerd zou worden op het moment dat je ervoor betaalt. De emotionele waarde, de intimiteit, de band die je voelt neemt af voor jou, klopt dat? Ik begrijp dat je het zo ziet en je moet gewoon niet doen wat je niet wilt, maar m.i. kan het heel goed beiden zijn. Zowel voor degene die betaalt (sub) als voor degene die betaalt wordt (Dom).
De meeste commerciële D's die ik ken of waarover ik hoor hebben inderdaad zeer veel plezier in hun werk, zijn er goed in, geven echt om hun cliënten (ik weet er van eentje die daarnaast ook bij cliënten thuis komt en ze (onbetaald) coacht en leuke dingen naast betaalde sessies, puur omdat ze een goede band hebben (daar heb ik dan ook wel weer bedenkingen bij, maar er spreekt iig geen kilheid of devaluatie uit). Het is zoals de meeste beroepen: het is vrij logisch je te laten betalen voor een dienst die je levert, wanneer je hebt geïnvesteerd in opleiding, materiaal en je tijd besteed aan voorbereiding en uitvoering.
Ik doe hetzelfde met tantramassages die ik geef: ik vind het echt ontzettend tof om mensen een ervaring te bieden die heel anders is dan andere ervaringen, waarbij ze ontzettend in contact zijn met zichzelf en genieten. Ik vind het fijn om bij te dragen aan dat mensen (tijdelijk) beter in hun vel zitten, meer energie hebben, meer in contact komen met hun seksualiteit, etc. Ik heb dat in het begin ook gratis gedaan. Maar ik heb er materiaal voor gekocht, ik besteed er een avond van mijn tijd aan, heb opleiding gehad. Ik vraag mijn partners niet om geld als ze vragen om een massage. Maar mensen met wie ik niet die band heb wel. Ik wil ze evenveel een fijne ervaring geven. Dat ze mij van tevoren wat briefgeld geven maakt die ervaring niet minder. Want die briefjes ben ik meteen vergeten en concentreer ik me er op dat ik diegene een fijne tijd geef. Doordat zij genieten doe ik dat ook, en ook mijn grenzen zijn belangrijk en worden gerespecteerd.
Commerciële D's genieten als hun cliënt geniet, net zo goed dat ik als D geniet van mijn partner die pijn heeft of vraagt of ze klaar mag komen terwijl ik soms niet eens zeker weet of ze dat nu wel leuk vindt. Op dat moment doet ze het voor mij, omdat ik dat ben. Genieten betekent ook in een context waarin je betaalt zowel het extatische gevoel van geslagen worden met een zweepje, als het op de grond haar voeten masseren, of zelfs het gevoel niets te zijn. Je kunt in bdsm genieten van je eigen pijn, ongemak of afschuw en toch meer willen. Het is heerlijk paradoxaal, maar dat wist je waarschijnlijk al :)
Volgens mij kunnen ze net zo goed zeggen dat je het nu maar hebt te nemen, zolang ze weten dat dat binnen jouw grenzen ligt. Maar dat is in een contact waarbij je niet betaalt toch niet anders? Dat is ook de gedeelde ervaring die Pluis benoemt. Als je gelooft dat dat niet kan dan zal dat niet zo zijn. Als je nieuwsgierig bent naar wat er kan gebeuren in zoiets dan kun je verrast worden (again, geen incentive vanuit mij dat dat goed voor je zou zijn ofzo). Maar ik zie ook wel wat aannames die vanuit een heel geromantiseerd beeld lijken te komen, misschien gevoed door je grote verlangen al die jaren.

Ik vind het interessant wat je schrijft in het antwoord op Pluis dat je geen 24/7 whip-a-ton wil (geloof me, niemand die dat doet, droom en daad enzo), maar wel iemand die je op elk moment van de dag zou kunnen bevelen/domineren (met alleen haar ogen), klopt dat? Die elk moment je toewijding kan eisen, en dat in jouw wens dus ook nog krijgt. Ook als je met je werk zit, of ontzettende migraine, of zorgen over je zieke vader?

Over de High Tea: misschien kan een Kitten of Bregje zelf misschien meer over zeggen want ik ben er maar een keer geweest. Het is gewoon een bijeenkomst van dominante vrouwen die thee zitten te drinken en kletsen over vanalles, waarbij door hun meegebrachte (mannelijke en vrouwelijke) subs er ook bij zitten (op de grond dus), maar waarbij er ook met hen gespeeld kan worden, ofwel door de eigen Begeleidster, ofwel door een andere vrouw. Dat spelen wordt dan eerst afgesproken/besproken. De subs hoeven niet onderdanig te doen of zijn naar iedereen, maar wel beleefd enzo, en de dames gaan (letterlijk) voor. Elke sub heeft een eigen specialiteit die hij niet mag weigeren, dus iedere dame kan dat van hem vragen. Heel veel kiezen massage, maar toen ik er was was er eentje die op verzoek goocheltrucs deed (erg gelachen).
Er zit niet echt een programma in behalve dat de subs zich (toen) aan het begin afzonderden en elke D even kort wat vertelde over de sub die ze meehad (onzekerheden, grenzen). Er wordt om je heen gespeeld, maar ook veel gekletst, ook tussen dominanten en subs. Ik heb toen niet zo gelet op de bediendes, maar die nemen bestellingen op, brengen je drankje en gaan rond met hapjes en kletsen ook gewoon wel met iedereen tussendoor. Je kunt er als dominante vrouw ook alleen komen (heb ik toen gedaan), of je er als sub alleen heen kan weet ik zo even niet. Volgens mij wel. Ik vond het toen wel fijn en laagdrempelig.

JerryM

Berichtdoor JerryM » 29 apr 2018, 13:18

Subs hebben een begeleider nodig. Als bediende kan je alleen komen, en wordt er niet met je gespeeld. Het is een veilige manier om eens een feestje te bezoeken. Je hoeft alleen wat hapjes en drankjes rond te brengen, veel tijd kan je gewoon kijken en als je wil praten met de aanwezige gasten, domme of sub. Tegen de Dommes ben je op je best behaviour, de subs doe je gewoon normaal tegen.
Als je meer wil weten kan je me wel wat vragen op de lentemeet, ik ben als sub en als bediende aanwezig geweest.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln

Nachtridder

Berichtdoor Nachtridder » 29 apr 2018, 16:19

Bitemarks^ )t( schreef:Ik begrijp dat je het niet verkeerd bedoelt, maar zoals je je gevoel bij pro doms beschrijft, blijft het niet lekker voelen. Ik zal proberen uit te leggen wat er gebeurt:

Een vriendin van mij is een van de meest actieve, passievolle kinksters die ik ken. Haar leven zit vol kink vrienden, ze is het licht op ieder kink feestje en ik geniet mee als ik zoe hoeveel passie en plezier zij uitstraalt als ze met kink bezig is.

Zij krijgt dus een +1 in waardering. Prima.

Nu kan ze tijdens haar studie kiezen uit een baantje in een winkel, matig betaald en waar haar hart niet ligt, of ze kan doen wat ze zelf het liefste doet, kinky shit met mannen (of vrouwen) uithalen voor geld.

Voor mij heeft ze groot gelijk. Ik vind het tof dat ze doet waar zij gelukkig van wordt en ik weet zeker dat ze haar klanten heel gelukkig kan maken.

Hoe gaat ze dan naar waardering nul? Hoe is dat werk beter of slechter dan IT-er of verkoper in een winkel? Ook als je haar diensten niet wil kopen?

Dank je wel, Bitemarks.
Ben iig blij dat je me geloofd dat ik het niet rot bedoel, want ik word er zo langzamerhand verdrietig van.
Wat betreft je voorbeeld;

Mijn waardering voor haar gaat niet naar nul.
Ze heeft groot gelijk en ik gun het haar van harte. Omdat ze een Dom is, is ze per definitie super interessant (+1).
Ik zou uren met haar willen praten, of simpelweg luisteren naar de verhalen die ze te vertellen heeft.
Ik zou haar met exact hetzelfde respect behandelen als andere vrouwen.
Op het moment dat we zouden overgaan tot een intieme relatie (wat per definitie eigenlijk al niet kan, want "klant/werk") en ze vraagt geld daar voor dan ga ik naar neutraal (0).
Ik zoek niet naar een transactie/korte termijn oplossing. Ik zoek naar een partner, waar D/s deel uit maakt van onze relatie.
Waar we trouw zijn aan elkaar en de emotionele band die we hebben, gebaseerd is op wederzijds liefde en respect.
Als ik iemand zou moeten betalen om mijn lusten te bevredigen, daar zou ik me nog over heen kunnen zetten.
Als ik iemand moet betalen om haar lief te hebben, dat is waar het emotioneel fout gaat bij mij en ik geen gevoelens meer kan hebben voor haar.
Wat ik probeer te zeggen is, dat ik liefde en lust niet van elkaar kan loskoppelen.
Ik ben zelf heel trouw en verwacht dat ook van mijn partner.

Ik zoek een vrouw/vriendin met een duister randje, die met net zo veel verlangen en vuur van mij houdt als ik van haar.
Een wrede maar ook lieve vriendin, die bij tijd en wijle haar sadistische trekjes op mij botviert en het heerlijk vind om in ruil daarvoor door mij plat geknuffeld te worden...en die het prima vindt dat ik lekker tegen haar aan kruip in bed en naast haar slaap.
Niet voor geld, maar omdat het haar gelukkig maakt (+5).

@JerryM :

Dank je wel Jerry! Ik ga je zeker uithoren op de lentemeet. Prachtig om een inside scoop te krijgen. :P

@isara:

Hoi Isara! Dank voor je uitgebreide betoog. Ik zal proberen zo goed mogelijk antwoord te geven op je vragen.

"Je schrijft dat een ervaring/relatie waarbij 'je maar in haar ogen hoeft te kijken omdat ze dan niet hoeft te praten', voor jou gebagatelliseerd zou worden op het moment dat je ervoor betaalt. De emotionele waarde, de intimiteit, de band die je voelt neemt af voor jou, klopt dat? "

Ja, klopt helemaal. (Zie bovenstaande uitleg bij mijn reply op Bitemarks)
Ik weet niet of het me daar wel lukt om het duidelijk te maken, want om heel eerlijk te zijn, ben ik ten einde raad.
Ik denk dat je spijkers met koppen slaat waar je schrijft;

"Maar ik zie ook wel wat aannames die vanuit een heel geromantiseerd beeld lijken te komen, misschien gevoed door je grote verlangen al die jaren. "
Ik begrijp dat wat ik graag wil zeldzaam en moeilijk en misschien wel hopeloos is.
Maar ik kan die verlangens niet wijzigen of negeren.
Die draag ik mijn hele leven al met me mee.

"Maar dat is in een contact waarbij je niet betaalt toch niet anders? "

Het spijt me, maar ik heb geen idee wat een contract is in het kader van BDSM.
Een soort kader waar de specifieke wensen en grenzen van beide partners beschreven staan?
Dat klinkt heel verstandig (als dat het is).

"Ik vind het interessant wat je schrijft in het antwoord op Pluis dat je geen 24/7 whip-a-ton wil (geloof me, niemand die dat doet, droom en daad enzo), maar wel iemand die je op elk moment van de dag zou kunnen bevelen/domineren (met alleen haar ogen), klopt dat? Die elk moment je toewijding kan eisen, en dat in jouw wens dus ook nog krijgt. Ook als je met je werk zit, of ontzettende migraine, of zorgen over je zieke vader?"

Alles binnen de grenzen van redelijkheid.
Zij zal het toch ook kunnen waarderen als ik haar b.v. meeneem op een leuke vakantie.
Omdat te kunnen betalen zal ik moeten werken.
Dan kan ze tijdens mijn werk (terwijl ik met 90km/uur met 16 ton staal door de nacht heen klief) dingen gaan eisen, maar ze zal toch moeten begrijpen dat ik verantwoordelijkheden heb waar ik me aan moet houden.
Zodra ik bij haar ben, mag ze doen en laten wat ze wilt.
Migraine heb ik nooit. Ik ben fit en nooit ziek. Laatste x dat ik echt ziek was is meer dan 10 jaar geleden.
Maar ik begrijp wat je bedoelt, betreffende emotionele sfeer. Je hoofd staat er misschien niet naar.
Dit is voor mij heel simpel:
Als haar hoofd er niet naar staat, voor wat voor rede dan ook, dan heeft ze daar een rede voor.
Dan is het niet tijd om egoïstisch te zijn, dan is het tijd om haar te helpen en te steunen.
Dat doe je immers als je echt van iemand houdt.
Ik verwacht hetzelfde terug van haar.

"Over de High Tea: ...Je kunt er als dominante vrouw ook alleen komen (heb ik toen gedaan), of je er als sub alleen heen kan weet ik zo even niet. Volgens mij wel. Ik vond het toen wel fijn en laagdrempelig."

Ik heb de pagina van Brechje opgezocht die gaat over de High Tea op aanraden van een van onze dolende zielen.
Helaas blijkt daaruit dat subs alleen onder begeleiding van hun Dom mee mogen komen.
Ik heb geen idee of bediening ook onder deze regel valt, of dat daar uitzonderingen voor gelden.
Het zou leuk zijn om dit mee te maken, juist omdat het (zoals je zelf al schreef) zo laagdrempelig is.
Dat zou voor mij een ideale eerste kennismaking zijn.

Dank voor jullie raad/adviezen!

liefs,

Ramon

P.s.; Heb de quotes handmatig gedaan, want ging gruwelijk fout met de forum quote-optie in 1 van mijn eerdere replies.
Sorry nog daarvoor. Heb het geprobeerd te editen, maar kwam er niet uit.

Crownless

Berichtdoor Crownless » 29 apr 2018, 17:14

Bediening is een uitzondering. Juist omdat er niet gespeeld wordt met de bediening (je hebt een taak, en alle afleiding zou zorgen dat je niet meer kunt bedienen).

De begeleider voor subs is er vooral als een soort veiligheidsmaatregel. Een spel kan heel intens zijn, en dan is het fijn als er iemand is die tijd voor je heeft tijdens het bijkomen, of die er gegarandeerd is als er iets mis gaat.

overigens, hoi, leuk dat je er bent! Fijn dat je zin hebt in je ontdekkingstocht, en jezelf gunt waar je naar verlangt. Toch heb ik een kanttekening. Het lijkt wel alsof je heel hard op zoek bent naar dat ene kenmerk in een vrouw wat je al heel lang gemist hebt. Klopt dat? Het ding is vooral, een vrouw is meer dat alleen dat.

Ik ben bijvoorbeeld een switch. Ik heb een onderdanige en dominante kant.

En ik ben ook onzeker. Daar is niks van te merken als ik aan de uitdelende kant van de zweep sta.

Maar ja, ik ben een combinatie van persoonskenmerken. Een daarvan is dat ik ontzettend geil word van gemene dingen doen en pijn uitdelen. "lijdt voor mij, muhaha!" Ik hou van submannen die zich opstellen als een dienstbare ridder. Versla die draak voor mij en leg me in de watten. Omdat jij de ridder bent, en ik de koningin, en dat is zoals het hoort.

Maar dat is een ding van wie ik ben. Ik ben ook dienstbaar. Ik ben ook graag een hopeloze geile slet die begeleid moet worden door een dominante man omdat ik anders mijn eigen schaamte niet voorbij kom.

Ik ben ook moeder van een prachtige jonge Knul. Ik ga los op metal. Ik ben zoekende qua wie ik ben en wat ik kan op professioneel gebied. Ik ben vatbaar voor depressies. Ik hou van larp. Ik ben soms best onzeker. Ik ben een dochter, ik ben een zus, ik ben een vrouw, ik ben bisexueel, ik ben zwanger...

Er zijn zoveel dingen in mij die mij mij maken. Het dominante stuk is er maar een van. Het is geen onbelangrijk deel, maar dat is de rest ook niet.

Je verhaal komt op mij over alsof je een onderdeel van wie of wat een vrouw kan zijn, zo ontzettend hebt verheven boven de andere, dat alle andere dingen maar in de weg staan.

Ik laat niet iedereen mijn dominante, sadistische kant zien. Vaak is dat ook helemaal niet gepast. Zeker niet omdat ik mijn dominante, sadistische kant zo verbonden zie aan mijn seksualiteit, dat ik het uiten van dominantie zie als een heel intiem iets wat ik niet zomaar met iedereen deel. En al helemaal niet zou willen opdringen. Net zoals ik ook niet zomaar iedereen zou zoenen ofzo. 

En dat zie je soms ook terug in de bdsm-scene. De meeste vrouwen die ik ken en heb gesproken, willen eerst gezien worden in al hun facetten, voor ze hun bitchy kant delen.

Natuurlijk kan het verheerlijken van de vrouw, het aanbidden van de ijskoningin, prima deel uitmaken van een relatie. En dat deze zelfs 24/7 doorloopt. Ik ken stellen die zo werken. Zij is de baas. En dat is prima.

Maar zelfs de meest bitchy ijskoningin kan huilend van haar troon zakken, omdat een familielid is overleden. Als de ridderlijke dienaar dan ontzettend afknapt, is dat wel heel erg jammer.

Het kan ook dat zo'n ijskoningin anderen heeft voor troost. Zeker als je het hebt over pro-doms. Wat Pluis al zei: sommige mensen willen geen relatie met iemand waarbij ze het hele pakket krijgen. De bitchy dame die de perfecte pedicure van je eist, en de chagrijnige vrouw die met menstratiekrampen in een eenhoorn onesie op de bank zit en vooral wil dat je haar met rust laat.

Wat ik wil zeggen is: schrijf die lieve, gereserveerde vrouwen met onzekerheid niet af. Wie weet bewaren ze hun inner bitch juist voor degene met wie ze intiem willen zijn. ;)
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!

isara

Berichtdoor isara » 29 apr 2018, 22:21

Crownless schreef:
Ik ben bijvoorbeeld een switch. Ik heb een onderdanige en dominante kant.
En ik ben ook onzeker. Daar is niks van te merken als ik aan de uitdelende kant van de zweep sta.
Maar ja, ik ben een combinatie van persoonskenmerken. Een daarvan is dat ik ontzettend geil word van gemene dingen doen en pijn uitdelen. "lijdt voor mij, muhaha!" Ik hou van submannen die zich opstellen als een dienstbare ridder. Versla die draak voor mij en leg me in de watten. Omdat jij de ridder bent, en ik de koningin, en dat is zoals het hoort.
Maar dat is een ding van wie ik ben. Ik ben ook dienstbaar. Ik ben ook graag een hopeloze geile slet die begeleid moet worden door een dominante man omdat ik anders mijn eigen schaamte niet voorbij kom.
Ik ben ook moeder van een prachtige jonge Knul. Ik ga los op metal. Ik ben zoekende qua wie ik ben en wat ik kan op professioneel gebied. Ik ben vatbaar voor depressies. Ik hou van larp. Ik ben soms best onzeker. Ik ben een dochter, ik ben een zus, ik ben een vrouw, ik ben bisexueel, ik ben zwanger...
Er zijn zoveel dingen in mij die mij mij maken. Het dominante stuk is er maar een van. Het is geen onbelangrijk deel, maar dat is de rest ook niet.

QFT. Minus moeder zijn, metal, larp en zwanger :lol:

Crownless schreef:Wat ik wil zeggen is: schrijf die lieve, gereserveerde vrouwen met onzekerheid niet af. Wie weet bewaren ze hun inner bitch juist voor degene met wie ze intiem willen zijn. ;)

Mjahdatook.

Nachtridder

Berichtdoor Nachtridder » 29 apr 2018, 22:39

Hoi Crownless.

Lief dat je de moeite neemt om me te helpen.
Ik heb de volgende reacties op jouw verhaal.

"Wat ik wil zeggen is: schrijf die lieve, gereserveerde vrouwen met onzekerheid niet af. Wie weet bewaren ze hun inner bitch juist voor degene met wie ze intiem willen zijn. ;) "

Ik schrijf haar absoluut niet af.
Mijn laatste partner leek een stoere zelfstandige arrogante prinses.
Uiteindelijk bleek het tegenovergestelde waar te zijn.
Ik heb hier van geleerd dat ik slecht kan inschatten hoe een vrouw echt is.
Dat als iemand zo 180 kan zijn, betekent (waarschijnlijk) dat het ook andersom kan.
Een ietwat lieve & verlegen vrouw, waarin af en toe een demon ontwaakt (ook super spannend en helemaal prima).
Ik realiseer en accepteer dat feit.
Het probleem is, dat ik het niet van de buitenkant kan zien.
De hooiberg wordt twee keer zo groot, maar met nog steeds 1 speld er in.
(dat is misschien niet waar, maar zo voelt het voor mij).

"Het lijkt wel alsof je heel hard op zoek bent naar dat ene kenmerk in een vrouw wat je al heel lang gemist hebt. Klopt dat?"

Klopt helemaal. Die vrouw kan perfect zijn qua karakter, uiterlijk, alles wat je maar kan bedenken...
...maar als zij niet een (echt, niet gespeeld) sadistisch kantje heeft, loopt het uiteindelijk toch stuk daar op.

"Het ding is vooral, een vrouw is meer dat alleen dat."

Gelukkig wel. Ik ben zelf een man. Mannen zijn super saai, omdat ik precies weet hoe zij denken en doen.
Al die dingen die je beschrijft over vrouwen, bijna als of het iets negatiefs is, vind ik alleen maar interessant en leuk.

Heb je kinderen?
Prima! Ik vind het mooi om een moeder in actie te zien.
Ik kan ontzettend goed opschieten met kinderen, moet vaak ontzettend lachen om hun capriolen.
Dat zou een relatie nooit in de weg staan en ik zou haar kinderen beschermen en koesteren als of ze van mij zelf waren.
Ben je ongesteld?
Prachtig!
Je hebt dan een lekker kort lontje, de spanning hangt bijna als elektriciteit in de lucht en ik moet extra m'n best doen om je te pleasen.
Wees lekker onredelijk, I don't care!
Stuur me gerust om 23:45 naar de benzinepomp (die een half uur rijden is), omdat je die specifieke jumbo-sized Milka reep wil met karamel.
Als ik een glimlach/knuffel terug krijg in ruil daar voor, ben ik al meer dan gelukkig.
Lig je in je meest ordinaire joggingsbroek te mokken op de bank?
Als ik je fysiek aantrekkelijk vind, maakt het mij echt geen reet uit wat je aan kleding draagt.
Sterker nog...het idee dat je absoluut geen moeite doet whatsoever voor mij vind ik alleen maar opwindend.
Ik zou alleen maar meer mijn best voor haar gaan doen.
Eens kijken hoe lang je mokt als ik je favoriete film/serie voor je aan zet, een drankje voor je inschenk en een uur lang je voeten masseer.
Ik geniet alleen al van het idee.
Wil ze liever alleen zijn?
Ook prima, respecteer ik. Mijn instinct zal altijd sturen naar dienstbaarheid, maar als ze haar personal space nodig heeft is dat absoluut geen probleem. Ik heb hobby's zat en kan mijzelf uitermate goed vermaken. Ik kan ook geduldig zijn.
Hetzelfde zal ook voor mij gelden.
Ook ik heb momenten dat ik crash&burn, dat ik ontzettend laag in mijn energie zit en simpelweg de behoefte heb om me een dag af te zonderen en een boek te lezen.

Het enige probleem wat ik zie in je voorbeelden, is het switch gedeelte.
De romantische kant in mij, zoekt een partner die net als ik trouw is.
Omdat ik geen switch ben (kan me daar echt letterlijk niks bij voorstellen), zal ik haar sub-kant niet kunnen pleasen...denk ik.
Het zou een heel nep toneelstukje zijn van mijn kant en ik neem aan dat ze daar net zo op af knapt als ik.
Ik kan niet verwachten dat zij haar sub-verlangens voor mij onderdrukt.
Hoe kan ik dan verwachten dat ze trouw blijft aan mij?

"Je verhaal komt op mij over alsof je een onderdeel van wie of wat een vrouw kan zijn, zo ontzettend hebt verheven boven de andere, dat alle andere dingen maar in de weg staan."

Klopt.
Dat onderdeel is een vleugje (oprecht) sadisme.
Hoeft niet heel veel te zijn, maar moet zeker wel aanwezig zijn in haar.
Alle variabelen kunnen en mogen naar alle kanten afwijken, maar als dat onderdeel ontbreekt gaat het uiteindelijk toch fout.
Dat is wat de realiteit me geleerd heeft.
Ik heb het nooit kunnen vinden.
Correctie; ik heb het nooit binnen een relatie kunnen vinden.

"De meeste vrouwen die ik ken en heb gesproken, willen eerst gezien worden in al hun facetten, voor ze hun bitchy kant delen."

Nu is de berg hooi niet alleen twee keer zo groot, maar de speld ook nog eens hooi-kleurig. Thanks!
Maar ik geef de hoop niet op! :D

"Natuurlijk kan het verheerlijken van de vrouw, het aanbidden van de ijskoningin, prima deel uitmaken van een relatie. En dat deze zelfs 24/7 doorloopt. Ik ken stellen die zo werken. Zij is de baas. En dat is prima."

Het hoeft helemaal niet 24/7. Het kan niet eens 24/7.
Door mijn werk heb ik eigenlijk alleen de weekeindes tot mijn beschikking.
En als ik die vrouw al vind, lijkt het me sterk dat ze om de hoek woont.
Als ik die vrouw al vind, lijkt het me sterk dat ze niet haar eigen leven met verantwoordelijkheden heeft en bereid is bij mij in te trekken.
Het meest realistische (?) beeld wat ik er van heb, is een lat-relatie.

"Maar zelfs de meest bitchy ijskoningin kan huilend van haar troon zakken, omdat een familielid is overleden. Als de ridderlijke dienaar dan ontzettend afknapt, is dat wel heel erg jammer."

Hier snap ik helemaal niks van.
Afknappen op wat? Het feit dat ze menselijke emoties heeft?
Suggereer je nu echt dat als iemand kapot gaat van verdriet, de partner bezig is met 'hoe aantrekkelijk hij dat vindt' ?
Dan is hij per definitie geen ridderlijke dienaar, dan is hij gewoon een egoïstische klootzak.
Dit is juist het moment dat hij moet strijden voor haar, meer dan ooit.
Om al het andere te laten vallen en haar te troosten en bij te staan, op welke manier dan ook.
Wat jij schetst is erger dan falen.
Wat jij schetst is niet jammer, het is walgelijk en het druist tegen alles in waar ik voor sta.

Ik wou hier afsluiten, maar word zo pissig van wat ik als laatst heb geschreven dat ik nog even wat anders uit zoek om mee te eindigen.

"Ik hou van larp"

Awesome! *high five*
Ik ben in aanraking gekomen met larping door mijn zusje. Die sleurt me elk jaar mee naar fantasy fairs.
Ik verkleed me altijd wel (anders val je wel heel erg op tussen al dat overweldigende cosplay), maar doe zelf geen larp.
Maar kan altijd ontzettend genieten van het spektakel dat zo'n fantasy larp-groep neer zet op zo'n dag.
De kostuums die je ziet op zo'n dag zijn echt waanzinnig mooi.
Soms zie ik een vampiress/demoness langs komen met evil hoorntjes in een weelderige renaissance jurk en dan staat mijn hart toch echt even stil. ;)

Zo...ben meteen weer in een betere mood!

liefs,

Ramon

isara

Berichtdoor isara » 29 apr 2018, 23:36

Ik zou zeggen, richt je in je zoektocht wat meer op FemDom dan op bdsm (FD is meer een nichegroep denk ik), probeer niet te gedetailleerde verwachtingen of beelden te hebben, en ga mensen ontmoeten. Als je met ze praat, ze wat beter kent en vraagt naar hun voorkeuren dan kom je er wel achter of ze dat sadistische randje hebben.

Bitemarks^ )t(

Berichtdoor Bitemarks^ )t( » 30 apr 2018, 10:38

Wat zij zegt! En tegelijk: ga de mensen leren kennen en niet naar een domina op zoek. Als je mensen leert kennen, je een leuk persoon bent en een oprechte interesse in BDSM hebt, wordt de kans duizend maal groter dat je jouw speld vindt.

Ik stel die leuke dominante kennis, die misschien bij je past, veel liever voor aan een man die zich een beetje blootgeeft op meer vlakken dan kink alleen.

Je mag best laten blijken dat je open staat voor een kink relatie, maar het moet niet het enige zijn dat jou interessant maakt voor een partner.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?

Terug naar “SubClub”