Wat is dit nou weer?

Ook BDSM-ers halen wel eens de voorpagina
Plaats reactie
Ander

Wat is dit nou weer?

Bericht door Ander »

https://www.dejongepsychiater.nl/onderz ... iftyshades

Komt wat vreemd op mij over: een kickstart om anonime sponsors te zoeken voor een onderzoek naar BDSM?
Weet iemand hier meer over?

:geek:
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Wat is dit nou weer?

Bericht door Voleuse »

Raar. Ik heb die gast maar eens gemaild.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Wat is dit nou weer?

Bericht door Voleuse »

Nou ik had snel antwoord :P
Beste Voleuse,


Dit is inderdaad onderzoek van onze groep. We proberen financiering via deze weg te vinden, omdat het net erg moeilijk is om financiering voor seksuologie/BDSM-gerelateerde topics te vinden via de geijkte kanalen, zeker in Belgie.

Ik doe hiernaast onderzoek naar depressie en psychose, en daarvoor vind ik zeker geld via de geijkte wegen (overheid, industrie), maar onderzoek naar BDSM is nu eenmaal een topic dat ook binnen de universiteit wat scheef bekeken wordt, laat staan dat ik er geld voor zou krijgen via die wegen.


Echter, onderzoek naar BDSM is zeer beperkt, en al helemaal biologisch georienteerd onderzoek hiernaar. Dus vind ik het wel erg boeiend dit te doen, en lijkt me een goede manier om de misvattingen en stigma's hierrond aan te pakken. Maar ik heb de indruk dat de kickstarter-campagne toch ook niet gaat opbrengen wat we er van gehoopt hebben :). We zien wel hoe het loopt. De studie gaat alvast van start gaan in januari, via club 78 in HAm, die hieraan gaan meewerken. Je bent zeker welkom er aan mee te werken als proefpersoon, daar kun je ons misschien nog het meest mee helpen!


gr

Manuel
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wat is dit nou weer?

Bericht door eireann »

Goed bezig Voleuse!
**Self Rescuing Princess**
Ander

Re: Wat is dit nou weer?

Bericht door Ander »

Super! en wel een open antwoord.

Ik voel me niet geroepen om mee te doen. Ik heb geen last van stigma's en misvattingen hieromtrent :-). Wel van scepsis bij onderzoek, wat is het doel, waarom dit onderwerp, wat wil hij bewijzen, wat is zijn hypothese, wat is de maatschappelijke relevantie? Vanuit welk wetenschappelijk paradigma opereert hij? Daarnaast zijn er vorige eeuw al best veel onderzoeken gedaan en veel misvattingen ontkracht rond bdsm. Als je engelstalig zoekt op bdsm en research vind je heel veel interessante artikelen. Zou hij ook eens moeten doen (ik bespeur enig cynisme bij me zelf, ben dus niet objectief :-) ).
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Wat is dit nou weer?

Bericht door Voleuse »

Ik denk dat hij vooral vanuit de Belgische invalshoek denkt. Een en ander is in het buitenland wel onderzocht maar in België denk ik niet dan. Hij is hoogleraar dus ik neem aan dat ook hij google scholar kan vinden hoor ;).

Ik ben wel voor meer onderzoek naar bdsm. Niet zo lang geleden stond het in de psychologie nog als ziekte bekend, dus daar mag wat mij betreft best wat aan veranderen. Kan alleen maar goed zijn denk ik, als bekend wordt hoe vaak kink eigenlijk voorkomt en hoe normaal we allemaal zijn eigenlijk :). En dat heb je echt niet met 1 onderzoek bewezen.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Plaats reactie