Hier schrok ik van! (Solar branding)

Boeken, blogs, websites... alles waar over BDSM te eh... lezen valt
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Hier schrok ik van! (Solar branding)

Bericht door Crownless »

Via Fetlife vond ik een topic over solar branding. Ik had er nog nooit van gehoord, maar het is dus brandmerken met een vergrootglas en de zon.

Via dat topic kwam ik uit op een serie persoonlijke writings en... arme vrouw! Ik vind het zo erg voor haar!

Hier is het topic:
https://fetlife.com/groups/756/group_posts/9239548

Hier de writings:
https://fetlife.com/users/1326530/posts/3907001

Hadden jullie hier eerder van gehoord?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Hier schrok ik van! (Solar branding)

Bericht door eireann »

Nee, nooit eerder van gehoord, het klinkt niet als iets waar je genoeg controle over kan hebben?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Hier schrok ik van! (Solar branding)

Bericht door thaliya »

Nee, nooit van gehoord en in eerste instantie leek het me mooi; de elementen van de natuur gebruiken voor een ritueel.
En toen las ik de writings. Holy mother of God! Dat zoiets zo ontzettend fout kan gaan had ik nooit verwacht. En ja, natuurlijk kunnen dingen altijd fout gaan, maar dit is toch wel erg.
Vraag me wel af hoe het met de burn van haar Sir is gegaan want daar heb ik volgens mij niks over gelezen?
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Hier schrok ik van! (Solar branding)

Bericht door eireann »

Korte samenvatting voor mensen zonder fetlife?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Hier schrok ik van! (Solar branding)

Bericht door Crownless »

Dat vraag ik me ook af thaliya, hoe het is afgelopen met de burn van haar Sir. Heb ik ook niet terug gevonden.

Samenvatting: vrouw wilde een litteken om haar enkel om haar te herinneren aan wie ze is. Haar Sir had het voorstel om te solar branden. Ze vonden iemand die ervaring had met andere vormen van branding en net begonnen was met solar branding.
Het deed veel zeer. Maar het ging uiteindelijk goed. Het was een zwarte streep. Daarna was haar Sir, die iets kleiners had. Daarna zei de brander "dank jullie dat jullie mijn eersten wilden zijn". Wat ze van te voren niet wisten! En kreeg nog wat verzorgingstips.

Lang verhaal kort; je moet nevernooit een brandmerk om een ledemaat doen, omdat het dan een tourniquette kan worden. Littekenweefsel groeit strakker terug.

De wond van de vrouw ging ontsteken. Haar voet werd 2 keer zo groot. Toen ze, na 10 dagen, naar de eerstehulp ging, werd ze meteen opgenomen. De wond had dood weefsel, zwaar ontstoken, en was gebrand tot op het bot, een vierdegraads brandwond. Ze hebben het dode vlees weggehaald en een stuk huid van haar heup erop gezet.

Volgens de doktoren komt het spierweefsel wel weer terug. Maar hoe verder met haar voet? Het doet heel veel zeer.

Ze had dood kunnen gaan, of haar voet kunnen verliezen.

Ze vind zichzelf een faalhaas, omdat ze zichzelf kwalijk neemt dat ze blijkbaar niet genoeg research had gedaan en blind vertrouwde op de gevestigde brander.

De brander schreef een soort van excuses, wat leest als een "ik vind het zo erg voor mezelf!".
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Hier schrok ik van! (Solar branding)

Bericht door eireann »

Wow, dat is wel heftig ja!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Hier schrok ik van! (Solar branding)

Bericht door miss_meeko »

Nooit van gehoord maar wat een heftig verhaal! Indrukwekkend om te lezen
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Hier schrok ik van! (Solar branding)

Bericht door Voleuse »

O.o wow
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Hier schrok ik van! (Solar branding)

Bericht door Daantje »

Heftig! Ik had niet verwacht dat je met zonnekracht zoiets ernstigs kon veroorzaken. Heb wel het idee dat het rondom de enkel een heel belangrijke factor is geweest in het moeizame genezen.

Ik ben niet onbekend met brandwonden, ik heb een cellpopping op mijn been, dat is inmiddels een verdikt litteken geworden dat er de rest van mijn leven gaat blijven. Ik ben al wel voorzichtiger met vuur geworden. Maar ik krab me nu de volgende keer nog wel een keer extra op mijn hoofd voor ik weer iets doe.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Hier schrok ik van! (Solar branding)

Bericht door Frodo »

Het wordt al een tijdje gedaan (NSFW!) maar 'n expert op dit gebied vinden lijkt me sowieso al verrekte lastig. Je hebt al een combi van Piet Paulusma, Henk Schiffmacher en een dermatoloog nodig om dit tot een goed einde te brengen - en ik denk dat ze deze methode alle drie af zouden raden.

Met branden weet je sowieso al niet wat er onder de opperhuid gebeurt, zelfs al ben je 'n expert, want elke huid is anders. Als je dan ook nog eens op de tafel van een beginner belandt zoals RiverFern schrijft kun je wel de nodige ellende verwachten denk ik, zeker als deze gebruik maakt van natuurkrachten die op zijn zachtst gezegd onberekenbaar zijn, in tegenstelling tot wel betrouwbare apparatuur.


Harde en vooral spijtige les voor alle betrokkenen...
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Hier schrok ik van! (Solar branding)

Bericht door tessie »

Oh wat vreselijk die writings van die vrouw. Het zal je toch gebeuren zeg, dan zie je maar hoe makkelijk het gaat... Vreselijk.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Hier schrok ik van! (Solar branding)

Bericht door tessie »

Wow. Ik heb er gewoon over gedroomd. Zo'm maar verhaal dit.
Ik las bij die writing van die burner in de comments nog dat hij het bij nog iemand gedaan had en zij is ook in het ziekenhuis beland en moest ook een stuk van haar eigen vel over die burn heen laten zetten.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Hier schrok ik van! (Solar branding)l

Bericht door thaliya »

Wat een prutser!
En toch, als ik naar Frodo's link ga en daar foto's zie van mensen bij wie het gelukt is, snap ik toch ook wel weer waarom mensen het doen.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Hier schrok ik van! (Solar branding)

Bericht door tessie »

Dit verhaal is wel echt het ultieme voorbeeld van hoe snel dingen enorm mis kunnen lopen. Dat je eens wat nieuws wil proberen, en je vertrouwt erop dat je de juiste voorlichting krijgt, dat de ander weet waar ie mee bezig is, en dan blijkt dat achteraf echt niet zo te zijn. Ik vind het echt wel een eyeopener.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Hier schrok ik van! (Solar branding)

Bericht door Crownless »

Ik blijf het ook op fetlife volgen. De tweede persoon had een driehoek op de onderarm. En het stuk vlees in de driehoek ging krimpen zeg maar. Daar is dus ook een nieuw stuk vel in gezet.

Ik las ook van degene die het vooral doet, Neeko Bonzini (de meesten van de image search zijn ook van hem), er nog mee in een experimentele fase zit en de details voor zich houdt omdat het gevaarlijk en onvoorspelbaar is. Hij brengt het pas naar buiten tot hij het met een goed gevoel iemand kan leren. De brander op fetlife had dat blijkbaar niet gelezen/begrepen.

Het is idd een extreem voorbeeld hoe goed vertrouwen, je grenzen willen verleggen en een nieuwe techniek gigantisch fout kunnen gaan. Al blijf ik erbij dat dit niet echt RACK (risk aware consensual kink) was. Degene die gebrand werden waren niet goed geïnformeerd over de procedure en dat de brander hier geen ervaring mee had. Ook vond ik het moeilijk om info te vinden over solar branding, hoe het precies werkt. Op fetlife zijn er een paar dingen naar voren gekomen. Zo zou een gebundelde zonnestraal geen rechte bundel zijn, zoals een laser, maar een waaier. Daardoor lijkt het op de huid een zwarte streep, maar zit eronder nog een veel groter beschadigd gebied.
Ook zou het niet zozeer branden zijn, alswel je vlees koken.

De foto van de driehoek ziet er in ieder geval heel naar uit (fetlife eigen risico link: https://fetlife.com/users/12086/pictures/50009324 )
Op dat profiel vindt je ook een writing over hoe het mis ging. Maar met een heel spiritueel sausje (niet zo mijn ding).
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Plaats reactie