gratis het goede doel steunen!

Zet hier je ongebruikte sub in de etalage. Of je motorfiets :)
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: gratis het goede doel steunen!

Bericht door eireann »

Ik had al gezien dat het niet van de organisatie kwam, het was een email van de website dat de gebruiker mij een PB had gestuurd. Na wat googlen lijkt het me wel betrouwbaar maar ga niet vrijwilligen
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: gratis het goede doel steunen!

Bericht door JJV »

kitten schreef: maar nu moeten mensen er meteen 25 dollar in steken.
ik ben met paypal bezig..
had een best goede deal dinsdag .. en heb al een tijdje zo'n "ik moet meer aan goede doelen doen" gevoel.
dus.. now as good as ever.. om er iets mee te doen.
en t idee dat je echt een direct doel 'kiest' spreekt me meer aan dan een anoniem gironummer.

(de cynicus in mij vraagt zich meteen af of 'jouw' geld ook ècht en alleen bij 'jouw' doel terecht komt en niet in een grote pot gaat.. maar dat druk ik even weg)
~\v/~
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: gratis het goede doel steunen!

Bericht door kitten »

Ik heb al meerdere reisverslagen gelezen van mensen die "hun" leners gingen opzoeken, JJV. Kan nog steeds verzonnen zijn, maar dan wel heel grondig!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: gratis het goede doel steunen!

Bericht door eireann »

Ik heb gelezen dat de lokale stichtingen het geld meteen geven aan de vrager. Op het moment dat het bij KIVA bij elkaar is gespaard geeft kiva het aan de lokale stichtingen. De lokale stichtingen betalen 1 keer per maand terug in een groeps betaling waar duidelijk is wat bij welk project hoort.

Het is dus niet dat die mensen in de landen weten WIE het heeft gesponsord want zij krijgen het al eerder. En er zit goed boekhouden achter om alles terug te voeren op de juiste persoon, JOUW 25 krijgen ze dus niet, en er zal heus wel een gedeelte van bij KIVA blijven: voor de website hosten, personeel etc. Maar ik heb er wel vertrouwen in.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: gratis het goede doel steunen!

Bericht door kitten »

Nee, je kunt per 25$ lening kiezen om daarnaast te doneren aan KIVA. Die staat default op $3,75, maar ik zet hem bijna altijd terug op nul.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: gratis het goede doel steunen!

Bericht door Ravelijne »

eireann_S schreef:er zal heus wel een gedeelte van bij KIVA blijven: voor de website hosten, personeel etc.
Ben even nieuwsgierig geworden en heb het opgezocht. KIVA zelf wordt apart gefinancierd uit donaties van personen en bedrijven. De leningen via de website gaan 100% naar de mensen zelf. Dit staat erover op de website:

How we're funded

100% of every dollar you lend on Kiva goes directly towards funding loans; Kiva does not take a cut. Furthermore, Kiva does not charge interest to our Field Partners, who administer the loans.

Kiva is primarily funded through the support of lenders making optional donations. We also raise funds through grants, corporate sponsors, and foundations.


Klinkt als zuivere koffie. :)

Edit: ninja'd!
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: gratis het goede doel steunen!

Bericht door JJV »

kitten schreef:Ik heb al meerdere reisverslagen gelezen van mensen die "hun" leners gingen opzoeken, JJV. Kan nog steeds verzonnen zijn, maar dan wel heel grondig!
wie weet ga ik me dan concentreren op 'een' bepaalde regio ofzo
en daar dan ooit als pensionado eens koekeloeren

(ja ja, da's volgend jaar volgens jullie, als ik oud en afgedraaid ben)
~\v/~
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: gratis het goede doel steunen!

Bericht door Ravelijne »

Oh, grappig idee. 'k Heb nu Mali gekozen, maar daar verwacht ik niet zo snel eens langs te gaan...
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: gratis het goede doel steunen!

Bericht door JJV »

;) ik had in een ver verleden ook niet gedacht om naar Litouwen te gaan
.. inmiddels 2x geweest en veel contact mee.

en eh..
een WS dorp? is dat iets?

of is t 'random' idee juist voor veel mensen een trigger
beetje hier beet je daar. dus
~\v/~
Pluu

Re: gratis het goede doel steunen!

Bericht door Pluu »

eireann_S schreef:Het is dus niet dat die mensen in de landen weten WIE het heeft gesponsord want zij krijgen het al eerder.
Ik meende ergens gelezen te hebben dat zij ook konden zien wie de lenders waren. Bij het aanmaken van het profiel zeiden ze dat, voeg een foto toe want mensen die geld lenen vinden het leuk om te zien van wie.

Moeten ze natuurlijk wel internet hebben :p.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: gratis het goede doel steunen!

Bericht door eireann »

Ik hoop idd dat die mevrouw zich met de biggetjes bezig houdt en niet met mij / sponsors :)
**Self Rescuing Princess**
Guilty

Re: gratis het goede doel steunen!

Bericht door Guilty »

Een tweede eigen lening gedaan, deels met terugbetaald geld en beetje extra. Goeie reden voor een extra schopje. Er zijn ook weer (of nog?) free invites!
nijntje

Re: gratis het goede doel steunen!

Bericht door nijntje »

*vraagt zich af waarom ze dit topic de vorige keer gemist heeft*

Maar wel een goed idee. Vanavond of morgen eens verder in verdiepen. Hoe moet je trouwens betalen? Want normaal doe ik m'n internetbetalingen via Ideal of creditcard, maar dat laatste voelt hierbij niet goed..... Iemand die ervaring ende info heeft?
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: gratis het goede doel steunen!

Bericht door kitten »

Ik heb dit met mijn creditcard gedaan. Waarom voelt het hierbij niet goed? Ik ben al jaren Kiva lid, volgens mij een hele fijne, betrouwbare club. :)

@Guilty: ik wist niet eens dat er weer zo'n doegratismee actie was! :)
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: gratis het goede doel steunen!

Bericht door JJV »

Ik heb t via paypal gedaan. komende zomer even bijstorten idd...
~\v/~
Plaats reactie