Update blog

Als U ineens Uw favo topic mist... dan staat de uitleg meestal hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Update blog

Bericht door Frodo »

Ik ga U dit weekend in dit miniblogje even op de hoogte houden over de extensies en andere toeters en bellen die aan dit forum toegevoegd gaan worden. Dan weet U ook weer wat er gaande is.

Ten eerste zijn we overgestapt van phpBB 3.0.12 naar 3.1. Dat heeft U al gemerkt want Uw favoriete skin is weg. De oude skins werken namelijk niet met deze versie. Wel zijn er twintig nieuwe neergezet die U zelf aan kan passen in het gebruikerspaneel (even op Uw naam rechtsbovenaan klikken daarvoor).

Titels van nieuwe posts en reacties worden nu in het rood aangegeven.

U kunt het forum nu ook als Portaal weergeven (knop zit linksboven). Aan de definitieve indeling wordt nog gewerkt.

Forums kunnen per categori(voorheen hoofdforum) ingeklapt worden.

Externe links openen in een nieuw venster.

Onder Snelle links (linksbovenaan) kun je notities maken (die alleen voor jou zichtbaar zijn overigens).


Aan de chat wordt nog gewerkt...
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Update blog

Bericht door Voleuse »

Alles ziet er ineens anders uit inderdaad, waaah :P
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Update blog

Bericht door eireann »

Dat rood voor ongelezen vind ik erg storend trouwens :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Update blog

Bericht door Frodo »

Ander kleurtje?
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Update blog

Bericht door Yara »

Iets minder aanwezig zou wel prettiger zijn denk ik ja.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Update blog

Bericht door juffie »

Ik vind het wel prettig eigenlijk
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Update blog

Bericht door Frodo »

Gulden middenweg: De letters om en om blauw en rood.

Geintje... Ben nu even met de instellingen bezig (vandaar die idiote chatbox op de voorpagina).
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Update blog

Bericht door JerryM »

Ik mis een strakke skin met de users aan de linkerkant en de posts aan de rechterkant.

Gebruik nu Allenstyle-Subsilver, nog het fijnste.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Update blog

Bericht door Frodo »

JerryM schreef:Ik mis een strakke skin met de users aan de linkerkant en de posts aan de rechterkant.

Gebruik nu Allenstyle-Subsilver, nog het fijnste.

Probeer het Portaal eens? We werken nog aan de indeling maar 't komt wel aardig in de buurt geloof ik.
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Update blog

Bericht door Frodo »

Zij die op zoek waren naar de "Aanmelden" knop zullen het inmiddels wel gemerkt hebben (anders las U dit ook niet): Die is er niet meer. Aanmelden gaat nu via een pop-up zodat je niet eerst helemaal naar beneden hoeft te scrollen.

Dat scrollen gaat nu trouwens een stuk sneller met de handige pijltjes aan de rechterzijde.

Verder is het vanaf nu ook mogelijk om vanuit Uw gebruikerspaneel Uw lidmaatschap direct op te zeggen. U hoeft dus niet meer de mods te paayen of een offer bij Frodo's voordeur te plaatsen met daarbij een bedelbrief.

Nieuwe leden krijgen automatisch een hartelijke welkomstmail maar vóór ze zich aanmelden moeten ze zich - binnen nu en een paar uur - wel akkoord verklaren naar de regels, die overigens ook verkast gaan worden. En een andere titel krijgen - zo nieuw zijn ze nou ook niet meer.

In het kader van de grote schoonmaak verkassen alle topics die vanaf nu op slot gezet worden (en dat is heel veel ouwe zooi) naar het Archief. Niet alles door elkaar zoals ik eerst meldde, maar per forum ingedeeld.

En tenslotte worden er vanaf nu ook elke dag automatisch updates gemaakt, tabellen van de database gecontroleerd en waar nodig gerepareerd. Niet dat U daar ooit iets van gemerkt heeft (tenzij de boel stuk was) maar het scheelt mij een berg werk en kopzorg want U wilt niet weten wat er allemaal aan ouwe zooi bleef staan toen ik dacht de sofwaar hier "even" te updaten.

*gaat weer aan het werk*
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Update blog

Bericht door eireann »

Dank je wel Frodo :kiss:
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Update blog

Bericht door Mack »

Oi! Da's 't betere knoeiwerk. Hulde. :worshippy:
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Update blog

Bericht door leonietje »

Goed bezig Frodo! Is er ook een optie om die handige scrollpijltjes naar links te verplaatsen voor de linkshandigen onder ons of helemaal uit te zetten? Nu staan ze nogal voor niets in mijn scherm omdat ik met links scroll (sorry)

En ik ben ook iedere keer aan het zoeken naar de ongelezen berichten knop. Hij zit nu in het menu verstopt terwijl hij voorheen vlak onder het forumoverzicht stond.

Verder is het wel even wennen maar ik vind het wel tof dat er weer wat vernieuwing in zit. Ik hoop dat het forum weer wat meer mensen gaat trekken.
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Update blog

Bericht door pluis »

Ik vind het enorm fijn dat je zoveel tijd en moeite in 't forum stopt. Frodo. Je bent een schat.
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Update blog

Bericht door Frodo »

*bloosch*

@ leonietje: Ik zal voor beide vragen even te rade gaan op het forum van phpBB zelf. men is daar vrij behulpzaam (als in: antwoord binnen 2 minuten) dus daar moeten we wel uitkomen.
Plaats reactie