Nieuwe chatsofwaar (2)

Blauwtje gelopen in de chatbox? Overvallen door een priveespringert? Zet het neer en er wordt ingegrepen...
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Nieuwe chatsofwaar (2)

Bericht door Frodo »

Naar het zich laat aanzien heeft de ontwikkelaar van onze huidige flashchat er de brui aan gegeven. Modernisering van de chat zit er niet meer in. Dus ben ik nu op zoek naar chatserver sofwaar die in elk geval 'n beetje betaalbaar is.

Als er iemand suggesties heeft dan hoor ik die graag!


F.
Guilty

Re: Nieuwe chatsofwaar (2)

Bericht door Guilty »

Eentje die ook via irc te benaderen is!

Blijven proberen, blijven proberen...
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Nieuwe chatsofwaar (2)

Bericht door kitten »

Ben ik een beetje van teruggekomen sinds Next op IRC zit en ik merk dat ik daar uiteindelijk nooit zit, omdat ik mIRC niet standaard opstart. Het zou geen bezwaar zijn, maar goede webbased benaderbaarheid is voorr mij wel belangrijker.

Inspraak van de mensen die daadwerkelijk op die chat zitten is m.i. nog belangrijker... ;)
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Nieuwe chatsofwaar (2)

Bericht door juffie »

Géén IRC! Pwease! :shock:
MILF :grin_ani:
Marcuw

Re: Nieuwe chatsofwaar (2)

Bericht door Marcuw »

Ik zou zeggen - kijk eens op http://www.ajaxlines.com/ajax/stuff/art ... tions_.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Allen freeware afaik, en customisable.
Jay

Re: Nieuwe chatsofwaar (2)

Bericht door Jay »

IRC is toch ook makkelijk te benaderen vanaf een webbased oplossing?
Guilty

Re: Nieuwe chatsofwaar (2)

Bericht door Guilty »

juffie schreef:Géén IRC! Pwease! :shock:
Wat heb jij ervoor last van als de webchat *ook* met irc te benaderen is?
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Nieuwe chatsofwaar (2)

Bericht door Frodo »

Ik denk dat ze meer op een vast IRC-kanaal doelde zoals sommige sites die hebben.

@Marcuw: Die Ajax chat ziet er heel veelbelovend uit!


F.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Nieuwe chatsofwaar (2)

Bericht door juffie »

Jup, idd.
MILF :grin_ani:
Guilty

Re: Nieuwe chatsofwaar (2)

Bericht door Guilty »

Frodo schreef:Ik denk dat ze meer op een vast IRC-kanaal doelde zoals sommige sites die hebben
En waar je met het grootste gemak een webinterface aan kunt hangen. Heeft samarium bv. Al zeker een jaar of 7.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Nieuwe chatsofwaar (2)

Bericht door juffie »

Ja, maar ik vind het programma IRC eigenlijk compleet ruk. Lelijk, onoverzichtelijk, ga maar door. Ik heb er nooit aan kunnen wennen. Mja, that's me.
MILF :grin_ani:
Wever

Re: Nieuwe chatsofwaar (2)

Bericht door Wever »

IRC is een protocol; geen programma. Als je de een of andere client lelijk vindt kan je er gewoon een andere installeren.



...niet dat 't mij veel uitmaakt. Ik kan met één klik het kanaal van samarium opendoen (pidgin ftw), maar dat volg ik evengoed vrijwel nooit.
Guilty

Re: Nieuwe chatsofwaar (2)

Bericht door Guilty »

juffie schreef:Ja, maar ik vind het programma IRC eigenlijk compleet ruk. Lelijk, onoverzichtelijk, ga maar door. Ik heb er nooit aan kunnen wennen. Mja, that's me.
IRC is geen programma. IRC is ook niet lelijk. Ook niet onoverzichtelijk. IRC zie je als gebruiker helemaal niet. Het is niets meer dan een systeem, een protocol. Er zijn talloze programma's waarmee je op een irc chat kan - de een onoverzichtelijker, lelijker en rukker dan de andere - waaronder dus ook webapplets via je browser. Vergelijkbaar dus wat Fro al had. Met zo'n applet kun je ELK irc kanaal in principe benaderen, dus als Fro voor een irc chat zou kiezen kan ie daar prima zo'n applet aan hangen zodat de chat via de site bereikt kan worden.

Andersom geldt dat niet, niet elke webchat kan met een IRC-programma worden benaderd. Ik begrijp dus domweg niet waarom je gelijk begint met "Oh neeee geeen IRC", want jij hoeft er helemaal geen last van te hebben. Waar mensen die wel graag met IRC werken (bijvoorbeeld omdat ze al hun chats in een programma willen openen) al jaren last hebben van de webchat hier.

Als ik iets trouwens lelijk en onoverzichtelijk vind zijn het die twee webchats die Frodo tot nu toe had geinstalleerd. Veel teveel toeters en bellen, foeilelijke kleuren, en een half uur moeten zoeken om het geluid af te zetten. Maar met zo'n webchat heb je, in tegenstelling tot bij IRC, geen enkele keus. Met IRC kun je het programma kiezen dat je zelf fijn vindt, bij een webchat kiest de webmaster waar je het maar mee moet doen (en heb je dus met een pech drie chats open staan die allemaal anders functioneren - lekker overzichtelijk).
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Nieuwe chatsofwaar (2)

Bericht door Frodo »

Als je toch zo'n allervriendelijkst antwoord krijgt overweeg je toch meteen om de ouwe chat mét toeters en bellen te laten staan.

Al was het alleen maar om te pesten :twisted:


F.
Guilty

Re: Nieuwe chatsofwaar (2)

Bericht door Guilty »

Frodo schreef:Als je toch zo'n allervriendelijkst antwoord krijgt overweeg je toch meteen om de ouwe chat mét toeters en bellen te laten staan.

Al was het alleen maar om te pesten :twisted:

F.
Tsja, tis een principekwestie. Ik heb eerlijk gezegd na de vorige drie "nieuwe chatsofwaar" draadjes niet echt de illusie dat irc er hier gaat komen.

In dat geval staat trouwens als nummer 2 op mijn wensenlijstje: een link naar de chat vanaf het forum (bij voorkeur eentje die je dan automatisch inlogt met je forumnaam). Zou het ook al een stuk makkelijker maken om af en toe eens in te loggen.

En op nummer drie: als je weer meerdere chatdingen gaat installeren, graag ook eentje die er zo eenvoudig mogelijk uitziet, dus met weinig kleurtjes, geluidjes en andere bling bling.
Plaats reactie