Nieuwe chatsofwaar (2)

Blauwtje gelopen in de chatbox? Overvallen door een priveespringert? Zet het neer en er wordt ingegrepen...
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Nieuwe chatsofwaar (2)

Bericht door juffie »

Okee, ga ik weer ff dwars liggen. Ik vind meerdere kleurtjes juist ontzettend handig! Zeker als het druk is in de chatbox (wat tegenwoordig veel minder voorkomt dan vroeger) vind ik het feit dat veel mensen in een ander kleurtje posten juist handig om de boel te blijven volgen.

Geluidjes hoeven van mij ook niet zo, alhoewel het handig is om het aan te zetten als er iets gepost wordt en het is rustig in de box. Ik zit niet constant op mijn scherm te kijken namelijk.

Ik heb trouwens ook geen moeite met de chat die er nu staat, en ook onze oude java-chat vond ik prima.
MILF :grin_ani:
Guilty

Re: Nieuwe chatsofwaar (2)

Bericht door Guilty »

juffie schreef:Okee, ga ik weer ff dwars liggen. Ik vind meerdere kleurtjes juist ontzettend handig!
Ik dus niet. Ik wordt er knettergek van. Vandaar dat ik dus zei *ook* een hele simpele. Als er toch meerdere op staan zoals nu, zou het toch een kleine moeite moeten zijn om ook een hele simpele te installeren, in plaats van zoals nu twee best wel drukke.
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Nieuwe chatsofwaar (2)

Bericht door Frodo »

Kleurtjes én geluiden worden door de meeste chatters wel op prijs gesteld. Chatten is nou eenmaal een vlottere manier van communiceren dan een forum en dan zijn die toeters en bellen - die je overigens allemaal uit kunt zetten - best wel handig.

Verder heeft aan dit forum al eens 'n chatbox gehangen. Hoefde je inderdaad maar één keer in te loggen. Ik heb 'm destijds weggehaald omdat er hooguit twee mensen per dag gebruik van maakten.

En IRC is inderdaad ruk. Misschien niet aan de kant van de chatter maar aan de mijne wel :)


F.
elise

Re: Nieuwe chatsofwaar (2)

Bericht door elise »

Ik kom eigenlijk per definitie niet op een chat waar ik niet met een IRC programma kan komen.

Soms, heel soms, probeer ik 't weer eens, en meestal ben ik na een paar minuten ook weer verdwenen juist door alle toeters en bellen.
Laatst ook eens met een hele groep op msn gechat en ook daar was ik vrij snel mee klaar, ik kon het gewoon niet volgen. Te veel kleurtjes, bewegende smileys en avatars etc.
ik kon de daadwerkelijke tekst gewoon niet meer volgen.

Dus ga ik altijd weer terug naar IRC, gewoon platte tekst, basic, geen bliepjes en bewegende dingen.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Nieuwe chatsofwaar (2)

Bericht door tessie »

Ik ben het helemaal met elise eens.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Nieuwe chatsofwaar (2)

Bericht door kitten »

Smilies!! :static: :static:
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Nieuwe chatsofwaar (2)

Bericht door JerryM »

irc on pidgin ftw - heeft ook smilies.
of op m'n android
of op m'n andere pc op sysreset(mirc met paar toeters)

en irc kan met mibbit ook in de browser. zijn nog zat andere schilletjes voor.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Nieuwe chatsofwaar (2)

Bericht door kitten »

Is irc inmiddels niet hartstikke achterhaald...?
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Nieuwe chatsofwaar (2)

Bericht door JerryM »

hoezo? nog steeds de manier om met meerdere mensen gewoon te chatten, kleine of grote groepen, en je kan altijd prive chatten ook.

snap zelf nog steeds niet de noodzaak van die im protocollen tbh, irc kan ook uitstekend als im dienen.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Nieuwe chatsofwaar (2)

Bericht door kitten »

Ja en met mijn Game Boy classic kan ik me ook nog uuuuren vermaken. Maar dat betekent niet dat er imiddels niet iets beters is. ;)

Of dat er op chatgebied ook is, weet ik niet, maar mij lijkt dat dat haast wel moet. Het is al zo oud, irc, en als er ergens veel gebruik van wordt gemaakt online, dan is het wel van chat!
Guilty

Re: Nieuwe chatsofwaar (2)

Bericht door Guilty »

kitten schreef:Ja en met mijn Game Boy classic kan ik me ook nog uuuuren vermaken. Maar dat betekent niet dat er imiddels niet iets beters is. ;)

Of dat er op chatgebied ook is, weet ik niet, maar mij lijkt dat dat haast wel moet. Het is al zo oud, irc, en als er ergens veel gebruik van wordt gemaakt online, dan is het wel van chat!
Het punt is dat er denk ik bijna niemand is die jouw Game Boy Classic nog steeds het prettigst vind om te gamen, terwijl nog hele volksstammen zijn die het liefst via IRC chatten.
Chris

Re: Nieuwe chatsofwaar (2)

Bericht door Chris »

kitten schreef: Of dat er op chatgebied ook is, weet ik niet, maar mij lijkt dat dat haast wel moet. Het is al zo oud, irc, en als er ergens veel gebruik van wordt gemaakt online, dan is het wel van chat!
IRC is een stuk jonger dan de meeste andere protocollen die op het internet gebruikt worden (FTP, HTTP) en een van de stabielste services die je op je server kan hebben draaien. Er zijn aardig wat grote en minder grote websites die een IRC daemon hebben draaien met een of andere web frontend.

Dus waarom zou dat hier niet kunnen? Zal jou het dan verder worst wezen of IRC wordt gebruikt wat multiplatform is, retestabiel en zeker niet opeens (zoals bij de huidige oplossing) stopt met ondersteuning en het is gratis.
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Nieuwe chatsofwaar (2)

Bericht door JJV »

hmja
niet om t een of ander hoor, maar volgens mij 'ken' ik je van plaza en doe je daar op de scroll geen bek open

dus wat t nou toevoegt aan de hele chat-software discussie (die al ruim 2 maand stil lag) is mij even niet helemaal duidelijk
~\v/~
Guilty

Re: Nieuwe chatsofwaar (2)

Bericht door Guilty »

JJV schreef:hmja
niet om t een of ander hoor, maar volgens mij 'ken' ik je van plaza en doe je daar op de scroll geen bek open

dus wat t nou toevoegt aan de hele chat-software discussie (die al ruim 2 maand stil lag) is mij even niet helemaal duidelijk
't is feitelijk wel een hele juiste post van d'r.
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Nieuwe chatsofwaar (2)

Bericht door JJV »

ow vast
maar Fro spreekt zich heel duidelijk uit tegen irc
dus dan vraag ik me af wat ze er mee wil bereiken
als ik'r zou kennen als een chat-kanòn .. dan zou ik zeggen.. Fro.. overweeg t nog es.. maar.eh.. zo ken ik'r dus juist niet.

ik chat overigens zelf ook niet meer op ws oa omdat de software me constant vastloopt
so be it
~\v/~
Plaats reactie