Geaccepteerd worden op de chat

Blauwtje gelopen in de chatbox? Overvallen door een priveespringert? Zet het neer en er wordt ingegrepen...
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Geaccepteerd worden op de chat

Bericht door pluis »

het is de taak van de mods om het forum voor iedereen prettig leesbaar te houden, en dat betekent dat we soms topictitels aanpassen als die lastig in gebruik zijn.

Natuurlijk mag je best zelf een topictitel verzinnen, als je dan maar een beetje rekening houdt met dat anderen kunnen snappen waar je het over gaat hebben.
Jay

Re: Geaccepteerd worden op de chat

Bericht door Jay »

Ik zit nu al enige tijd mee te lezen en ik heb mij tot nu toe ingehouden omdat ik eerlijkheidshalve ik het gevoel heb dat wat ik zo meteen ga posten misschien wel zonde van mijn tijd is. Maar aangezien ik nu al enige tijd met grote irritatie posts in dit topic, het uitpraattopic, het zwemgedoetje, het voorsteltopic en weet ik veel welke andere bebliepte topics lees wordt het voor mijzelf tijd dat ik dit toch maar eens type.

Ik zal mij in de geest van dit forum beschaafd proberen uit te drukken.

Beste bliebje,

Al enige tijd maak ik deel uit van dit forum. Ik heb een aantal ws-ers persoonlijk ontmoet en heb al wat meets meegemaakt en ik kan je verzekeren dat dit een forum is vol met leuke mensen die ten alle tijde en binnen alle redelijkheid iedereen altijd helpen, of je nu totaal nieuw bent binnen "onze" lifestyle of al ervaren niemand word hier de rug toegekeerd of belachelijk gemaakt. Zelfs mensen als ik die eerst niet zoveel posten worden toch in de schare opgenomen en over het algemeen is het hier gezellig (overigens ook op de meets).
Waar mensen met elkaar omgaan zal er altijd wel eens een boos gezicht, sneer of misverstand ontstaan. Daar is het topic dat door pebbles destijds (weer) in het leven is geroepen goed voor geweest en is er op normale wijze een oplossing gevonden.
Nu is er naar de herstart van ws op een aantal momenten een flinke rel ontstaan over de meest uiteenlopende zaken, zoals een albert heijn tas en een houten doos, mensen al dan niet met borderline of Dissociatieve NAO. En meerdere malen proberen meerdere mensen de situatie op vredige wijze op te lossen. Werken de mods zich een kramp in de vingers om e.e.a. in goede banen te leiden.
Zoals ik al eerder stelde is dit een groep mensen die op intelligente en bedaarde wijze hun mening als reactie of nieuw onderwerp posten en zijn daarin meestal oprecht en recht voor zijn raap. Nu bergrijp ik ook uit ervaring (werk) dat mensen die leiden aan BL of DSNAO soms heftig kunnen reageren op bepaalde uitspraken en daar later dan heel ander in kunnen staan. Echter is het dan wel zo dat deze mensen daar niets aan kunnen doen maar dat WEL proberen. Dat houd in, ze doen hun best en proberen zo goed mogelijk in de samenleving te staan.

Dat gevoel heb ik bij jou niet, het gevoel dat mij steeds meer aangrijpt als ik jou posts lees is die van iemand die per se op een zeer negatieve manier aandacht probeert te trekken, en op het moment dat dat in het ene topic niet meer lukt probeer je via een andere weg weer alle aandacht op je gericht te krijgen. En aangezien mensen zich hier altijd behulpzaam opstellen krijg je die aandacht ook nog (zoals ook nu wederom). Ik krijg alleen niet het beeld van jou dat jij dmv zelfreflectie iets leert van de reacties en daar, als dat wel zo is, iets mee doet. Niemand verwacht een smeekbede of een uitgebreide verontschuldiging, slechts het gevoel dat je je open stelt voor commentaar zou mijns inziens al genoeg zijn.

Ik ben zelf ook niet heilig, sta bekend om mijn scherpe en soms wat stokerige posts, maar dat is wie ik ben op forums.
Evengoed verzoek ik je op persoonlijke titel op te houden met dit gedrag en je open te stellen voor de hulp die je geboden wordt en wellicht een positieve bijdrage te leveren aan dit forum. Je zal merken dat het er dan vanzelf gezellig, leuk en leerzaam wordt.
Mocht je besluiten dat je hier toch niet thuishoort, doe dan mij en jezelf een plezier en vertrek. Maar dit halfslachtige gedoe vind ik vrij vermoeiend en ontneemt mij aardig wat forumplezier.

Dat ik dit post "en pleine publique" terwijl ik de ik vorm gebruik wil niet zeggen dat dit beter in een pb had verstuurd kunnen worden, ik vind alleen dat ik alleen op persoonlijke titel mag spreken en niet namens anderen.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

J.
phedre

Re: Geaccepteerd worden op de chat

Bericht door phedre »

Goede, duidelijke en heel nette mail Jay!!
ik onderschrijf:)
jill

Re: Geaccepteerd worden op de chat

Bericht door jill »

Amen!
tijgermeisje

Re: Geaccepteerd worden op de chat

Bericht door tijgermeisje »

ehm. nee.

ik trek helemaal geen aandacht. ik wil juist dat niet iedereen tegelijkertijd tegen me gaat lopen zeiken over vanalles, of een en hetzelfde ding.

en zoals ik heb gezegd ga ik hier niet meer posten.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Geaccepteerd worden op de chat

Bericht door eireann »

Dat is je dan niet zo goed gelukt...
**Self Rescuing Princess**
phedre

Re: Geaccepteerd worden op de chat

Bericht door phedre »

Wat ook niet helpt is dan vervolgens op de chat komen vertellen dat het een zootje is op het forum, dat je weggepest wordt, vervolgens roepen dat je de mail maar half hebt gelezen.

Jay heeft de moeite genomen veel tijd en aandacht aan de posting te geven, hij heeft het heel netjes onder woorden gebracht. Ik vind het dan wel net zo netjes als jij de moeite neemt om zijn tijd en aandacht te waarderen door een posting die aan jou is gericht ook helemaal te lezen, voordat je er weer NEGATIEF commentaar op geeft.

Ook de chat krijg meteen weer een negatieve klank zodra je binnen bent, want ieder ander doet weer alles fout. Kom eens positief binnen waaien, roep leuke dingen, wees opgewekt!
Jay

Re: Geaccepteerd worden op de chat

Bericht door Jay »

bliebje schreef:ehm. nee.

ik trek helemaal geen aandacht. ik wil juist dat niet iedereen tegelijkertijd tegen me gaat lopen zeiken over vanalles, of een en hetzelfde ding.

en zoals ik heb gezegd ga ik hier niet meer posten.
In het kader van "als je je ergens in vastbijt", dan maar *zucht*.

Vind het best wonderlijk dat je op een post van toch een stevige halve pagine een antwoord als ehm nee verschijnt. Wat eigenlijk alleen maar aangeeft dat je je voornamelijk met je eigen wereldje bezighoud. Wellicht dat autisme ook in je ziektebeeld past? Misschien is het ook gewoon een poging om mij uit de tent te lokken, dat is je dan wel gelukt.
Als je wilt dat niemand tegen je tekeer gaat of "tegelijkertijd" je "aanvallen" dan moet je je (als er überhaupt al sprake is van zon voorval) je misschien niet op media begeven die juist gemaakt zijn voor dit soort zaken, maar moet je heerlijk alleen op je computer een tekstverwerker openen iets intikken en dan vooral (zeker als je misschien ook wel multiple personality disorder hebt) snel opslaan en het document sluiten. Chats en forums zijn dan dus niet voor jou.

Overigens het feit dat je nu voor de derde keer post dat je niet meer post... :gaap:

J
aranka

Re: Geaccepteerd worden op de chat

Bericht door aranka »

wat een gezeur allemaal, het gaat echt nergens over. Jongens wees gewoon tolerant, daarmee win je een heleboel
Plaats reactie