Geaccepteerd worden op de chat

Blauwtje gelopen in de chatbox? Overvallen door een priveespringert? Zet het neer en er wordt ingegrepen...
scorpi

Re: Geaccepteerd worden op de chat

Bericht door scorpi »

wijze woorden cindrella..ik wou dat ik t zo kon zeggen
chappoo
:close_knuf:
lotus{H}
Tári

Re: Geaccepteerd worden op de chat

Bericht door Tári »

Het communiceren via chat, mail en forum is niet te vergelijken met het communiceren van face to face. Er gelden daar andere, zij het ongeschreven, regels. Zowel voor verzender als ontvanger geldt o.a: probeer het te bekijken vanuit meerdere posities. Hoe kan die persoon het bedoeld hebben? En kom je er niet uit, vraag het dan, maar blijf niet zitten gissen. En wees zelf zo duidelijk mogelijk in je zinnen zodat er zo min mogelijk twijfel kan ontstaan over wat je bedoeld.

Ken je elkaar al wat langer is het natuurlijk een ander verhaal. Maar daar hoef ik hier, gezien de reacties in de meeste topics, niet over uit te wijden ;)

Dit is iets wat ik heel vaak heb moeten posten op een ander forum waar ik ooit eens actief was en waar regelmatig serieuze rellen uitbraken met soms ernstige bedreigingen. Het beheer faalde enorm en op een gegeven moment had ik er zelf genoeg van om steeds maar op te staan als politiemevrouw. Het werkte wel maar het bleek een vicieuze cirkel. Het bleef terugkomen.
scorpi

Re: Geaccepteerd worden op de chat

Bericht door scorpi »

lisje..je hebt helemaal gelijk hoor
ik zit ook veel op chatten.nl en je wilt niet weten welke rellen daar soms uitbarsten..bah bah

ik praat nooit over iemand die er niet bij is op chat en mochten dingen me dwars zitten , vraag ik vaak wat diegene er mee bedoeld of wat ik aan deze info heb?

waar ook niet iedereen even blij mee is

ik hou al helemaal niet van ruzziën en op chat ik het nog erger..
een grapje kan zo verkeerd worden uitgelegd en kan zijn eigen leven gaan leiden
enfin ik heb er (gelukkig) zelf nog nooit mee van doen gehad..

jaa dat een zei: jij typt als een 15 jarige..maar om me daar nu boos om te maken?

liefs
lotus{H}
tijgermeisje

Re: Geaccepteerd worden op de chat

Bericht door tijgermeisje »

hmz dit is mijn topic niet meer :|
nijntje

Re: Geaccepteerd worden op de chat

Bericht door nijntje »

Hoe bedoel je dat bliebje?
oeps2

Re: Geaccepteerd worden op de chat

Bericht door oeps2 »

cinderella schreef: Ik weet niet hoe het op de chat gaat, maar hier op het forum zie ik dat je heel aangevallen reageert op alles wat er opgemerkt wordt. Daarna kom je er soms op terug. Is het misschien een idee om wat je wilt zeggen ergens op te schrijven, er eerst een nachtje slapen tegenaan gooit en pas de volgende dag te reageren?
Wat mij ook opvalt bij bijvoorbeeld je vampire-topic, is dat je de poll de vampireparty "stemzooi" noemt. Dat lijkt ook aan te geven dat je het allemaal niet zo serieus neemt.

ff antwoord van een hart en nieren chatter ..

een nachtje slapen komt niet door bij een chatter .. die reageren gewoon snel en vaak beperkt in woorden

humor is een hoog ding op de chat .. kortom de antwoorden die een chatter geeft zijn vaak 'anders' dan van een forummer
ik heb daar zelf ook nogal last van buiten dat ik amsterdamse ben en daardoor al vrij bot en ik antwoord ook veel in korte zinnen recht door zee recht voor zn raap

stemzooi is gewoon een uitdrukking en heeft nix te maken of je t nou serieus neemt of niet

ik word er zelf nogal flauw van dat alle woorden en soms zelfs letters gewikt en geweegt wordt hier.. maargoed t zal wel een reden hebben denk ik dan :|

verder bliepske gewoon blijven wie je bent en gewoon tikken wat je wil
mensen forummers of chatters moeten je maar gewoon nemen hoe je bent .. dat moet in rl toch ook ? :clown:
grtzz oepzz :clown:
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Geaccepteerd worden op de chat

Bericht door pluis »

Klopt oeps, mensen moeten anderen nemen zoals ze zijn.. Máár.. dan past het ook niet om te piepen als je dan vindt dat ánderen maar moeten veranderen, vind ik.

Of zelf aanpassen en van anderen ook verwachten dat ze rekening met anderen houden, óf gewoon jezelf blijven, maar dan ook niet klagen als anderen daarop reageren. Da's wel zo eerlijk, toch?

Verder heb je gelijk met je analyse van het verschil tussen chat en forum, en het is jammer dat je de meer overwogen houding van het forum niet bij je vindt passen. Ik zie niet gauw gebeuren dat dat verandert, namelijk (net zoals dat op chat niet gebeurt, en ik er daarom dus voor kies om daar niet te komen. Het razendsnelle vooral-grappige vind ik veel minder leuk dan weloverwogen serieusheid).
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Geaccepteerd worden op de chat

Bericht door eireann »

chat en forum zijn inderdaad moeilijk te vergelijken. Er is ook maar een kleine overlap geloof ik?
**Self Rescuing Princess**
oeps2

Re: Geaccepteerd worden op de chat

Bericht door oeps2 »

ja het tikken op je pc is t zelfde :clown:
oeps2

Re: Geaccepteerd worden op de chat

Bericht door oeps2 »

pluis schreef: het verschil tussen chat en forum, en het is jammer dat je de meer overwogen houding van het forum niet bij je vindt passen. Ik zie niet gauw gebeuren dat dat verandert, namelijk (net zoals dat op chat niet gebeurt, en ik er daarom dus voor kies om daar niet te komen. Het razendsnelle vooral-grappige vindik veel minder leuk dan weloverwogen serieusheid).
heb je t nou over jezelf of over mij :shock:
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Geaccepteerd worden op de chat

Bericht door pluis »

Eerst over jou, en daarna over mij.. Omdat jij zegt dat je chat beter bij je vindt passen dan forum, en t bij mij precies andersom is :)
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Geaccepteerd worden op de chat

Bericht door JJV »

oeps2 schreef:ja het tikken op je pc is t zelfde :clown:
breek de dag
tik oeps
~\v/~
oeps2

Re: Geaccepteerd worden op de chat

Bericht door oeps2 »

jah ik ben een geboren chatter :icon_sad: maar daar is t zo stil overdag :icon_sad:

**tikt jeejee ff terug **
tijgermeisje

Re: .

Bericht door tijgermeisje »

ik bedoel er dus mee dat ik niet eens zelf mag weten wat voor titel ik gebruik voor een onderwerp

en ik ben het met oeps eens, niet alles moet letterlijk genomen worden..
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Geaccepteerd worden op de chat

Bericht door juffie »

Als je een titel zou hébben gebruikt, dan zou die ook niet zijn aangepast, bliebje...
MILF :grin_ani:
Plaats reactie