Onbeschoft reageren op een vraag.

Blauwtje gelopen in de chatbox? Overvallen door een priveespringert? Zet het neer en er wordt ingegrepen...
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door Frodo »

meiss d'r account is op haar eigen verzoek verwijderd.

Some people....


F.
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door JJV »

hmja.. zat er in
~\v/~
NatyaBE

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door NatyaBE »

meiss schreef:en waar is het fout gegaan:
Doordat iemand hier niet op aan het letten was in de chat, dingen niet mee kreeg, maar uiteindelijk wel zeker weet dat bepaalde dingen niet gezegt zijn.....
Je bedoelt dat het fout gaat als iemand een andere kijk heeft op iets dan jij?

Sorry hoor, maar twee mensen kunnen precies hetzelfde horen/zien en het heel anders ervaren. Jouw antwoord komt neer op: ik heb de waarheid in pacht en elke andere kijk op dat incident is gewoon onmogelijk. Is er wel een andere kijk dan moet dat zijn omdat die ander niet aan het opletten was.
Guru-Dominant

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door Guru-Dominant »

CatharinaBE schreef:
meiss schreef:en waar is het fout gegaan:
Doordat iemand hier niet op aan het letten was in de chat, dingen niet mee kreeg, maar uiteindelijk wel zeker weet dat bepaalde dingen niet gezegt zijn.....
Je bedoelt dat het fout gaat als iemand een andere kijk heeft op iets dan jij?

Sorry hoor, maar twee mensen kunnen precies hetzelfde horen/zien en het heel anders ervaren. Jouw antwoord komt neer op: ik heb de waarheid in pacht en elke andere kijk op dat incident is gewoon onmogelijk. Is er wel een andere kijk dan moet dat zijn omdat die ander niet aan het opletten was.
Daar ging het meiss niet om, het ging erom dat anderen die er geen deel van waren toch een mening hebben over wat er in de chat is gebeurd.
Een andere kijk is prima, maar dat wel met feiten van mensen die daar aanwezig waren.

Ik was erbij, en heb gezien dat mensen die verder geen inbreng hebben gehad op de discussie die er gevoerd werd, toch gingen stoken en opjutten (joelen en juichen)

Meer heb ik er eigenlijk niet over te zeggen.
scorpi

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door scorpi »

ik wil echt niet vervelend doen maar ik was gister op chat..
en vond t nog gesellie ook!!

jammer dat t je is tegengevallen..maar zoals ik al zei..
kan een keer gebeuren..niet leuk..maar zijn nieuwe kansen?
toch?

koppie op hoor!
veel liefs
scorpi=lotus{H}

ps even voor de duidelijkheid..bovenstaande is gewoon lief bedoeld, niet meer en niet minder ;)
Guilty

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door Guilty »

Guru-Dominant schreef: Daar ging het meiss niet om, het ging erom dat anderen die er geen deel van waren toch een mening hebben over wat er in de chat is gebeurd.
Wat prima te voorkomen was geweest door niet op een forum te gaan lopen zeuren over iets wat op de chat is gebeurd. Ik weet het, het mag op WS, maar eigenlijk vind ik dat sowieso al niet heel sjiek. Als er ellende is op de chat, bespreek het dan gewoon met de operators zou ik zeggen. Post je het toch hier, dan gaan anderen zich ermee bemoeien, zeker als je gelijk flink loopt te blazen. C'est la vie.

Overigens vind ik het ook nogal een zwaktebod om dan halverwege de discussie je account maar weer op te zeggen, terwijl er zat mensen zijn die d'r welkom hebben geheten, of inhoudelijk op andere draden van d'r zijn ingegaan.

Ook aan jou dus de vraag, stel dat ik lid wordt van jullie forum (nou ja, hypothetisch, want dat ben ik inmiddels al), en ik zou daar gelijk drama gaan maken over iets van buiten het forum... als ik zie hoe jullie modereren als er mensen klagen over jullie beleid had ik dan na 2 posts al een ban gehad, zo niet na 1.
NatyaBE

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door NatyaBE »

Guru-Dominant schreef:Daar ging het meiss niet om, het ging erom dat anderen die er geen deel van waren toch een mening hebben over wat er in de chat is gebeurd. Een andere kijk is prima, maar dat wel met feiten van mensen die daar aanwezig waren.

Ik was erbij, en heb gezien dat mensen die verder geen inbreng hebben gehad op de discussie die er gevoerd werd, toch gingen stoken en opjutten (joelen en juichen)

Meer heb ik er eigenlijk niet over te zeggen.
Meiss, jij en Phedre waren alle drie aanwezig. Meiss en jij hebben dat op die manier ervaren. Phedre heeft het op een andere manier ervaren.

No big deal volgens mij. Gebeurt dagelijks dat verschillende mensen hetzelfde meemaken maar het op een andere manier ervaren. Maar als ik Meiss zo lees, lijkt het wel een big deal dat Phedre het op een andere manier heeft ervaren.

Persoonlijk heb ik geen enkele mening over wat er die avond in de chat is gebeurd. Ik heb enkel een mening over wat ik hier op het forum zie gebeuren.
Guru-Dominant

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door Guru-Dominant »

guilty^ schreef:
Guru-Dominant schreef: Daar ging het meiss niet om, het ging erom dat anderen die er geen deel van waren toch een mening hebben over wat er in de chat is gebeurd.
Wat prima te voorkomen was geweest door niet op een forum te gaan lopen zeuren over iets wat op de chat is gebeurd. Ik weet het, het mag op WS, maar eigenlijk vind ik dat sowieso al niet heel sjiek. Als er ellende is op de chat, bespreek het dan gewoon met de operators zou ik zeggen. Post je het toch hier, dan gaan anderen zich ermee bemoeien, zeker als je gelijk flink loopt te blazen. C'est la vie.

Overigens vind ik het ook nogal een zwaktebod om dan halverwege de discussie je account maar weer op te zeggen, terwijl er zat mensen zijn die d'r welkom hebben geheten, of inhoudelijk op andere draden van d'r zijn ingegaan.

Ook aan jou dus de vraag, stel dat ik lid wordt van jullie forum (nou ja, hypothetisch, want dat ben ik inmiddels al), en ik zou daar gelijk drama gaan maken over iets van buiten het forum... als ik zie hoe jullie modereren als er mensen klagen over jullie beleid had ik dan na 2 posts al een ban gehad, zo niet na 1.
Nou, nee wij voeren de regels uit. dat is iets heel anders dan het mogelijk maken hier te klagen over iets wat in de chat gebeurd. Tevens zag ik ergens staan dat niet altijd een Operator online is. (wellicht zelfs meerdere dagen)
Als je een probleem beheersbaar wil houden moet je er snel op kunnen reageren als Mod/Operator/Admin.

Ik weet als geen ander dat als je eenmaal de leiding hebt op een forum/chat, dat jijzelf de minst geliefde persoon bent. Puur omdat je dan iemand bent die meer rechten heeft en soms stevig huis moet houden om de orde op zaken te stellen. Helaas zitten daar ook vaak bekenden of zelfs goede vrienden bij.

En geef toe, een vriendschap die kapot gaat door een akkefietje op een internet-forum, komop.


Soms kan orde op zaken stellen ook weer respect opleveren van andere leden (verwar niet met vereren). De sfeer knapt er een stuk van op en het kan zomaar zelfs drukker worden.


Maar waar het hierom ging is de spontane compleet uit de verdediging geplaatste reactie van iemand die "schijnbaar" al een reputatie heeft op dat gebied. meiss is een vrij direct persoon, is niet op haar mondje gevallen. zij is niet te beroerd om haar mening te verkondigen.
Het feit dat zij hier zo uit haar slof schiet is niet omdat een mening er niet bij haar inkan, maar dat er ineens mensen bijkomen die het opnemen voor de andere persoon, die helemaal niet bij het voorval waren.

EN dat H/heren en D/dames is wat ik erover te zeggen heb.

En nu ga ik een meissje even er weer bovenop helpen.
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door cinderella »

* proest *

Dan moet ze het maar niet op het forum gooien, en op de chat zelf houden.
toen doet er nu niet meer toe
Guru-Dominant

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door Guru-Dominant »

cinderella schreef:* proest *

Dan moet ze het maar niet op het forum gooien, en op de chat zelf houden.
Dat zou het hele Chatboxgezeik onerdeel dus volgens jou helemaal niet op het forum moeten bestaan?
Want als een ander een klacht heeft wordt het ook afgedaan als: dan moet je het hier niet neer gooien, maar op de chat houden?

Kastje=> muur?
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door JJV »

misschien tijd dat meiss wat anger-management gaat doen?

zoals ze nu op phedre afstormt is ongeveer zoals ze in t 'probleem onderwerp' op tink is afgestormd
overigens door o.a. mijzelf getipt "DOE DAT NOU NIET, NEGEER DIE MEID NOU GEWOON"
dat 'kon' ze niet.. en daarbij gaat ze nog een paar keer lekker kort door de bocht..
tja
dan gaan andere mensen zich er mee bemoeien
that's internet for ya

moet ze helemaal zelf weten allemaal
maar ze brandt snel op, op deze manier

(en tuurlijk, je 'mag' zoiets in 't klaagtopic gooien, daar is dat topic voor
maar ook dan gaan er zich weer .. geheel volgens de regels van t internet.. zich ook weer mensen mee bemoeien.. dat 'kan' ze dan weer niet laten liggen.. etc etc..)

tja
~\v/~
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door cinderella »

@ GD: Wel als je vindt dat anderen die die personen waar jij zo'n moeite mee hebt beter kennen, maar die niet bij de discussie aanwezig waren niet mogen reageren. Dan had je dat gister maar moeten doen op de chat zelf, ja.
toen doet er nu niet meer toe
Guilty

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door Guilty »

Guru-Dominant schreef: Ik weet als geen ander dat als je eenmaal de leiding hebt op een forum/chat, dat jijzelf de minst geliefde persoon bent. Puur omdat je dan iemand bent die meer rechten heeft en soms stevig huis moet houden om de orde op zaken te stellen. Helaas zitten daar ook vaak bekenden of zelfs goede vrienden bij.
Ik heb een jaar of 5 mailinglist/forummod ervaring en een jaar of 4 als Dungeon Monitor op feesten. Ik heb alle mogelijk scheld en nazimailtjes al een keer of tien gezien, maar daar gaat het hier niet om. Als je nieuw op een forum inschrijft is het netiquette om eerst een beetje te lezen en normaal mee te doen voor je gaat lopen blazen. Dat heeft niks met regels te maken, maar gewoon met fatsoen.

Meiss is nogal stellig, en persoonlijk kan ik dat wel waarderen, maar als je stellig en recht voor zijn raap bent moet je ook zelf tegen een stootje kunnen. En dat mis ik hier een beetje.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door kitten »

Volgens mij zijn onze mods best geliefd onder de leden...

Wie is er eigenlijk ops in de WS chat...?
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door JJV »

Shraddah toch?
of ben ik voor niets altijd zo vriendelijk tegen'r?
~\v/~
Plaats reactie