Wat eten we vandaag?
- Ravelijne
Re: Wat eten we vandaag?
Ik wou ook kippensoep of groentesoep van de Chinees voorstellen, maar dat wordt 'm dus niet. Beterschap!
cup of soup is het makkelijkste in dat soort gevallen
Hier eten vanavond alleen want de kinderen eten bij een kerstviering van het leger des heils. Waarschijnlijk worden het alle mislukte sausijzenbroodjes die ik aan het maken ben voor het kerstdiner op school
Hier eten vanavond alleen want de kinderen eten bij een kerstviering van het leger des heils. Waarschijnlijk worden het alle mislukte sausijzenbroodjes die ik aan het maken ben voor het kerstdiner op school
- cinderella
Zombiebrein, oftewel hele knolselderij uit de oven met gort en champignonsaus. Dit jaar kook ik niet op eerste kerstdag en oudjaarsdag, maar omdat ik toch wel vleesfestijnen verwacht doen we twee daagjes vegetarisch. De rest van de dagen wordt het vooral gans, die ik eergister heb klaargemaakt. Was afgemeten voor 7 dagen vlees voor z'n tweetjes, en ik heb voor 2 dagen flink gevulde soep kunnen maken voor een luie dag in het volgende jaar. En er kwam een flinke jampot met ganzenvet uit voor gebakken aardappeltjes en geroosterde groenten.
toen doet er nu niet meer toe
- Mack
Voor degenen die nog inspiratie nodig hebben voor de kerst:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DxRZ7arzHmA[/youtube]
Oh ja, dan moet je wel weten hoe je zo'n apparaat maakt:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JZM1fQitsx8[/youtube]
Succes!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DxRZ7arzHmA[/youtube]
Oh ja, dan moet je wel weten hoe je zo'n apparaat maakt:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JZM1fQitsx8[/youtube]
Succes!

I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
- eireann
- Site Admin
- pluis
Gisteren heb ik twee pond overgebleven Thanksgiving-kalkoen in de slowcooker gedaan. Draadjesvlees van gemaakt en toen de overgebleven 'gravy' erbij gedaan en ermee gefröbeld tot het op een ragout begon te lijken. Gisteren geserveerd met gebakken ui en champignon op een bedje van rijst en erwtjes.
Vanavond ga ik de nieuw keukenmachine testen met wortel en ui en selderij en gaat dat alles met de kalkoenragout onder een dakje van bladerdeeg in de oven.
Ik kan voorlopig geen kalkoen meer zien. Pfff.
Vanavond ga ik de nieuw keukenmachine testen met wortel en ui en selderij en gaat dat alles met de kalkoenragout onder een dakje van bladerdeeg in de oven.
Ik kan voorlopig geen kalkoen meer zien. Pfff.
- cinderella
Bietenburgers met geroosterde gewone en zoete aardappel en een salade van ui, rode kool en een rucola-achtige slasoort uit de tuin.
Gister heb ik een soort van meel gemaakt door allerlei bonen, rijst, paneermeel en havermout eerst met grof geweld kapot te krijgen met het ijsklontenmes (mijn god wat zijn die kikkererwten harde jongens) en daarna met het gewone hakmes fijn te malen. Maar het was het wel waard: ik heb een flinke pot vol, die gaat nog wel een tijdje mee. Restje (gekookte) groenten grof prakken met het bonenmengsel, kruiden erdoor, ff wachten en het kan zo de pan in. Evt. nog wat kaas of fijngehakte noten eerst erdoor. Fijne snelle manier van restjesverwerking.
Gister heb ik een soort van meel gemaakt door allerlei bonen, rijst, paneermeel en havermout eerst met grof geweld kapot te krijgen met het ijsklontenmes (mijn god wat zijn die kikkererwten harde jongens) en daarna met het gewone hakmes fijn te malen. Maar het was het wel waard: ik heb een flinke pot vol, die gaat nog wel een tijdje mee. Restje (gekookte) groenten grof prakken met het bonenmengsel, kruiden erdoor, ff wachten en het kan zo de pan in. Evt. nog wat kaas of fijngehakte noten eerst erdoor. Fijne snelle manier van restjesverwerking.
- eireann
- Site Admin
- Crownless
Ik kan me er niks bij voorstellen cinderella, met die groenten prakken enzo. Dan krijg je een soort vega-burger oid?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- cinderella
Ja. Met het prakken houd je wat stevigere stukjes in. De eerste poging had ik de bietjes gepureerd. Dan krijg je een structuur van babyvoeding, omgeven door een krokant korstje, en dat werd hier wat minder gewaardeerd. Vegaburgers ben ik niet zo fan van, ik vind ze over het algemeen veel te zout. Hier doe je zelf de kruiden bij, dus ik kan het ook aanpassen aan waar ik trek in heb (dus chinees 5 kruidenpoeder toevoegen, wat kerrie, gewoon wat aromat of waar ik maar zin in heb.)
- Ravelijne
Penne uit de oven met spinazie-tomatensaus en zure room met parmezaanse kaas en losgeklopt ei eroverheen.
- Jezebel
Die penne uit de oven, is dat net zo makkelijk als het klinkt/ik denk?
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin
Maria Mena ~ Secrets
let no daylight enter in
and the punishment begin
Maria Mena ~ Secrets
- Ravelijne
Ik weet niet wat je precies denkt.
De pastasaus is van gisteren en er zat wel meer in dan alleen tomatensaus en spinazie (ui, bleekselderij, paprika, gehakt, klein beetje gerookt spek en rundergehakt). Vandaag alleen penne beetgaar koken, saus er doorheen roeren en in ingevette ovenschaal doen, vervolgens zure room loskloppen met twee eieren en een restantje parmezaanse kaas en over de pasta heengieten. Kwartiertje in de oven op 200 graden en klaar. Waarschijnlijk iets minder makkelijk dan het klonk?

- Jezebel
Wel ongeveer bijna zo makkelijk, alleen gaat er meer in :p klinkt goed!
There's a room inside your gut
let no daylight enter in
and the punishment begin
Maria Mena ~ Secrets
let no daylight enter in
and the punishment begin
Maria Mena ~ Secrets