Baby kletspraat

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Baby kletspraat

Bericht door miss_meeko »

Hier werkte rapley erg goed met een mamma die ook niet bepaald de makkelijkste is. Wij kookten de groenten etcetera gewoon en hielden de eetlijst van stefan kleintjes aan voor wanneer we wat introduceerden. De eerste tijd probeerden we ook dezelfde dingen een paar dagen achter elkaar aan te bieden. Voeren/helpen deden we amper. Alleen bij yoghurt ofzo. Het knoeien gaat vrij snel over en nu (2.5 jaar) eet hij steeds vaker met bestek wat we er vanaf 1 jaar gewoon bij hebben gelegd. Hij lust veel meer dan zijn mamma, maar is niet de makkelijkste met eten. En heeft ook fases dat hij alles weigert. Toch ben ik heel blij dat we raply hebben gedaan want hij is in ieder geval een stuk verder dan mamma en kan ook goed aangeven wat wel en wat niet.
Dingen die we trouwens wel in stukjes snijden zijn dingen als tomaatjes en druiven. Daarbij heb je eerder verstikkingsgevaar omdat als het in de keel schiet, het te makkelijk vast blijft zitten door de ronde vorm (dingetje geleerd bij kinderen ehbo) dus die gaan altijd in vieren. Appel kreeg hij gewoon heel, maar daar gaf de schil vaak hoestbuien dus die doen we ook vaak even schillen.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Baby kletspraat

Bericht door kitten »

Ik bij mijn eerste kind: zelf koken en pureren en invriezen en secuur bij houden welke ingrediënten wanneer...

Ik bij mijn tweede kind: mag een baby van 7 maanden eigenlijk pannenkoek? Oh laat maar, ze heeft hem al op.

:clown:

Relax mama, je rockt moederschap tot nu toe, je gaat dit vast ook helemaal goed doen! :kiss:
wandering_one

Re: Baby kletspraat

Bericht door wandering_one »

Zo herkenbaar kitten. :lol:

Ik was snel afgestapt van rapley omdat zoon elke keer bijna stikte en ik het daardoor doodeng vond. Ik was juist wel fan van de babycook, heb heel lang bijna alles gestoomd (inclusief kipfilet en zalm), in het begin glad gepureerd en dan steeds een beetje ruwer. Ik woog alles precies af en hield ook lijsten bij.
De tweede at gewoon met de pot mee. Alleen als wij ongezond aten stoomde ik even wat voor haar. Of gaf een potje olvarit.

Komt goed Eireann!
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Baby kletspraat

Bericht door JerryM »

Oh ja, als wij patat aten maakten we wat groenten klaar. Maar ook dat niet al te lang. De rest van de week eten ze gewoon mee.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Baby kletspraat

Bericht door tessie »

Wij deden ook rapley en die lijst van Stefan kleintjes. Ging altijd prima. Groenten wel even koken ja. En fruit gewoon schillen en in stukken snijden die makkelijk vaag te houden waren. Voelde me soms een beetje een beeldhouwer haha. Vooral met mango.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Baby kletspraat

Bericht door Crownless »

Hier is Knul met zijn 1 nog steeds aan de gepureeed. We proberen wel stukjes, maar meneer vindt vlees lekker en gooit de rest op de grond. Dus ik laat m vaak ff deddelen, en dan alsnog de staafmixer erover en prutje voeren.

De laatste tijd speurt hij ook papa's en mama's bord nog af naar vlees en wil hij dat ook nog. Rustig eten zit er nieet meer bij.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: Baby kletspraat

Bericht door lunaaa »

Wij geven over het algemeen prakjes, met af en toe stukjes. Zo hebben we laatst wel een babypizzaatje gemaakt toen dat op ons menu stond. Vond ie best te pruimen trouwens. Met die lijst van kleintjes kan ik niet zo veel, er komen geen allergieën in onze families voor en ik introduceer dus gewoon met gezond boerenverstand. Laatst prei gegeven, maar dat wilde hij écht nog niet (ook niet toen hij na drie dagen aan de smaak gewend zou moeten zijn). Prima, dan wachten we daar nog even mee.

Het enige wat we echt pertinent niet geven zijn honing en zout, al krijgt hij soms wel een beetje jong belegen kaas ofzo. Maar wat ik dus eigenlijk wil zeggen: maak je niet druk, etende baby's zijn leuk!
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Baby kletspraat

Bericht door miss_meeko »

De lijst was voor ons na een tijdje ook niet meer nodig maar met de start vond ik het zeker wel erg fijn, juist omdat ik dat gezonde boerenverstand met eten niet altijd heb door mijn eetstoornis. Niet dat ik niets kan bedenken, maar als je tig groentes en fruit nooit in huis hebt, denk je ook minder snel over de mogelijkheid na het voor je kindje te maken.
Overigens at hij wel veel eerder krentenbollen dan officieel mocht. We zagen er ook zoveel andere kindjes mee en hij vond het lekker.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Baby kletspraat

Bericht door eireann »

Dat boerenverstand mist bij ook bovengemiddeld als het op gevarieerd eten aankomt. Ik heb het boek Opperdepop van de AH aangeraden gekregen voor ideetjes die leeftijdgeschikt zijn. eens kijken
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Baby kletspraat

Bericht door Yara »

Prima boek hoewel ik easy peasy fijner vond. Maar ook internet werkt prima, die lijst van stefan kleintjes is fijn en vooral niet te moeilijk denken.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Baby kletspraat

Bericht door eireann »

Een boek lijkt me wel fijn: internet heeft soms teveel informatie :)

Die lijst heb ik!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Baby kletspraat

Bericht door JerryM »

Heb je het boek al? Anders hebben wij m wel voor je.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: Baby kletspraat

Bericht door lunaaa »

Als je het leuk vind wil ik ook best wat succesrecepten posten. Wel voornamelijk prakjes, al geef ik T. er regelmatig wat stukjes naast.
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Baby kletspraat

Bericht door Heidi »

Graag Luna :) lachebekkie is net 1 jaar en houdt wel van prakjes, stukjes en is gelukkig niet moeilijk. Maar succesrecepten zijn altijd leuk en welkom!
Het enige dat niet in de smaak valt is ei... en toch doe ik dat wel door het eten af en toe om te wennen
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Baby kletspraat

Bericht door Crownless »

Oh grappig Heidi, Knul lust ook geen ei. In welke vorm dan ook. En niet van onverwerkte tomaat. En niet van kaas in plakjes.

Het grote succes hier is mandarijn. En stukjes gewokte courgette, met teriyaki saus. En brood met jam of pindakaas.

En vlees in welke vorm dan ook.

Overigens krijgt Knul regelmatig olvarit. In eerste instantie vond ik mezelf echt een prutmoeder, want vers is beter en zoveel moeite is het niet, etc.

Tot ik me realiseerde dat ik het soms al moeilijk vindt om voor mezelf te koken, en ik ook soms een blik soep open trek. Of friet haal. Of pizza. Weinig gedoe eten.

En ja, een aardappel schillen, stukjes winterpeen schillen en snijden, die aardappel en peen koken, en daarna prakken, dat is gedoe. Meer gedoe dan een potje open trekken en in de magnetron gooien.

Dus mjah, liever een potje en leuk doen tegen Knul, dan tegen heug en meug mezelf achter het fornuis dwingen.

Overigens, sommige dingen die Knul zou mogen hebben, heeft hij nooit gehad. Pompoen. Zoete aardappel. Rabarber. Bietjes. Asperge. Dingen die ik bijna nooit eet. Mjah, jammer dan. Komt wel. Of niet. Ik denk niet dat je al de hele groente- en fruit afdeling hoeft te laten proeven.

Ik bedoel, ik snap dat je wel een handleiding zoekt. Maar ik denk dat je niet krampachtig alles hoeft te doen.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Plaats reactie