Ongecontroleerde rant topic!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door Bitemarks »

Ik houd niet van geldproblemen, dus wat doe ik: ik zorg dat ik ergens een buffertje heb voor zwaardere tijden. Mij wasmachine kan stuk gaan, zonder dat ik er iets voor moet laten.

Gisteren weigerde mijn bankpas dienst wegens onvoldoende saldo. Ik heb gisteravond dus achter de computer gezeten om geld van spaar- naar betaalrekening over te zetten. Stop mijn bankpas in de lezer... "Kaartfout!" Haal kaart uit de lezer, stop hem er nog eens in: "kaartfout!". Nu maak ik de pas goed schoon en probeer het een derde keer: "kaartfout!". Nog tig keer geprobeerd, zonder enig resultaat.

Dus ik vanmorgen naar de bank voor een nieuwe kaartlezer (dat staat op de site van de rabo). Gelukkig ben ik zo handig hem daar even te testen. "Kaartfout!". Ik begin nu te zweten... Zie in gedachten al twee feestjes in het water vallen dit weekend, want een nieuwe pas komt pas woensdag binnen. En daar moet ik me ook nog legitime... KUT! Ik dus heen en weer naar huis, paspoort halen en ja hoor, de pas gaat geleverd worden.

Maar nu nog "even" die overboeking van mijn geld... Jawel: MIJN geld. Dat kan niet. Echt niet? Nee, echt niet. Puppy eyes, nou... Misschien als ik vraag aan... *pruillipje* en ja hoor... Het hoofdkantoor gaat voor me aan het werk en misschien is het vanmiddag geregeld. Maar misschien ook niet... Feestjes gaan wel goedkomen, alleen kost het weer een ochtend gezeik :(
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door juffie »

De nieuwste van Dan Brown die gaat uitkomen is de derde die over Langdom gaat. The lost symbol is de Engelse titel, heeft iets met de Ku Klux Klan te maken.
Ik wacht lekker op de luxe, geïllustreerde Nederlandse versie, heb die twee varianten ook van Bernini en DaVinci, voegt wel wat toe aan het lezen vind ik.

En nu ontopic:

Heb last van een vlaag van verstandsverbijstering, ben driftig aan het poetsen geslagen... Fijn hoor, schoon huis. Al 3 dagen bezig. Beetje jammer dat ik net met mijn emmer achter een stuk van het bed bleef hangen en ik dus een klets water over mijn matras gooide... Damnnnn :evil:
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door Crownless »

Damn... Mijn 'mensen bellen om ze wat te vragen'-fobie is erger geworden. Ik durfde niet eens de dierenarts te bellen. Want Kiara is nog steeds ziek. Blaasontsteking. Ze heeft al een pillenkuur gehad, maar ook een antibiotica injectie. Gisteren vond ik weer een bloederig plasje in de hoek van de gang. Verder is er niks te zien aan het beestje.
Hoe dan ook, de dierenarts had een monster van het plasje wat ik moest opvangen (wat ook nog een heel gedoe is) opgestuurd naar een lab om te kijken welke bacterie het is. Om een passende kuur voor te schrijven. Het blijkt dus een bacterie te zijn die zou moeten sterven door peniciline. Maar zo'n kuur heeft ze al gehad! Maar waarschijnlijk net te kort, waardoor het nog niet helemaal dood was.

In ieder geval, ik moet dus zo naar de dierenarts, voor een pillenkuur. Tweemaal daags. Problematisch, omdat onze weekenden aardig vol zitten. Ik had al een oplossing: vanavond gewoon beginnen, dan ga ik morgen in mijn eentje naar mijn ouders om mijn zus gezelschap te houden omdat mijn vader een romantisch ding gepland had ivm zoveel jaar getrouwd. En zondag kom ik hem ophalen met de auto van mijn ouders, om naar de verjaardag van zijn broer te gaan, etc. Het enige probleem, Bryan is degene die de pil bij Kiara erin moet mikken. De eerste (en tevens laatste) keer dat hij dat probeerde werd hij hard gebeten (ooit geweten dat een kat door een vingernagel heen kan bijten? Auwtch). Dus die zou daar niet om staan te springen. Ik snap echt niet wat hij fout doet, want de rest van de kuur heb ik erin gemikt en dat ging zonder verwondingen aan beide kanten.
In ieder geval, toen ik hem net belde om dat te zeggen (aangezien hij ook bezorgd is om poes mag ik m op z'n werk bellen), werd hij helemaal geirriteerd dat het weer een kuur was (waarom kan het verdomme niet met een spuit waren zijn letterlijke woorden) en dat we dan maar maandag moesten beginnen. Maar dat vind ik zielig! Ik zou me zo ontzettend genaaid voelen als ik nog twee dagen ziek moest zijn, alleen omdat artsen staken ofzo. Dus ik drukte mijn zin er een beetje door. Dat een kat echt niet expres ziek wordt, dat dat soort dingen nou eenmaal gebeuren en dat dat hoort bij de verantwoordelijkheid van het hebben van huisdieren. En ik dacht dat hij dat wel wist, omdat we anders geen huisdieren hadden moeten nemen. En dat als we ooit kinderen zouden hebben dat ik dan verwachtte dat ik dat nooit zou horen. Maar dat was anders, volgens hem.

En daar heeft hij ook wel gelijk in. Maar goddamn! Ga dan niet lopen schelden op mij en allemaal dingen aan me vragen die ik ook niet weet! Waarom de dierenarts de eerste keer de foute kuur had voorgeschreven, waarom het niet over was, dat het allemaal pokkeduur was en weet ik allemaal nog meer. Ja, sorry, huisdieren zijn duur. Levende wezens kunnen ziek worden. Ik zou ook willen dat Bryan met me mee ging naar mijn ouders. Maar ik kan ook niet niet naar mijn ouders gaan. Alles is geboekt, mijn vader verheugt zich erop.

Ik kan ook afspreken dat mijn zusje hierheen komt, maar dan kan ik niet mee naar de verjaardag van zijn broer. Maar als het aan hem ligt moet poes maar twee dagen extra ziek zijn. Das toch zielig?

En het stomme is ook nog: de hele tijd ligt Kiara naast me te slapen. Ze is nog geen een keer naar de kattenbak geweest vandaag, wat ik heb gezien. Ja, misschien terwijl ik onder de douche stond. Gisteren lag ze nog de hele tijd onder de bank of onder het bed. Zou ze dan vandaag ineens beter zijn?

AARGH! Nu moet ik nog naar de dierenarts ook. En van Bart moet ik vanalles vragen. :frusty: Ik wil gewoon dat het beestje beter wordt!
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
pebbles

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door pebbles »

ooaaaw Crown...... de blaas is niet vol enzo.. misschien andere dierenarts proberen *second opinion* leef met je mee.. tis niet leuk om je dier pijn enzo zien te hebben.. sterkte

oow heb je meerdere katten.. zowja dan misschien toch appart houden om te checken of ze wel plast. ;) tis ff zielig.. heb je een bench ofzo.. doe je daar een kussen in of mandje.. met water en voer en een kattebak met plastic snippers dan kan je in de gaten houden dat ze plast.. voor 1 dag ofzo of 2.. als ie dan niet plast toch heen gaan hoor
AndereBart

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door AndereBart »

Waarom?
Waarom heb ik na zo'n leuk feest als gisteren toch weer een dubbel gevoel. Enerzijds ben ik toch wel vrolijk. Ik heb leuke mensen gesproken, zowel oude als nieuwe bekenden. Ik heb mooie spellen gezien en ik heb me kostelijk vermaakt met de veiling.
Maar aan de andere kant heb ik ook een vervelende nasmaak. Ik kan niet goed onder woorden brengen wat het is, maar ik noem het maar 'gefrustreerd verlangen'. Vooraf had ik me voorgenomen om, als er een leuke sub in de veiling zou komen, daarop te gaan bieden. En op de veiling-lijst stonden ook echt wel een paar mensen die mijn interesse opwekten, maar toen het puntje bij het paaltje kwam, durfde ik bij de veiling toch niet mijn hand op te steken. Dat duiveltje op mijn linker schouder bleef maar dingen fluisteren als "zou je dat wel doen, je eerste spel en plein publiek? Wat als zij er helemaal niets aan vind, dat beginners-gepruts van jou? Wat als je na een kwartier je hele repertoire al afgewerkt hebt?", terwijl het engeltje op mijn andere schouder verdacht stil bleef.
En als ik vervolgens leuke spellen om me heen zie gebeuren, ga ik toch weer denken "verdomme dat wil ik ook. Waarom heb ik in hemelsnaam naar mijn zenuwen geluisterd?"
Ondertussen praat je ook met kennissen, en dan hoor je verhalen van met vrienden dit en met vrienden dat, en dan vraag ik bij mezelf waarom heb ik zo'n moeite met het maken van vrienden. Waarbij ik niet steeds mezelf moet uitnodigen om wat leuks te gaan doen.
Waarom?

tot zo ver mijn coredump. Nu ga ik me even terug trekken in een hoekje en me verdrinken in mijn ellende.
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door pluis »

*duwt een vlotje met een mok koffie en een schaal koekjes naar het natte hoekje van Andere Bart*

Sociale dingen zijn gewoon lastig. En eh, ik zou ook noooooooit gedurfd hebben om te bieden, op zo'n veiling.

Nou heb ik jou nog maar een keer gezien, maar ik durf toch wel te stellen dat je op de WS-meets al een zeer gewaardeerd lid geworden bent. Dus misschien moet je jezelf wél op de lijst met 'aanwaaiende mensjes' zetten, maar we vinden het áltijd tof als je er bent. O zo!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door eireann »

En bedenk je ook dat veel mensen 'vrienden' als simpele benaming kiezen!

In een groep als ik iets vertel wat ik met ws-ers heb gedaan noem ik jullie allemaal 'vrienden' terwijl er toch ook heus kenissen, onbekenden en soms zelfs mensen met wie het helemaal niet klikt bij zitten.

als je iets aan het vertellen bent klinkt 'die buurvrouw die best aardig is maar die niet kan inparkeren' als benaming gewoon niet zo lekker als 'met een vriendin'

En verder klinkt het heel herkenbaar en voelt het gewoon rot...
**Self Rescuing Princess**
phedre

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door phedre »

<-- geeft slaat arm om Bart heen... geeft hem knuffel en trekt hem zo mee naar het troostbankje.. kom op.. lekker zitten.. lekker ff uitjanken.. en zelfs mensen met wel heel veel ervaring en zo hebben dat gevoel vaak hoor... lezen geen spelverslagen omdat... lezen geen meetingverslagen omdat... lezen geen.. whatever... omdat......

kom op mensen. bart heeft knuffels nodig om te weten dat ie er best wl bijhoort hier op ws!! ophet troostbankje!!!
murron

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door murron »

@ Crownless .. ik ben ook keer door de nagel heen gebeten door de kat en dat doet idd verrekte veel pijn.Ik krijg bij haar dan ook geen pil de strot door (en durf het bij haar ook niet meer ) wat ik nu doe met pilletjes ...2 lepels pakken, pil er tussen leggen (tussen bolle en holle kant) pil pletten/vergruizen en door klein beetje natvoer(blikvoor) ..dit werkt hier vrij goed.

zo ik gaat nu de rest van rant topic lezen
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door JJV »

* schopt tegen de ns site *

eerste weekend 'na' de vakantie dus natuuuurlijk zijn er werkzaamheden precies daar waar ik langs wil..
echt de zoveelste keer
en ik kan dus niet tegen bussen
RAAAAGH

straks voor niks een taart zitten bijwerken
~\v/~
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door cinderella »

AAaaarch!!!! Klotedag

Eerst verstopping van de wc - eigen schuld, dat wel, want kleikorrels van de kattenbak, weet wel dat het niet mag, maar ja, geen stank of niet meteen naar de vuilnisbak hoeven te brengen.
Dat opgelost, ging godzeidank nog vlug ook, stroomt de gootsteen in de keuken over. Vloer zeiknat, spullen op het aanrecht ook. Probeer ik er iets aan te doen, keukenkastje eronder óók overgelopen (gloednieuw keukenblok, de bovenlaag op het hout begint nu al los te laten, en ik woon hier pas 2 maanden). Hij liep al een week ofzo heel langzaam, dacht dat het door de latex verf kwam van al de kwasten en rollers die zijn schoongemaakt, maar er zit dus helemaal niks in de zwanenhals dat de boel verstopt. Hele gedoe ('t zijn zo'n 6 stukjes tussen de grote buis die binnenkomt in het keukenblok en de gootsteen (prutsers die de boel aangelegd hebben, álle aansluitingen heeft m'n broer moeten maken toen ik hier ging wonen, ze drupten alledrie) en niks erin dus. Nog met zo'n sonde gebrobeert waarmee je verstoppingen kunt 'doorboren' maar die stuit op een hoek, dus ik kan er niks mee. Bleh, nou zit ik met een beetje mazzel met een afvoer die niet drupt, maar die dus echt niet goed doorloopt. 't zou me ook niks verbazen als er een verstopping met steengruis zit, want daar zaten de zwanenhalzen mee vol toen ik hier kwam wonen, en dan helpt een flesje ontstopper ook niet ben ik bang.
toen doet er nu niet meer toe
elise

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door elise »

bluh zeg :(

Misschien toch goeie gootsteen onstopper proberen?
Niet van die gel rommel, maar gewoon ouderwetse caustic soda..
halve bus in afvoer kieperen en een grote plons kokend water d'r overheen.

Als 't een enigszins normale verstoping is, is dat wel een wondermiddeltje.
(alleen niet met je neus er bovenop staan, want het is nogal agressief spul, 't bijt)

Ik heb ook een flut afvoer (of ik gooi er ook te vele troep in :) ) maar 2 keer perjaar zo'n bus van dat spul d'r door en 't water giert er weer doorheen
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door cinderella »

ik heb gewone soda al geprobeerd, een aantal keren achter elkaar zelfs
probleem met caustic soda is dat het juist verstoppingen kan veroorzaken als je niet oppast
ik ga het wel eerst met twee flessen van dat gelspul proberen, en dan morgen eventueel met caustic soda als dat niet helpt
toen doet er nu niet meer toe
phedre

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door phedre »

huis van woningbouwvereniging? dan geen caustic soda doen! als daardoor leidingen wegsmelten mag je alles zelf betalen omdat ze het gaan schuiven op eigen schuld. Oplossing: woningstichting bellen.. laten repareren, niet goed? volgende week weer bellen... volgende week weer.. tot ze eindelijk eens constructief werk verrichten.

Lijken wel steeds vaker sociale werkplaats mensen te zijn die daar werken. Alle vaklui gaan blijkbaar naar de vakbedrijven... hier is het ook al zo'n drama af en toe.

succes!!
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door cinderella »

er zitten nu twee flesjes vloeibare ontstopper al een minuut of 10 in de gootsteen, maar ik heb niet het idee dat het helpt. Bedankt voor de tip, phedre, dan zal het toch bellen worden. Hoop dat het dan wel buiten werktijd geregeld kan worden (ik werk maar weinig en heb nieuwe baan, dus dat zie ik niet zitten, dan maar aanmodderen met heel langzame afvoer)
toen doet er nu niet meer toe
Plaats reactie