Wat eten we vandaag?

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door chell »

https://www.culy.nl/recepten/culy-homem ... -en-salie/

Ik heb hem alleen met walnoten gemaakt ipv hazelnoten en ik heb iets minder beurre noissette gebruikt. Aan het eind heb ik mijn salie in nog wat boter krokant laten worden en deze boter er overheen gegoten en de salieblaadjes eroverheen verkruimeld. Voor herhaling vatbaar dit gerecht, fijn simpel comfortfood.
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Pien »

Dank je!
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door cinderella »

Een dagje vegetarisch ivm de komende dagen: combineren met paddestoelensaus. Een klein breintje, de plaatselijke boerin had ze helaas niet groter.ik ben
20171223_183112.jpg
Het plaatje recht zetten lukt helaas niet
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Ravelijne »

Wow! Wat voor beest? Recept!
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door cinderella »

Geen beest: een knolselderij. Het recept komt uit Save with Jamie (Oliver), alleen was deze ruim 300g ipv de ruime kilo die het recept vraagt. Mocht je het met zo'n grote gaan proberen, dan zou ik hem proberen deels voor te garen (magnetron, snelkookpan, in een gewoon pannetje met een laagje water). Want anders heb je niet genoeg aan de 2 uur oventijd die het recept vraagt.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door cinderella »

Zo, autocorrect was blijkbaar flink actief vandaag, en er was wat gehusseld.
Zombiebrein heet het gerecht dus, met een flinke knolselderij met de wortels omhoog en de gort ernaast lijkt het daar wel wat op. En je eet het met een champigonsaus.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Ravelijne »

@Cinderella Cool!

Hier voor kerstavond de vriezer en de voorraadkast een beetje leger gemaakt. Lamskoteletten (diepvries) met portsaus (van bodempje port uit een gekregen fles), groentepuree met wortel, wortelpeterselie en (diepvries)bloemkool en daarnaast boontjes (ook diepvries) met knoflook en boter. Soepje vooraf (in de praktijk ernaast) van (wederom diepvries)spinazie en artisjok uit een potje en crème fraiche. Best een geslaagde combinatie alles bij elkaar, al doet alle puree met wortel sterk aan hutspot denken. Maar ook erg lekker met portsaus. :D

Als ik zo nog zin en fut heb doe ik nog iets met mascarpone en geklopt eiwit voor dessert, maar misschien laat ik dat ook gewoon zitten.
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Mack »

De andere kerstavonden hebben we simpel gegeten, maar vanavond een stoofpot van wild zwijn, hete bliksem, paddestoelenmix, en stoofpeertjes.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door chell »

Gisteren hadden we burgerlijk gourmet met z'n tweeën, vanavond gaan we lekker uit eten bij één van onze favoriete restaurantjes (Ayla, in Rotterdam). Ik voel me niet helemaal oké, maar heb er toch wel veel zin in. Menu ziet er errrug goed uit :inluv:
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Daantje »

Ik had vandaag en kerstavond Kip van Daantje (met dank aan het recepten topic) met stoofpeertjes en verse appelmoes. Gisteren eenvoudig uit eten geweest met de familie met een niet-spannend menu.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Voleuse »

Bij mij had Haag gekookt :inluv:. Hij kan heel goed koken, doet t nooit, maar we gingen naar zijn familie en die zijn niet zo vega-georiënteerd dus hij had een groentestoofpot gemaakt en die was echt ZO lekker, met pompoen, en knolselderij en zoete aardappel en een lekker sausjee. En vandaag geniet ik van de restjes. Yay.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Jezebel »

Dat klinkt superlekker allemaal!
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door tessie »

Gisteren zelfgemaakte sushi en vandaag met z'n 9en gourmet :D
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door isara »

Maandag kaasfondue, en gisteren... omnom.
Vooraf amuses van wortel/pompoensoep met een lepel carpaccio en een lepel wortelrisotto.
Hoofdgerecht salade, broccoli met noten, zoete-aardappel puree en een flinke gevulde kalkoen met appel/worst/brood/cranberry vulling.
Dessert chocoladetaart met een fudge structuur en slagroomijs.

:D
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Mack »

Dandan noodles. Om ons al in de mood te brengen voor morgen.
Had ik al verteld dat Beestje in een Aziatische-kook-experimenteer-bui is? En wij moeten maar alles uitproberen. Oh jee ...* :hypocrite:








* Of was het nou; Oh yay ... !? :food:
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Plaats reactie