Wat eten we vandaag?

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Ravelijne »

Klinkt ook wel erg lekker, @Pien ! Iets voor het receptentopic? Dat dacht ik trouwens ook al bij die banaanmuffins van @Heidi .
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door chell »

Mexicaans vanavond, crispy mexicaanse pulled pork (uit de instant pot) met taco's enzo.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Ravelijne »

Yum!!!
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Daantje »

Brood met pompoensoep uit zo'n Jamie Oliver bak voorgesneden groenten, heb ik nog een beetje het gevoel gezond te eten.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Voleuse »

Nja dat is best wel gezond toch?

Ik ga vandaag voor het eerst in drie jaar weer vlees eten. En het voelt heel raar, ik voel me schuldig want ik was/ben best trots dat ik het vegetariër zijn zo goed volhoud. Maar vermoeidheidsklachten blijven aanhouden ookal zijn mijn vitaminelevels gewoon goed. En de dokter zegt dat ze niet overal op kunnen prikken en dat een multivitamine ook niet alles opvangt dusja. Toch maar even testen of dit niet gewoon heel erg helpt.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Pien »

@Voleuse, heb je vlees gegeten? En hoe voelde het?
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door isara »

Wow drie jaar en dan weer vlees, ben wel benieuwd hoe dat was.

Ik krijg vrienden te eten, dus het wordt pompoen-wortelsoep met naanbrood en daarna groenten met kip uit de oven.
En ik denk zelfgebakken chocolate chip cookies toe :)
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Voleuse »

Ja ik had zalm. En het was nog zoals ik me herinnerde, wel een beetje raar allemaal :p.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door tessie »

Drie jaar vind ik echt knap! Ik had een keer een half jaar geen vlees gegeten en dat vond ik al lastig.
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Pien »

3 jaar is knap ja. En ik kan me heel goed voorstellen dat het erg raar is als je zo lang geen vlees op hebt en dan ineens wel weer een stuk op je bord hebt.
Ben eigenlijk wel erg benieuwd wat het effect is op je klachten, over een tijdje.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Ravelijne »

Ik was 8 jaar vegetarisch en kon in het begin vlees ook heel lastig verwerken. Zalm vind ik een slimme om mee te beginnen, vis was makkelijker verteerbaar. Van vlees vond ik lamsvlees het beste te doen (is ook nog enorm goed qua voedingswaarde, dus yay). Met veel peterselie en knoflook bij het eten gong het makkelijker. (Helpt met enzymen om het beter te verteren.)
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door eireann »

Gebaseerd op de hoeveelheid kat en baby die momenteel bovenop mij liggen te slapen eet ik voorlopig niks :)
**Self Rescuing Princess**
Deleted User 178

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Deleted User 178 »

Heb je gewoon ineens weer vis gegeten? Of heb je eerst opgebouwd? Ik hoorde een keer van iemand die ook jaren geen vlees had gegeten dat die eerst kippenbouillon had genomen en zo verder.

Lijkt me inderdaad raar. Ik kan me ook echt niet voorstellen om weer vlees of vis te eten. Ben wel benieuwd of het helpt! Je hoort het toch wel vaker dat vegetariërs om vermoeidheidsredenen toch weer vlees gaan eten.
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Mack »

Beestje is vroeger zo goed als geheel vegetarisch (bijna veganistisch) opgegroeid. Toen zij op kamers ging voor studie is zij eerst vis gaan eten. Later toen wij samen gingen wonen is er stukje bij beetje ook vlees bij gekomen maar als rood vlees niet voldoende gebakken is hebben haar darmen er nog wel eens moeite mee.
Ik heb het idee dat haar energie niveau toen ook omhoog ging.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Ravelijne »

Je hebt als vegetariër al snel weinig bronnen van taurine en co-enzym Q10 (en waarschijnlijk idd zoals de huisarts zei nog een heleboel dingen meer). Wat veel mensen ook niet weten is dat vlees ook echt VEEL vitaminen bevat, en weer in een goed opneembare vorm.

Grappig, ik verteer 'rare' vlees weer makkelijker dan doorbakken vlees. Maar vooral makkelijker in combi met veel knoflook, verse kruiden en (rauw) bladgroen zoals sla.

De (zelfgemaakte, 'echte') kippenbouillon tip is een hele goeie. Erg goed voor je darmwand en zit ook al een boel belangrijke stoffen in.
Plaats reactie