Wat eten we vandaag?

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
MrEd
Berichten: 0
Lid geworden op: 04 nov 2016, 14:06

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door MrEd »

Toch wel zelf gemaakte snert, Pien?
Niet het geweld maar
Het goede vernietigt het kwaad
tolstoi
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Pien »

Ja uiteraard. Gaat minstens per 10 liter. Anders mislukt het. Dus de vriezer is weer vol
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Ravelijne »

Lekker!

Hier vandaag sauce mage uit de vriezer met nog wat extra (diepvries) groente en misschien een extra stukje kip want het is niet zoveel meer nu ik de helft al als lunch heb opgewarmd.
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door cinderella »

Wij hadden restjesdag: een kop linzenpompoen soep met kerrie, kokos en snijbiet (restje van gister) en een halve portie pasta met kikkererwten en cavalo nero (een 1persoons restje uit de vriezer). Thee met een volkoren chocoladekoek toe.
toen doet er nu niet meer toe
lotus {P}

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door lotus {P} »

Ik had het gisteren makkelijk en vandaag ook. Beide dagen wordt er voor mij gekookt. Gisteren bij mams aardappelpuree, spruitjes en hazenpeper en vandaag krijg ik een portie zoete aardappelhutsput bezorgd. Hopelijk eet ik dan weer zo lekker en goed. Dat eten is bij mij de laatste tijd wel een dingetje, ik vind veel dingen niet lekker, ben vaak te moe om iets te koken en zelfs een maaltijd van mams in de magnetron schuiven is me soms al te veel werk. Doet wonderen voor je gewicht, dat wel, maar daar is nu iets wat eigenlijk helemaal niet goed is voor mij (ik mag eigenlijk niet afvallen van de doktoren, geeft namelijk teveel stress voor m'n lichaam wat toch al hard aan het werk is).
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door eireann »

Als je een hele kip in de slowcooker doet voor 4,5 uur en je zet hem op hoog ipv laag. Dan is de kip zo droog dat je er bijna in stikt :(
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Crownless »

Muh... shredden en aanmaken met (yoghurt)mayo voor een kipsalade?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door eireann »

Of vergeten in de koelkast te zetten en de volgende ochtend weggooien....
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Pien »

Hoe is het met de Haggis afgelopen Kitten en Crownless?
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door kitten »

Eh... Nog niet gelukt in ieder geval. Ik weet niet meer wat we nou afgesproken hadden.
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Mack »

Nepalese curry van geitenvlees met rijst en spinazie. :food:
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door chell »

Geroosterde bloemkool met bacon en knoflook. Receptje van Ravelijne wat hier inmiddels volledig in de roulatie is geraakt. Zo simpel, maar zo lekker!

Oeh en gisteren carnitas gemaakt (Mexicaanse pulled pork) in de Instant Pot (thanks again Ravelijne) Lekker met van alles erbij op tortilla's, chipotlesalsa erbij gemaakt. Gelukkig was er zoveel dat we het morgen weer eten. Nu al zin in.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Ravelijne »

OMG, ik krijg honger van jullie! Die curry klinkt weer echt hemels! :) Receptjes trouwens niet echt van mij, maar allebei van blog NomNomPaleo. Gegarandeerd altijd succesnummers, dat. :)
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door juffie »

chell schreef:Geroosterde bloemkool met bacon en knoflook. Receptje van Ravelijne wat hier inmiddels volledig in de roulatie is geraakt. Zo simpel, maar zo lekker!

Oeh en gisteren carnitas gemaakt (Mexicaanse pulled pork) in de Instant Pot (thanks again Ravelijne) Lekker met van alles erbij op tortilla's, chipotlesalsa erbij gemaakt. Gelukkig was er zoveel dat we het morgen weer eten. Nu al zin in.
Waardeloos zonder recepten dit!!! :030:
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door chell »

juffie schreef:
Waardeloos zonder recepten dit!!! :030:
Volgens mij is het recept van de bloemkool deze: https://steamykitchen.com/11868-roasted ... arlic.html, maar het is in feite niet meer dan bloemkoolroosjes met plakjes knoflook en bacon (of spekjes) in de oven gooien :D

Het recept van de Mexicaanse Pulled Pork kan ik je wel geven, maar daar heb je niet zoveel aan, want het is dus een Instant Pot/pressurecooker bereiding. En ik maak mijn eigen kruidenmengsel (koriander/komijn/smoked paprika/chipotle chili/klein beetje venkelzaad/oregano/zout/peper/knoflookpoeder). Er zijn echter legio andere recepten voor dergelijke gerechten te vinden, zoals bijvoorbeeld deze in de oven: http://www.thegarlicdiaries.com/crispy- ... -carnitas/ of deze voor de slowcooker: https://cafedelites.com/pork-carnitas-m ... lled-pork/ (recepten met sinaasappelsap en limejuice zijn het lekkerst!). In de slowcooker wordt het eigenlijk nog wel lekkerder dan in de Instant Pot, maar duurt het wel de hele dag i.p.v een uur van stuk vlees tot bord.

Het recept van de chipotlesalsa is deze: https://www.foodaholics.nl/chipotle-sal ... en-limoen/ (ja sorry, het is er eentje van onszelf)
Plaats reactie