Het grote WTF-topic

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Forumregels
Pien

Re: Het grote WTF-topic

Berichtdoor Pien » 21 mar 2018, 20:02

Nou ja zeg. Belachelijk

tessie

Berichtdoor tessie » 21 mar 2018, 21:00

Oh wow, dat is echt aso. Je zou toch ook verwachten dat mensen nog wel dan een soort schaamte zouden hebben ofzo.

pluis

Berichtdoor pluis » 21 mar 2018, 22:04

Ja, ik vond het ook echt raar.

Iedereen heeft denk ik wel 'ns een dag dat je uit gedachteloze ergernis een keer je rommel niet opruimt of iets kwaad wegmikt zonder erbij na te denken, maar dat je dan zo reageert als iemand daar (echt heel beleefd en ook niet sarcastisch, ofzo) wat van zegt, vond ik echt wel heel erg uh... onaangepast.
"You seek a false comfort when you demand that I define myself for you with words. Words do not contain or define any person. A heart can, if it is willing."

- Beloved

(Golden Fool, Robin Hobb)

Mack

Berichtdoor Mack » 21 mar 2018, 23:15

Dat valt voor mij vaak samen met de houding: "Ik heb status dus voor mij gelden die regels niet!"

Net zoals dat veel bestuurders van dure auto's minder hun richting aangeven. :neenee:

Of zoals deze "heer".

https://www.youtube.com/watch?v=Zy3SG7dRm-A
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and look, a squirrel!

I worship the number zero. For me, nothing is sacred.

Pien

Berichtdoor Pien » 31 mei 2018, 13:27

.........
Bijlagen
1527765950749219820736813032702.jpg

Mack

Berichtdoor Mack » 31 mei 2018, 13:37

Yup, om maar te voorkomen dat je een paar Jehova's op hun tere (en kennelijk lange) tenen gaat staan.
En homo's dat kan kennelijk niet ... tenzij een van hun "ouderlingen" toevallig z'n vingers niet kan thuishouden. Maar dat lossen ze wel "intern*" op ... :evil:

* incl. victim shaming.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and look, a squirrel!

I worship the number zero. For me, nothing is sacred.

eireann
Site Admin

Berichtdoor eireann » 31 mei 2018, 13:38

Ik vind het ook stom. Maaaaaar ..... Dat Jehova kindje heeft er ook niet om gevraagd om jehoova te Zijn, en die valt vast al vaak genoeg buiten de boot. Dus ik vind het eigenlijk dubbel
**Self Rescuing Princess**

Daantje
Contacteer:

Berichtdoor Daantje » 31 mei 2018, 13:54

Dat kind heeft niet veel keuze, diens ouders daarentegen wél. Die schooldirecteur trapt alle kinderen die mogelijk homo zijn of ook maar twijfelen over hun geaardheid keihard de kast in. In hun buik. Met stalen neuzen. En die kids hebben écht geen keuze. Alle andere kinderen wordt te verstaan gegeven dat homoseksualiteit iets is waarvoor je je moet schamen en dat onverdraagzaamheid daarvoor prima is.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl

Pien

Berichtdoor Pien » 31 mei 2018, 14:02

Het kind is sowieso, in welk scenario dan ook, de dupe. Ik ben verbaasd over de onverdraagzaamheid van alle kanten in dit artikel. En de aanname dat de kans groot is. Dat lees ik als 'niet nagevraagd of bespreekbaar gemaakt'

Bitemarks^ )t(

Berichtdoor Bitemarks^ )t( » 31 mei 2018, 14:13

Mjah, schooldirecteur heeft mogelijk acht jaar ervaring met kind en klas en ingeschat dat dit beter was. Dat andere ouders snel naar de pers stappen, lijkt aan te geven dat de sfeer al niet heel goed was. Ik zou waarschijnlijk niet dezelfde keus maken, maar kan deze onder bepaalde omstandigheden wel begrijpen.

Een paar extra lessen over ethiek en relatievormen in die klas lijken me erg nuttig
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?

kitten

Berichtdoor kitten » 31 mei 2018, 14:22

Volgens mij is dit een verhaal waarin we heel veel niet weten en dus niet kunnen oordelen. Zo hoorde ik op de radio dat de kinderen zelf hadden bedacht dat de hoofdrollen homo moesten worden. In het originele script was het een hetero koppeltje. Dus qua emancipatie, dat valt in deze klas wel mee. En misschien hebben ze met de hele klas wel besloten, laten we toch maar van dat plan afzien, want dan kan Jehova-Jetje ook meedoen. Dat is dan ook een vorm inclusie van een kind dat ook nergens om gevraagd heeft. En dat er dan een andere ouder, met een hekel aan de Jehova-ouders, de kans schoon zag om het aan de landelijke grote klok te hangen. Ik noem maar één van de duizend mogelijke scenario's die wij gewoon niet weten.
"Whatever makes you weird is probably your greatest asset" - Joss Whedon

Daantje
Contacteer:

Berichtdoor Daantje » 31 mei 2018, 14:39

Wat het achterliggende verhaal ook is, er gaat hier maar één boodschap van uit: homoseksualiteit is niet normaal en mag niet gezien worden door de buitenwereld.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl

kitten

Berichtdoor kitten » 31 mei 2018, 15:37

Uhm... Nee. Dat is niet de boodschap.
"Whatever makes you weird is probably your greatest asset" - Joss Whedon

Pien

Berichtdoor Pien » 31 mei 2018, 15:49

Zoals ik het lees, is er een maatschappelijk realistische klas die met een afspiegeling komt waar de directeur bij in een spagaat komt met een religieuze visie van een ouderpaar, waar daarna erg onhandig mee om wordt gegaan. Waarna er niet met elkaar maar over elkaar gecommuniceerd wordt. En de hele maatschappij daar nu weet welk meisje in bescherming genomen wordt waar ze zelf niet om gevraagd heeft

Crownless

Berichtdoor Crownless » 31 mei 2018, 17:30

De boodschap is dat een schooldirecteur besloot dat de mening van jehova's belangrijker was dan die van zijn klas. Want hij is een bange schijterd. Nergens in het artikel staat dat de ouders van jehova jetje geklaagd hebben.

Niet: homo's zijn abnormaal. Maar: schooldirecteur is banger voor de toorn van gelovigen dan van queers.

Wat indirect wel zegt dat de mening/gevoelens van gelovigen voor gaan dan de mening/gevoelens van homosexuelen.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!

Terug naar “OT-gezwets”