Het grote WTF-topic

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Het grote WTF-topic

Bericht door Voleuse »

Ja t viel mij ook al op :shutup:
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
dbj

Re: Het grote WTF-topic

Bericht door dbj »

chippie_ schreef:Mijn ex betaalde ook de eerste 2 ziektedagen zelf... daarna was het voor rekening vd baas.
Is een regeling die vaak voorkomt
Dit is gewoonlijk terug te vinden in de CAO en/of het arbeidscontract, maar welke sollicitant gaat die teksten eerst helemaal lezen voordat ie een handtekening plaatst?
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Het grote WTF-topic

Bericht door phedre »

die van de cao niet, maar van het arbeidscontract wel degelijk hoor! tot opde letter weet ik wat er staat, voor ik die teken.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: Het grote WTF-topic

Bericht door Bitemarks »

yep, contract en arbeidsvoorwaarden heb ik zelfs nog even langs een adviseur gestuurd. Bleken toch twee vreemde bepalingen in te staan (waarvan een in mijn voordeel)
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Het grote WTF-topic

Bericht door Daantje »

Jups. Arbeidscontracten lees ik ook altijd door. Ook als het gewoon een verlenging is van een tijdelijk contract wat een exacte kopie is van het vorige met alleen een andere begin en eind datum. De CAO lees ik vaak nadien nog wel eens door. Eigenlijk moet je dat voordien natuurlijk doen. Maar ik heb zo de insteek: wat er in de CAO staat kan je niet zelf veranderen, wat er in je contract staat kan je over overleggen met je werkgever. Als je contract na het tekenen niet conform de CAO is, dan is dat best aan te passen. Zo ben ik ooit eens verkeerd ingeschaald in de salarisschaal. Kwam ik na een half jaar achter. Te kennen gegeven aan de werkgever, die verwees mij naar de boekhouder. De boekhouder had aan een paar woorden genoeg en is zelf gaan uitrekenen wat ik met terugwerkende kracht nog tegoed had. Binnen een week had ik een nieuw verbeterd contract en die maand nog een de nabetaling salaris.

Bij mijn laatste sollicitatiegesprek werd er trouwens zelfs medegedeeld onder welke CAO ik zou kunnen gaan werken. Let wel dit was pas de eerste gespreksronde. Of ik daar vragen over had. Nu kende ik die CAO al dus niets gevraagd. Officieel hoor je trouwens een CAOboekje bij je arbeidscontract te krijgen, althans dat staat zo in de CAO waar ik onder werkte.

Andere contracten lees ik ook altijd. Dingen als een telefoonabbonement en huurcontract bijvoorbeeld. Het enige wat ik niet lees zijn de End User License Agreements van software. Daar klik ik altijd gewoon op geaccepteerd en doorgaan. Overigens is dat volgens Southpark niet erg slim, in The Human Centipad steken ze er de draak mee (en met Apple).

@Juffie: dat is inderdaad niet erg tactisch en zeker een WTF te noemen.

Mijn eigen WTF van vandaag, ik weet dat het al aangekondigd was maar het is nu officieel: SGP senator Gerrit Holdijk is door de nrcnext gebombadeerd tot machtigste man van Nederland. Zoals ze het verwoorden: "Welke liberale principes gaan er de komende jaren nog meer overboord."
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Het grote WTF-topic

Bericht door Voleuse »

De SGP aan de macht... t moet niet erger worden hier in Nederland :S
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
oeps2

Re: Het grote WTF-topic

Bericht door oeps2 »

laten we allemaal naar belgie verhuizen !!! :static: :clown:
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het grote WTF-topic

Bericht door Ravelijne »

Ik weet nog een leuk huis te koop, in de buurt van Antwerpen. ;)
oeps2

Re: Het grote WTF-topic

Bericht door oeps2 »

:static:

kunnen we t niet kopen als ws vakantiehuis of zo ?? :clown:
Gebruikersavatar
seleena
Berichten: 0
Lid geworden op: 25 aug 2009, 15:48

Re: Het grote WTF-topic

Bericht door seleena »

oeps2 schreef:laten we allemaal naar belgie verhuizen !!! :static: :clown:
Vooral veeeeeeeel geld hebben als je dat wil ;)
Je betaald minder belasting, de huizen en auto's goedkoper zijn, maaaaaaaar het levensonderhoud is over het algemeen best duuuuur in België :omg: :omg: :omg:

Bakken vol met geld hebben dus én allebei een job ja dan ist te doen...
Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
oeps2

Re: Het grote WTF-topic

Bericht door oeps2 »

belgie is ongeveer net zo duur als amsterdam hoor shrad ;)

mijn schoonouders woonde er ..
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Het grote WTF-topic

Bericht door Daantje »

België is duurder in levensonderhoud. Ze hebben in dat land nog geen supermarktoorlog gehad (waardoor wij hier in nederland bier per liter goedkoper kunnen kopen dan een kroeghouder) en nog steeds zijn kortingen buiten de soldes aan strenge regels gebonden. Meest gehoorde uitspraak van mijn belgische collega's "Allez, bij jullie is het altijd solden!"

Gerelateerde WTF: winkels gaan in België aan het begin van de uitverkoopperiode rustig een dagje dicht om de oude voorraad de winkel in te knallen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
oeps2

Re: Het grote WTF-topic

Bericht door oeps2 »

tsja ik drink ook geen bier !
wel vodka .. en die is verdomde goedkoop bij de liddl
die blauwe flessen ;)
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Het grote WTF-topic

Bericht door juffie »

Okee, dus net over de NL grens gaan wonen, zodat je in NL boodschappen e.d. kunt blijven doen, maar verder wel van het goedkopere wonen in België profiteren?
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
seleena
Berichten: 0
Lid geworden op: 25 aug 2009, 15:48

Re: Het grote WTF-topic

Bericht door seleena »

oeps2 schreef:belgie is ongeveer net zo duur als amsterdam hoor shrad ;)
mijn schoonouders woonde er ..
Ahaas woonde! :geek:
oepske schatteke geef mij eens zo'n bak met geld? :clown: :clown:
Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
Plaats reactie