Het grote WTF-topic

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Het grote WTF-topic

Bericht door eireann »

Ik vind het ook stom. Maaaaaar ..... Dat Jehova kindje heeft er ook niet om gevraagd om jehoova te Zijn, en die valt vast al vaak genoeg buiten de boot. Dus ik vind het eigenlijk dubbel
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Het grote WTF-topic

Bericht door Daantje »

Dat kind heeft niet veel keuze, diens ouders daarentegen wél. Die schooldirecteur trapt alle kinderen die mogelijk homo zijn of ook maar twijfelen over hun geaardheid keihard de kast in. In hun buik. Met stalen neuzen. En die kids hebben écht geen keuze. Alle andere kinderen wordt te verstaan gegeven dat homoseksualiteit iets is waarvoor je je moet schamen en dat onverdraagzaamheid daarvoor prima is.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Het grote WTF-topic

Bericht door Pien »

Het kind is sowieso, in welk scenario dan ook, de dupe. Ik ben verbaasd over de onverdraagzaamheid van alle kanten in dit artikel. En de aanname dat de kans groot is. Dat lees ik als 'niet nagevraagd of bespreekbaar gemaakt'
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: Het grote WTF-topic

Bericht door Bitemarks »

Mjah, schooldirecteur heeft mogelijk acht jaar ervaring met kind en klas en ingeschat dat dit beter was. Dat andere ouders snel naar de pers stappen, lijkt aan te geven dat de sfeer al niet heel goed was. Ik zou waarschijnlijk niet dezelfde keus maken, maar kan deze onder bepaalde omstandigheden wel begrijpen.

Een paar extra lessen over ethiek en relatievormen in die klas lijken me erg nuttig
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het grote WTF-topic

Bericht door kitten »

Volgens mij is dit een verhaal waarin we heel veel niet weten en dus niet kunnen oordelen. Zo hoorde ik op de radio dat de kinderen zelf hadden bedacht dat de hoofdrollen homo moesten worden. In het originele script was het een hetero koppeltje. Dus qua emancipatie, dat valt in deze klas wel mee. En misschien hebben ze met de hele klas wel besloten, laten we toch maar van dat plan afzien, want dan kan Jehova-Jetje ook meedoen. Dat is dan ook een vorm inclusie van een kind dat ook nergens om gevraagd heeft. En dat er dan een andere ouder, met een hekel aan de Jehova-ouders, de kans schoon zag om het aan de landelijke grote klok te hangen. Ik noem maar één van de duizend mogelijke scenario's die wij gewoon niet weten.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Het grote WTF-topic

Bericht door Daantje »

Wat het achterliggende verhaal ook is, er gaat hier maar één boodschap van uit: homoseksualiteit is niet normaal en mag niet gezien worden door de buitenwereld.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het grote WTF-topic

Bericht door kitten »

Uhm... Nee. Dat is niet de boodschap.
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Het grote WTF-topic

Bericht door Pien »

Zoals ik het lees, is er een maatschappelijk realistische klas die met een afspiegeling komt waar de directeur bij in een spagaat komt met een religieuze visie van een ouderpaar, waar daarna erg onhandig mee om wordt gegaan. Waarna er niet met elkaar maar over elkaar gecommuniceerd wordt. En de hele maatschappij daar nu weet welk meisje in bescherming genomen wordt waar ze zelf niet om gevraagd heeft
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Het grote WTF-topic

Bericht door Crownless »

De boodschap is dat een schooldirecteur besloot dat de mening van jehova's belangrijker was dan die van zijn klas. Want hij is een bange schijterd. Nergens in het artikel staat dat de ouders van jehova jetje geklaagd hebben.

Niet: homo's zijn abnormaal. Maar: schooldirecteur is banger voor de toorn van gelovigen dan van queers.

Wat indirect wel zegt dat de mening/gevoelens van gelovigen voor gaan dan de mening/gevoelens van homosexuelen.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Het grote WTF-topic

Bericht door Crownless »

En dat deze directeur het waarschijnlijker achtte dat Jehova Jetje bij een homo paar niet mee mocht doen, dan dat homo-ouders Henriëtte niet mee mag doen als het over een hetero paar gaat.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Het grote WTF-topic

Bericht door cinderella »

https://nos.nl/artikel/2234262-basissch ... rling.html
Wat ik zo bizar vond, wat niet in het krantenartikel stond, is dat de directeur hier blijkbaar volledig op eigen houtje heeft gehandeld, zonder de ouders van het bewuste meisje te spreken.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het grote WTF-topic

Bericht door Ravelijne »

Het zou mij helemaal niet verbazen als hij gewoon een algemeen gevoel van 'misschien een beetje te risicovol, krijg ik vast gelazer met ouders van' had, en nu achteraf dat meisje als argument aanvoert, omdat blijkt dat de ouders juist wel op de bres springen. Hij had waarschijnlijk het rumoer totaal niet verwacht, tot voor kort was het absoluut de 'veiligere keuze' geweest om het terug af te buigen naar een hetero love story. Wel tof dat dat niet zo blijkt te zijn. Wel een verandering.
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Het grote WTF-topic

Bericht door Pien »

Dat wat Cinderella zegt.

De kans zeer groot achtten dat.
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Het grote WTF-topic

Bericht door JerryM »

Ik snap dat je het moeilijk vindt en een leerling niet voor het hoofd wil stoten. Maar om dan zonder overleg met de betreffende leerling en diens ouders te handelen vind ik juist hen voor het hoofd stoten. Je denkt voor anderen, dat moet je niet gaan doen. Hoe moeilijk is het om even de telefoon te pakken en je dilemma voor te leggen aan de ouders?
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Het grote WTF-topic

Bericht door pluis »

Of een en ander met de klas bespreken als blijkt dat de ouders eenmaal zijn gaan steigeren. Dat was vroeg genoeg geweest. Maar volgens mij was het nu gewoon meneer de dikkedeur die z'n eigen homofobische ongemak heeft geprobeerd in te dekken en daar (de ouders van) een leerlinge voor te gebruiken.
Plaats reactie