Post hier over je dier!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Ravelijne »

Zo’n vervelende situatie en zo’n moeilijke beslissing. Al eens naar van die ‘katten-psychologen’ online sites of zo? Soms is er nog een hack. Of weet de dierenarts iets.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Post hier over je dier!

Bericht door chell »

Oh wat naar zeg! Zou het te maken hebben met je zwangerschap? (Jij bent ook zwanger toch of verwar ik nu mensen...)
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Post hier over je dier!

Bericht door miss_meeko »

Gebeld met kattenpsycholoog. Waarvan de een ook al aangaf dat afstand ook ee reeele optie moet zijn als er medisch niets aan de hand is. Moeten eerst nog blaasontsteking uitsluiten waar we nu mee bezig zijn (urine opvangen is lastig). Maar bii blaasontsteking/blaasgruis zou het sproeien ook bij andere mensen moeten gebeuren...
Zojuist wegens zware koppijn even eruit en meteen begint Gizmo weer te volgen en sproeien.
Denk dat het inderdaad zwangerschapgerelateerd is. Maar ik moet nog een aardig eindje en zelf 19 weken elders gaan logeren oid is ook niet echt een optie. En stel het houdt dan niet op daarna en het gaat een gewoonte worden... kan nieteens de box neer gaan zetten of wat dan ook.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Ravelijne »

Lijkt me zeker dat het een optie moet zijn. Als het met jr zwangerschap te maken heeft, kun je misschien nog kijken of je een logeeradresje voor hem kunt vinden zo lang? Maar dat is misschien ook niet zo simpel...
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Voleuse »

Mja sproeien is heel moeilijk gedrag om op te lossen als het niet medisch is. Ik neem aan dat je feliway al hebt geprobeerd...
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Post hier over je dier!

Bericht door miss_meeko »

Ja... hele huis hangt er nu vol mee. Maar het sproeien is gestopt nu. Tenminste, zolang hij en ik niet in dezelfde ruimte zijn. Dus als ik thuis ben is hij nu opgesloten en als ik op bed ligt of weg ben is hij los.
Is geen ideale oplossing, maar wel houdbaar tot het asiel plek heeft...
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Jezebel »

Lastig zeg Meeko, ik hoop dat het weer ophoudt als je bevallen bent, want dit is ook niks natuurlijk.

@Phedre al een heleboel posts geleden: Nee, ik heb nog geen specifieke plannen ofzo, maar ik heb eigenlijk mijn hele leven vissen gehad, en ik vind aquaria echt heel mooi. Dus nu ga ik sparen voor een echte grote, en ga ik er ook echt over nadenken wat ik daarmee wil. Geen ingewikkelde dingen, vooral mooi. Ik hoef ook geen ingewikkelde vissen, maar ik vind bijvoorbeeld een hele school kardinaalstetra's wel echt heel erg leuk om te zien - leuker dan de 5 die ik nu heb. Dus het plan is nu: eerst sparen, dan een groot aquarium kopen, daar dan een aantal schooltjes makkelijke vissen in doen die er wel leuk uitzien (denk: kardinaalstetra's, black molly, misschien platy's, zebravissen, cherrybarbeeltjes, ik zag op een site de siamese kempvis voorbij komen, dat soort vissen. Verder wil ik heel graag garnaaltjes op de bodem, en misschien wat grotere vissen, zoals maanvissen of discusvissen. Maar ik moet nog helemaal uitzoeken wat wel en niet bij elkaar kan.) Maar de teller staat nu nog op 0 euro, en we gaan na de geboorte van minion 2 waarschijnlijk eerst nog verhuizen, dus het duurt nog wel even voor mijn aquarium een feit is denk ik.
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door phedre »

siameese kempvis is een solitaire vis, kan je alleen houden in zn uppie in n klein bakkie. die is absoluut niet geschikt voor n grotere bak. Maar idd, wel heel mooi :)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Ravelijne »

OMG poes twee is altijd al zo super koddig als ze naar vogels klappertandt. Maar nu doet ze het in haar slaap en het is zo ontzettend CUUUUUUUUUUUUUUUTE!!!!!!!!!!!!! :inluv: :inluv: :inluv:

Edit: Nu heeft ze zichzelf wakker geklappertand en ze blijft het met een superslaperig koppie nog een beetje doen. OMG echt I'm dying from the cute! :panic: :inluv:
Deleted User 1996

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Deleted User 1996 »

Ik heb zelf geen huisdieren, maar een aantal buurtbewoners wel.
Zo ook hier in het appartementencomplex. Een jonge vrouw met een best wel grote en sterke hond en ik vraag me soms weleens af of zij de hond uitlaat of dat de hond haar meetrekt. Ja, ze blijkt echt wel moeite te moeten doen om haar hond de baas te blijven. En de hond springt spontaan tegen iedereen op die ze tegenkomt.

Een andere buurtbewoonster trekt op een hele andere wijze aandacht met haar huisdieren.
Ik zie haar wel eens een rondje door de wijk lopen met twee papagaaien op haar schouders. Niet aangelijnd, want dat geldt alleen voor honden volgens de gemeente, maar ze vliegen ook niet weg. Beide papagaaien blijven rustig op haar schouders zitten tijdens de wandeling, op elke schouder eentje.
Ik vraag me altijd weer af waar de omstanders het meeste aandacht voor hebben: voor de papagaaien of voor de vrouw die ermee loopt?
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Voleuse »

Ugggh, mijn kat zijn blaasissues zijn nog steeds niet over en nu moet ik van de week een echo laten maken en owwwwwwh.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Post hier over je dier!

Bericht door puppie »

Oww bah Voleuse :(
Hopelijk valt het allemaal mee
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Post hier over je dier!

Bericht door pluis »

Charles schreef:Niet aangelijnd, want dat geldt alleen voor honden volgens de gemeente, maar ze vliegen ook niet weg. Beide papagaaien blijven rustig op haar schouders zitten tijdens de wandeling, op elke schouder eentje.
Bij ons in de buurt is er een stel die hebben een half dozijn papegaaien. Zij hebben een soort winkelwagentje opgetuigd waar ze allemaal op zitten en ze nemen ze zo ook mee naar buiten.

Is heel goed voor de papegaaien - het zijn enorm intelligente dieren en ze raken vaak ongelukkig en gefrustreerd als ze niet genoeg aandacht en stimulatie krijgen. Die mevrouw bij jou is dus een goed papegaaienbaasje :)
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door phedre »

en als de vleugels regelmatig geknipt worden, zullen ze ook niet wegvliegen, kunnen ze ook niet :)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Ravelijne »

Poes 1 heeft nogal een gevoelige maag en als ik niet meteen door heb dat de bakjes leeg zijn (bijvoorbeeld omdat poes 2 weer een groeispurt heeft), dan overeet hij zich als ik het weer aanvul en dan kotst hij de boel onder. Dus ik dacht erover om zo'n automatische voer-toren te kopen. Toen vond ik dit plaatje, en het beest lijkt nog op poes 1 ook... :shock:
f9zzzsynbfz11-2.jpg
@Voleuse Hoe is het met jouw miauw-beest?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie