Post hier over je dier!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Ravelijne »

Tof!
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Post hier over je dier!

Bericht door miss_meeko »

Dat is superfijn. En echt goed dat jullie er in zo'n periode toch ook de energie en aandacht in steken.
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Post hier over je dier!

Bericht door pluis »

Vandaag zou ik eiersalade maken. Helaas liet ik een van m'n 18 eieren glippen en barstte de schaal (maar niet het velletje) zodat ik m niet met de rest mee kon koken. Dat ei toen maar (zonder schil) apart in een bakje in de magnetron gedaan, en de helft ervan op een bordje gedaan voor ons poesbeest.

Die wist niet wat 'r overkwam en heeft heerlijk zitten smullen. Awwww :)
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Post hier over je dier!

Bericht door eireann »

Een kat die ei eet? Cool :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Ravelijne »

De mijne lusten het ook graag. :)
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Post hier over je dier!

Bericht door pluis »

Ze eet ook wel eens (ministronkjes) bloemkool (geblancheerd) en soms een halve kikkererwt, of zo. Maar dat is meer 'speeleten' en dat ei is echt gewoon om weg te schrokken. Rauw ei schijnt dan weer een minder goed idee te zijn, dus wel even koken of pocheren.

Jammer genoeg heeft ze ook veel interesse in druiven en die mag ze nou net niet. Appel moet ze niks van weten en banaan ook niet.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Crownless »

Een van mijn twee poezen is serieus niet blij met Knul in huis :( ze likt haar buik weer kaal en plast in de hal. Dierenarts blijft steeds constateren dat ze gezond is en het tekenen zijn van stress.

Knul gedraagt zich als een gezonde baby. Dat wil zeggen dat hij alles interessant vindt en ontdekt moet worden. Ook poes. Dus daar wordt naar toe gekropen, en achteraan gekropen, en naar gereikt en gekeken.

We doen nu een poging een veilige plek aan te bieden. Er staat een hoge krabpaal in de woonkamer nu. En weer feliway in de woonkamer.

Hoop dat het helpt...
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Voleuse »

Ach wat sneu, hoop dat het helpt idd.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Ravelijne »

Arme poes. Hoop dat ze snel weer relaxter wordt.
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Nijntje »

Onze oudste poezel heeft nu nog 4 levens over van de 9....
Zit nu aan schilklier remmende tabletjes en is in een week tijd weer 25% aangekomen
Ze was echt graatmager en ongelukkig, maar nu weer happy.
Gebruikersavatar
tijgie{K}
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 aug 2009, 15:17
Locatie: Ergens onder de zon

Re: Post hier over je dier!

Bericht door tijgie{K} »

:static: Wat fijn! Hopelijk blijft het zo.
All people smile in the same language.

We are angels with but one wing, and to fly we must embrace each other

Impotence: Nature's way of saying "No hard feelings".

Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Ravelijne »

Wat fijn! Verwen haar maar lekker. :)
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Post hier over je dier!

Bericht door pluis »

Vandaag ons poesbeest een kwart pilletje Benadryl gegeven, om even uit te proberen of ze er rustiger / slaperiger van wordt (dit overigens netjes in overleg met de dierenarts) zodat ze wellicht een beetje ontspant tijdens de reis.

Blijkt dat dat spul voor katten heel bitter te smaken, zodat ze er vreselijk van gaan kwijlen. Arme poes. T duurde wel een minuut voor ze een beetje klaar was met schuimbekken en ze een stukje kip wilde eten. Nu zien of ze er goed op reageert, en er niet juist heel hyper van wordt.

De reisdag wordt wel echt een rotdag voor 'r: eerst in een handdoek gerold worden, dan een pil naar binnen gedouwd krijgen, dan 'r harnasje aan (niet zo leuk, zelfs niet als we er snoepjes bij geven, maar niet zo erg als ze t eenmaal draagt), dan 'r nieuwe vliegtuig-verantwoorde draagmand in die ze ook al niet leuk vindt (daar ga ik deze week nog veel mee oefenen) en dan eerst in de auto (eng!), en dan langs security (eng!)en dan 't vliegtuig (vast ook eng)en dan weer in de auto (eng!).

Gelukkig is r aankomst goed voorbereid en kan ze als het goed is meteen in een relaxte kamer terecht met een krabpaal, een krabton, een kattenbak en (hoooopelijk, als de douane me geen gezeur geeft en t inpikt) een blikje van r eigen eten. Desondanks wel zielig. J kunt t zo'n beest natuurlijk niet uitleggen.
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: Post hier over je dier!

Bericht door skaoot »

Ach gossie wat een avontuur voor poes! Ik zou soms ook willen dat je kon uitleggen dat je weer terugkomt/je ze niet gaat dumpen/het allemaal goed komt!
Hier hebben we sinds zaterdag een kitten erbij! En so far gaan de 1e introductie stapjes goed. Geurtjes lijken geen stress te geven. Kitten is blij ei in zijn eigen kamer, katten chillen lekker as usual. Het enige wat soms protest geeft is dat die ene deur nu dichtblijft als we bij kitten zijn en dat is nieuw. We doen het rustig aan :)
En hij is zoooooo lief!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Ravelijne »

Damn. Het was eindelijk weer een beetje rustig qua dierenartsbezoek, maar nu drinkt poes 1 ineens 4 keer meer en vaker dan normaal. Maandag urineprikken. :(

Nu ik hier toch ben kan ik meteen even posten over poes 2, want daar liep ik al de hele tijd mee in mijn hoofd. Ergens afgelopen maand moet haar eerste verjaardag zijn geweest, want ze was zo'n zes á zeven weken toen we haar vonden op 4 December. Ongelofelijk hoe ze van een klein pluizebolletje waarvan het kopje in mijn oogkas paste als ze op mijn gezicht sliep, naar een normaal formaat kat met het klassieke theemuts silhouet is gegaan. Ze heeft wel nog steeds een heel zacht vachtje en hoewel ze liever naast je zit dan op schoot kan ze wel ontzettend genieten van tegelijk over haar buikje en koppie gekroeld worden. Ze is nog steeds een beetje voorzichtig en schrikkerig bij onbekende dingen en mensen, maar ze word wel steeds dapperder en ze heeft het duidelijk naar haar zin bij ons.

Inmiddels wint poes 2 alle worstelpartijtjes van poes 1 die altijd een (bijna) handtasformaat mini-poes is gebleven, gewoon omwille van haar letterlijke fysieke overwicht. Dat lijkt beide poezen nog wat te verrassen. Kennelijk past je zelfbeeld zich maar langzaam aan aan je groei, ook bij poezen. ;) Gelukkig is ze ook een goedzak en blijft het bij stoelpartijtjes die nooit serieus worden, hoewel ze inmiddels wel de lekkerste plekjes om te liggen inpikt. Ik denk dat ze uiteindelijk toch de baas van de twee gaat worden.

Gek om te bedenken dat ze alweer bijna een jaar bij ons is. Het lijkt aan de ene kant veel korter, maar ik kan me tegelijk ook steeds moeilijker voorstellen dat ze ooit zo klein is geweest. :)
Plaats reactie