Post hier over je dier!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door phedre »

oh dat is n glas, daar had ik de vulslang in gehangen, om te voorkomen dat het zand omhoog stuift als er water uit stroomt :) nog vergeten er uit te halen :)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Post hier over je dier!

Bericht door miss_meeko »

Ok :) dat is ook wel handig met die enorme hoeveelheid water. Dan wil je niet met emmertjes lopen en je hand onder de straal houden...
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door phedre »

deze bak is zo'n 750 liter, dat doe je niet meer met emmertjes idd :) is er ook n beetje hoog voor, zelfs als ik klep moet opendoen om te voeren, moet ik al mn tenen staan :)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door phedre »

IMG_20180924_102028.jpg
hier is ie helder :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Post hier over je dier!

Bericht door eireann »

Mooi zeg
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Yara »

Wat mooi phe!
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door phedre »

heb hier idd nog niet eerder gepost over mn aquaria, want t is geen hond of kat of zo, maar uiteindelijk zijn dit wel mijn huisdieren en vond ik t eens tijd worden :) Onderhoud wordt nog n hele klus van die grote bak van mn armen zijn niet zo lang dat aan de achterkant op de grond kan komen, en zo en zo moet alles met de trap gebeuren, maar dat is wel weer n leuke uitdaging (zodra mn enkels t eenmaal wat beter doen, dus nu nog ff paar weekjes beetje hulp)

zal binnenkort eens proberen wat foto's te maken van de vissen die er in zwemmen
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Post hier over je dier!

Bericht door eireann »

Ja, daar ben ik benieuwd naar Phe! En ik denk dat Frodo dit ook wel kan waarderen :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Jezebel »

Wauw, wat mooi! Om de een of andere reden 'vergeet' ik mijn vissen ook vaak als het om huisdieren gaat, terwijl ik toch al vanaf mijn zesde vissen heb. Een guppenbakkie dan, zoiets als dit blijft denk ik een droom. Ik pleit voor meer vis in het huisdiertopic!
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Post hier over je dier!

Bericht door miss_meeko »

Hier ook een heel klein aquariumpje bij gebrek aan ruimte voor een grotere. En laatst erg blij toen ik voor een prikkie een groepje vuurgarnalen eraan kon toevoegen
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Voleuse »

En wat voor vissen heb je? Ik vind aquaria altijd super mooi meer echt veel werk wel.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Yara »

Ik vind het geweldig om te zien inderdaad! Dus post er vooral over door!
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Pien »

Het ziet er altijd zo rustgevend uit
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Ravelijne »

Prachtig!
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door phedre »

t werk valt heel erg mee, met n kleine bak heb je meer werk als met n grote. Voorwaarde is dan wel dat je de juiste vissen er in hebt en je biologisch evenwicht op orde is. Ik heb er bijvoorbeeld heel veel vissen in zitten die mn bodem schoonhouden, hoef ik dat zelf niet te doen:) maar ook uiteraard een flink aantal algeneters, zijn deels ook de bodembewoners, maar ook paar anderen. In de vorige bak had er appelslakken in zitten, zijn vrij grote slakken, maar echt enorme vreetzakken wat betreft plantenrestanten, een dode vis, alg. Helaas zijn die slakken ook erg gek op een bepaalde plant in mn bak, die ook binnen een week na plaatsen gewoon weg is, dus ik ga nu ff kijken of t zonder slakken mooi schoon blijft.

Als je dat soort dingen goed voor elkaar hebt, hoef je eens in de twee drie weken water te verschonen, dus je hangt n tuinslang met een uiteinde in de bak, het andere uiteinde leg je op de grond in de douche en bak loopt vanzelf leeg. Is er genoeg water uit (plm 25-30%) koppel je het andere uiteinde aan de kraan, zet die open met gewoon koud water en bak loopt vanzelf weer vol. En afhankelijk van je filter moet je die eens in de twee/drie maanden de bovenste watten vervangenn en eens in t jaar of zo maak je de rest van je filter een keertje schoon. Er zijn mensen die verschonen t water maar eens in t jaar, is n kwestie van op je vissen en planten letten. Doet alles t goed, waarom zou je dan iets veranderen?

Afhankelijk van hoe snel je planten groeien, ga je eens lekker een zondagmiddag aan je bak werken, planten inkorten, eventueel verplaatsen. Meestal doe je dit wel gelijk met n waterwissel, omdat je dan toch bezig bent

Dagelijks voeren is geen probleem natuurlijk en beetje plantenvoeding toevoegen als dat nodig ook niet, is n vloeibaar substraat wat je gewoon in je bak gooit.

Ik denk dat t veel minder werk is dan n hond die je dagelijks paar keer moet uitlaten, veel meer aandacht vraagt
En ja, t is heerlijk rustgevend, zowel om naar te kijken als om mee aan t werk te zijn :)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Plaats reactie