Post hier over je dier!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Ravelijne »

Ze zit in het mandje! Wel de grote, oude mand die ze al kende ook, dat leek me makkelijker. Nu op naar de dierenarts.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Ravelijne »

Ze is weer thuis. Alles is goedgegaan maar ze is wel een beetje een zielig hoopje. Zal straks wel beter gaan.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Voleuse »

Beetje vertroetelen vandaag maar ;)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Crownless »

Hoera! Mijn drie cavia's rennen niet meer verschrikt weg als ik aan kom lopen. De dapperste van de drie neemt eten aan uit mijn hand.

Ik weet niet of ik ze echt handtam ga krijgen, maar dat ze mij gaan associëren met 'eten' en 'goed', dat gaat vast wel lukken.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Post hier over je dier!

Bericht door eireann »

Ik wist niet dat je cavia's 'wild' kocht, waren ze al wat ouder?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Ravelijne »

Aww. :)
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Crownless »

Ik weet niets van de vorige eigenaar, behalve dat die er 100(!) had en terug wilde brengen naar 30(!). En er shows mee deed (de 'kijk deze cavia mooi zijn' shows). Mijn ouders hebben ze voor me uitgezocht.

Cavia's zijn volgens mij niet echt knuffelkonten. Die wat ik als kind had iig niet. Ze vonden het nooit leuk om opgepakt te worden iig. Maar de cavia's zaten ook altijd buiten of in de schuur, en ik kreeg ze niet altijd gevangen.

En ik heb ze nu ook niet om mee te knuffelen. Ik wil naar ze kijken, beetje als je naar een aquarium of naar stokstaartjes in de dierentuin kijkt. Ze krijgen nog een buitenren, en een verbinding naar het nachthok in de schuur.

Dus handtam is ook niet mijn doel. Maar ik wil ze wel leren dat ze naar het nachthok komen voor eten, en dat ze mij gaan zien als 'niet-gevaarlijk' en het oppakken ook niet super vervelend vinden.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Crownless »

Overigens renden ze vandaag wel weer verschrikt weg, zul je altijd zien.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Voleuse »

Cavia's natural predator is een roofvogel, dus als je ze wil oppakken moet je altijd van de zijkant komen want anders blijven ze idd schrikken. De cavia's die wij vroeger hadden waren wel handtam, maar die werden ook heeeel frequent opgepakt en geknuffeld (met drie jonge kinderen in huis) dus die wenden daar vanzelf aan.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Crownless »

Ja, weet ik. Ik probeer ze in ieder geval laag van de grond te benaderen, van voren of opzij. Meer als een scheppende beweging vanaf de grond, in plaats van als een grijpertje uit de lucht.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Ravelijne »

Kleine net goed aan het genezen van de sterilisatie, nu is de grote weer ziek! En echt flink ook, hij wil niet geaaid worden en verstopt zich. Hij wil normaal altijd knuffelen, ook als hij ziek is. Ik heb echt een abonnement op de dierenarts, het afgelopen jaar...
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Post hier over je dier!

Bericht door eireann »

Arme poezel, en arm baasje, wat een gedoe!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Ravelijne »

Dierenarts wist het ook niet direct. Weer bloed laten prikken (braafste poes van de wereld met naalden, kampioen bloed-laten-prikken!). Hij is net weer voor het eerst uit zichzelf bij me komen liggen en geeft voorzichtige, slappe, halfslachtige kopjes. Het is een begin. :)
chats

Re: Post hier over je dier!

Bericht door chats »

Ravelijne, Hoe gaat het nu met de kat?
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Ravelijne »

@Chats Oh ja, hier wilde ik nog een update plaatsen. Hij lijkt er weer overheen, maar de dierenarts stelde voor om nog wat dieper te graven naar oorzaken, omdat hij het afgelopen jaar zo vaak ziek was, infectie hier, ontsteking daar. Stap 1, urine na laten kijken. Dus als iemand nog tips heeft over urine van een kat op te vangen...
Plaats reactie