Post hier over je dier!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Post hier over je dier!

Bericht door eireann »

Wou die geen verkering?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
tijgie{K}
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 aug 2009, 15:17
Locatie: Ergens onder de zon

Re: Post hier over je dier!

Bericht door tijgie{K} »

:mrgreen: Bindingsangst denk ik.
All people smile in the same language.

We are angels with but one wing, and to fly we must embrace each other

Impotence: Nature's way of saying "No hard feelings".

Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Crownless »

Welp, muisje is dood nu. Bryan had een klapval gezet met cavia voer.

Ik vind het wel zielig.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Pien »

Ja dat is ook zielig. Vriendlief heeft dat hier ook een paar keer gedaan.
Ik vond verkering regelen juist zo lief
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Voleuse »

Voleuse schreef:Omg er zit een zwerfkat in de tuin, hij is heel lief en aanhankelijk, ik weet vrij zeker dat hij geen baasje heeft want hij loopt hier al jaren.

Misschien moet ik m adopteren? :panic:
Okay nou updateadvieshelp. Vandaag liep het zwervertje zomaar mijn keuken binnen. Ik had haar al een week niet gezien maar ze wou duidelijk bij mij binnen zijn dus ik heb dr opgepakt een meegenomen naar de DA. Die checkte het geslacht (meisje dus) en chip. En.... ze blijkt dus een chip te hebben en ze heette Gothan (my god wat een lelijke naam :P) en ze is al oud (16). Ze woonde op de straat achter mij maar het telefoonnummer deed niets meer en de mensen die op het adres woonden hebben nooit een kat gehad.

Ik zei dat ze hier al jaren loopt en dat klopt ook, ze kwam eerst binnen bij de buurvrouw, een oud dametje. Die voerde haar, en noemde haar Mop, ik had eerst niet door dat het een zwerfkat was. Maar die dame is nu weg en de nieuwe buren hebben zelf een (gemene) kat. Dus zwerfje wordt daar de tent uitgevochten en is nu dus weer opnieuw aan het zwerven. Ofja, ze zit in mn keuken dus.

Ik denk nu dus dat mijn ex-buurvrouw nooit de chip heeft laten checken en dat de originele eigenaren allang verhuisd zijn. Dus ik vraag me af wat ik nu moet doen, misschien een foto op internet zetten ofzo? Of posters ophangen? Maarja, misschien geven ze wel geen fuck meer, ze hebben immers ook het telefoonnummer van de chip nooit geupdate
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Pien »

Hoe lang zijn die mensen al verhuisd?

Ik ben na zo'n lange tijd en zo'n desinteresse (want katje is niet ver van oorspronkelijke thuis weggegaan. Een uurtje zoeken en ze hadden hun dierbare katje weer terug) sterk geneigd naar 'neem alsjeblieft dat zwervertje in huis en kroel je helemaal gek'
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Post hier over je dier!

Bericht door cinderella »

De naam van de eigenaar is wel bekend? Misschien informeren bij de gemeente of ze de info willen doorsturen naar het nieuwe adres? Hun nieuwe adres kun je waarschijnlijk niet krijgen, maar jij zou jouw contactgegevens misschien wel kunnen laten doorgeven, of evt die van een contactpersoon (dierenarts?).
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Voleuse »

Ze zijn al een jaar of 5 verhuisd denk ik. Zo lang woon ik hier al namelijk en zo lang ik hier woon loopt die kat er al. Ik neig nu een beetje naar zet een foto op het internet en als daar geen reactie op komt is ze van mij...
Ik zou misschien de naam wel kunnen achterhalen (de dierenarts heeft het niet gegeven, maar waarschijnlijk staat het op de chip wel). Alleen ik weet niet of ik tijd en moeite wil steken in zo'n hele operatie om dan aan het eind toch te horen dat ze de kat niet meer willen (of dat t op niets uitloopt). Ik ben al een beetje gehecht aan het idee dat ze hier komt wonen merk ik :P
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Ravelijne »

Ik denk niet dat die mensen nog verwachten dat ze die poes ooit nog terugzien. OTOH zag ik laatst een post van iemand op Facebook die na twee jaar ineens haar poes weer kon ophalen bij de dierenambulance, en die is dolgelukkig. Mijn eerste gedachte was ook 'gewoon houden', maar telgelijk kan ik me ookvoorstellen dat poes gestresst raakte van de verhuizing en dat ze haar toen niet meer terug naar binnen konden lokken toen voor ze weg moesten.

Ik zou het denk ik zelf wel echt serieus proberen (naam van mensen googlen en/of op Facebook e.d. zoeken of dierenarts vragen dat te doen of zo). Als ze haar echt niet terug willen of kunnen nemen, dan kun je er echt gerust op zijn. Als je ze vindt kun je wel zeggen dat je haar heel graag wil houden, dat ze zich echt niet verplicht hoeven voelen. Maar ze hebben haar waarschijnlijk ook ruim tien jaar gehad, dus toch ook wel fijn voor ze om te weten dat ze goed terecht gekomen is, misschien?
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Post hier over je dier!

Bericht door chell »

Ik zou wel even een serieuze poging wagen, wie weet missen ze haar toch nog wel heel erg. Beter voor je eigen gevoel ook.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Voleuse »

Er stond dus alleen een hele algemene achternaam, dus daar schiet ik niet echt iets mee op. Maar goed ik heb haar in ieder geval online gezet.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Voleuse »

Omg iemand reageert onder de Facebook post dat ze iemand kent met die naam die vroeger daar in de buurt woonde! Wat een soap dit, straks vind ik de eigenaren weer terug na 5 jaar ofzo, dat zou toch ook wel mooi zijn (ookal is het een schatje. Als ik haar terug naar huis ga brengen doe ik misschien ook wel een tripje langs het asiel hahaha).
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Heidi »

Ahh weet niet of ik nou hoop op een hartstochtelijke hereniging, of dat ze fijn bij jou kan blijven. Duim sowieso voor een goede afloop :)
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Voleuse »

Nou het lijkt toch het eerste te worden. De magie van facebook zeg! Ik had vanochtend een PB van de eigenaar die dus al 7 jaar!! haar kat kwijt is en de moed allang had opgegeven. Ik had ook echt noooooit gedacht dat het iets op zou leveren maar ben wel blij dat jullie me even een zetje in de moreel correcte richting gaven (:P) want de eigenaresse leek echt heel blij dat ze gevonden was. Nog even regelen dat ze kan worden opgehaald, ik geloof nog steeds niet helemaal dat het gelukt is...
(Also, ik ben brakker dan brak want ik moest slapen met de katten gescheiden van elkaar en die waren daar echt NIET van gediend).
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Post hier over je dier!

Bericht door eireann »

Wat fijn voor de originele eigenaar. Maar ik vind wel dat ze misschien niet zo heel hard heeft gezocht hoor....
**Self Rescuing Princess**
Plaats reactie