Post hier over je dier!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Frodo »

@phedre: Mail werkt hier even niet maar adres gevonden!
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door phedre »

ok :)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door phedre »

even mn kleine bak verbouwd, al het kkeine spul verjocht en nu enkel nog 8 blauwe malawi cichliden er in. (maand geleden al gedaan)
IMG_20190206_175803.jpg

IMG_20190206_175755.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Ravelijne »

Poes 2 vind het vanaf vandaag lente. Ze is maandenlang telkens maar heel kort buiten geweest om vervolgens binnen de hele dag met alles (en vooral Poes 2) te spelen en als alles uitgespeeld was uit te stralen 'ik vervéééééééél me'. Maar nu zijn er buiten weer vliegende beestjes, dus nu is het weer leuk en is ze al de hele dag buiten. Awww. :)
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door phedre »

Frodo, al vissen in je bak?
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Frodo »

Jawel, het is gezellig druk inmiddels:
bak.jpg
Eerst waren daar de proefkonijnen, een groepje neons:
neons.jpg
Toen volgden twee dwergkikkers:
frog.jpg
Een Betta met twee vriendinnen:
betta.jpg
Een meerval:
meerval.jpg
Wat sluier tetra's:
sluiertetra.jpg
En vier Platy's maar die beesten fokken als konijnen dus daar ben ik inmiddels de tel van kwijt:
platys.jpg

De vissen in de vijver hoef ik echter niet meer te tellen:
reiger.jpg

Overigens wilden de Indische modderkruipers, de Glaswels, de Corydoras en de halfsnavelbekjes niet op de gevoelige plaat.

Verlegen denk ik...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door phedre »

Gaaf!! en idd, platys kweken als gekken, net als guppen, als je mazzel hebt dienen ze als levend voer voor de overige vissen, maar anders hou je er heeeeeeel veel over idd. Denk om je betta man! is eigenlijk een solitaire vis die alleen in n bakje van 20-30 liter hoort, omdat ie alles kapot maakt waar ie zn tanden in kan zetten, t heet niet voor niks n kempvis. Kan heel lang goed gaan, maar kan ook zijn dat zeker je sluierneons het zomaar afleggen. Alles wat mooi is, is een enorme concurrent voor de betta.

Ziet er goed uit!!!
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Post hier over je dier!

Bericht door eireann »

Mijn moeder wil graag een visje of 2 in huis, ze heeft nog wel een grote vaas waar wat grint en een takje groen in kan...

Lijkt me dat er geen vis is die daar gelukkig van wordt. Ze wil in ieder geval niks met een waterpompachtig iets.

Wat is nou het minimale wat je in huis kan doen dat een paar visjes wel tevreden zijn?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door phedre »

een bakje van plm 30 liter met n mannetje betta, wel verwarming nodig, plant met grote bladeren om op te rusten en n pompje met heel weinig stroming
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Voleuse »

Vissen zijn nou niet echt low-maintenance te noemen. Je kan nog beter een kat hebben in mijn ervaring, want dat water verversen is echt een heel gedoe en je bent eigenlijk aan het proberen om een heel ecosysteem in stand te houden, das best lastig. Misschien dat je moeder dat ernstig onderschat? Een vis zonder waterpomp is een dode vis meestal.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Ravelijne »

De goudvissenkommen van vroeger die ik me herinner hadden idd niks. Was vast niet geweldig voor ze, maar dat is dus niet echt meer hoe je het tegenwoordig zou doen?
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door phedre »

het is zelfs verboden om goudvissen in n kom te verkopen. Goudvissen worden zo'n 30 jr oud en zo'n 25-35 cm groot. Een vis past zich niet!! aan naar de maat van de bak, maar groeit inwendig wel door en groeit zichzelf dan dus kapot. Verder is het zo dat hoe kleiner de bak is, hoe moeilijker het is om een beetje biologisch evenwicht te krijgen en hoe vaker je dus moet schoonmaken. Ik heb werkelijk aan mn 200 cm bak minder werk dan aan mn 60 cm bakkie waar alleen maar wat guppies inzitten en wat plantjes (om levend voer te kweken voor mn maanvissen).

Wil je koud watervissen zou je n 60 cm bakkie kunnen doen met bijv guppies of black mollies, maar ook daar moet n pompje in en je hebt er in no time een heleboel omdat ze enorm snel en veel jongen geven.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Ravelijne »

Fijn dat dat inmiddels verboden is en dat er meer aandacht voor is. Grappig dat een groter aquarium minder werk is. Klinkt super logisch, maar ik had er nooit bij stilgestaan hoe dat werkt. :)
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door phedre »

op 1000 liter is er veel meer nodig om het evenwicht te verstoren dan op n 50-60 liter. En zo'n kleine bak is ook sneller overbevolkt, waardoor er teveel vervuiling optreedt, en zo zijn er nog n aantal dingen. Maar ook n 50-60 liter bakje is best klein voor visjes, googlen op nano-visjes wil wel eens wat opleveren, maar garnaaltjes zijn ook hele leuke diertjes om erin te houden, die zijn er in veel kleuren en soorten.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Ravelijne »

Ha, even gegoogled, en inderdaad, zeg! Rood, blauw (!), geel, gestreept en met stipjes. Decoratieve beestjes. :)
Plaats reactie