tweedehands auto

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: tweedehands auto

Bericht door Ravelijne »

Nog één postje in dit topic: gisteren heb ik een slipcursus gedaan. Dat vond ik als onervaren bestuurder met de winter voor de deur wel een lekker idee. Was leuk om te doen en supernuttig. Ik had wel het gevoel dat ik controle over de auto had, inmiddels, maar op zo'n gladde baan worden alle dingetjes van je stuurtechniek uitvergroot en dat was wel fijn om te weten en nog meer rekening mee te houden). Ook kreeg ik de laatste paar rondes de auto heel netjes uit de slip (yay!) en nog een paar meter van mijn remweg af gekregen dus ik heb wel wat geleerd. Ik kan het iedereen aanraden!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: tweedehands auto

Bericht door Ravelijne »

Vraag: waar moet je op letten als je een garage 'kiest'? Ik heb twee banden die niet meer op spanning blijven, dus moet iemand naar kijken. Ik weet inmiddels waar ik op let als ik een huisarts of een fietsenmaker kies, maar waar moet je op letten als je een garage uitzoekt?
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: tweedehands auto

Bericht door kitten »

Ik ben afgegaan op een advies van de anwb meneer, engarageinTilburg. Toen ik een auto van mijn moeder overnam, zei die garage dat het 1000 euro moest kosten. Mijn moeder was verbaasd, hij was altijd goed onderhouden door een andere garage. En inderdaad, die zei dat het 275 zou kosten, want dit hoefde nog niet en dat kon wel zus of zo. Toen ben ik naar een derde garage gegaan en ik heb gezegd dat ze hem niet zouden mogen repareren maar dat ik wilde weten wat er mis was en hoeveel dat zou moeten kosten. Die zei 1000. Goedkoper kon wel, maar dan kreeg je later alleen met problemen.

Sindsdien rij ik elke keer naar Tilburg. Trouwe klant.
Gebruikersavatar
perman
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2009, 17:43

Re: tweedehands auto

Bericht door perman »

Zelf ben ik 100% leaserijder maar mevrouw perman heeft een redelijke historie van oudere autos.
Ik ben er van overtuigd dat je met een oudere auto en wat goedkopere auto over het algemeen het best naar een onafhankelijke garage kunt in plaats van een 'merk'garage. Het best kun je rondvragen in de omgeving van iedereen die een beetje vergelijkende types auto's hebben. Check welke hun garage is en wat de ervaring is bij, zeker wat grotere, reparaties.
Alleen voor bandenissues zou ik dan zelf juist weer niet zo veel uitgaan van de reputatie op reparatiegebied van een garage, maar meer puur naar de prijs kijken. Gewoon met deze probleemomschrijving even een beetje rondbellen, en vergeet hiervoor ook de quickfits en profiles in de buurt niet.
.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: tweedehands auto

Bericht door Ravelijne »

Krijg jij korting als je een nieuwe klant aanbrengt, Kitten? ;) Klinkt als een goed adresje en Tilburg ligt perfect tussen Den Bosch & Chez Zarath in (en de schoonfamilie woont er). Ik ga de tip van Perman wel even opvolgen maar ik zal uiteindelijk toch wel eens iets moeten laten nakijken/onderhouden/keuren, dus een omrij-waardige garage me erg fijn om achter de hand te hebben. :)
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: tweedehands auto

Bericht door kitten »

Zou wel moeten. Heerscher brengt er zijn auto nu ook elke keer heen. :)
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: tweedehands auto

Bericht door Ravelijne »

Ik heb een bandencentrum gevonden en ze konden ze allebei nog repareren dus de schade viel enorm mee. Dank voor het advies, guys!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: tweedehands auto

Bericht door eireann »

Ik wil een andere auto, nou ja, niet morgen, maar ben me wel al serieus aan het orienteren. Ik wil alleen te veel voor te weinig geloof ik :)

Ik heb nu een: 1999 benzine, 1.3 motor, lage instap, lage km (150,000)
Ik wil een: >2005, diesel, 1.3 of lager motor, hoge instap, km niet meer dan 250.000. airco....

Probleem is dat budget maar 1000 euro is, 1500 met wat rekken en strekken. Ok, dan gaat bouwjaar criterium het raam uit, Airco kan ik ook wel zonder, km... tsja mag hoger als het model auto een goede reputatie heeft voor veel kilometers.

Ik was fijne lease constructies tegen gekomen, tot ik de kleine lettertjes las; das geen lease, das een lening. Als t ding dan stuk gaat heb je niks en betaal je nog. Private lease is per maand net te duur voor me, over een paar jaar misschien een optie.

Eigenlijk denk ik dat ik een spelt in een hooiberg zoek (misschien iemand die net dichter bij huis is gaan werken en een oude diesel rijdt, die de auto's wil ruilen :) )

Maar stel nou dat; heeft er hier iemand ervaring met diesel auto's? wat is een betrouwbaar model (hoge instap!) en waar moet je voor uit kijken?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: tweedehands auto

Bericht door eireann »

En dat je dan nog eens gaat zoeken en tegenkomt wat je zoekt... zo ongeveer dan. Morgen eens bellen.
**Self Rescuing Princess**
dbj

Re: tweedehands auto

Bericht door dbj »

Succes Anne!
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: tweedehands auto

Bericht door Mack »

Geen hoge zit, maar verder lijkt het een leuke auto
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: tweedehands auto

Bericht door eireann »

Met een motor inhoud van meer dan 1.3 krijg ik teveel boetes :)

Ik ga nu bij een 2004 Fiat punto kijken, 1,3, diesel, medium hoge instap, airco, alleen wel veel km's
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: tweedehands auto

Bericht door eireann »

Aanbetaling gedaan, vrijdag ophalen :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: tweedehands auto

Bericht door eireann »

eireann schreef:Ik wil een andere auto, nou ja, niet morgen, maar ben me wel al serieus aan het orienteren. Ik wil alleen te veel voor te weinig geloof ik :)
Whahaahahaa :roll: :oops: :twisted: :oops: :oops: Toch morgen :D
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: tweedehands auto

Bericht door Ravelijne »

Woohoo! :)
Plaats reactie