tweedehands auto

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: tweedehands auto

Bericht door thaliya »

Net dit hele topic doorgelezen want het is tijd voor een eerste auto :). Of niet helemaal want in India had ik ook een auto maar dat was een nieuwe. Dit wordt de eerste tweedehands.
Ik vind het lastig hoor! Toch garage of liever via autoscout? Hoeveel moet je afdingen op de prijs? En wat is een goede prijs?
Ik heb een auto gezien bij een garage in de buurt, een Daewoo Matiz voor bijna €1100, uit 1999. Ziet er op de foto's netjes uit maar op autoscout zie ik dezelfde auto (model en bouwjaar) vanaf €350. Hoe weet ik of het het verschil waard is? Of word je bij een garage standaard opgelicht?
Ik ga morgen in ieder geval bij de garage kijken.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: tweedehands auto

Bericht door eireann »

Voor 1100 euro zou ik een auto uit ongeveer 2004 verwachten, tenzij er heel weinig km mee zijn gereden?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: tweedehands auto

Bericht door thaliya »

87.500 km gereden dus dat is niet veel. Wel al 3 eigenaren gehad volgens zo'n online kenteken checker.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: tweedehands auto

Bericht door eireann »

Dat is inderdaad niet veel, en de km's zijn ANP bewezen?

Garage in de buurt is wel een voordeel, met dit soort auto's is er niet veel aan de prijs te onderhandelen het zijn vaak al marge auto's. Ik zou wel een nieuwe APK vragen :)

Verder is elke auto met budget tot ongeveer 1500 euro een gevalletje 'goed karma/op hoop van zegen' en heel vaak gaat dat gewoon goed.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: tweedehands auto

Bericht door thaliya »

Ja, er zit zo'n NAP logo bij en op de RDW site staat de kilometerstand als laatste check in 2017 en oordeel "logisch".
APK is nog tot juni 2018.
De garage heeft wel goede recensies op Google en ze reageren snel op Whatsappjes. Ik ben benieuwd morgen!
Begrijp ik trouwens goed dat ik, voordat ik ermee kan wegrijden, eerst een verzekering en belasting moet betalen?
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: tweedehands auto

Bericht door eireann »

Belastingdienst schrijft je aan op het moment dat hun de overschrijving hebben verwerkt; die rekening krijg je vanzelf.
Verzekering moet je wel hebben afgesloten voor je gaat rijden. Dit kan vaak telefonisch en dan volgt de acceptgiro ook vanzelf :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: tweedehands auto

Bericht door thaliya »

Super, dank je wel! Ik voel me echt zo'n noob met dit soort dingen!
Zal vast gaan shoppen voor een verzekering zodat ik die morgen eventueel direct kan in laten gaan.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: tweedehands auto

Bericht door eireann »

Ja, even bellen vandaag voordat je bij de garage staat is misschien wel fijn, ik kan me niet herinneren wat ze allemaal van je nodig hebben als je de eerste keer de verzekering afsluit.

Hopelijk is het een fijne auto!

Nog twee maanden sparen dan mag ik ook weer shoppen. Ik mis mn auto echt enorm!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: tweedehands auto

Bericht door Ravelijne »

Ik heb voor mijn nieuwe tweedehands auto autocoach.nl ingeschakeld. Dan gaat er een onafhankelijke monteur met je mee en die zet m op de brug en kijkt alle na (krijg je ook een rapport van). Kost wel geld, maar mijn eerste tweedehands auto bleek een doorgeroest onderstel te hebben en ik heb godgeluk gehad dat er niks gebeurt is. Dat was ook bij een garage met goeie reviews en waar ik een goed gevoel bij had. Zat op een plek die ze (zelfs bij APK) niet verplicht zijn na te kijken. Was ook nog een duur grapje. Dus na die ervaring vond ik het het geld van autocoach waard.

Ik had toen ik autocoach boekte wel zelf al alles nagekeken wat ik na kon kijken, want ook als ze grote problemen vinden moet je de coach wel betalen. Je kunt bijvoorbeeld online de schade-historie opzoeken voor een tientje. Als een auto fikse schade heeft gehad is hij minder veilig of meer onderhoudsgevoelig, ik weet het niet meer.

Mack heeft hier ook ooit een linkje gepost waar je op kan zoeken hoe duur een bepaald model auto in onderhoud is. Is ook handig om naar te kijken. Net als verbruik. Ik zit mobiel, anders zou ik het even opzoeken voor je, misschien heeft iemand anders die link nog onder de toetsen?
Laatst gewijzigd door Ravelijne op 09 aug 2017, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: tweedehands auto

Bericht door Ravelijne »

Ik ben trouwens superblij met mijn onna onna autoverzekering. Bijna de goedkoopste en als je een aanrijding zou hebben komen ze naar je toe en regelen alles. Kunt ook de reserve sleutel bij hen deponeren, mocht je buiten je auto gesloten zijn, komen ze gegarandeerd binnen X uur naar je toe. De ene keer dat ik onderweg pech had (lege accu), was er met 20 minuten iemand ter plaatse en 5 minuten later reed ik weer weg. Ze zijn wel net verkocht, dus geen idee of het zo goed blijft. Maar ik vond het tot nu toe heel tof.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: tweedehands auto

Bericht door kitten »

Ik laat auto's die ik overweeg altijd nakijken bij mijn vaste garage in Tilburg. De laatste keer konden ze inderdaad punten aanwijzen waaruit bleek dat ik een schadeauto overwoog die problemen kon gaan geven. Toen ben ik verder gaan zoeken. Dat nakijken kost me niks, maar ik ben dan ook al jaren vaste klant en heb al zeker 3 klanten aangebracht. Er zitten wel 20 garages dichterbij gok ik en hun communicatie is niet altijd geweldig, maar ik vertrouw ze wel dus ik blijf erbij. Iemand met verstand mee laten kijken zou ik zeker doen, zo'n coach is ook een goede optie dan!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: tweedehands auto

Bericht door eireann »

Wat kost zo'n coach?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: tweedehands auto

Bericht door thaliya »

€224 voor de aankoopkeuring zie ik op de site :). Goede tip, maar dat geld heb ik op dit moment niet :(
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: tweedehands auto

Bericht door eireann »

oh ja.. Google...
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: tweedehands auto

Bericht door Ravelijne »

Ik snap budget-limieten heel goed. De reparatie aan de auto die ik zonder keuring heb gekocht was duurder dan de auto. Maar stond toen wel voor het blok om het te betalen of om de auto met verlies te verkopen en op zoek te gaan naar een nieuwe. Dus geld geleend van vriend en maar deels afbetaald uiteindelijk (heel goed voor je relatie, dat soort dingen). Ik doe het nooit meer zonder inspectie, omdat het risico me te groot is. 200 euro staat niet in verhouding tot 2x het bedrag uitgeven, of veel geld uitgeven en alsnog zonder auto zitten.

Als ik hier in de buurt een auto had gevonden had ik m ook naar mijn vaste garage kunnen brengen, die doet het voor 50 euro. Maar de eerste goeie aanbieding die ik vond was te ver weg en mijn oude had problemen waardoor ik echt snel moest vervangen. Dus dan maar duurder maar wel zeker. Misschien kun je kijken of er een onafhankelijke garage in de buurt is (die geen vriendjes is met de verkoper) die er naar kan kijken voor een schappelijkers prijs?

Mijn vaste garage is trouwens letterlijk broertje van die van Kitten, ik had de naam onthouden maar de 'verkeerde' van de twee genomen, maar die is ook geweldig. Nogmaals dank voor de tip, Kitten!
Plaats reactie