tweedehands auto

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: tweedehands auto

Bericht door chell »

Ik wil er bijna ook eentje nu :D
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Bericht door eireann »

Hij klinkt heel praktisch, met die hoge instap en achterbank enzo, maar ik vind hem niet zo mooi... (niet dat een skoda overloopt van mooiheid hoor :))
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: tweedehands auto

Bericht door Ravelijne »

Hehe, dat is het eerste wat Zarath zei: "Yep, voldoet aan al je eisen, maar wàt een lelijk ding!" :D Ik ben niet zo gevoelig voor het uiterlijk van auto's. Old timers of een PT cruiser vind ik wel pretttttty, maar èh, ik wordt blijer van handig & zuinig. :)

Deze heeft trouwens ook minpuntjes: hij is niet de snelste en omdat hij hoog en kort is is zijn wegligging minder dan bijvoorbeeld de Skoda Octavia (die trouwens kennelijk erg gewild is als politieauto, las ik :D). Dus eigenlijk wel echt een stadsautootje en minder prettig op de snelweg. Terwijl ik eigenlijk (vrees ik) vooral snelweg zal rijden (Den Bosch - BE & school is allemaal snelweg). We zullen zien hoe hij bevalt in de praktijk. :)

Ik denk dat ik trouwens wel een slipcursus ga volgen. Ik heb gezien hoeveel profijt mijn ex daarvan heeft gehad in allerlei situaties (niet alleen snelweg in de winter, maar ook plots opduikende fietser ontwijken op natte tramrails). Zo met de winter voor de deur lijkt me dat een fijn gevoel met een autootje wat daar relatief iets gevoeliger voor is. En sowieso, trouwens.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: tweedehands auto

Bericht door chell »

Daarom zei ik dus ook "bijna", want ik vind ze ook enorm lelijk :D
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: tweedehands auto

Bericht door chell »

Ik denk trouwens dat je een Skoda Fabia bedoelt, een Ocatavia is echt een grote auto (ik heb er eentje gehad, een station, ik mis 'm nog steeds. Fijnste auto ever!).
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: tweedehands auto

Bericht door Ravelijne »

Dat de Octavia gebruikt schijnt te worden als politieauto had ik ook maar uit een artikel van Top Gear, maar wikipedia zegt het ook, in ieder geval door de Britse politie. Misschien houden ze in Engeland van grote autos? ;) Anne heeft ook een Octavia, toch? :)

Hehe, ik heb net al een boekje met onderhoud & reparatie dingen voor de Wagon R gekocht. :D Nou nadenken of ik ook al een foonhouder wil kopen, of dat ik even wacht tot ik 'm echt heb. Wel handig bij het terugrijden, natuurlijk...

En ik ga er gewoon bloemetjes opplakken, net als bij de auto die ik net niet gekocht heb. Dan is hij foeilelijk met bloemetjes! :P
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Bericht door eireann »

Ik heb een felicia (4 deurs hatchback)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: tweedehands auto

Bericht door Ravelijne »

Ah, toch verkeerd onthouden. :)
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: tweedehands auto

Bericht door phedre »

vor de helft? mijne gaat helemaal naar beneden. Ik had destijds ook altijd renco's bench erin als ik naar Phee's was, had ie zn eigen plek. Paste precies in hoogte en diepte en dan daarnaast nog ruimte genoeg over om mn eigen spullen en inkopen mee te nemen.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: tweedehands auto

Bericht door juffie »

Mijn oom en tante hadden er een. Ik noemde het altijd: uit zijn krachten gegroeid 45km autootje. :D

Heel lelijk, maar ik kan me voorstellen dat ie heel praktisch is.
Wij hebben een Opel meriva en ik vind de hogere zit ook heel erg prettig! Veel beter overzicht ook.
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: tweedehands auto

Bericht door Ravelijne »

Dat overzicht vind ik ook fijn, idd! En ook dat je niet tegen het dak aankijkt, lekker veel ruimte boven je hoofd.

@Phee Bij de mijne kun je de twee helften apart neerklappen. Als je de helft neerklapt heb je extra laadruimte, maar nog wel 1 zitplaats achter over.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: tweedehands auto

Bericht door phedre »

ja dat klopt, je kunt m idd in tweeen neerklappen. ik dacht dat je bedoelde dat maar de helft naar beneden kon.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: tweedehands auto

Bericht door Ravelijne »

Ik ben niet zo helder aan het verwoorden, geloof ik. Maar dat idd. :)
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: tweedehands auto

Bericht door leonietje »

Mijn broertje noemt het een paus mobiel. En hij trekt idd niet zo lekker op op de snelweg maar hij is wel zuinig (alleen de tank is niet zo groot dus je moet relatief vaak tanken) en er kan best veel in de kofferbak met verhuizen daar ben ik nu mee bezig. Hij had alleen wel 10cm breder gemogen want het past allemaal net wel net niet op een cm ofzo.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: tweedehands auto

Bericht door eireann »

Mededeling

verhuis posts hebben een eigen topic gekregen

**Self Rescuing Princess**
Plaats reactie