Het Grote Tuin Topic.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Ravelijne »

Apart, bij mij werkte het wel. Een schaaltje bier ingraven schijnt ook nog een oplossing te zijn, maar dat heb ik niet persoonlijk getest. :)
Boefje

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Boefje »

Cacaodoppen helpen ook. Houden slakken niet van om overheen te moeten gaan. Het helpt ons om de hosta's te beschermen.
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door lunaaa »

Ravelijne schreef:Apart, bij mij werkte het wel. Een schaaltje bier ingraven schijnt ook nog een oplossing te zijn, maar dat heb ik niet persoonlijk getest. :)
Die tip kreeg ik ook van mijn stiefvader, die een erg mooie (en redelijk slakvrije) tuin heeft.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door phedre »

die cacaodoppen werkten bij mij weer niet, alleen kaalgevreten hosta's in mn tuin destijds
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door eireann »

Ik wil zsm/tzt zowel de voor als de achtertuin laten betegelen. Met hier en daar een enkele bloembak en heeeeeel misschien een klein stukje gras voor de poes.

ik wou dat ik tuinieren leuk vond, er is genoeg te doen!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Ravelijne »

Je hebt ook nog tuinieren en tuinieren. Zwaar werk waar het van in je rug kan schieten is mijn ding niet. Snoeien, spitten, laag bij de grond wieden, ugh. Iets wat één keer opbouwen is en daarna hooguit 5 minuutjes per dag is (of één keer in de week twintig minuutjes) en minimaal belastend vind ik wel leuk. :)
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door kitten »

Ik heb ook slakkenkorrels. Als ik die gestrooid heb, vind ik maandenlang alleen nog lege huisjes. Maar volgens mij zijn die niet enorm bio-eco-gezond. :lol: Wel effectief!
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door skaoot »

Mijn ouders zijn best bio-verantwoord, en mijn vader was fan van escar-go ofzoiets, maar ik weet niet of dat ook bio-verantwoord was of een geval van en nu ben ik er klaar mee! :P
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Crownless »

Ik vind escar-go echt een enorm goede naam!

Verder ben ik meer van de binnenplanten. Ik vind ze verpotten al een hele klus, laat staan het schoffelen en wieden in een tuin.

Maar misschien dat een kleine tuin met een vijver en wat hazelaars of bramenstruiken ofzo wel. Een tuin met vogels en egeltjes en kikkers, dat lijkt me tof. En ik zou slakken juist weer tof vinden. Trekt egeltjes aan. :)

Oh, en in mijn droomtuin zou ook een hottub staan. En een cavia-ren met een (gecastreerd) beertje en vier of vijf zeugjes. Lijkt me tof!
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Voleuse »

Escargo is gif ;). En dat kan ik niet doen ivm de katten.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Nala

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Nala »

Ik heb bij het verpoten van de hortensia wel een pad en een kikkertje gevonden die in een hoekje zaten verscholen. Ik heb een schuilhutje gemaakt voor ze, van een oude bloempot, nu hun oude stekkie weg is. Lijkt me niet alles om de hond of één van de katten straks met prooi door de tuin te zien wandelen. :shock:
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Ravelijne »

Escar-go is idd de milieuvriendelijke van Ecostyle die ik bedoelde. @Voleuse, deze kan juist geen kwaad voor (huis)dieren, op de site staat zelfs: Huisdieren mogen direct na gebruik de tuin weer in.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door juffie »

De vrouw van mijn vader wilde iets aan de luizen in de planten doen. Ze had round-up gebruikt. :shock:

Nou ja, de luizen waren wel dood ja. De planten ook, maar dat terzijde...
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door eireann »

LOL Juffie!

Eigenlijk wil ik gewoon een tuinman/vrouw/slaaf.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door kitten »

Ja! Zo eentje van de cola light reclame!
Plaats reactie