Het Grote Tuin Topic.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Peter^ »

Waar haal je de energie vandaan anne? Wouw.
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door eireann »

Ha! Maar dat heb ik niet zelf gedaan! Ik heb de deur opengedaan voor de tuinmannen en de tuinvrouw en ben naar kantoor gegaan, nu wachten tot ze tijd hebben voor dag 2.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Peter^ »

Slim bekeken Anne!
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door cinderella »

Is er hier interesse om in het voorjaar een meet voor te doen? Ik zat zelf te denken aan het uitruilen van zaadjes, en misschien ook wel aan bollen. Ik ben bereid om plantjes voor te kweken voor de liefhebber. En misschien zijn er ook ideeën om dingen te knutselen. Zelf ben ik nu bezig met een hanger van een aantal petflessen om binnen kruiden te kunnen kweken, maar als we het bij ons thuis doen zijn er ook voor wat grotere klussen wel mogelijkheden.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Ravelijne »

Lijkt me leuk! Ik moet wel toegeven dat het er heel erg van af gaat hangen hoe ik in tijd, geld & energie zit als het bij jullie is, qua afstand (ongetwijfeld kennen jullie dat probleem omgekeerd ook). Maar op zich wel interesse, dus. :)
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door eireann »

Er was onduidelijkheid over wat er wel en niet tot de offerte van de achtertuin hoorde, dus het werk lag al eventjes stil (zij dachten klaar te zijn, ik vond van niet). Nu is die man vanavond nog even langs geweest en hebben we elkaar in het midden gevonden, dus hopelijk is volgende week alles af. Dan moet er alleen nog gras gezaaid worden en plantjes in het perkje, maar dat ga ik zelf doen.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Ravelijne »

Afgelopen week mijn eerste paprika geoogst! Normaal neem ik wel een fotootje van de mijlpalen, maar dat ben ik vergeten deze keer. Met een beetje geluk komen er straks ook nog tomaten en nog een paar paprika's. Ook wat basilicum en veel munt dit jaar. Ik haal minder uit de tuin dan vorige jaren, maar het is toch weer leuk om zelf-geoogste dingetjes te eten. :)
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door skaoot »

Ik heb drie mini paprikaatjes! En dat was het laatste wat er op mijn vensterbank stond. Volgend jaar nog eens proberen.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
perman
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2009, 17:43

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door perman »

Dit jaar hadden we een groot aantal potten met de moestuintjes an AH, maar dat was geen success. Behalve sla, bieslook, radijs en lenteui is er niet echt iets zinnigs opgekomen of volgroeid.
Verder hadden we wel succes met de aardbeien en ook met een japanse wijnbes.
.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Ravelijne »

Heb je de wat meer 'demanding' plantjes wel verpot op een gegeven moment, Perman? Die AH moestuintjes waren wel erg klein voor alles wat meer dan zaailing was. Sommige dingen zoals aubergine zijn sowieso lastig in ons klimaat.
Gebruikersavatar
perman
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2009, 17:43

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door perman »

Ja dat wel, maar het wilde allemaal gewoon niet groeien op een of andere manier.
Maar ik heb wel meer mensen gehoord die erg weinig success met de AH moestuintjes hadden.
.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door eireann »

AAAGGH Ze zouden woensdag komen om het af te maken, woensdag waren ze er niet. Woensdag had ik wel tijd gehad om ze te zien/vertellen wat de bedoeling was.

Waren ze er vanochtend, toen ik ze dat niet kon vertellen en de man met wie ik het had besproken was er wel bij maar die heeft het niet goed doorverteld of verkeerd onthouden, want nu heb ik alsnog tegels over en een strook aarde waar tegels hadden moeten liggen.
Ik ga kijken of ik iemand anders kan vinden om de laatste strook alsnog te leggen, want ben hun nu eigenlijk wel een beetje beu. (best ok werk, maar ernstig gebrek aan communicatie). Nou ja, ik zal er verder niet over mopperen want ik ben er toch blij mee.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Ravelijne »

Frustrerend! Maar wel fijn dat je er vooral blij mee bent. :)
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Ravelijne »

De tomatenplant die ik bij het tuincentrum gekocht had, had ik niet eens meer verpot. Maar er groeit nu een indrukwekkende struik uit een veel te klein potje en er zaten eindelijk tomaten aan. Helaas verwacht ik dat ze niet meer echt gaan rijpen (en alles wat wel rijpte dit jaar werd meteen aangevreten). Gisteren heb ik ze groen geplukt en door een bonenschotel gedaan en het was eigenlijk erg lekker! Je kunt ze niet rauw eten, maar dat vind ik op deze manier niet erg. :)

Ik had ook een witte paprika uit de tuin, maar die hebben we gewoon rauw opgegeten want hij was te lekker om te wachten. :D Verder staan de munt en de mexicaanse dragon er goed bij. Toch nog een beetje uit eigen tuin kunnen oogsten. :)
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Jezebel »

*schop*
Nog een beetje vroeg misschien, maar ik had tuinkriebels en kon niet langer wachten, dus heb de eerste zaadjes etc alvast in de vensterbank gezet!
Van vorig jaar had ik nog wat broccoli buiten staan (totaal aangevreten, echt nog wat zielige sprietjes, ik had ze alleen nog niet weggedaan...) en die beginnen nu opnieuw uit te lopen - hoort dat? Ik denk dat ik ze gewoon laat staan als andere, meer ervaren tuinmensen kunnen zeggen of deze broccoli nog potentie heeft om eetbaar te gaan worden!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Plaats reactie