Het Grote Tuin Topic.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
luiwinnetje

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door luiwinnetje »

Oooh tuinieren, yay!

Wij hebben een (voor sociale huurwoningen) enorme achtertuin, 60m2 tegenover 50m2 nuttig woonoppervlak...
Daar is 4 jaar geleden 6 kuub zand in gegaan en was het grootste deel betegeld. Deze zomer heb ik (met een beetje hulp) het laatste stuk betegeld. Afgelopen week heb ik eindelijk de borders een beetje opgevuld met winterharde plantjes tussen lavastenen.
Mijn varen heeft de zomer overleefd, nadat ik thuis kwam na een half jaar Oostenrijk was ie op sterven na dood maar zorgvuldig bijhouden en genoeg water heeft 'm de zomer doorgesleept! 8-)
Deze week ben ik de voortuin aan gaan pakken, die lag na het herinrichten van de straat ruim 10cm lager dan de stoep. Pad gelegd van de voordeur naar de straat, borders geplaatst rondom de struiken op de tuinrand staan en gisteren ook nog een kwart cirkel van klinkers gelegd. Tot 3 weken geleden kon ik niet bestraten maar ik kan nu zeggen dat ik mezelf heb geleerd een pad aan te leggen. 8-)
Nu moet ik nog een kuub aarde laten komen voor de voortuin, maar eigenlijk wil ik daar mee wachten tot ik nog wat noodzakelijke paden heb aangelegd. Moet tenslotte nog wel met een laddertje bij de ramen kunnen komen. Maar moet ook niet te lang wachten anders zakt al het zand weg, haha :D
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Ravelijne »

Oh, dat klinkt wel als een lekkere riante tuin! Stoer, zo zelf de bestrating doen. Voortuin wordt vast heel mooi als je daar weer aarde neerlegt. :)
luiwinnetje

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door luiwinnetje »

Zal binnenkort wat foto's uploaden ^^
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Ravelijne »

Yay voor foto's!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Ravelijne »

Ik stak net een tomaatje in mijn mond en die smaakte naar tomatenpuree uit een blikje, zo sterk proefde het naar tomaat. Omnom!

@luiwinnetje Hoe is het inmiddels met je voortuin?
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Mack »

Zo, gisteren dingen geplant op een manier die ik tenminste snap.

Met een boor en hamer. :P
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Pien »

Hahahaha. Geen boom hoop ik
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Heidi »

Hahaha doe je alles met een boor en hamer? ;)
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door juffie »

Ja of met een mes. :P
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Mack »

Mes is om mee te oogsten.

Dit is het project:
Mushroomfarm.jpg
Shii-take en grijze oesterzwam. Oogsten op z'n vroegst over een jaar.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Daantje »

Zo'n rotterzwam emmertje is te gewoontjes voor je? :mrgreen:
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Ravelijne »

Zo! Koud maar droog dus we zijn een beetje laat de tuin 'winterklaar' aan het maken. :D Oftewel, moestuin-stukje op orde voor het komende seizoen. Ik had zelfs de kas nog niet leeggemaakt... :mrgreen:

Dus nu ben ik weer binnen en even aan het kijken wat ik ga planten dit jaar. Succesnummer van vorig jaar terug, maar overall proberen wat minder soorten want dat maakt alles toch wat ingewikkelder met zaaien en planten. Aan de andere kant was ik vorig jaar tegen het einde van de zomer ook wel weer overtuigd dat veel soorten wel voordelen heeft: wat voor weer je ook hebt, er zijn altijd wel één of twee soorten die daar net weer tegenkunnen of het er goed op doen. Van mijn 4 soorten (!!!) courgettes was er telkens wel één die het heel goed aan het doen was. Keuzes, keuzes! Andere mensen al aan het brainstormen, of zelfs al bezig? :)
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Pien »

Nee... Ik wil eigenlijk heel de tuin omgooien. Maar daar zie ik weer tegenop. Ik wil courgette. Pompoen het liefst ook
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Ravelijne »

Courgette is zo tof. Als ruimte het probleem is, deze klimt, dus misschien kun je die ergens kwijt tegen een muurtje (of kippenhok?) op zonder dat je je hele tuin hoeft om te gooien. :) Ik had 'm vorig jaar en dit jaar wil ik 'm zeker weer.

Pompoen wil ik eigenlijk ook maar sla ik over want het neemt veeeeeel ruimte in en ze zijn zo makkelijk te krijgen in de winkel. Anders kan ik de stengelbroccoli nergens kwijt. :)
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Pien »

Probleem met het kippenhok is dat kippen courgette eten. En de jonge plantjes ook denk ik.
Op zich is de ruimte geen probleem. Alleen ik wil graag een stukje moestuin ipv alles overal tussen te zetten. En een kasje. En een andere plek voor de kippen. En een extra schuurtje. En andere tegels. En ander gras. Een appelboom. En een egel. En een nieuwe indeling voor mijn kruidentuintje.
Ooit lukt dat allemaal
Plaats reactie