TV Series: tops, flops en wat dies meer zij...

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
perman
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2009, 17:43

TV Series: tops, flops en wat dies meer zij...

Bericht door perman »

In de "I'll do him / her" topic bleek dat het erop lijkt dat er wel meer mensen specifieke series volgen, al dan niet voorheen legaal gedownload.
Wat is voor jou nou echt een moet-zien serie? Of wie zijn jou favoriete karakters of spelers? Welke serie hadden ze nooit moeten stoppen en zou absoluut een vervolg moeten krijgen?
Dump hier je al dan niet gefundeerde mening en probeer een ander al dan niet te overtuigen om een serie al dan niet te kijken...
.
DomDan

Bericht door DomDan »

Ik kijk graag series, en volg veel door elkaar. Natuurlijk Game of Thrones, maar ook Once Upon a Time kijken we. Ik kijk zelf Heroes terug, ook geweldig, en we hebben Desperate Housewives ook gekeken met als Death Like Me en Joan of Arcadia. Die laatste serie hadden ze niet moeten stoppen, die zat zo raak in elkaar! Hier bij een link naar het laatste stukje: JOAN OF ARCADIA - THE END: http://youtu.be/56IoUN1Okgw" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: TV Series: tops, flops en wat dies meer zij...

Bericht door kitten »

Firefly! Had nooit moeten stoppen!

Verder vind ik geweldig:
Buffy
Angel
Torchwood (zeker voor dr Who fans!)

En in de categorie "zonder James Marsters":
Suits
Heroes
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: TV Series: tops, flops en wat dies meer zij...

Bericht door chell »

Homeland
House of Cards
Suits

en Sherlock!! Kan niet wachten op seizoen 4

Verder kijk ik ook Downton Abbey en Mad Men, maar die vallen wel in de categorie minder briljant dan bovenstaanden
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: TV Series: tops, flops en wat dies meer zij...

Bericht door Daantje »

Ah handig topic, ik was nooit zo'n seriekijker omdat ik vaak afleveringen miste. Hield het vooral bij formatseries als csi, castle, the mentalist en ncis. Dingen waar het achtergrondverhaal ondergeschikt is en waar je makkelijk zo af en toe een losse alt van kijkt. Maar nu ik vaste momenten heb doe ik twee afleveringen per dag. Ik heb de afgelopen tijd zo Suits en Breaking Bad gezien met Game of Thrones ben ik dit weekend bij (net aflevering 6 van het vierde seizoen gezien). Wat ik daarna kijk weet ik nog niet. chell tipte me al eerder over House of Cards, ik heb Mad Men klaarstaan en Downton Abby lijkt me ook aardig. Ondertussen kan ik niet wachten op Sherlock, want fuck yes I missed him! ;) Zal nog wel een ruim half jaar duren.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: TV Series: tops, flops en wat dies meer zij...

Bericht door pluis »

Yup, Sherlock! Zelf vind ik seizoen drie wel wat minder dan één en twee, maar nog steeds heel goed. House of Cards had voor mij echt z'n ups en downs, maar vind ik uiteindelijk wel echt heel erg interessant.

Ik heb dit jaar pas Dr. Who eens serieus bekeken, maar heb dan ook wel in een maand of twee alle 'recente' seizoenen gezien. Ik vond daarbij het laatste seizoen trouwens het sterkste. Matt Smith met een cowboyhoed <3

Als ouwetje: Twin Peaks. Da's ook pas een recente vondst voor mij, maar ook wel de moeite waard. Dan is er nog The Wire. het duurde bijna een half seizoen voor ik er echt "inkwam", maar toen liet het me ook niet meer los.

Iets recenter is Firefly. Toen ik daarmee klaar was, miste ik die serie net zo erg als 'The Doctor'. Torchwood moet ik nog altijd kijken, maar als het Jack Barrowman heeft, dan wil ik sowieso wel :P Oh, en Game of Thrones, maar daarbij loop ik een seizoen achter. Over twee weekjes zou dat opgelost moeten zijn, gelukkig :)
Wever

Re: TV Series: tops, flops en wat dies meer zij...

Bericht door Wever »

Game of thrones! Er zijn andere goede series, maar die strijden zo'n beetje om een tweede plaats. Favoriete karakters zijn Tyrion (uiteraard), Tywin, Daenerys, Olenna Tyrell, alle Starks, Baelish en eigenlijk nog de meeste bij-karakters (the hound en Bronn, bijvoorbeeld).

Firefly is ook een serie waarvan ik niet begrijp dat 'ie ooit gestopt is. Ik kan aannemen dat het niet goedkoop te maken is, maar die dialogen waren heerlijk ("if you're going to stab me in the back, at least have the decency to do it to my face") en een western/sci-fi setting is serieus zeldzaam (buiten Cowboy Bebop, dan). Malcolm Reynolds en Jayne waren wel duidelijk de beste karakters.

Breaking bad is wel aardig. Eigenlijk wel vooral dat het vijf seizoenen heeft waarvan tegelijk serieuze evolutie in zit zonder dat het over the top is. Walter White draagt de serie eigenhandig, maar Saul Goodman, Gustavo Fring en Mike dragen serieuze steentjes bij (net zoals de rest van de cast, overigens).
Boefje

Re: TV Series: tops, flops en wat dies meer zij...

Bericht door Boefje »

Nou, ik kan dus hetzelfde lijstje opnoemen als wever:
Game of thrones (mijn favoriete karakter is Tyrion).
Breaking bad
Firefly (zo zonde dat die is gestopt)
Verder vind ik ook Buffy wel grappig (evil Willow) en vind ik Rome erg goed (Titus Pullo, jam, jam).
Een must-see voor science fiction fans: Babylon 5

Waarom B5?
Omdat het een SF serie is met een goed doorlopend verhaal. En waar sterke karakterveranderingen plaats vinden. Er is politiek gekonkel en er is serieus nagedacht over de cultuurverschillen tussen de verschillende rassen. Niet alle karakters zijn even sterk, maar vooral de verhalen van Londo Mollari en G'Kar zijn goed.
Ook de inside jokes zijn leuk. Zo leren we dat elk ras zijn eigen versie heeft van Swedish meetballs. En dat Daffy Duck omschreven wordt als "The Egyptian God of Frustration". :mrgreen:
Favoriete aflevering: And the rock cried out, no hiding place.
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: TV Series: tops, flops en wat dies meer zij...

Bericht door JJV »

laat Sheldon je niet horen Boef.

(Big Bang Theory nog niet genoemd?
ok.. t zakt in.. net als heroes (wat sheldon ook opmerkt in de closure aflevering)...
maar toch . wow )
~\v/~
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: TV Series: tops, flops en wat dies meer zij...

Bericht door kitten »

Big bang vind ik echt niks meer... De grappen zijn voor het grote publiek geworden ipv echte nerd grappen. En Sheldon is tegenwoordig een uitgemolken, irritante karikatuur van Asperger syndroom.

Breaking bad vond ik moeilijk. Omdat zoveel ellende voorkomen kon worden door gewoon eerlijk te zijn. Maar goed, dat zet Walter in de laatste aflevering wel recht door te zeggen dat hij het gewoon wilde. Niet meer het saaie leventje.
Boefje

Re: TV Series: tops, flops en wat dies meer zij...

Bericht door Boefje »

Big Bang was in het begin sterker, ja. Maar ik kan er toch nog steeds om lachen.

We hebben hier overigens ook nog "Chef!" staan. Voor wie dat niet kent, het is een korte, Engelse serie over een chefkok die kan schelden als een viswijf, hahahaha. Hilarisch.

Wat ik een grote domper vond was Lost. Dat begon heel interessant maar op een gegeven moment bleven er maar vragen bijkomen terwijl er zelden eens een antwoord werd gegeven. Ik ben afgehaakt. Ik heb van mijn zusje begrepen dat het eind een grote domper was.
Tegenwoordig als ik aan een serie begin (bijvoorbeeld Evolution) vergelijk ik hem altijd met Lost. Zodra ik hetzelfde verloren gevoel begin te krijgen, haak ik af.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: TV Series: tops, flops en wat dies meer zij...

Bericht door tessie »

Touch
Pretty Little Liars
The Blacklist
Hostages
Once Upon a Time

En nu nog op zoek naar een nieuwe serie om te kijken haha :D Ik ga mss Revenge proberen, of Heroes waar ik ooit een paar afleveringen van gezien heb en toen wel erg leuk vond.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: TV Series: tops, flops en wat dies meer zij...

Bericht door juffie »

Jerry en ik kijken graag samen series. Gezellig, op de bank verslaafd zitten te zijn.

Onze favoriete series van nu zijn: White Collar, Once Upon A Time, Suits en The Blacklist. De laatste 2 hebben we in de afgelopen 2 maanden van begin tot eind gezien. :mrgreen:
Helaas hebben deze series allemaal nu season break, dus dat betekent wachten.

Het wachten vullen we op met Flikken Maastricht, althans, we zijn aan seizoen 1 begonnen. Het kan ons nog niet zó erg boeien, maar aangezien de serie al jaren draait en een aantal keren is genomineerd voor de Televizierring, willen we het nog een kans geven en even doorkijken om te zien of we er wel door worden gepakt.

Wat we ook graag keken maar helaas is afgelopen: Leverage, Hustle, en The Finder.

En ik keek zelf ook graag: McLeod's Daughters, Gooische Vrouwen, Friends en vanuit jeugdsentiment: Little House on the Prairie.

Prison Break ben ik gestopt met kijken, het was voor mij té spannend. Ik kreeg er echt last van. Jerry heeft het nooit helemaal gezien, die kijkt als ik er niet ben. :)
Game of Thrones is ontzettend NIET mijn serie. Ik vond het te wreed. Die 2 afleveringen die we hebben gekeken waren genoeg voor me. Dat ik ze zwanger keek hielp niet echt qua emoties en hormonen enzo, maar sowieso is het niets voor mij.

Wat er nog op het lijstje staat: Penoza, The Pretender, Downtown Abbey, Sherlock, Castle, Psych... Voorlopig nog zat dus. :mrgreen:

En Jerry heeft nog veel meer gezien, dus ik zal hem even schoppen dat ie ook komt posten. :clown:
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: TV Series: tops, flops en wat dies meer zij...

Bericht door chell »

Ik heb op de to do ook nog Orange is the New Black en Fargo. En seizoen 3 van Homeland en Suits.

En The Blacklist hoor ik ook goeie dingen over. Mijn collega is verder nogal lyrisch over The Killing. Oh en Game of Thrones is ook echt enorm NIET mijn serie.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: TV Series: tops, flops en wat dies meer zij...

Bericht door phedre »

ik kijk wel veel tv maar vooral idd series die makkelijk per aflevering apart te zien zijn, omdat ik vaak de helft mis, de concentratie niet heb om lang achter elkaar tv te kijken en t voordeel van dit soort series is dat je na 50 minuten de boel gewoon weer los kunt laten en niks hoeft te onthouden (wat ik dus ook vaak niet kan)

Dus is t heel veel 13th street wat hier op staat en dus veel Law and Order, Covert Affairs, Intelligence, Without a trace, csi (elke versie) NCIS, Criminal Minds, Arrow, White Collar, BlackList
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Plaats reactie