Baby kletspraat

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Baby kletspraat

Bericht door eireann »

Wat een lange diensten heb je dan Pien? Heb je dan meer dagen vrij? En als jij werkt in hun bedtijd; en je zorgt voor ze als je thuis bent. Wanneer slaap je dan?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Baby kletspraat

Bericht door Yara »

eireann schreef:WHAHAHAHA ! Dossiernummer ! :) die is leuk :)
Slapen dus. Waar dat dossiernummer nou vandaan komt. :lol:

Tja hier zitten we al sinds C's tweede verjaardag aan aantal keer per week peuterspeelzaal en sinds april aan school vast en ze doen het hier gewoon goed op. Het is gewoon nu een praktisch ritme en past kennelijk bij ze.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Baby kletspraat

Bericht door Pien »

eireann schreef:Wat een lange diensten heb je dan Pien? Heb je dan meer dagen vrij? En als jij werkt in hun bedtijd; en je zorgt voor ze als je thuis bent. Wanneer slaap je dan?
Slaapdiensten. 15u beginnen tot 10u de volgende ochtend. Ik slaap dan op het werk. Mits er geen zorg nodig is.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Baby kletspraat

Bericht door eireann »

Hopelijk vind je een fijn nieuw ritme nu de school begint.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Baby kletspraat

Bericht door eireann »

Babyfoon met camera; ik hoor een huiltje van boven komen, kijk op en zie Rozetje op dr knietjes op bed zitten, 1 seconden later stort ze horizontaal neer en slaapt weer verder.

Ik ga er naast liggen, nog even een ebook lezen en dan lekker slapen.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Baby kletspraat

Bericht door eireann »

eireann schreef:Ik had wat dingen gelezen over bedtijd routine enzo. Vandaag ben ik ben bij het naar boven en naar bed gaan duidelijker geweest, verteld wat we gingen doen in welke volgorde en van beneden tot slaap was 45 minuten. Das vlot voor ons doen :)
Voorheen gingen we naar boven en pakte ik ook nog even de was, maakte ik nog even de luiers voor morgen klaar, de kat uit het bad halen, zelf tandenpoetsen. Nu alleen rozetje. Het kan een toevalstreffer zijn maar ik doe het morgen weer :)

Als ik slim ben ga ik nu dweilen. Maar HAHA, ik ga koekjes eten op de bank <3

nu gaat de tijd komen dat ze vroeger naar bed gaat enzo; ik lees van dreumessen die van 19-7 slapen... Maar wanneer zie ik haar dan? Voor het avondeten en het tandenpoetsen :cry: dat vind ik wel jammer.
Van beneden tot slaap 30 minuten!

Ik ben alleen niet tevreden met de avondroutine, we poetsen tanden voor ze de fles krijgt, en de fles is best een grote nog geen anderhalf uur na het avond eten. Maar ze drinkt hem langzaam en laat regelmatig een slokje staan. Lastig.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Baby kletspraat

Bericht door Pien »

Ik deed ook altijd tandenpoetsen voor de laatste borstvoeding.
Die avondfles gaat er vanzelf af.... dat je poetst is nu belangrijker denk ik. Poets je 's ochtends toch extra goed?
En anders kijk je eens een weekje wat er gebeurd als je na de fles poetst?
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Baby kletspraat

Bericht door eireann »

ehm. Sochtends? ehm. Die moet ik dan nog even invoeren.... Met borst heb je minder risico op carries geloof ik.

Hoe gaat het met de kraamvrouwen en de nieuwbakken vaders?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Baby kletspraat

Bericht door Yara »

Hier ook poetsen voor laatste fles zolang ze die kregen. Zou me er niet te druk om maken geloof ik.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Baby kletspraat

Bericht door Crownless »

Wij "poetsen" direct na het avondeten. Of beter gezegd, Knul sabbelt de tandpasta van de borstel. Om de dag helpen we hem, en dat is steevast een drama. Zelf doen vindt ie nog wel ok.

Knul is ontzettend aan het papegaaien. Dat wordt oppassen met wat je zegt. Gisteren was "lente ui" nieuw, vandaag "korting" en "pruttelen".

Knul is wel ontzettend schattig met Knullie. Hij probeert speelgoed of een boekje te geven, doet aaien en reageert op wat Knullie doet. "Baby huilen?" Vroeg ie, terwijl Knullie een beetje aan het pruttelen was.
Er komt misschien nog een moment (of meer) waarop Knul zijn broertje maar niks vindt, maar vooralsnog is het ok.

Gisteren ben ik zelf even de deur uit gegaan. Naar het winkelcentrumpje in de buurt. Om kleertjes te shoppen voor Knul (hij heeft inmiddels maat 98, omg, zo groot!). Het ging supertraag en ik was kapot erna, maar vond het fijn.

Er hangt best een fijne energie in huis. Ik ben moe en slap, maar blij. Ik heb minder pijn en heb meer bewegingsvrijheid. En met Knullie gaat het zoveel makkelijker dan toen we net Knul hadden. Het is allemaal best bekend en vertrouwd op een bepaalde manier. Ik schiet niet meer in de stress bij krampjes, ik herken de huiltjes, verschonen en aankleden gaat soepel ondanks dat het een baby is wiens ledematen alle kanten op wieberen. Het is gewoon best chill allemaal.

Qua borstvoeding heb ik hetzelfde luxe probleem als bij Knul: een ontzettend heftige toeschietreflex aan beide kanten. Het lekt zo door alles heen. Wegwerp pads, wasbare pads, lilly padz (een soort siliconen borst schild), 4 lagen hydrofiel doek... het gaat er doorheen. Knullie is een trooper; hij drinkt stug door. Al komt het er soms via zijn neus alweer uit.

Ondertussen doet mijn pink weer trouwe dienst als speen.

Ik baal wel van mijn energie niveau. Ik was na het ijzer infuus net weer blij dat ik wakker werd zonder het gevoel dat ik nog 3 uur moest slapen. En nu is het weer zo. Ik denk dat ik bij de controle binnenkort maar ga vragen naar een nieuw infuus. Als dat kan icm borstvoeding natuurlijk.

Bryan is echt awesome, de meest verliefde papa ooit. En hij vindt het ook makkelijker nu met Knullie. Hij vindt het wel heftig hoe de bevalling is gegaan. Hij heeft dat meer meegekregen dan ik uiteindelijk. Ik ben bezig met een verslag, maar het komt maar langzaam op papier. Oh well.

En vooralsnog wil ik nog steeds nooit meer zwanger worden. Never again!
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Baby kletspraat

Bericht door kitten »

:inluv: wat fijn dat het zo goed gaat!
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Baby kletspraat

Bericht door puppie »

Goed om te horen dat het zo fijn gaat Crownless! :inluv:
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Baby kletspraat

Bericht door Heidi »

Wat heerlijk Crownless!! Hopelijk komt je energie ook weer snel terug

Praktisch vraagje: ik zou niet mogen tillen (vier maanden zwanger), maar heb lachebekkie van minstens negen kilo... gewoon het ‘niet tillen verbod’ negeren? Ze kan echt nog niet zelf in de kinderstoel, in haar bedje, op de commode, in de auto etc...

Tweede praktische vraagje: als ik met haar op pad ga, zeul ik een luiertas mee met drinkbeker, rozijntjes, speeltje, luiers, reserve kleertjes, poetsdoekjes, epipen (ernstige notenallergie) etc
Maar als ik straks baby2 heb, zeul ik dan twee luiertassen mee? Hoe doen/deden jullie dat? Mega luiertas voor twee kopen?
Ik ben er ook nog niet over uit of ik dan een (tweedehands) meerijdplankje met zitje ofzo aan m’n Bugaboo vastmaak...

Voorderest gaat het echt wel lukken met twee
Maar kleine zorgjes zoals deze dus ;)
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Baby kletspraat

Bericht door puppie »

Ik was zwanger van de jongste toen de middelste een baby was (schelen 14 maanden)
Ik heb me eigenlijk nooit iets aangetrokken van het niet tillen gebeuren. Nu idem, ik probeer gewoon naar mijn lichaam te luisteren.

Qua luiertas, ik nam gewoon een tas mee met spullen erin voor beide kinderen.

Als je wil heb ik een meerijplank die op de bugaboo past. Amper gebruikt, want het bleek voor ons totaal niet praktisch. Ik zweerde bij mijn duowagen
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Baby kletspraat

Bericht door kitten »

Er zat 20 maanden tussen Welp 1 en Welp 2 en er zat 24 maanden tussen Welp 2 en Welp 3. Ik had gewoon één luiertas. In mijn ervaring, tegen dat de nieuwe baby geboren werd, had ik voor de dreumes alleen nog een extra luier mee. Billendoekjes en zo had ik toch al bij me voor de baby. Twee tassen is volgens mij niet nodig.

Dat advies van niet tillen, ja, hilarisch advies voor elke moeder die al een kind heeft! Alsof dat kan! :roll: Dus daarvoor geen tips... Ik negeerde het ook maar een beetje. En mijn kids hebben heel snel leren klimmen. In autostoeltjes, in buggy's, op commodes, trappen op en af etc. Met goede ondersteuning van mij, maar alles om tillen te voorkomen, want naast het advies niet te tillen was tillen ook gewoon pijnlijk!
Plaats reactie