Baby kletspraat

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Baby kletspraat

Bericht door Crownless »

Hahaha, ja, het niet tillen advies :lol:
Ik schoof zoveel mogelijk door naar mijn man. Die deed op het laatst het hele avond ritueel. Terwijl hij van zijn fysio ook niet mocht tillen :roll:

We hebben Knul toch maar zo snel mogelijk zelf trap leren lopen (gelukkig wilde hij dat al vroeg zelf kunnen, dat hielp). En verschonen deed ik niet meer op de commode, maar op de bank, waar hij wel zelf op kon. En hij klimt nu zelfstandig op de tripptrapp stoel. We kochten een buggy waar hij zelf in kon klimmen. Het scheelt wel veel. Maar ja, Knul is bijna 15 kilo... en ik kon ook niet meer tillen, het deed teveel zeer. En toch, zodra je kind huilt, of als het echt moet, heb je m zo opgetild. Pijn komt later.

Qua luiertas weet ik het nog niet. Ik denk dat de luiertas plaats maakt voor een grote rugzak. Want idd, nog steeds rozijntjes en water en snackjes en extra set kleertjes en luiers en boekje etc etc. Gelukkig zijn de luiers en kleertjes van Knullie kleiner, en daar hoeven geen snackjes etc voor mee.

Heb je last van je bekken dat je niet mag tillen?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Baby kletspraat

Bericht door cinderella »

Heeft er iemand tips om pasfoto's te maken van een baby van een week? Hij moet morgen in de lens kijken en er mag ook niet zichtbaar zijn dat hij ondersteunt wordt.
We hebben een identiteitsbewijs voor hem nodig om een afspraak in het ziekenhuis met hem te kunnen maken.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Baby kletspraat

Bericht door kitten »

Ik heb hele rare foto's van Oudste. Je ziet mijn vingers in haar nekje niet (kraagje), maar echt normaal ziet het er ook niet uit. En die was 3 maanden! Was ook voor een paspoort.
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Baby kletspraat

Bericht door cinderella »

Kraagje is een goede tip!
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Baby kletspraat

Bericht door kitten »

En het mag niet liggend, recht van boven?
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Baby kletspraat

Bericht door cinderella »

Ga ik vragen morgen. Misschien dat de fotograaf het weet, en anders kunnen we het bij de balie van de gemeente vragen. Die is morgen in het dorp gelukkig open.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Baby kletspraat

Bericht door Pien »

Niet tillen... Ik liet de oudste zelf klimmen ondersteund door me. Dan klom ze 'zelf' de auto in en hield ik haar tegen. Scheelde het kracht zetten van de grond de lucht in.

Luiertas was (is) gewoon een grote. Meerijdplankje was hier geen optie. Oudste was echt niet van plan te blijven staan. Een duowagen; naast elkaar. Die achter elkaar vond ik verschrikkelijk. Ik had de luxe bij 2 vriendinnen te kunnen proefrijden, eentje had een wagen waar ze achter elkaar zaten, de andere waar ze naast elkaar zaten. De duowagen die ik had was niet zo breed dat het niet door een normale deur paste en ik vond het een ideaal ding.
Het paste alleen niet in mijn autootje maar de oudste liep vroeg dus was al in staat een stukje te lopen.

Wbt babypasfoto's. Oudste kreeg in het begin op basis van mijn ziekenhuispas haar eigen pasje zonder foto. Bij ruim 2 was die verlopen en heb ik voor het laatste consult een id kaart moeten laten maken en toen kon ze al zelf heel goed zitten.
Maar als dat geen optie is in jullie ziekenhuis, zou ik in de buurt eens vragen of er fotografen zijn die daar een trucje voor hebben. Liggend desnoods? Lijkt me dat zij vaker met zulke dingen te maken hebben.

Hopelijk geen ernstige dingen aan de hand dat je met de kleine naar het ziekenhuis moet?

Edit; Kitten en Cinderella hadden me ingehaald
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Baby kletspraat

Bericht door Ravelijne »

Een 'collega' van me van de bewegingscertificering heeft het online programma One Strong Mama gemaakt en die heeft er zelf vijf dus die zal ook niemand vertellen dat ze niet mogen tillen, nog afgezien van het feit dat als je niet tilt je dus ook conditie verliest die je juist nodig hebt als kindje 2 er is. Volgens haar (en ze is volgens mij één van de beste experts op zwangerschap en bekkenbodemgebied, dochter en kleindochter van een gynaecoloog en fitness en RE instructeur en al jaren doula en spinning babies expert) is het wel heel belangrijk dat als je tilt dat je dan niet je adem vastzet en extra 'downward pressure' in je buik creëert (wat we wel allemaal vaak doen). Ze heeft heeeeeeeel veel gratis tips en videos in haar groep op Facebook, dus als je het hele programma niet ziet zitten, dan kun je daar wel een kijkje nemen en vast ook wel een search doen op bepaalde onderwerpen. Ze zitten ook op Instagram.
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Baby kletspraat

Bericht door cinderella »

De kleine moet tot ie volwassenen is twee keer per jaar op controle, vanwege een kleine kans op een bepaalde vorm van kanker die mijn vader heeft gehad als klein kind.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Baby kletspraat

Bericht door eireann »

Oh jeetje. Dat wil je wel goed in de gaten houden Ja!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Baby kletspraat

Bericht door puppie »

Pien schreef: Een duowagen; naast elkaar. Die achter elkaar vond ik verschrikkelijk.
Lol! Zo vond ik naast elkaar dus echt vreselijk :lol:
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Baby kletspraat

Bericht door Pien »

Ja precies. Daarom vond ik het zo fijn dat ik bij beiden even kon testen :)

@Cinderella, gelukkig dat ze dat goed in de gaten houden
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Baby kletspraat

Bericht door Ravelijne »

@Cinderella Oef! En een eigen identiteitsbewijs met foto, wow. Ik kreeg mijn eerste 'eigen' paspoort pas als tiener, volgens mij.
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Baby kletspraat

Bericht door Jezebel »

@Cinderella: fijn dat het goed in de gaten wordt gehouden, maar het lijkt me stiekem ook best heftig elke keer. Wat betreft de foto heb ik geen ideeën, behalve dat ik meteen aan dit soort portretten moest denken, die in de Victoriaanse tijd werden gemaakt: Afbeelding
De moeder zat dan verstopt onder een kleed, zodat er een uitsnede gemaakt kon worden van alleen het kind, maar omdat het kind wel bij moeder op schoot kon zitten, bleef het rustig en was de kans dat de foto lukte weer groter. Misschien niet helemaal wat je in gedachten had?

@Ravelijne: dat is best eens de moeite waard om uit te zoeken, dankje!

Wat niet tillen betreft gaf mijn lichaam me dit weekend een nogal duidelijk signaal dat ik rustiger aan moet doen... ik ben zo erg door mijn rug gegaan dat we er zelfs voor bij de dokterspost zijn geweest, voor de zekerheid. Dus nu helemaal niks tillen, tot het weer beter gaat (dat lijkt dan weer sneller te gaan dan verwacht. Voor iedereen die last heeft van kramp en krampgerelateerde klachten: magnesiumpilletjes of eten met veel magnesium is je vriend). Maar met een minion van twee en een half is dat nog best een uitdaging onmogelijk.
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Baby kletspraat

Bericht door thaliya »

Die foto :worshippy:
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Plaats reactie