Baby kletspraat

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Baby kletspraat

Bericht door Pien »

Wat vervelend Sabrina! Ik hoop dat je je snel beter voelt
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Baby kletspraat

Bericht door Heidi »

Hier poepfeest vannacht, drie enorme poepluiers (sorry voor de niet-baby-mensen haha) Had graag een gasmasker gehad haha
Wat een opluchting, voor mij, maar zeker ook voor die kleine. 12 dagen niet poepen pff
Gelukkig is dat probleem getackeld! Pfew

Nu die borstonsteking nog
Ik heb inderdaad ook minder melk, door de koorts
Maar het lijkt wel beter te gaan (maar kan ook wishful thinking zijn) Ik masseer die borst als een gek ;)

Wat vervelend ook jouw tegenslagen Sabrina!
Sterkte knuffels
Zo jammer dat het niet allemaal gewoon wat makkelijker kan gaan hè. Ik duim dat alle roze en blauwe wolken wel weer verschijnen
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Baby kletspraat

Bericht door Crownless »

Ik kreeg steeds de tip dat je de pijnlijke plekken in je borst kan/moet masseren met een elektrische tandenborstel. Dus ik probeerde met een wand-vibrator :lol: deed zeer, was er heel snel klaar mee.

Knullie is nu bijna 6 maanden. We hebben een abonnement o pl de huisarts met alle hoestjes en rocheltjes. Knullie hoest veel, en vaak. 's Nachts wel een keer of drie dat ie wakker wordt en getroost wil worden. En een hand op zijn buik of hoofd is echt niet voldoende, hij wil de co-sleeper uit om opgetild te worden. Dus gebroken nachten, bwuh.

Ik geef bijna geen borstvoeding meer. Een keer per dag leg ik hem nog aan, maar het is geen volledige voeding meer. Ik trok het niet meer, en voelde geen steun meer van diverse hulpverleners en, nog erger, geen steun meer van Bryan. Hij vindt het nu "veel makkelijker" en is blij dat ik een heel stuk minder zombie ben, en ook een stuk minder last van de hormonen. Maar ik had liever willen stoppen omdat het goed was, niet omdat ik anders in elkaar storte als een psychisch wrak. Ik voel me best een faalhaas. Zeker als ik verhalen lees over moeders die het lichamelijk niet lukt om borstvoeding te geven.

Maar Knullie doet het goed. Hij kan sinds een week echt fanatiek van rug naar buik omrollen. En is hij gefrustreerd dat hij niet vooruit komt. Of weer terug. Eigenlijk is het vooral frustrerend.

Maar naast het hoesten en gefrustreerd zijn lacht hij veel. Hij houdt van doen alsof je hem gaat opeten (schateren van pret), met zijn armpjes bewegen op d e muziek, en knuffelen terwijl hij nog net niet zijn gezicht heeft begraven in je oksel. Hij is zo cute!

Knul omarmt zijn grote broer rol met verve. Dus moet Knullie gered worden van flessen die in de mond geramd worden ("nee, stop, Knullie wil écht niet meer), pletknuffels, vingers in ogen (ja, Knullie heeft ogen) en geschreeuw ("KNULLIE SLAPEN!" "Nou, nu niet meer, Knul"). Maar ze spelen met elkaar, soort van. En Knul kan volgens mij niet meer zonder.

Knul is twee en doet precies wat je van een 2jarige verwacht: nee zeggen, grenzen pushen, alles zelf willen doen, en dramatisch ter aarde storten als hij zijn zin niet krijgt. Ik ontdekte vandaag dat ik kan proberen hem aan het lachen te krijgen; bij drama om de drama kan hij zijn lach niet inhouden. Superschattig.
En ik kan steeds meer merken dat hij een geheugen heeft. Niet alleen weet hij de volgorde van dingen, maar hij vertelt ook in zijn eigen woorden dat hij geschrokken was van het vuurwerk, dat opa jarig was, en dat je ijs krijgt als je mond pijn doet (Hij had een keer een waterijs vanwege een tand door de lip. Leek me effectiever dan worstelen met hem om een icepack tegen zijn lip te houden). Laatst vertelde hij uit het niks dat hij was gaan fietsen met opa en toen was geschrokken van een ezel. Hij kent inmiddels best veel dieren en dinosaurussen (hij heeft de schattigste uitspraak van pterodactylus ooit), maar kleuren zijn wat lastig. Wat hij nu zelf probeert op te lossen door op random momenten te vragen welke kleur iets heeft. Knul is awesome.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Baby kletspraat

Bericht door Pien »

Je bent geen faalhaas! Ik kom niet op de juiste woorden, maar je hebt Knullie gevoed en je hebt daar keihard voor gewerkt. Kut dat het anders loopt dan dat je het had willen hebben. Dat snap ik wel, ik vond dat ook heel lastig toen ik stopte omdat het niet meer ging. Je hebt het goed gedaan. Je doet het goed.

En :inluv:
Je knullen klinken geweldig
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Baby kletspraat

Bericht door Voleuse »

(Je hebt in de 2e alinea 1x de echte naam genoemd)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Baby kletspraat

Bericht door Heidi »

Sluit me helemaal aan bij de lieve woorden van Pien! Je hebt het al geweldig gedaan en hem een goede borstvoeding start gegeven. En mijn beste vriendin heeft bijvoorbeeld haar twee jongens vanaf hun geboorte flesvoeding gegeven en die zijn allebei hartstikke gezond en Hollands glorie, dus dat kan ook prima.
Ik snap dat je baalt van hoe het loopt. Ik probeer de hele dag tegen mezelf dat stomme Frozen liedje (Ohnee stiekem leuk, guilty pleasure) te zingen “Let it go, let it go”
Want veel dingen lopen op dit moment niet, hoe ik het zou willen. Heel veel dingen eigenlijk...

En je kleine mannen klinken geweldig
En wat je schrijft over Knul is allemaal zo herkenbaar, van mijn twee jarige Lachebekkie!!
Bollewangenhapsnoet is nog niet eens een maand, ik verheug me erop dat ik met haar ook wat meer interactie krijg. Hartstikke schattig hoor, dat hele kleine, maar het wordt daarna steeds leuker :)
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Baby kletspraat

Bericht door miss_meeko »

Of het nou lichamelijk of mentaal of door omstandigheden niet meer te doen is.... de beste voeding voor een kindje is denk ik voeding die door een moeder of vader wordt gegeven die zo goed mogelijk in zijn vel zit. Fijn dat de start is gelukt met borstvoeding, maar kunstvoeding is echt geen falen. Super goed dat je kiest wat het beste is voor je jezelf en je gezin!

Hier is de kraamvakantie voorbij... eerste werkdag van Toran is vandaag en D is naar de kinderopvang. Tijd om te werken aan een nieuw soort van ritme. Het wisselt hoe ik ertegenaan kijk. Aan de ene kant is het wel lekker, maar aan de andere kant was met zijn allen thuis (op stap... dierentuin... speeltuin...) ook wel heel fijn
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Baby kletspraat

Bericht door kitten »

Ik snap je verdriet, afscheid van bv is altijd een dingetje. Na 2 weken of na 2 jaar. Het is gewoon een mijlpaal. Mij kostte het elke keer moeite en je blijft je altijd afvragen of je er wel goed aan hebt gedaan. Hart onder je riem!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Baby kletspraat

Bericht door eireann »

Ik zal binnenkort een rozetje op date plaatsen, ze is geweldig maar zo'n eigen willetje en opvoeden is even wat meer werk dan een babietje knuffelen zeg!

Ik ga mijn mini monkey mini sling verkopen, verkoop prijs is nieuw 35 euro, ik wil er graag 20/25 euro voor, het is de zwarte, hooguit 10 keer gebruikt met de warme dagen en 1 keer met zwemmen. Vind hem vooral handig voor kleinere kindjes. 1 van jullie interesse?

https://www.minimonkey.com/shop/babydragers/mini-sling/
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Baby kletspraat

Bericht door thaliya »

:inluv: Eindelijk (ruim 17 weken) voel ik de eerste plopjes
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Baby kletspraat

Bericht door puppie »

:inluv: geweldig thaliya

Hoe gaat het verder met je, met de zwangerschap?
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Baby kletspraat

Bericht door thaliya »

Goed! Lichamelijk vrijwel klachtenloos. Buik is al echt harder aan het groeien dan bij de eerste dus ik word nu al gefeliciteerd door mensen die het nog niet wisten maar het kunnen zien.
Emotioneel wisselend want omdat het een draagmoeder traject is komen er opeens ook hele andere dingen bij kijken zoals papierwerk en ander zakelijk gedoe.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Baby kletspraat

Bericht door isara »

Ik ben eigenlijk wel geel benieuwd naar alles omtrent het draagmoeder traject, maar weet niet of je daar (in de x files) meer over wil delen.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Baby kletspraat

Bericht door thaliya »

Hier, x files, viva forum, maakt mij niet uit :). Ik vertel er graag over!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Baby kletspraat

Bericht door Pien »

Ik lees graag mee :)

@eireann, herkenbaar over dat opvoeden. Ik ben benieuwd hoe het met Rozetje gaat. En met jou
Plaats reactie