Baby kletspraat

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Baby kletspraat

Bericht door Yara »

In de middag gewoon beneden dus in een lichte huiskamer. Avond in onze eigen donkere slaapkamer met verduisterende gordijnen. Bij voedingen die ik een lampje aan waarbij ik net genoeg zie om te doen wat nodig. Bewust geen grote lamp. Ik zal er eens op letten of lezen met bedlampje die stuk sterker als wat ik nu omschrijf veel aan staat. Of dat ik dat anders kan doen.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Baby kletspraat

Bericht door Ravelijne »

Rood of oranje lampje (en liefst zwakker) helpt ook al. In het kader van alle beetjes helpen. :) Succes en ondertussen sterkte!
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Baby kletspraat

Bericht door Yara »

Dank je! Het is fijn als mensen meedenken!
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Baby kletspraat

Bericht door Yara »

Zo inmiddels een plan samen met de lactatiekundige gemaakt waar ik me meer in kan vinden als het idee van consultatiebureau. Hopen dat het helpt nu!
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Baby kletspraat

Bericht door miss_meeko »

Hier slaapt hij met 19 maanden nog steeds niet door. De keren dat hij doorgeslapen heeft is op 2 handen te tellen. Hij komt wel minder vaak dan aan het begin, in een goede nacht maar 1 keer maar meestal 2 keer.
Hij krijgt ook nog vaak nachtvoeding (borst), het is een slechte eter en drinker dus ben nog huiverig om dat af te kappen omdat hij al altijd op/onder de grens van ondergewicht zit.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Baby kletspraat

Bericht door Crownless »

Oef, lijkt me ook zwaar miss meeko. Nog steeds gebroken nachten die je niet aan Toran kunt uitbesteden.

Vind op verzoek voeden bij borstvoeding ook logisch. Omdat ik had begrepen dat je borstvoeding niet altijd consistent is. Je hebt al het verschil tussen voor- en achtermelk (voormelk is wat waterig, achtermelk romiger/vetrijker). Maar ik kan me ook voorstellen dat ik minder voedzame melk maak als ik moe ben of slecht eet of gestresst of ziek... flesvoeding is altijd hetzelfde. Fijn dat de lactatiekundige wat zinnigers zei Yara. Wil je delen wat ze zei?

Ben het lekken wel meer dan zat. Voel me viezig en overal denk ik moedermelk te ruiken. Zal knulletje niet erg vinden.

Vandaag hadden we de eerste prikjes. Zo zielig! Hij was zo boos/verdrietig dat hij bijna paars aanliep en niet eens de borst wilde (zit je dan in de wachtruimte van het consultatiebureau). Bryan en ik zaten bijna mee te huilen. Echt, top tip voor aanstaande moeders, neem iemand mee. En heb al zetpillen van 120 milligram paracetamol in huis hebben (hadden wij niet).

Knul is nu 9 weken en precies 7 kg. En 63 cm lang. Geen wonder dat we maat 62 rompers soms wat gepriegel vinden inmiddels. Het is een reuzenbaby!
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: Bikkeltopic!!! (Posten tussen 2:00 en 6:00)

Bericht door lunaaa »

Crownless schreef:Fijn dat het wel goed gaat luunaaa. En dat je een innige band hebt met de rookworst :') ik was zo blij toen ik weer op mijn buik kon slapen.
Hoe kijk je naar je aanstaand verlof? En is de kinderkamer al af?
Ik kan ook niet wachten tot ik weer op m'n buik kan liggen. En me om kan draaien zonder dat m'n bekken protesteren..

Ik heb zo ontzettend veel zin in m'n verlof! Ik merk gewoon dat lesgeven echt heel zwaar wordt nu. Ik vind het nog wel leuk hoor, maar ben iedere dag gesloopt als ik thuis kom. En dan werk ik nog maar halve dagen omdat mijn andere uren al weggevallen zijn (collega die ik vervang heeft die uren al weer op zich genomen).

De kinderkamer is nog niet af. Meubels staan, gordijnen komen maandag, maar ik moet alles nog inruimen en we moeten nog veel laatste kleine dingetjes. Maar een aantal van die kleine dingen neem ik van Yara over, dus ik ga pas bijkopen als ik dit weekend daar ben geweest. Merk wel dat ik langzaamaan nesteldrang krijg, ik irriteer me suf aan de rommel in de voorraadkast.. Nog nóóit last van gehad.

@Yara: Fijn dat er een plan ligt! Hopelijk gaat het werken en krijg je weer wat meer energie!

@miss meeko: pittig hoor, zo lang gebroken nachten!!

@Crownless: ik hoop dat ik tot aan de eerste prikjes kan onthouden dat ik níet alleen moet gaan. Kan het me zo voorstellen!!
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Baby kletspraat

Bericht door Crownless »

Oh ja, nesteldrang. Ik ging meestal in een hoekje zitten wachten tot het over ging. Al zorgde het ervoor dat ik een deken ging haken (ik kon nog niet haken) (bryan zegt dat ik 5 dekens heb gehaakt en weer uitgehaald, want het was niet perfect). De kasten in de badkamer zijn logischer ingedeeld, en ik storte me maar op het wassen van alle gekregen babykleertjes. En streek de lakentjes voor het ledikantje. Ik strijk dus bijna nooit.

Het iemand meenemen bij de eerste prikjes zeg ik vooral omdat ik nogal schrok van de eerste voluit pijnhuil (ik dacht eerst dat zijn huilen bij krampjes al akelig was, maar dat was peanuts). Mijn hoofd ging ook een beetje op tilt.
Moet. Baby. Helpen. Nu.
Op zich behoorlijk nuttig, maar vond dat ook best heftig. Vond het heel fijn om daar met Bryan over te praten daarna.

Sowieso merk ik dat Knul's huilen bij mij haast instinctief alle aandacht opeist. Mooi hoe dat werkt. Ik word dan alert, en antwoord op vragen als 'hebben we nog iets nodig uit de winkel?' krijgen een oprechte 'weet ik niet'. Terwijl ik vaak wel weet te vertellen wat er aan de hand is. Best handig en onhandig tegelijk.

Vandaag ging verder best aardig. Hij sliep veel, werd dan weer even wakker met pijn, weer knuffelen, wiegen en/of drinken en dan viel hij weer in slaap.

Nu ik nog.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Baby kletspraat

Bericht door Yara »

Hihi bij mijn eerste zwangerschap vond ik eigenlijk dat de washandjes voor de baby gestreken moesten worden, want het zag er niet netjes uit. Heb het overigens niet gedaan, want een ander deel van me vond dat ik beter nog wat dozen uit kon paken en opruimen (we waren net verhuisd).

Prikjes is even wennen vond ik ook. Merk dat ik er bij R veel relaxter over ben omdat ik weet hoe het is. Scheelt trouwens ook dat hij er veel minder ziek van wordt als C destijds.

Wat een grote jongen is jullie knul Crownless! R was vorige week met 19 weken 7395 gram en 66 cm. :) De dochter van een vriendin die nu bijna een half jaar is 6.4kg overigens. Wel heel bijzonder die grote verschillen. Wat was zijn geboortegewicht? Was hij ook toen al zo groot?

Plan met lactatiekundige is nu grotendeels voedingen kolven en met de fles geven (alleen late avond en nacht niet) om sowieso te kijken of ik überhaupt genoeg productie heb. Dat overigens ondersteunen met wat kruiden. Daarnaast hoopt ze dat R als hi jeenmaal door heeft dat hij ook meer kan drinken in een keer dat ook gaat doen en er daardoor meer rust komt. Dit een paar dan volhouden en dan weer terug naar borst.
Ik merk dat ik ongeveer kolf wat hij drinkt dus dat lukt niet het probleem. Hij komt ook minder vaak dus dat werkt ook. Gistermiddag had ik bezoek van 1 persoon en M was nog niet thuis. Ik moest voeden en kolven eigenlijk, maar Door die drukte besloot ik toch maar borst te geven, want anders moest ik naar boven. Meteen weer een onrustige voeding, dus dat gaat nog niet helemaal goed helaas. Hopen dat dat wel beter wordt.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: Baby kletspraat

Bericht door Sabrina »

Yay, ook eindelijk tijd om te genieten van de babywinkel. :D Nesteldrang is hier ook full-blown los inmiddels. Maandag nog, ik ging 'even' naar de Ikea en 'even' naar de Prenatal. Yeah, right, even. :lol:

Het was wel superfijn van de week in de sauna toen ik gewoon even kon drijven en even niet het gewicht op m'n gewrichten voelde, en inderdaad op m'n buik kunnen liggen! Ik wil binnenkort zo'n zwangerschapsmassage boeken, met zo'n tafel met gaten erin. Lijkt me zooo lekker! Gelukkig wilde Romanticide die sowieso al voor me gaan regelen. :inluv:

En Yara, lastig dat het zo moeizaam gaat met de voedingen. Hopelijk gaan de tips van de lactatiekundige snel helpen! En wow, washandjes strijken. Ik wil zeggen dat ik me er niets bij voor kan stellen, maar dat kan ik wel vrees ik. :shutup:
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Baby kletspraat

Bericht door JerryM »

De hydrofiele washandjes stapelen ook veel beter als ze gestreken zijn... :yes:
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: Baby kletspraat

Bericht door Sabrina »

Ha! Dus nog een argument om het te doen ook. Niets nesteldrang, ik ben gewoon ruimte-efficiënt, ja!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Baby kletspraat

Bericht door Yara »

Hoe ver ben je nu Sabrina?

Ik ben overigens ook iemand die echt nooit strijkt dus ik was ook zeer verbaast over mezelf. ;)
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: Baby kletspraat

Bericht door Sabrina »

Zou ook mijn eerste encounter met een strijkijzer worden in hele lange tijd. :lol:
Nu 25+3! :D
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Baby kletspraat

Bericht door Yara »

Gaat hard! Voel je je goed?
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Plaats reactie