Baby kletspraat

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Baby kletspraat

Bericht door miss_meeko »

Het stukje van de mooiste dingen houden mensen zelf herken ik niet echt.... Nu ben ik ook niet echt van dingen bewaren maar ik vind het juist leuker om de mooie dingen weg te geven dan de dingen waar ik over twijfel. Ik vind het dan wel weer lastig om vrienden te benaderen soms, zeker als ze al een hoop cadeautjes krijgen heb ik snel het idee dat iemand het misschien niet goed genoeg zal vinden of alleen uit pure beleefdheid aanneemt.

Ik heb ook redelijk wat op marktplaats gekocht en daar kwam toen een keer een hele vriendelijke man van wie zijn vrouw net bevallen had en die het krap had. Daar toen wel meteen ook een hoop extra spul aan meegegeven. Wat fijn hem er zo blij mee te maken :)

Ik vond het zitten aan de buik erg meevallen tijdens de zwangerschap. Denk ook omdat ik vooraf had gehoord dat het zo irritant was dat iedereen het deed dat ik mij erop had ingesteld dat het meer gebeurde. Ongevraagd aan de baby zitten vond ik ook meevallen toen hij nog in de wieg in de wandelwagen zat. Nu hij in het buggy gedeelte zit wil het wel vaker voorkomen maar hij wordt gelukkig ook al een stuk weerbaarder met een felle NEE!

De buikmassages met weleda olie waren wel heerlijk! Ik vond de zwitsal mamma gel een onprettig gevoel geven maar de weleda trok super fijn in
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Baby kletspraat

Bericht door Yara »

Wil je er meer over weten Eireann? Concrete vragen? Ik gebruik een combinatie trouwens, vind wasbaar niet altijd handig.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Baby kletspraat

Bericht door Crownless »

Oh als ik je nieuwsgierigheid had geweten had je wel even mogen voelen op de Heerschappij.

Ik was er wel bang voor, dat mijn buik publiek bezit werd. Maar de enigen die omgevraagd aan mijn buik zaten waren mensen waar ik close mee ben.
Misschien was het mijn chagrijnige pregzilla look, misschien was het grote winterjas. Maar mensen bleven van me af.

Ik bewaar wel de echt toffe kleertjes voor nummer 2, mocht ie er van komen.

Babypark ga ik niet meer heen. We waren op zoek naar een kinderwagen waar Bryan ook rechtop achter kon lopen, met zijn 2 meter. Die hadden ze niet. Toen zei de verkoopster: "tja, je moet je ook afvragen wie het meeste achter de kinderwagen gaat lopen."
Echt. Ze had goed geholpen hoor, maar, die opmerking had niet gehoeven. Ik heb ook gezegd dat het mij niet uitmaakte, maar dat 'ik krijg last van mijn rug' niet de reden mag zijn dat Bryan niet achter de kinderwagen kan lopen.

We vonden een kinderwagen die hoog genoeg was trouwens. Bij de van Asten Superstore in Tilburg. En kochten vervolgens dat model via marktplaats voor een fractie van de prijs. Want mijn goth, wat zijn kinderwagens duur!
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Baby kletspraat

Bericht door Crownless »

@Yara: draagdoek heb ik wel, maar het is een rekbare en daarvoor was Knul al snel te zwaar. Sowieso vond hij de doek alleen leuk in de vrieskou, hij heeft het heel snel warm (logisch met al dat babyvet wat ie al vrij snel gad net zijn gewicht). En hij is heel bewegelijk. Je moet m al vrij snel vast hebben, anders gaat ie wurmen en friemelen.
Dus we deden een consult gehad bij een draagconsulent. Die zag hoe Knul reageerde op de geweven doek en hoe hij al aan het spartelen was voor hij er goed en wel in zat. Dat ze ook zei: nou, je moet wel van goede huize komen wil dat gaan lukken.
Ze twijfelde zelfs zelf of het haar makkelijk zou lukken. Dus ze adviseerde een draagzak. Maar ook die vond ik zwaar voor mijn rug. Misschien dat het nu beter zou gaan. Maar ik heb het eigenlijk opgegeven.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: Baby kletspraat

Bericht door lunaaa »

Mijn buik is gelukkig niet echt publiek bezit. Paar vriendinnen, moeder, schoonmoeder, maar bijna niemand van wie ik het niet kon hebben. Alleen mijn schoonvader zat er vorige week, tegen mijn expliciete opmerking dat ik het niet wilde, toch aan. Nu wilde ik het vooral niet omdat ik bang was dat hij er met een wijntje op niet meer vanaf kon blijven, gelukkig hield hij het bij één keer. SM-erts vragen allemaal netjes toestemming of ze even mogen voelen, althans, de mensen die ik gisteren trof dan.

Ik ben goed geslaagd bij Yara, hoef aan kleertjes vrijwel niets meer bij te kopen. Alleen als ik iets heel leuks zie misschien. Deze week kijken wat ik nog aan ander spul nodig heb.
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Baby kletspraat

Bericht door Yara »

Jammer dat dragen niet werkt Crownless! Model draagzak scheelt een hoop is mijn ervaring. Heb er inmiddels aardig wat uitgeprobeerd (lenen werkt goed), maar het is soms echt zoeken.
Rekbaar vind ik eigenlijk ook alleen fijn bij hele kleintjes en heb ik bij R niet eens gebruikt. Wel lastig dat hij er zo beweeglijk bij is, zeker als je zelf nog handigheid moet krijgen in knopen.

Hoop dat je plezier hebt van de spullen die je hebt meegenomen! Ruimt lekker op hier! Nu de rest nog kwijt raken. ;)
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Baby kletspraat

Bericht door tessie »

Ik vond een mei tai altijd super fijn en makkelijk, vooral voor rugdragen. Was ook het enige waarmee het me ook daadwerkelijk lukte om te rugdragen, met een draagdoek is me dat nooit gelukt.
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Baby kletspraat

Bericht door Yara »

Stom genoeg vond ik het met de doek juist makkelijker, zeker toen C kleiner was (begon rond een maand of 8/9 met rugdragen). Mei tai of full buckle drager inmiddels ook wel onder de knie op mijn rug, het is vooral simpeler qua handelingen, blijf doeken comfortabeler vinden. :)
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Baby kletspraat

Bericht door Yara »

R weer vrijwel volledig terug aan de borst! :D Nog 1 flesje in de avond en daar kolfde ik net meer als dat hij dronk (140 en hij dronk 100ml) :D
Nachten zijn nog steeds wat onrustig, maar dat was met fles ook. Ik slaap in ieder geval weer lange als een uur aan een stuk.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Baby kletspraat

Bericht door kitten »

Wat fijn, Yara! Dat scheelt toch een hoop gedoe.

Vreemde handen aan de buik heb ik toch ook nooit echt gemerkt. Maar dit is voor het eerst dat ik in een babydiscussie lees dat meer mensen het niet herkennen. Toch iets van kinksters en een beter bewustzijn van consent of zo? Niet alleen consent vragen, maar ook verwachten/uitstralen?
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Baby kletspraat

Bericht door Ravelijne »

Klinkt logisch. Misschien ook dat het wellicht aan het veranderen is en dat het niet meer zo logisch is dat een zwangere buik 'publiek bezit' is?
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Baby kletspraat

Bericht door Ravelijne »

Oh ik had het goeie nieuws van Yara nog gemist! Fijn dat het weer op de rit is gekomen. :)
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: Baby kletspraat

Bericht door Sabrina »

Yara schreef:Ik sluit me aan bij Sabrina!

Ik ga aan je denken voor dingen die weg kunnen! Toevallig interesse in wasbare luiers voor de eerste maanden? Die wilde lunaaa niet. ;) Of een boxpakje met het draakje van prenatal er op waardoor lunaaa meldde dat ze dat daardoor wat voor jou vond.
De leukste dingen zijn sowieso wel weg, zeker de kleurtjes en meer jongens dingen. Geen idee of je een jongetje of meisje verwacht maar dat maakt wel uit ook.
Boxpakje: graag! Wasbare luiers hebben we overwogen, maar zien het niet zitten omdat we al genoeg was gaan hebben, dus we gaan toch maar voor gewone luiers denk ik. Al zou een combinatie ook wel weer kunnen... Twijfel! Anders keertje bakkie doen? Ben wel benieuwd hoe jullie dat doen met combinatie dan. :)
Yara schreef:R weer vrijwel volledig terug aan de borst! :D Nog 1 flesje in de avond en daar kolfde ik net meer als dat hij dronk (140 en hij dronk 100ml) :D
Nachten zijn nog steeds wat onrustig, maar dat was met fles ook. Ik slaap in ieder geval weer lange als een uur aan een stuk.
Hee, wat goed!!! Supernieuws!! Hopelijk gaat het zo door. :static:
kitten schreef:Wat fijn, Yara! Dat scheelt toch een hoop gedoe.

Vreemde handen aan de buik heb ik toch ook nooit echt gemerkt. Maar dit is voor het eerst dat ik in een babydiscussie lees dat meer mensen het niet herkennen. Toch iets van kinksters en een beter bewustzijn van consent of zo? Niet alleen consent vragen, maar ook verwachten/uitstralen?
Ja, dit heb ik me dus ook al zitten bedenken! Consent is toch meer een issue onder kinksters, dus mensen zijn zich er misschien bewuster van dat je dan in iemands bubble komt?
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Baby kletspraat

Bericht door Yara »

Prima om een keer een bakkie te doen! Laat ik je meteen wat zien! Ik vind luierwas overigens de meest simpele was die er is dus dat valt echt wel mee (en ik heb een hekel aan wassen en vooral het opvouwen dus dat zegt wel wat ).
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: Baby kletspraat

Bericht door Sabrina »

Ah, dat is alvast positief dan :D. Ik moet eerst naar de fysio vliegen, daarna pm ik je even (als ik het niet vergeet, en anders denk ik er vast weer aan als ik dit draadje open). :)
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Plaats reactie