Baby kletspraat

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Baby kletspraat

Bericht door eireann »

Goed omschreven crownless, zonder de geschiedenis van een zus met een beperking ook mijn overwegingen
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Baby kletspraat

Bericht door Pien »

@Crownless
Ik snap je angst dat te schrijven. En nee, geen veroordeling wat mij betreft.
Voor mij werkte het juist de andere kant op. Down is in mijn werk de meest maatschappelijk geaccepteerde beperking. En juist door die programma's op tv vindt mijn omgeving dat mijn werk zo leuk en een roeping etc is. De down kindjes hebben het er erg goed, voor hen zijn er zoveel extra's door vrijwilligers die heel graag Johnny de Mol willen zijn.

De rest van de clientgroep (waar ik dus mee werk), met onbegrepen gedrag, moeilijk verstaanbaar gedrag, agressie, noem het zo je wil. Die worden weggestopt. Dat laten we maar niet zien. Er zijn stagiaires op afgehaakt die echt dachten dat ze dagen met leuke gezellige cliënten naar leuke uitstapjes zouden gaan. Als werk.

Het voelde voor mij juist zo raar om maar 3 syndromen uit te sluiten terwijl er nog zoveel meer niet te zien is.

Plus dat er geen nipt beschikbaar was. En ik blij was dat ik geen miskraam had maar dat deze het wel volhield. Ik durfde het ook niet aan om ook maar iets te doen wat risico op weer een miskraam zou verhogen.

Ik snap heel goed dat mensen de afweging maken het juist om die redenen wel te willen weten. En dat het relaties onder spanning kan zetten.
Gelukkig hadden hier zowel ik als vriend het gevoel de keuze bij een positieve uitslag niet te kunnen maken. Welke keuze dan ook. Liever onwetend zijn.

Gelukkig mag iedereen zijn eigen keuze maken daarin. Ik heb me ook serieus moeten verdedigen naar anderen toe waarom ik niet liet testen (er zijn zelfs mensen die er van maakten dat ik heel graag een downsyndroom kindje zou willen.... echt zo idioot)

En ik denk dat de liefde voor je kind(eren) er niet minder om is. Echt niet. Daar wil ik nog zoveel meer over zeggen wat op tekst zo bot en idioot overkomt. Dus dat laat ik. Maar ik geloof echt niet dat je niet van je kinderen zou houden als je een beperkt kind niet zou laten komen. Misschien juist wel het tegenovergestelde. Misschien zou het van mij juist egoïstisch zijn om een beperkt kind te laten komen omdat ik perse moeder wil zijn.
Ik denk dat dat in elke situatie anders is en anders gewogen moet worden. En gelukkig mag iedereen dat zelf naar eer en geweten doen.

Hmmm nou heb ik het toch niet helemaal gelaten
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Baby kletspraat

Bericht door Mack »

Ik geef je groot gelijk. Je wil een kind op de wereld zetten die zijn/haar eigen toekomst kan bouwen en ik snap ook dat jij vanuit jouw persoonlijke leven een kind met ernstige beperkingen niet makkelijk zou trekken (wie wel?).

We hebben een fantastische medische wetenschap ontwikkeld (zonder welke ikzelf ook hier niet zou hebben rondgelopen) zodat wij de kinderen die we op de wereld zetten een zo goed mogelijk leven kunnen bieden. Er zijn al genoeg onzekerheden. Dus ik ben voor testen en vaccineren.
:knuf:
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Baby kletspraat

Bericht door kitten »

Ik zou niemand veroordelen omdat ze ervoor kiezen zo'n zwangerschap te beëindigen. Ik heb veel meer angst dat er veroordelingen in de toekomst komen richting ouders die een kindje met Down hebben. Je kunt dat immers voorkomen, dus waarom heb je dat dan niet gedaan...? Zoiets.
Gebruikersavatar
tijgie{K}
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 aug 2009, 15:17
Locatie: Ergens onder de zon

Re: Baby kletspraat

Bericht door tijgie{K} »

Toen ik zwanger was van mijn tweeling, heb ik er bewust voor gekozen om niet te testen. Het is nooit een 100% garantie, alleen een percentage en een kans op... Dat zou me veel te onrustig maken en in het ergste geval ervoor zorgen dat ik niet meer zou kunnen genieten van mijn zwangerschap. Bovendien zou ik één van de twee vruchtjes/kindjes niet weg laten halen, omdat het risico op sterfte van het tweede kindje veel groter zou worden.

Verder mag iedereen zelf bepalen om wel of niet te testen. Ik zou voor mezelf echt niet weten wat ik met een positieve test zou doen.
All people smile in the same language.

We are angels with but one wing, and to fly we must embrace each other

Impotence: Nature's way of saying "No hard feelings".

Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Baby kletspraat

Bericht door eireann »

Rozetje is al bijna 1. 1 jaar voorbij, alle cliches zijn waar; het gaat zo snel!

Ze kruipt zelf de trap op, ze klimt op de goede manier van het bed af, ze maakt haar eerste baby-gebaar (Meer!), het eten gaat steeds beter, en ze geeft de liefste lebberkusjes van de wereld.

De borstvoeding is inmiddels terug naar 2 voedingen per dag, maar mijn menstruatie is nog steeds niet begonnen. Ben benieuwd hoe lang dat nog duurt.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
shareen_G
Berichten: 0
Lid geworden op: 28 jun 2010, 11:11
Locatie: Alkmaar

Re: Baby kletspraat

Bericht door shareen_G »

Zou het weer beginnen van de menstruatie ook samen kunnen hangen met het geven van borstvoeding?
Dat het lichaam zoiets heeft van ik ben nog voor een kleine aan het zorgen en kan er geen volgende baby bij hebben?
Waar een wil is, is een weg
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Baby kletspraat

Bericht door tessie »

Het klinkt heerlijk, anne!

Ik ben wel benieuwd of dit eerste jaar voor jou ook was zoals je het verwacht had, of juist heel anders.
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Baby kletspraat

Bericht door Pien »

shareen_G schreef:Zou het weer beginnen van de menstruatie ook samen kunnen hangen met het geven van borstvoeding?
Dat het lichaam zoiets heeft van ik ben nog voor een kleine aan het zorgen en kan er geen volgende baby bij hebben?

Ja dat hangt wel samen. Maar vooral als je volledige borstvoeding geeft is de kans groot dat je menstruatie uitblijft. Zodra het kindje andere voeding erbij eet, kan het terug komen. Maar is allemaal per persoon anders en geen garantie dat het ook echt zo is.


En ja Anne, hoe ervaar jij het?
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Baby kletspraat

Bericht door eireann »

Ja dat kan. Maar... sommige vrouwen worden met volledige borstvoeding alsnog na 3 maanden weer ongesteld dus het kan elk moment komen, of pas als ik helemaal gestopt ben
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Baby kletspraat

Bericht door eireann »

Ik vind het geweldiger en mooier dan ik had verwacht. Ik wist dat ik graag kinderen wilde, maar dat ik me nu pas mezelf en compleet zou voelen had ik niet verwacht.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Baby kletspraat

Bericht door eireann »

Niet dat ik het niet af en toe moeilijk en gedoe vind hoor!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Baby kletspraat

Bericht door Yara »

Oh dat herken ik zeker. Mijn gezin en mijn leven voelt compleet met die 2 jongetjes hier, maar soms is het zwaar en gedoe.

Iets met al heel de dag hoofdpijn en wel 2 kinderen moeten vermaken.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Baby kletspraat

Bericht door tessie »

Wat fijn om te horen!!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Baby kletspraat

Bericht door eireann »

De eerste verjaardag was geweldig, wat was ik trots en wat super leuk om te zien dat je huiskamer en tuin dan vol zitten met mensen die het met je willen vieren (heel fijn met een kleine familie als de mijne, alleen oma en donorfamilie waren er, ooms moesten werken :( )

Je weet dat je moederlijke genen goed aanstaan als je met 29 graden in huis staat te stofzuigen om later om 22.15 nog even te dweilen (ik <3 trouwens mijn nieuwe stoomdweil was met 10 minuten klaar)
**Self Rescuing Princess**
Plaats reactie